Някой опитвал ли е "десулфатизация"?
Ако може да опише процедурата накратко!
Акумулатори - колко им е животеца?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Реална десулфатизация може да се направи на акумулатор, който има капачки.
И не му е опадала активната маса на дъното.
И не му е опадала активната маса на дъното.
- dalgia-73
- Мнения: 450
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Имам зарядно със режим десулфатизация,но никога не съм го пускал във тоя режим.Бях прочел,че е хубаво да се разкачат клемите ако ще се пуска на десулфатизацияи и се отказа да го пробвам.Имаче пише че трябва да се прави веднъж годишно.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ползвам един CTEK MXS 5.0 и малко успях да съживя един Banner Power Bull. Aкумулатора го извадих на 8V от колата. Причината беше проблем с ел. инсталацията точно като почна пандемията и колата 2 седмици е седяла и си е точела доволно акумулатора.
Акумулатора беше 100Ah. След един бърз заряд премерих стартерният ток и беше на 80% от заводските стойности. Последва едно разреждане 20Ah и изчакване 2-3 часа. Премерих напрежението и според разни таблици в интернет показваше остатъчен заряд около 20-30%. Или по груби сметки по-малко от 30Ah капацитет.
След няколко (по спомен 3-4) разреждания по 20Ah, зареждания и recondition цикъла със CTEK-а капацитета беше около 60-70Ah. След още 3-4 такива цикъла промяна нямаше. Стартерният ток на напълно зареден акумулатор беше повече от колкото му даваха заводски.
Акумулатора го изтървах още 2 пъти след това, но до малко над 12V. В момента капацитета му е около 50Ah, а стартерният ток все още го дава да е около 100%.
Тия работи по-горе ги правех, защото ми беше интересно дали има полза от това лъскаво зарядно и дали връща реално някакъв живот в акумулатора. Не се сетих да не ползвам recondition функцията няколко цикъла и да видя дали ще има промяна, та няма как да съм сигурен дали върши работа. Но на пръв поглед изглежда да върши.
Иначе recondition-а не е някаква философия при CTEK-а. След като зареди акумулатора качва напрежението на зареждане на 15.8V за между 2 и 6 часа. Акумулатора почва да кипи бавно и славно, и при тоя процес уж се възстановявал до някъде капацитета. Има го написано в спецификациите на зарядното колко точно е. Изглежда доста елементарно за реализиране.
Акумулатора беше 100Ah. След един бърз заряд премерих стартерният ток и беше на 80% от заводските стойности. Последва едно разреждане 20Ah и изчакване 2-3 часа. Премерих напрежението и според разни таблици в интернет показваше остатъчен заряд около 20-30%. Или по груби сметки по-малко от 30Ah капацитет.
След няколко (по спомен 3-4) разреждания по 20Ah, зареждания и recondition цикъла със CTEK-а капацитета беше около 60-70Ah. След още 3-4 такива цикъла промяна нямаше. Стартерният ток на напълно зареден акумулатор беше повече от колкото му даваха заводски.
Акумулатора го изтървах още 2 пъти след това, но до малко над 12V. В момента капацитета му е около 50Ah, а стартерният ток все още го дава да е около 100%.
Тия работи по-горе ги правех, защото ми беше интересно дали има полза от това лъскаво зарядно и дали връща реално някакъв живот в акумулатора. Не се сетих да не ползвам recondition функцията няколко цикъла и да видя дали ще има промяна, та няма как да съм сигурен дали върши работа. Но на пръв поглед изглежда да върши.
Иначе recondition-а не е някаква философия при CTEK-а. След като зареди акумулатора качва напрежението на зареждане на 15.8V за между 2 и 6 часа. Акумулатора почва да кипи бавно и славно, и при тоя процес уж се възстановявал до някъде капацитета. Има го написано в спецификациите на зарядното колко точно е. Изглежда доста елементарно за реализиране.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Частична десулфатизация се постига с т. нар. тренировъчен цикъл - зареждане, разреждане, зареждане. Това правят зарядните.
Отстраняването на оловния сулфат от плочите става най-ефективно като се източи електролита, налее се чиста дестилирана вода и се включи заряд на малък ток - 1А за 55 - 65 Ач акумулатор. Това продължава 24 часа, водата разтваря сълфатите от плочите. Излива се тази вода и се налива чист електролит.
Цикълът с водата могже да се повтори, ефектът е значителен.
Отстраняването на оловния сулфат от плочите става най-ефективно като се източи електролита, налее се чиста дестилирана вода и се включи заряд на малък ток - 1А за 55 - 65 Ач акумулатор. Това продължава 24 часа, водата разтваря сълфатите от плочите. Излива се тази вода и се налива чист електролит.
Цикълът с водата могже да се повтори, ефектът е значителен.
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Защо има много мнения за това, до колко волта трябва да се зарежда на зарядно устройство?
Някои казват 14.3v-14.5v, други пък 15.3v-16.5v.
В гаранционната карта към моя пише 16.5, не е ли това презареждане и няма ли опасност после да изгори някой управляващ модул по електрониката на колата?
Някои казват 14.3v-14.5v, други пък 15.3v-16.5v.
В гаранционната карта към моя пише 16.5, не е ли това презареждане и няма ли опасност после да изгори някой управляващ модул по електрониката на колата?
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Различните числа са за различни акумулатори - с калций, без калций, с капачки, без капачки и прочее и различни режими на зареждане бързо, още по-бързо или пък съвсем бавничко.
Твоя си го зареждай с минимален ток до достигане на 14В и като ги достигне го задръж на това напрежение поне няколко часа.
Аз си купих някво 14В зарядно за лаптоп и просто го закачам за ден или два.
Ако го зареждаш както си е свързан за колата до 16,5В наистина има риск.
Твоя си го зареждай с минимален ток до достигане на 14В и като ги достигне го задръж на това напрежение поне няколко часа.
Аз си купих някво 14В зарядно за лаптоп и просто го закачам за ден или два.
Ако го зареждаш както си е свързан за колата до 16,5В наистина има риск.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Vincent1 написа:1.5 години. Марката е moll. За съжаление в София нямам условията, а сега не може да се излиза.
Да попитам ако един акумулатор се зарежда на 3-4 месеца със зарядно това дали ще удължи съществено живота в сравнение ако примерно се зарежда на 1-1.5 години
Ако караш рядко, или на къси разстояния може да си купиш оригинално соларно зарядно на Фолксваген (само от чужбина) парт номер 1CO915687
лепи се с вендузи на някое стъкло, има вариант с гнездо за запалка, както и с OBD букса (1C0915687D).
Ще държи акумулатора винаги дозареден, дори ако си на море и не караш 2 седмици.
Последна промяна от nii на Чет 07 яну 2021 17:16, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Vasila6ko написа::bishop Колеги, карам Пасат б5 98г 110hp 1.9tdi купих го преди 3 години, акомулатора вече 2 пъти ме предава...
Знам ,че е стар пост , но вземи си премери консумацията от акумулатора при паркирала и затворена кола.
С това кенефно решение на комфорт модул на пода под водача при наводняване става мазало - консумация 0,35А при затворени врати, капаци и след изчакване уж да заспи комф. модул. И втора младост комфорт модули са пътници. 2 вида са според оборудването на автомобила .
П.П.
muns61 написа:Частична десулфатизация се постига с т. нар. тренировъчен цикъл - зареждане, разреждане, зареждане. Това правят зарядните.
Отстраняването на оловния сулфат от плочите става най-ефективно като се източи електролита, налее се чиста дестилирана вода и се включи заряд на малък ток - 1А за 55 - 65 Ач акумулатор. Това продължава 24 часа, водата разтваря сълфатите от плочите. Излива се тази вода и се налива чист електролит.
Цикълът с водата могже да се повтори, ефектът е значителен.
Това съм го правил малко след 1989г - е 1-2 месеца изкара ./Трепча - разпробиване долу ниско да се източат утайките, топло залепяне, дест. вода зарежда - става кисела , нов електролит и накрая с връзки "нов" акумулатор 2 ра младост, че чисто нови нямаше ./
Загубена кауза - ставала е за старите акумулатори с дебели плочи по 5,5мм и залети с асфалт / то на тях и клетки се сменяха/.
Последна промяна от kris11 на Чет 07 яну 2021 17:21, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Соларноти зарядно е добър вариант. Същото дето ползвам за къмпинг да храни хладилника зимно време седи с един панел на предният прозорец.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
vinixxx написа:Някой опитвал ли е "десулфатизация"?
Ако може да опише процедурата накратко!
Да, аз. И процедурата завърши с успех.

Лека сулфатация от пластините се премахва чрез кипене на батерията при зареждане. За калциевите акумулатори това става при 15-16 волта напрежение. При силна сулфатация май е по-добре да се изхвърли.
На голфа имам акумулатор Gigawatt 60 ампер-часа, който е в експлоатация от декември 2016-та.
Преди няколко месеца стартерът започна да върти мудно. Напрежението на клемите на акумулатора в покой беше някъде около 12,4, но при включване на зарядно почти веднага започваше да кипи, все едно батерията е заредена.
Колата се кара предимно на къси разстояния и откакто е купена, батерията много рядко, или почти никак не е била зареждана.
Реших, че може би е сулфатизирала.
Забелязах, че в крайните две банки нивото на електролита беше спаднало под минимума. С игла и спринцовка долях дейонизирана вода и възстанових нивото до максималното. Капакът се пробива с игла учудващо лесно.

Направих няколко цикъла заряд-разряд. Примерно 1 час заряд с кипене с 2 ~ 2.5 ампера, после разряд 1 час с 0,8 - 0,7 ампера.
Учудващо батерията се възстанови и сега имам акумулатор, който може да върти стартера по-яко, и по-продължително, отколкото когато го купих.
Изводът, който си направих от цялата процедура е, че такова нещо като необслужваем акумулатор не съществува. Всяка батерия след 2-3 години се нуждае от обслужване, иначе скоропостижно ще замине за боклука.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
При зареждане на акумулатор има едно правило - големината на зареждащия ток трябва да бъде 1/10 от капацитета на акумулатора.brum написа:Ползвам един CTEK MXS 5.0..
Акумулатора беше 100Ah..
Т.е. за 100Ah ти трябва заряден ток до 10А, а CTEK MXS 5.0 има макс. заряден ток от 5А. За твоя акумулатор ти трябва CTEK MXS 10.
Когато зареждам моя 77Ah акумулатор с CTEK MXS 5.0 наблюдавам заряден ток до 4,6А. Когато зареждам същия акумулатор с AEG LL 10.0 наблюдавам заряден ток до 6,6А. И в двата случая зареждащото напрежение е от порядъка на 14,8-14,85V.
Тока го измервам с цифрови мини амперклещи

https://www.emag.bg/cifrovi-mini-amperk ... D4GCV1BBM/
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Това, че тока трябва да е 1/10 от капацитета на акумулатора е отживелица от времето когато се зареждаха по време с "глупави" зарядни. CTEK-а му дават, че зарежда акумулатори от 1.2Ah до 160Ah.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Моя личен опит при поддържане/дозареждане на един и същ акумулатор показва:
SOC с CTEK MXS 5.0: <85%
SOC с AEG LL 10.0: >95%
SOC с CTEK MXS 5.0: <85%
SOC с AEG LL 10.0: >95%
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Да добавя... много полезни неща за акумулаторите научих от канала на Руслан
https://youtu.be/Jxa3zQM4hRs
https://youtu.be/Jxa3zQM4hRs
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта