DPF пране - размисли и страсти
Re: DPF пране - размисли и страсти
Колегата Кайзен, е показал само консумативите за почистване. Реално, комплектът трябва да е с дозатор и накрайник за впръскване под налягане, не повече от 4 атм. Червеният препарат е почистващ, а със синия се почиства филтъра от червения, защото е много агресивен към филтъра. След процедурата трябва задължителна регенерация, за да 'изкашля' всички остатъци от препаратите. Не може да се ползва за изплакване като е свален. Ако е свален, стандартна пароструйка върши чудесна работа. Няма нужда от препарати.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Как пароструйка, когато тя работи на 150+ бара налягане?
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
samo_pechka написа:Погледнах колегата Кайзен какво е постнал. Може и да си купя въпросните туби
vladini написа:Колегата Кайзен, е показал само консумативите за почистване.
Тези препарати се използват в препоръчания от Vlad777 гараж. Ако някой иска да си купи целия кит (двете туби + пистолета), то към днешна дата трябва да инвестира 150€. След това може да си купува само препаратите. Аз не съм привърженик на такова (половинчато) почистване на ДПФ.
По-доброто почистване, според мен, е това, което съм показал във видеото на стр.2
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Как пароструйка, когато тя работи на 150+ бара налягане?
Много преди появата на препарати и машини за почистване се ползваше пароструйка- да трябва да се внимава с налягането да не е директно върху питата на филтъра. За почистване на филтъра е необходимо налягане и температура. Сега е модерно да има машини и химикали.
Кайзен написа:По-доброто почистване, според мен, е това, което съм показал във видеото на стр.2
Не съм пробвал този метод.
Последно, само да споделя. Филтрите не са проблема, те са симптомите на проблема.
-
- VW експерт
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Трябва при такива, които само чистят, а не го свалят и да има вариант да се махне, защото е ясно как ще завърши филма.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
vladini написа:Последно, само да споделя. Филтрите не са проблема, те са симптомите на проблема.
Интересно твърдение. На базата на какви доводи си стигнал до него?
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: DPF пране - размисли и страсти
Кайзен написа:vladini написа:Последно, само да споделя. Филтрите не са проблема, те са симптомите на проблема.
Интересно твърдение. На базата на какви доводи си стигнал до него?
1. Лош горивен процес - много сажди, много пепел, честа регенерация..
2, Гори масло повече от колкото трябва.
3. Не особено качествени горива с " добавки" за повишаване на .... печалбата.
Тия мисля, че стигат
И си мисля,че от там е правилно да се почне, иначе пране след пране...
- Vasseto
- Мнения: 2642
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: DPF пране - размисли и страсти
Двоен стандарт в горивата, маслата, гумите.....
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
Защо тогава същите симптоми (запушване при 180 000 - 250 000км) се появяват и при автомобили, които нямат изминат нито един километър в България и се обслужват с "хубави масла", зареждат от "хубавата нафта" и нямат повишен разход на масло/гориво?
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ами може би защото са карани в Италия... , или по италиански.
Освен това никоя технология не може да ти даде 100% гаранция,че процесите протичат идеално.
Ти от къде знаеш,че точно идеално поддържани автомобили масово си скапват филтрите? Защото ,аз например се сещам за поне 4 коли на мои познати с много над тези километри нямат проблеми с филтрите. Две от колите са купени и карани и в България.
Лично аз не го обичам тоя Тунберг заврян в задника, който едва не ми уби колата, но той е част от световния ред и ще трябва да се съобразяваме с него, щем-не щем.
Освен това никоя технология не може да ти даде 100% гаранция,че процесите протичат идеално.
Ти от къде знаеш,че точно идеално поддържани автомобили масово си скапват филтрите? Защото ,аз например се сещам за поне 4 коли на мои познати с много над тези километри нямат проблеми с филтрите. Две от колите са купени и карани и в България.
Лично аз не го обичам тоя Тунберг заврян в задника, който едва не ми уби колата, но той е част от световния ред и ще трябва да се съобразяваме с него, щем-не щем.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
bayspiro написа:Ти от къде знаеш,че точно идеално поддържани автомобили масово си скапват филтрите?
За да се продължи някаква комуникация, то е необходимо да се уточнят две неща:
Какво за теб е идеално поддържан автомобил?
Какво за теб е скапан филтър?
Аз имам достъп до статистика, която ми показва кога масово започват да се извършват принудителни регенерации на ДПФ в официални сервизи на автомобили поддържани съгласно изискванията на производителя.
За мен запушен филтър не означава скапан филтър. В процеса на горене в ДВГ се отделят доста микро-частици сажди и дим. Те биват "събирани" в този филтър и в един момент той се пълни. И според мен това са нормални процеси и не са еднозначен индикатор за симптом на даден проблем, както vladini написа.
- PzKpfW
- Мнения: 214
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Да споделя малко камионджийски опит: Две великотърновски фирми си купуват чисто нови камиони евро 6С. В един момент решават, че оригиналното масло М3677 5W30 им е скъпо и започват да сипват наливно 15W40. Скоро след това камионите пристигат с грешки за ниска ефективност на EGR охладителите. Когато ги отваряме вътре се виждат дебели смолисти отлагания. При други охладители със занижена ефективност съм виждал задръстване от сажди, но при въпросните камиони саждите бяха доста лепкави на пипане. Голяма част от охладителите бяха сменени по гаранция въпреки, че въпросните клиенти си обслужваха камионите сами. Скоро след това някои от тях започнаха да идват с проблеми с регенерация на DPF, прекалено чести регенерации и т.н. Камионите бяха на около 300-400 хиляди километра, което за камион не е много. В същото време има машини на по над 1 милион, които не са имали никога проблеми с DPF.
Според мен най-важното нещо за безпроблемна работа на DPF-филтъра е качеството на използваното масло, дали е low SAPS или не, защото изгорялото масло, което е попаднало в DPF-филтъра не може да се изгори при регенерация.
И тук имам въпрос към колегата Кайзен, който очевидно има доста добър поглед "отвътре":
Отскоро забелязвам, че има оригинално масло VW Long Life III 504.00/507.00 с вискозитет 0W30. В същото време оригиналното масло за бусове, което е със същите VW спецификации си остава 5W30. Интересува ме има ли някаква причина за тази промяна и дали има промяна в качествата на оригиналното масло VW освен вискозитета.
И за финал още малко личен опит: Карам 10 годишен Голф с двигател 1.6 ТДИ, купил съм го чисто нов и си го обгрижвам сам. В момента е на над 243000 километра, каран е в България и около 10000 км в Гърция. Проблем с DPF никога не съм имал. Най-интересното е, че когато го закача с ODIS дава доста малък остатъчен пробег на филтъра, от порядъка на 30000км, на следващата година като го закача съм изминал над 25000, а остатъчния пробег ми го дава 27000.
Според мен най-важното нещо за безпроблемна работа на DPF-филтъра е качеството на използваното масло, дали е low SAPS или не, защото изгорялото масло, което е попаднало в DPF-филтъра не може да се изгори при регенерация.
И тук имам въпрос към колегата Кайзен, който очевидно има доста добър поглед "отвътре":
Отскоро забелязвам, че има оригинално масло VW Long Life III 504.00/507.00 с вискозитет 0W30. В същото време оригиналното масло за бусове, което е със същите VW спецификации си остава 5W30. Интересува ме има ли някаква причина за тази промяна и дали има промяна в качествата на оригиналното масло VW освен вискозитета.
И за финал още малко личен опит: Карам 10 годишен Голф с двигател 1.6 ТДИ, купил съм го чисто нов и си го обгрижвам сам. В момента е на над 243000 километра, каран е в България и около 10000 км в Гърция. Проблем с DPF никога не съм имал. Най-интересното е, че когато го закача с ODIS дава доста малък остатъчен пробег на филтъра, от порядъка на 30000км, на следващата година като го закача съм изминал над 25000, а остатъчния пробег ми го дава 27000.
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: DPF пране - размисли и страсти
Подкрепям мнението на колегата от предишния пост. С монтьора, с който работим съвместно, когато диагностицирам по-сериозен проблем реших да спася от мъките един познат, който се оплакваше от твърде честа регенерация, дори невъзможност за пълно регенериране и последващо вдигане на процентите и дори сервизен режим на голф 5 с мотор BMM. Беше сложил оригинално масло VW Long Life III 504.00/507.00 с вискозитет 5W30, купено от сайт. Пробихме филтъра, който си беше чист в задната част, но бургията като стигна в предната пусна черно. 3 дупки с 10 мм бургия и се усети, че колата започна да върви по-леко и с по-малко газ. Проблемите не спряха напълно, човека ми споделяше, че пак се включва регенерация, но доста по-рядко. Пак се е случвало с Ваг-кома да му коригирам процентите, защото тук няма и магистрали, а и му беше писнало от преди пробиването да кара като луд с риск за живота. Всичко това продължи докато пролетта не реши да си смени маслото. По мой съвет сложи Бардал 5W30 507.00, купено от Практиш. От тогава не е имало нито една регенерация. Само веднъж спомена, че усетил промяна в работата на мотора и малко пушек отзад както в началото на регенерация, но без да му светва лампата. След това ходил по морета, почивки... вчера говорих с него и каза, че не е имало нито една регенерация иска да го закача профилактично само да видя процентите и други грешки дали има. Каза, че зарежда само евтина нафта от Марешки и други с ниска цена.
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: DPF пране - размисли и страсти
mshbul написа:В ем-комплект знам, че чистят.
и в някаква пресечка на стамболийски след опълченска.
За тези 2-те места съм чувал добри отзиви.
От 1 година имам тяхна брошура в колата, и все се чидя да потърся мнения за ЕМ-Комплект дали някой е ползвал техните услуги относно ДПФ почистване...
Като цяло първо мисля да си купя VAGCom да погледа първо на комп какви са нещата...
Някой колега ако в София има добри впечатления от други сервизи специалиьирани в това също бих бил благодарен.
П.с. На няколко места прочетох за момчетата от Варна, но нямам възможност сам да си го сваля и да го изпратя, затова си търся адекватно място в София-Перник-Благоевград където мога да извърша манипулацията.
Благодаря.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Препоръчал съм Данко в темата. Миналата седмица минах покрай него. Тъкмо беше оправил поредния пасат B7 TDI 140 кс. Правил е по 2 регенерации на седмица с тотално запушен ДПФ и стойности почти 50% над максималните. Имаше и грешки в ламда сондата, които след прането изчезнаха и колата си заработи нормално.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта