Отначало гледах Golf 6 GTI Edition 35 с 235 к.с. двигател. После се насочих към Golf 7 GTI. Бях си решил, че искам Golf GTI за ежедневна кола.
Междувременно си карах Passat Variant B5.5 1.9 TDI 131 к.с., който докарахме с брат ми от Германия през 2012 г. за родителите ни, но те починаха и колата остана при мен. Като цяло от този Пасат съм изключително доволен. Поддръжката му не е скъпа и сложна. Миналата година го обслужих напълно (нов разпред. вал, ремонтен к-т дюзи, обслужване и калибриране турбо, ангренаж, семеринги и разни други дреболии) и сметката беше около 2000 лв., което намирам за напълно приемливо след толкова дълга експлоатация. Смених и 4 диска и накладки, а преди това смених и EGRа с нов и колата си стана в топ кондиция, готова за път и без да се очертават други предстоящи ремонти, така че нямах зор спешно да си купувам нова кола.
Брат ми също има такъв Passat, но 4motion, който пък замени една Bora 4motion, така че съм доста добре запознат с предимствата, функционирането и обслужването и на Халдекс и на Торсен.
Колата на половинката е T-ROC 1.5 TSI. Една много хубава градска кола. Страхотно технологично оборудване, което добавя много стойност към автомобила с всичките му асистенти и мултимедия. Бързо се свиква с новото и с технологиите. Има обаче и един съществен недостатък - T-ROC е доста просторен отвътре, но има малък багажник. Като пътуваме по-далече и за по-дълго се налага да пускам задните седалки, за да събера всичко. А все пак имаме и планове да ставаме и повече. Това и наклони везните към по-голяма кола, комби, с голям багажник, която да замени текущия Пасат.
И какво по-естествено от това да се замени сивия Пасат B5.5 с друг сив Пасат, но Б8?
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Тъй като не съм човек, който често си сменя колите, реших, че колата която ще си купя трябва да ми харесва и да не съжалявам в следващите години докато я карам, че нещо й липсва, а също така и да е технологично добре оборудвана, за да не се окаже, че след 5 години ще е морално остаряла, така както стария Пасат, който макар и в топ техническо състояние е морално остарял и дори телефона не мога да си свържа към него, а да не говорим за Waze на дисплея...
Започнах проучването на модела - какво/от кога до кога се предлага и т.н. Информацията, която намерих се опитах да систематизирам в тази тема: Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри. И така, след като вече знаех общо взето какво мога да очаквам като екстри, си направих план кои от тях имат смисъл за мен и от тях кои са такива, за които бих съжалявал след време и такива, които мога да преживея.
Задължителни за мен критерии при търсенето бяха:
-2.0 TDI 190 к.с. - колебаех се дали да не е 240, но пък при би-турбото има потенциално повече проблеми, особено при автомобили с голям пробег, а аз както писах смятам тази кола да си я покарам.
- DSG - нещо, което липсва при T-ROC-a, който е ръчка
- R-line или Highline задължително с кожа, която лесно да се чисти.
- LED 2 ниво фарове с Dynamic Light Assist и LED 2 ниво стопове
- Adaptive Cruise Control
- Apple CarPlay - едно от най-големите и най-важните удобства за мен е да мога да си пусна Waze или Google Maps и да съм подготвен за всякакви изненади по пътя.
- Камера за заден ход - според мен също много практично, особено за голяма кола като Пасат Комби.
- до 150 000 км с гарантирана сервизна история - на толкова купихме предишния Пасат и това доведе до безпроблемни 8 години и 100 000 км след това.
- Discover Pro мултимедия с голям touch screen дисплей
- Front Assist система за аварийно спиране и предпазване на пешеходци
Допълнителни екстри, които смятам за полезни, но без които бях решил, че ще мога да живея ако не се намери подходяща бройка:
- 4motion
- DCC Адаптивно окачване
- Панорамен таван
- Дигитално табло
- Прибиращ се теглич - има вариант да се добави такъв в последствие
- 360 камера
- електрическа врата на багажника
- Шофьорска седалка с памет, за да не се налага да я намествам. (но тук има и вариант 2 - просто да не я давам на жената
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Вече като знаех какво искам и какво търся, започнах да следя обявите в mobile.de, както и в България. Ходих, гледах тук няколко коли, за да се ориентирам по-добре какво мога да очаквам като състояние, екстри и т.н.
В крайна сметка обаче се оказа, че е почти невъзможно да се намери точно такъв екземпляр в България. И се насочих към Германия.