Преди месец и аз се сдобих с Passat TSI 1.4 EcoFuel 2012, на който му се радвам много и дори днес купих греди за покрива, но явно имам споменатият тук проблем. Последните ПЕТ месеца, от август 2020, предишният собственик (мой близък човек) е ходил четири или ПЕТ пъти на сервиз (VW запад), заради този проблем и са сменяли различни неща, за които ще споделя в долните редове. Дано да е от полза, а интересното е тук е, че сме няколко човека по едно и също време с такъв проблем

Днес, по незнайна за мен причина, преди паленето превключи на бензин и заработи странно. Успях да тръгна трудно и малко след това угасна. Последваха опити да запаля, изчаках малко време и пак пробвах, но след като повърти - пали и веднага гасне.
Колата я взимам от близък човек, който си я е купил нова от VW в София и си я е гледал, без да е имал премеждия.
За мой късмет бях под наклон и по негов съвет пробвах да запаля на скорост, да подвижи малко така за да превключи на метан, това се случи и нямах никакви проблеми. Сега свети EPC лампата, но пали на метан и работи, но този проблем го има от август месец и още не е разрешен...
Доколкото виждам и знам, колата е била на сервиз само във VW Запад. При появата на този проблем през лятото, първо са сменили едната бензинова помпа. При второто посещение са сменили втората бензинова помпа. Не знам дали дънната или горната е била първа, но мога да попитам, ако помни. При третото посещение са сменили маркуч, предполагам на вакума, като този от снимката на hi4umir4uu. Четвъртото ходене се случи, когато аз бях с колата за няколко дена. След като заредих метан, колата заработи странно, но превключи на метан и просто светна лампата. В сервиза са сменили "дюза впръскваща". Дюзата и инжекторите в случая са едно и също, нали?
Предишният собственик не е от София и пътува специално до сервиза. За съжаление вече губи вярата в надеждността на VW като цяло и с тази история го разбирам, но аз вярвам, че всичко може да се оправи, само трябва правилният майстор...
Според мен при поява на такъв проблем е добре да се почне с проверка на маркучите, след това чистене на инжекторите, след това идват и помпите и контролера(платката, която контролира работата на помпита), ако проблема не се оправя. Ще добавя и друго, ако се появи при мен

Не знам, но предполагам, че в сервиза са сменили помпите първо, защото това е било на грешката. Може би не е било нужно, а може би и така взимат повече пари.... Не знам.
Предполагам, че в моят случай щом последният път са сменили дюза има вероятност и другите да са за сяман или по-скоро чистене, ако има как. Надявам се да е инжекторите, защото следващата стъпка мисля да е тяхното почистване.
Вие как мислите и какво може да се направи според вас?
Да ходим ли пак във VW сервиза, за да си довършат работата или да търся други майстори? Не съм наясно със сервиза там, накой знае ли дали имат вана за чистене на инжектори и предлагат ли тази услуга?
Следя темата и аз, за качествен сервиз, където чистят с вана.
M.Georgiev ти къде почисти твоите?
Със здраве и безаварийни километри!
