Здравейте колеги,
Имам нужда от Вашата помощ и насоки. Става въпрос за колата в заглавието на темата - при работа на метан нямам никакви проблеми - равномерен празен ход, добро ускорение, отличен разход.
Проблемите се появяват при работа на бензин:
Палене сутрин или на студен двигател - неравномерна работа на двигателя.
Ускорение на бензин; в най-ниските обороти - с леко претрисане; Нагоре от 2 200 об.- добро, без разлики от метана
Движение с около 60-80 км./ч. = 1500-2000 об. - усеща се някаква неравномерност.
Висок разход на гориво - около 10 л./100 км. извънградско. при скорост около 100-110 кмч.
Изписва грешка 18609/P2177/008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle: Upper Limit Exceeded
Long term fuel trim - 24-25%
Short term fuel trim - + / - 1-3 %
Налягане на горивна рейка ( според Torque Pro ): Празен ход - около 700 psi. При натоварване: 1000-1300 psi.
При работа на бензин се чува шум като леко свистене от горната страна на двигателя, някъде около помпата за високо налягане, мисля. Но не мога да твърдя със сигурност. При работа на метан това свистене го няма. Довечера ще проверя допълнително и потвърдя тази информация.
Отчитайки горната информация и това, че на метан няма проблеми до колко възможни причини за лошото вървене и разход на бензин може да стесним предположенията?
Мога да подам и друга специфична информация при нужда.
Благодаря предварително на отзовалите се с градивни идеи.
Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Последна промяна от makrelov на Пет 09 окт 2020 10:10, променено общо 1 път.
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
има ли misfire в отделните цилиндри ?
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Здравей колега,
Диагностиката не ми е отчела misfire. Но не съм и толкова запознат. Някаква насока как мога да проверя за misfire?
P.S. Добавих доп. инфо към основния пост:
При работа на бензин се чува шум като леко свистене от горната страна на двигателя, някъде около помпата за високо налягане, мисля. Но не мога да твърдя със сигурност. При работа на метан това свистене го няма. Довечера ще проверя допълнително и потвърдя тази информация.
Диагностиката не ми е отчела misfire. Но не съм и толкова запознат. Някаква насока как мога да проверя за misfire?
P.S. Добавих доп. инфо към основния пост:
При работа на бензин се чува шум като леко свистене от горната страна на двигателя, някъде около помпата за високо налягане, мисля. Но не мога да твърдя със сигурност. При работа на метан това свистене го няма. Довечера ще проверя допълнително и потвърдя тази информация.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Много лоши тримове. Да не би сондата да е излязла от строя? И от там ядове. На какъв пробег е автомобила?
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Както споменах и в оригиналния пост - лошата работа е само на бензин. На метан няма никакви проблеми. Сондата е една и за двата типа гориво.
Самите сонди са сменяни преди 2 години. Лошата работа на бензин я забелязах наскоро, тъй като колата се кара 99,9% на метан. Просто реших да я покарам известно време на бензин, като профилактика. Сипах 100 октана, сложих и добавка, но промяна няма. като я запаля студена работи като че ли на 3 цилиндъра - поне такова поведение има, двигателя претриса сериозно, чува се някакво съскане от около помпата за високо налягане - при загрял ДВГ.
Самите сонди са сменяни преди 2 години. Лошата работа на бензин я забелязах наскоро, тъй като колата се кара 99,9% на метан. Просто реших да я покарам известно време на бензин, като профилактика. Сипах 100 октана, сложих и добавка, но промяна няма. като я запаля студена работи като че ли на 3 цилиндъра - поне такова поведение има, двигателя претриса сериозно, чува се някакво съскане от около помпата за високо налягане - при загрял ДВГ.
- hi4umir4uu
- Мнения: 182
- Регистриран на: Вто 23 юни 2009 13:28
- Автомобил: Passat b7
- Двигател: EcoFuel
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Провери за скъсани (напукани) вакумни маркучи, при мен също на бензин на студен двигател има драма, като грешка ми изписва, че е бедна сместа. При внимател оглед на вакумите, видяч че един е спукан, но не мога да го намера да го сменя, за да кажа дали е само от него. Странното при мен е, че на метан за сега няма проблем с бедна смес.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Този маркуч от снимката съм си го сменял лично, като съм го направил значително добре. Не вярвам от него да е проблема, но и аз търся оригинален да го сменя.
Ще трябва да проверя инжекторите за запушване/зацапване/лошо разпръскване - все пак колата почти не се кара на бензин и е допустимо там да има проблем.
Благодаря за съвета, все пак.
Ще трябва да проверя инжекторите за запушване/зацапване/лошо разпръскване - все пак колата почти не се кара на бензин и е допустимо там да има проблем.
Благодаря за съвета, все пак.
- M.Georgiev
- Мнения: 208
- Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX-109hp-2009
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
На някой от нжекторите вероятно се е появил нагар. При мен го почистиха в ултразвукова вана, става като нов.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Колеги,
Важен въпрос: къде могат да се изпратят инжекторите за почистване? Като се има предвид, че са високо налягане.
Също така държа да е на място/сервиз, където имат добра машина за проследяване на моментната работа, работа под различни режими на натоварване, ултразвуково и т.н. почистване - в общи линии пълно обслужване.
Благодаря за отговорите.
P.S. Не е сигурно, че това е проблема при мен, но от някъде трябва да се тръгне.
Важен въпрос: къде могат да се изпратят инжекторите за почистване? Като се има предвид, че са високо налягане.
Също така държа да е на място/сервиз, където имат добра машина за проследяване на моментната работа, работа под различни режими на натоварване, ултразвуково и т.н. почистване - в общи линии пълно обслужване.
Благодаря за отговорите.
P.S. Не е сигурно, че това е проблема при мен, но от някъде трябва да се тръгне.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Колеги,
Някой да предложи сервиз по горното питане?
Някой да предложи сервиз по горното питане?
- Petrolhead
- Мнения: 2125
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
свещи и кабели сменял ли си скоро?
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Кабели не, свещи по предписание.
Ако е в тях проблема няма ли да е лоша работата и на метан?
Ако е в тях проблема няма ли да е лоша работата и на метан?
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
На хх расход газа не должен опускаться ниже 0.4кг/час при отключенном
электрооборудовании.
Если видишь 0.3 и ниже - срочно лечиться.
дальше нужна диагностика: вася, obd11, odis - лучше всего; бош, ланч и прочие -
тоже можно, но неудобнее
отключаем газ на пассате / на туране , вырабатываем остаток,
подключаем диагностику, электроника мотора-измеряемые величины-группа 140
на хх должно быть 50атм
если меньше - насос не качает или перепускной клапан травит (также может быть
насос в баке или фильтр)
под нагрузкой должно подниматься до 121 (резкое ускорение в гору)
не отключая диагностику, с хх глушим авто и сразу включаем зажигание, жмем
обновить/прочитать.
на прогретом авто должна наблюдаться следующая картина:
1. давление медленно растет (до 80атм),
2. затем медленно падает до 50 (топливо нагревается от горячего мотора,
расширяется, затем охлаждается)
плохой вариант - давление сразу или медленно падает.
Значит течет тнвд-в-масло (увеличивается уровень масла, масло воняет бензином,
расход газа на хх ниже 0,4кг/час) или форсунки или перепускной клапан тнвд.
Проверять ТНВД при работе на газе неправильно, ибо он ведет себя необычно.
Според тази статия на празен ход трябва да има 50бар налягане на бензина (около 730 пси), а при рязко натискане на педала на газта 120 бар(1750пси)
электрооборудовании.
Если видишь 0.3 и ниже - срочно лечиться.
дальше нужна диагностика: вася, obd11, odis - лучше всего; бош, ланч и прочие -
тоже можно, но неудобнее
отключаем газ на пассате / на туране , вырабатываем остаток,
подключаем диагностику, электроника мотора-измеряемые величины-группа 140
на хх должно быть 50атм
если меньше - насос не качает или перепускной клапан травит (также может быть
насос в баке или фильтр)
под нагрузкой должно подниматься до 121 (резкое ускорение в гору)
не отключая диагностику, с хх глушим авто и сразу включаем зажигание, жмем
обновить/прочитать.
на прогретом авто должна наблюдаться следующая картина:
1. давление медленно растет (до 80атм),
2. затем медленно падает до 50 (топливо нагревается от горячего мотора,
расширяется, затем охлаждается)
плохой вариант - давление сразу или медленно падает.
Значит течет тнвд-в-масло (увеличивается уровень масла, масло воняет бензином,
расход газа на хх ниже 0,4кг/час) или форсунки или перепускной клапан тнвд.
Проверять ТНВД при работе на газе неправильно, ибо он ведет себя необычно.
Според тази статия на празен ход трябва да има 50бар налягане на бензина (около 730 пси), а при рязко натискане на педала на газта 120 бар(1750пси)
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Утре ще опитам да видя моята бензинова помпа какво показва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: steni и 27 госта