Вчера оставям колата в сервиза за смяна на маслото и филтрите. Винаги слагам Motul 6100 10w40 полусинтетика и нямам проблеми като цяло - добре върви колата, харча е минимален според мен - за интервала до смяна най-много да се наложи 200 мл да доливам. Отново поръчах новото масло да бъде същото. Звънят ми след няколко часа че е готова колата, отивам да я взема. Плащам си на касата, вземам фактурата - поглеждам всичко е ок, закупеното масло е 10w40. Вземам ключа, приемчика ми каза че в багажника е оставил остатъка от новото масло с тубата. Отивам до колата, отварям багажника - видях че е там тубата (това ми беше грешката) и хайде по живо по здраво си тръгвам по задачите. Днес слизам до мазето и минавам през колата да взема новото масло да го преместя от колата - и виждам на тубата че вместо 6100 10w40 глупаците са ми сложили 8100 x-clean EFE 5w30
Ударих си шамар че не погледнах още вчера какво имам в багажника докато бях пред сервиза.....Та сега трябва да ходя да им правя рекламация утре
. Предполагам е немислимо да продължа да карам с 5w30 - първо че до момента съм бил с полусинтетика, второ че голфа е на 600к км минимум, нищо че на одометъра показва 230к км знаем реалността. Нямам си на идея откъде ще си излезе това масло ако не го изкарат от пробката утре. Опитах да ги сравня двете по спецификациите но доколкото разбирам най-малкото стандартите се различават A3/B4 при едното и C2/C3 при сега сложеното.Необходим ми е съвет от вас колеги като върна колата в сервиза утре дали да поискам някаква добавка за почистване на двигателя да сложат в маслото преди да източат сегашното, за да се отмие доколкото може преди да налеят полусинтетиката? Също и за някоя конкретна добавка ако можете да ме насочите, че съм малко постен откъм добавките.

