Не съм искал никого да обиждам, няма и агресия от моя страна.
Написал съм го, аз съм "за" читави и коректни ГТП. Това би било достатъчно за да няма дразнещо пушещи возила по улиците.
Дори бих приел да ми искат колата да е Евро 5/6 за влизане в централните части на града, но когато го направят логично и нормално, както е по света. Т.е. спираме другите замърсители, влизаме с лекота в сегашните норми, но понеже има още какво да се направи, си поставяме още по-строги норми като цел, и спираме старите коли в градовете. Но когато за другите по-основни замърсители няма изгледи да се направи нещо, и е съвсем видно, че сегашните норми се превишават и без автомобилен трафик, да се поставят такива изисквания именно за автомобилите, за мен е безочливо.
Освен пак да напиша - и да не ми искат кола с Евро 5, с течение на времето ще ми се наложи да карам и такава, понеже колите не са вечни. Стига да е изправна(читави ГТП, както казах), тя ще е много по-екологична от сегашната. Но ако не се прави нищо за другите източници на замърсяване, те ще са си същите и след време. И точно това ме ядосва, не се занимават с по-основните проблеми, които сами няма да се решат, а с този, който и без друго ще се реши в голяма степен и сам.
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- group®
- Темерут
- Мнения: 10074
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Те (нашите) може да не се занимават, но ще ги занимаят.
Зелена сделка, ала бала - не ги разбирам нещата, не ми се коментира.
И аз искам, естествено, да се ограничат всички замърсители! Но темата е коли. Форумът е за коли.
Тук съм, защото колите ме вълнуват.
Вълнува ме точно тунинга. Как стои въпросът с него по страните със сериозни прегледи?
Даунпайпът не е измислен от българин
Стейдж 2 и нагоре също.
Знам, че до момента имаше някаква пробойна в евро стандартите за спортни коли. Иначе как кола 200++ коня е същото Евро 6, както 1.5, 100 коня? Доколкото знам - с пари.
Знам и, че с Евро 7 това ще изчезне.
И от гледна точка на колите, тунинга и мотоспорта страдам за развитието на нещата.
Представям си едно тихо WRC и даже F1
За джиповете нещата са още по-зле
Зелена сделка, ала бала - не ги разбирам нещата, не ми се коментира.
И аз искам, естествено, да се ограничат всички замърсители! Но темата е коли. Форумът е за коли.
Тук съм, защото колите ме вълнуват.
Вълнува ме точно тунинга. Как стои въпросът с него по страните със сериозни прегледи?
Даунпайпът не е измислен от българин

Стейдж 2 и нагоре също.
Знам, че до момента имаше някаква пробойна в евро стандартите за спортни коли. Иначе как кола 200++ коня е същото Евро 6, както 1.5, 100 коня? Доколкото знам - с пари.
Знам и, че с Евро 7 това ще изчезне.
И от гледна точка на колите, тунинга и мотоспорта страдам за развитието на нещата.
Представям си едно тихо WRC и даже F1

За джиповете нещата са още по-зле

-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Просто зависи при какви условия се тестват - https://dieselnet.com/standards/eu/ld.php и тук https://dieselnet.com/standards/cycles/wltp.php
Достатъчно е да покриват нормите при тестовете, след скандала с Фолксваген, това включва и тестове в реални условия. И в реалните условия не се кара като на състезание.
Достатъчно е да покриват нормите при тестовете, след скандала с Фолксваген, това включва и тестове в реални условия. И в реалните условия не се кара като на състезание.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
group® написа: Иначе как кола 200++ коня е същото Евро 6, както 1.5, 100 коня?
Има допустими норми и обем газове според кубатура ,тегло на автомобила ( тук не съм на 100% сигурен ), година на производство, тип задвижване ( пълноприводно примерно или само единия мост ) както и тип автомобил товарен/лек ( говоря за автомобили до 3500кг обща маса) . Ако влиза в от-до , що да не е Е6? То и от нея категория има няколко подвида.
Мен повече методиката за определяне на Е стандартите ми е леко странна , но...каквото -такова. Примерно две еднакви коли , в две еднакви години , много близки или еднакви моторизации и мощност , откъм газове пък сходни или почти идентични цифри. Едната получава Е5, втората Е6 , някой ще каже софта е друг или, че има адблу , да де ама газовете буквално без разлики в цифрите .
Другото което ми е правило впечатление е примерно един Т5 бус , единият път този бус регистриран като лека кола и втори път стщият , но като товарен . Говорим за абс. една и съща кола, разлика само в дикимента нали... Едната получава Е3 ( като л.кола регистрация ) , а "товарната" - Е4 . Едната няма право да влиза в зелена екозона, втората обаче има....
Защо става така? Предполагам заради методиката за изчисляване на газовете. При леки коли е един , при товарни друга. Не съм задълбавал много и може да греша.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Вероятно полезен товар се включва в сметката.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ето го обяснено на български за обща култура - https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%95% ... 0%B2%D0%B5
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
group® написа:Или нямам право на мнение в този форум?
Че и на Витоша ме прати ...
Въпроса е имаме ли проблем и искаме ли да го решим, или ще ползваме проблема и имитирайки дейност ще правим далавера.
ГЕРБ и кметицата не искат и нямат намерение да спрат замърсителите на въздуха.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 18:26
- Автомобил: Jetta
- Двигател: CABD
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Би требвало, ако е с по-висок еко стандарт и данъкът да се намали?
- stefan4o
- Мнения: 19311
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз също искам да се решат проблемите с мръсния въздух в страната ни. Благодарение на него, получих алергия, която май от сезонна, стана вече хронична. Но, според мен, играят доста пари и работата е тегава. А на бедняците могат да им смъкнат кожите от воле.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Aлергиите са предизвикани в по-голяма степен от битовата химия и храните и напитките, които са също много химизирани. Там проблемът е много по-сериозен, но тези замърсители на са пушек, който да се вижда.
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Естествено, че ще лепят стикери! Това се вижда и може да се организира лесно... Това е цялостният подход на БГ управляващите - винаги. Правим показни акции, видими неща с много шум за три дни, но проблемите остават. Аз помня ПР акцията, която ми струваше цял час на Владая, когато на Фандъкова и хрумна да проверява отработени газове... Е, беше еднократен акт за няколко дни... Сега са стикерите... Докато се дават пари за стратегии и концепции, а не за реални мерки - така ще е. Липсва цялостна политика и последователност в действията. Няма консенсус в политическите сили по тези проблеми, вероятно заради 4 годишния мандатен поглед... Почти във всеки аргумент изложен има някаква логика, но на мен ми направи впечатление, че ние тук я има 20 човека, не можем да стигнем до единно мнение, а какво остава за 240 депутата?! Всички сме наясно с екологичните проблеми и в частност с въздуха, но не бива да забравяме за това, че делът на транспорта е едва 16%, а на овтомобилите под 5%. Естествено, че има пушещи дизели (и бая бензинови масларници), естествено делът на финните прахови частици няма да намалее драстично, дори 70% от автомобилите да са електрички (понеже говорим за вторична запрашеност) и естествено, че големите замърсители няма да ги "ръцнат" без значение от броя на сигналите (пример - Благоевград с ТЕЦ Рубин, където гражданите вече 10 години не могат да се преборят, независимо от стотиците сигнали и жалби къде ли не). И - да, опира до политика - винаги! Затова, аз поне съм скептик за въздуха, независимо какви стикери или други "мерки" ще ни наложат...
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Стикери....
В едно неотдавнашно време ни лъжеха, че проблемът с мръсния въздух идва от Кремиковци и едва ли не, ако си в блок 256, вх. А, 6 етаж, на дружба 2,то покажеш ли се навън 187см и вдишаш неколко пъти се прибираш 188см. Това беше когато дружба "мразеше София" ако някой се сеща за периода.
Сега наред са колите и печките.
Истината е че в София винаги е смърдяло и сигурно винаги ще смърди. Аз живея в центъра, тука още от ранното си детство си спомням, че всички съседи, влкючае и аз се топлеха на кюмур, нафта и дърва. В днешно време нещата се промениха, но оставя процент, който се топли още с дърва. Дали го прави с цел гъзарийка и любимия мирис на дърва?
Хронологично, ако следваме стъпките, след затварянето на Кремиковци, след великото преселение, великото презастрояване, което пречи на естествените фьони да минават и издухват лилавият въздух над София, то как искате да не политизираме фактите? Да не би аз и вие да го направихме всичко това? Направихме го! С изборът си!
Никой не от нас не иска да кара 10-20 годишни изхвърлени брички, никой не иска да си напуска родното място и да се бута по големите градове, ако....ако имаше алтернатива.....
В едно неотдавнашно време ни лъжеха, че проблемът с мръсния въздух идва от Кремиковци и едва ли не, ако си в блок 256, вх. А, 6 етаж, на дружба 2,то покажеш ли се навън 187см и вдишаш неколко пъти се прибираш 188см. Това беше когато дружба "мразеше София" ако някой се сеща за периода.
Сега наред са колите и печките.
Истината е че в София винаги е смърдяло и сигурно винаги ще смърди. Аз живея в центъра, тука още от ранното си детство си спомням, че всички съседи, влкючае и аз се топлеха на кюмур, нафта и дърва. В днешно време нещата се промениха, но оставя процент, който се топли още с дърва. Дали го прави с цел гъзарийка и любимия мирис на дърва?
Хронологично, ако следваме стъпките, след затварянето на Кремиковци, след великото преселение, великото презастрояване, което пречи на естествените фьони да минават и издухват лилавият въздух над София, то как искате да не политизираме фактите? Да не би аз и вие да го направихме всичко това? Направихме го! С изборът си!
Никой не от нас не иска да кара 10-20 годишни изхвърлени брички, никой не иска да си напуска родното място и да се бута по големите градове, ако....ако имаше алтернатива.....
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
За лъжите, правителството и прибраните милиони знаем всички, не това е въпроса. Въпросът е, какво можем ние да променим, така, че да е по-добре за нас.
Отговорът е прост - Спираме да сваляме катализатори, EGR-и и DPF-и, ами поддържаме автомобила в заводски вид. Писна ми да гледам постове и коментари, как държавата не ни давала никакви облекчения за това, че имаме DPF или катализтор и за това ще си го сваля, хем ще кача някой кон или магаре отгоре, хем няма да давам пари за поддръжката на съответната система.
Еми, не! Не е това решението и докато имаме такава мислене, ще си дишаме гнусните пушещи печки и ще си караме 24/7 - 365 дни в годината на климатик с вътрешна рециркулация, защото в момента, в който си отвориш прозореца и някой "тарикат" отпред даде газ и се надишваш с гнусотия.
Отговорът е прост - Спираме да сваляме катализатори, EGR-и и DPF-и, ами поддържаме автомобила в заводски вид. Писна ми да гледам постове и коментари, как държавата не ни давала никакви облекчения за това, че имаме DPF или катализтор и за това ще си го сваля, хем ще кача някой кон или магаре отгоре, хем няма да давам пари за поддръжката на съответната система.
Еми, не! Не е това решението и докато имаме такава мислене, ще си дишаме гнусните пушещи печки и ще си караме 24/7 - 365 дни в годината на климатик с вътрешна рециркулация, защото в момента, в който си отвориш прозореца и някой "тарикат" отпред даде газ и се надишваш с гнусотия.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10074
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Snuupy написа:Отговорът е прост - Спираме да сваляме катализатори, EGR-и и DPF-и, ами поддържаме автомобила в заводски вид.
Много неща зависят от нас!
Същото е и на какво се топлим.
Къде си хвърляме боклука.
Но по-лесно е да се оправдаем с политиците, които о ирония, сами си избираме.
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Автомобилите имат само 7%
Нищо няма да помогне. Това са глупости, дори и да спрем тецовете и отоплението ще решим въпроса само зимните месеци донякъде.
А лятото какво ще правим
Проблема е в политиците.
Сега ще ти го обясня. Преди две години се заговори за чистотата на въздуха и накараха БАН да изследва проблема. Хората свършиха работа и дадоха химичен анализ и произход на ФПЧ по зони по дни по сезони . Зимата основно е твърдото гориво, а лятото пръст. Дадоха и препоръки, Намаляване плътността на застрояването , съобразяване на височината с въздушните потоци, развитие на крайградските зони. Спешни миене на улиците създаване на зелени пояси и поливане.
Какво направи кметството скри доклада и накара ХТИ- (не намериха по пропаднал университет) да направи нов доклад- Разрешиха високото строителство на черни връх ( съвсем ще спрат въздуха ) и още по високо уплътняване. Абсолютно блокираха на крайградските зони за да държат високи цени на имотите.
А накараха строителите да мият гумите на камионите Уж
Нищо няма да помогне. Това са глупости, дори и да спрем тецовете и отоплението ще решим въпроса само зимните месеци донякъде.
А лятото какво ще правим
Проблема е в политиците.
Сега ще ти го обясня. Преди две години се заговори за чистотата на въздуха и накараха БАН да изследва проблема. Хората свършиха работа и дадоха химичен анализ и произход на ФПЧ по зони по дни по сезони . Зимата основно е твърдото гориво, а лятото пръст. Дадоха и препоръки, Намаляване плътността на застрояването , съобразяване на височината с въздушните потоци, развитие на крайградските зони. Спешни миене на улиците създаване на зелени пояси и поливане.
Какво направи кметството скри доклада и накара ХТИ- (не намериха по пропаднал университет) да направи нов доклад- Разрешиха високото строителство на черни връх ( съвсем ще спрат въздуха ) и още по високо уплътняване. Абсолютно блокираха на крайградските зони за да държат високи цени на имотите.
А накараха строителите да мият гумите на камионите Уж
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта