Двигателят е TDI 1.9 , 110 коня, AVG. Гори масло, на 1000 км доливам около 400 - 500 мл.
Вчера се опитах да долея масло при пуснат двигател , а от капачкато го духна навън. Свалих клапана за картерните газове и като всмукна или духна с уста през накоя от тръбите през останалите съответно влиз или излиза въздух. Т.е. клапа не сработва.
Като пипна мембраната с отвертка е мека, а пружината работи. няма признаци да заяжда.
Та, въпросът ми е дали правилно смятам , че с уста мога да задействам клапана и въобще как мога да го изпробвам?
ПП в старите теми не открих ясна процедура как се изпробва този клапан.
Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Последна промяна от ila на Вто 03 ное 2020 17:35, променено общо 3 пъти.
-
powerade
- Мнения: 1088
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Тества се по следния начин, лапаш края дето отива към въздуховода, другия край го затапваш с длан, и смучеш. Отстрани има една малка дупчица, която служи като клапанче, че усетиш как затваря клапана. После продължаваш да смучеш, и пускаш дланта. Трябва да задържи и да не пропуска (поне не много). И това е... Иначе го слагаш в една паница и пълниш с бензин да промие, като го джуркаш в бензина, за да отмива мизерията. Да знаеш, харча на маслото не е от клапана според мен, виж разни гарнитури семеринги и т.н., пуши ли, ауспуха мазен ли е и т.н.
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Пуснах снимки.
На втората се виждат и трите щуцера. Този, на дъното се забива през гумено съединение в капака на клапаните. В по-дебелия влиза тръбата от ниската част на двигателя / картера. По-тънкия влиза в дебелата тръба /въздуховода след въздушния филтър на двигателя. Та, коя запушвам и в коя смуча?
На втората се виждат и трите щуцера. Този, на дъното се забива през гумено съединение в капака на клапаните. В по-дебелия влиза тръбата от ниската част на двигателя / картера. По-тънкия влиза в дебелата тръба /въздуховода след въздушния филтър на двигателя. Та, коя запушвам и в коя смуча?
- goppa
- VW експерт

- Мнения: 7979
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Смучешнот тоя който отива към турбото и запушваш другите два.
Ако маркуча към големия въздуховод не е плътен харчи масло за страх.
Ако маркуча към големия въздуховод не е плътен харчи масло за страх.
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Какво значи за страх? Нямам никъде омасляване, ауспуха не е омаслен. Като запаля на студен двигател дима е рядък син, но псле става рядък черен.
Клапана може ли да повреди турбото?
Клапана може ли да повреди турбото?
-
valiosport
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Изкарай маркуча в съд за известно време, от клапана към съда и другия маркуч от съда към интейка, маслото ще се събира в съда и ще видиш дали харчи от там
-
kukata_pasat
- Мнения: 987
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Клапана струва двайсетина лв смени го да ти е спокойно че не е от него.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта