![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
Страшно съм доволен. Тази кола ми обърна рязко представите за малък автомобил. Слизам от Пежо 607 и никога не съм си представял че ще ми е комфортна по-малка кола. Последно пробвах Corolla и новата 208. И в двете се усещам като в хралупа. А 208 е на жена ми и я карам често. Не мога да свикна. Долу стърчи някакъв безсмислен таблет. Една педя видимост и супер ниско огледало за обратно виждане... VW също никога не съм харесвал и продължавам да не харесвам нито един Golf, Polo, Passat, и всичките SUV-та над T-Cross. Вътре и вън. Просто не усещам "дзен". Единствено харесвам Arteon, но цената там ме кара да го пропусна по подразбиране :)
И изведнъж забелязах T-Cross. Нещо в тази кола ме хвана от пръв поглед. Не знам дали е заради сдвоените задни светлини, което супер много я отличава от останалите VW, или заради супер подредения интериор (поне за мен) без щръкнали таблети и грозни вертикални дюзи за парното... не знам. Всъщност знам. Като седнах в T-Cross далеч не се почувствах като в малка кола. Да, челното стъкло не е панорама като на лимузината, но е напълно достатъчно. Никакви проблеми с видимостта, никакви стърчащи таблети, огледалото стои високо а не директно пред погледа ми, страничните огледа са си на местата на колоната, а не стърчат от вратата. Няма триъгълни прозорчета ала москвич отпред.
От вътре просто се усеща като много по-голям кола отколкото реално е.
После разгледах оборудването. Еми кола в този сегмент да има всички екстри на 607-цата + още... няма да правя сега пълно ревю, има достатъчно в нета. Само ще кажа че за японците електрохроматичното огледало е някаква екстра недостъпна за простосмъртни - само в топ трим. А аз съм свикнал с него и не мога да си представя да се кача на нова кола и нощем да ме заслепяват фарове отзад.
Буквално на втория ден след като научих за модела вече я пазарувах :) Отделно за тази конкретна бройка ми дадоха много приятна цена, тъй като е била демо автомобил, а тя пък поради това е натъпкана с почти всички екстри.
Бях много резервиран за 1.0 мотора, но останах доста изненадан колко сръчно се справя. Има нужда от леко планиране при изпреварване, но аз съм свикнал с турболаг от дизела. DSG-то също сменя скорости като картечница макар че потеглянето не е толкова гладко като на класически автоматик, бял кахър. Също ме кефи че при някакви тънки изпреварвания мога да си сваля една-две предавки директно с перото и като ми се отвори прозорец да не губя време за кикдаун. След изпреварването си връщам на D пак от перата и като цяло скоростния лост не се пипа.
Багажника изглежда като способен да ни събере всички такъми за морето дори без да се мести задната седалка напред (която учудващо дори в предна позиция има място за краката на децата, противно на ревютата), но може би помага факта че децата попорастнаха малко. Иначе за бебешки колички и кошчета определено щеше да ни е тясно. Седалките са супер удобни, дори задните имат странична опора. Мисля че при R-line опорите са една идея по-сериозни от нормалните. Не знам каква магия са направили от VW, но тази кола отзад има място колкото 607. Аз съм 178см и си държа седалката колкото мога назад, Въпреки това сядам зад себе си и имам пак много място. А тази кола е почти метър по-къса!
Возия - отново сравнявайки с лимузината бих казал че T-Cross вози изключително меко, особено като се има в предвид че е с 18" джанти. В същото време е доста стабилна в завой. Радиуса при обратен завой е уникално малък, много сръчно маневрира.
Beats аудиото свири доста качествено, макар че се наложи да сваля баса под 0 в еквалайзера (нещо което никъде другаде не съм правил), защото ми идва прекалено много. Според мен не са сметнали добре subwoofer-а и се включва доста рязко в ниския диапазон. Има доста отчетлив rumble, което разваля част от музиката, която слушам. Друго, което забелязах е че когато мотора изгасне от старт-стоп системата, subwoofer-а спира, или поне си намалява мощността. Не се променя значително музиката, но достатъчно за да се регистрира и леко дразни, но явно е сериозен консуматор. Ако колата е само на контакт си свири нормално. Само при старт-стоп го прави.
Инфотейнмънт системата слага в малкия джоб всички франсета и японци! Колкото и да съм бил фен на френски коли не мога да не призная че тук VW са се справили отлично. Всичко е добре подредено и бързо. Екрана е с добра резолюция, много светъл през деня, а през нощта не се налага да го гася като на други коли. Двузоновия климатик е с физически бутони и врътки, а не като гениалната идея на Пежо в последно време - през екрана. Този модел има и много приятно амбиентно осветление. Active Info дисплея също е нещо, което не съм си мислил че ще искам от новата си кола, но сега съм изключително доволен от него. Кеф ти оборотомер, кеф ти карта на пълен екран.
Май единственото, което ми липсва и не знам защо не са оборудвали точно този автомобил с него е камерата за задно виждане и вече се ослушвам за варианти, вероятно ще си отворя една темичка.
Та така, два месеца търсих кола, сравнявах, избирах, смятах и накрая за два дни си намерих пълното съвпадение. Много съм доволен
![yahoo :yahoo](./images/smilies/yahoo.gif)