


Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Успех Вальо с интерес следя темата.
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Колеги на 2000 ТДИ 16 вентила - 140 коня дюзите са захванати с по два болта и там би следвало да няма този проблем следователно.
Така ли е ?
Така ли е ?
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Наистина добра тема , уж 8в са по-читави(2.0тди пд) , но вече мисля че 16в клапана са по-добри (въпреки че карам 2.0 8в) 16 клапана е с 2 болта и същото време няма дпф (170кс има) , исках на пасата да увелича мощността (140 към 200-220кс)мисля да правя и това , тъй като съм фрезист само размерите на планките ми трябват
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Там няма да, там дюзите са с две уши и през тях минават болтовете, те за това и се стягат на 3нм, а на 1,9 на 12нм. При 1,9 една планка подпира в чугуна на дюзата. Само че аз ще взема пробна глава от 2,0 8 клапана, която е същата като на 1,9, същия вал, същите дюзи, същите клапани.
А 2,0 16 ТДИ ПД има далеч повече проблеми. 8 клапановия ТДИ 1,9 е далеч по корав, само с това конзолно закрепване е голяма излагация, а да смениш цяла глава на здрав мотор дето дори не е духнал и гарнитура някак си не върви. Искам да реша проблема кардинално, обмислям дали ще успея да направя по един лек център в тялото на дюзата за да може болта да подпре точно там и да не позволява мърдане. Хубаво е да се мине на М8 болтове, но мястото е тясно и планката минава много близо до пружината на дюзата дори с М6 болт.
Ето за по любознателните да видите как се проверява херметичността https://youtu.be/a1qONXntAgk
Ето и опорите на 2,5 мотор https://youtu.be/XoKgNLV5FIg
По никакъв начин да не ви бърка че двигатела е 2,5, капаците и самия вал, инжектори всичко е същото, само има един цилиндър повече. Там е малко по особенно монтирането на инжекторите че са под лек страничен градус, а не както на 1,9 перпендикулярни
А 2,0 16 ТДИ ПД има далеч повече проблеми. 8 клапановия ТДИ 1,9 е далеч по корав, само с това конзолно закрепване е голяма излагация, а да смениш цяла глава на здрав мотор дето дори не е духнал и гарнитура някак си не върви. Искам да реша проблема кардинално, обмислям дали ще успея да направя по един лек център в тялото на дюзата за да може болта да подпре точно там и да не позволява мърдане. Хубаво е да се мине на М8 болтове, но мястото е тясно и планката минава много близо до пружината на дюзата дори с М6 болт.
Ето за по любознателните да видите как се проверява херметичността https://youtu.be/a1qONXntAgk
Ето и опорите на 2,5 мотор https://youtu.be/XoKgNLV5FIg
По никакъв начин да не ви бърка че двигатела е 2,5, капаците и самия вал, инжектори всичко е същото, само има един цилиндър повече. Там е малко по особенно монтирането на инжекторите че са под лек страничен градус, а не както на 1,9 перпендикулярни
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
highline_4motion написа:Наистина добра тема исках на пасата да увелича мощността (140 към 200-220кс)мисля да правя и това , тъй като съм фрезист само размерите на планките ми трябват
Ти добре си фрезист ама трябва и монтьор да си, щото това в никой сервиз няма да ти го направят, защото не е тествано, аз си го правя на мен и ако нещо стане ще е на моята кола. А за да дупнеш капаците трябва да ги развиеш и извадиш и да се напасва на място. Това означава че ремъка и шайбата се махат, могат и по иденично да се махат капаците но не е правилно, защото ремъка опъва вала надолу и няма да е точно стягането. Вала се стяга на 8нм+90°. Отделно дюзите трябва да се махнат и пак да им се сменят ремонтите комплекти, защото дихтунга се закоксува от дясната страна където няма опора, долния пръстен се разрушава в края
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
valiosport написа:highline_4motion написа:Наистина добра тема исках на пасата да увелича мощността (140 към 200-220кс)мисля да правя и това , тъй като съм фрезист само размерите на планките ми трябват
Ти добре си фрезист ама трябва и монтьор да си, щото това в никой сервиз няма да ти го направят, защото не е тествано, аз си го правя на мен и ако нещо стане ще е на моята кола. А за да дупнеш капаците трябва да ги развиеш и извадиш и да се напасва на място. Това означава че ремъка и шайбата се махат, могат и по иденично да се махат капаците но не е правилно, защото ремъка опъва вала надолу и няма да е точно стягането. Вала се стяга на 8нм+90°. Отделно дюзите трябва да се махнат и пак да им се сменят ремонтите комплекти, защото дихтунга се закоксува от дясната страна където няма опора, долния пръстен се разрушава в края
Имам майстор който точно и тази работа ще ми върши , майстора на моя пасат смени гарнитура , цяла ревизия на главата, всичко нови гарнитури и уплътниения на каквото се сетиш даже и тандема , и той има същия със същия мотор ,смени сегменти и тн .. да не разправям дълго.. човека си знае работата с пд
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
А защо не потърсиш някоя скапана глава и на нея експериментите, преправяш, да видиш какво се случва . Пък и друго си е при немонтирана глава.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Аз така ще правя, но не може да се пробва как работи
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Едно инфо от немски сайт. Предлагат решение, струва ми се качествено с едни мостове и планки . Има снимки доста, обесняват принципа на самото износване и тяхното решение . https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... ungsweise/
Цена за 5 цилиндров ПД мотор , за 4 няма май посочена цена, но съм сигурен , че го правят по заявка и надали ще е много по-ниска цената , може би 300-330евро
https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... 7689545263
В момента прототипно решение за 4 цилиндров мотор , само планки , цена не знам
https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... 7686360363
За сваляне инфо : https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... oads-info/
Цена за 5 цилиндров ПД мотор , за 4 няма май посочена цена, но съм сигурен , че го правят по заявка и надали ще е много по-ниска цената , може би 300-330евро
https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... 7689545263
В момента прототипно решение за 4 цилиндров мотор , само планки , цена не знам
https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... 7686360363
За сваляне инфо : https://www.pumpe-duese-abhilfe.de/deut ... oads-info/
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
На 4 цилиндъра няма да стане щото на последната 4-та дюза капака на вала е точно на края близо е до пластмасовия капак на двигатела и вероятността да опре ще е много голяма, може би това е причината да е даден само за 5 цилиндъра
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Имат , ето ти снимка за 4, Дясната снимка :)
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Вижда се как едната планка е "половинка"
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
samo_pechka написа:Вижда се как едната планка е "половинка"
Размери нещо няма ли може да изкараме
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Гледах за CAD приложение , но няма :) обяснимо е . То пак като са дали снимки, че някои и това няма дадат. Но идеята им е добра, защото закрепването подобрява драстично нещата и не се налага дори да се сменя главата заради подбитите места. Единствено да се зачистят леглата да не срежат новите пръстени .
Доколкото схванах не се налагат промени, дупки, резби и т.н.
Някой да огледа по-детайлно снимките и да каже, да не подведа с меннието си.
Доколкото схванах не се налагат промени, дупки, резби и т.н.
Някой да огледа по-детайлно снимките и да каже, да не подведа с меннието си.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Това няма болтове на опорите в краищата и не се знае дали няма да е само за успокоение на собственика. За мен това е само загуба пари.
Не знам фрезиста тука дали има повече опит от мен с такива машини и да потвърди колко десети от милиметъра мърда челото на фрезована чугунена отливка само от донатягане.
Ми пробвал съм всякакви варианти, като го натегна и усуквам чугуна с десета и половина при отливка стъпила здраво на УСП, фрезована преди това на същата машина без да я демонтирам от УСП-то. Това единствено може да се изпълни от стомана 65Г, ама как ще тежи конструкцията... Дори тогава не съм убеден че в краищата няма да пружинира, помпа дюзата е изключително натоварен елемент и е под постоянен "бой"
Тука имаш висящ елемент, стегнат в алуминий на разстояние 30-40мм от последния болт.
Непосредствено над опората на всяка дюза трябва да има задължително опора
Не знам фрезиста тука дали има повече опит от мен с такива машини и да потвърди колко десети от милиметъра мърда челото на фрезована чугунена отливка само от донатягане.
Ми пробвал съм всякакви варианти, като го натегна и усуквам чугуна с десета и половина при отливка стъпила здраво на УСП, фрезована преди това на същата машина без да я демонтирам от УСП-то. Това единствено може да се изпълни от стомана 65Г, ама как ще тежи конструкцията... Дори тогава не съм убеден че в краищата няма да пружинира, помпа дюзата е изключително натоварен елемент и е под постоянен "бой"
Тука имаш висящ елемент, стегнат в алуминий на разстояние 30-40мм от последния болт.
Непосредствено над опората на всяка дюза трябва да има задължително опора
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], licho58, nogopechen и 65 госта