Здравейте.
В скоро време ще имаме възможност да си закупим нов (стар) автомобил. Автомобилът ще се използва от мен и от съпругата предимно градско и доста по -рядко извън градско.
Особенност на маршрута по който ще бъде каран е ,че включва вилна зона с не почиствани пътища от сняг през зимата , както и пътища с наклон и баир (които по принцип не са безпроблемни при зимни условия).
По принцип , аз съм фен на дизела...,обаче с това градско каране и с тези еко стикери , които въвеждат , човек вече да не смее да си махне dpf- a. Критериите за автомобила са:
1)Бензинов.
2) До около 10 к лева.
3)Хечбек , за да бъде практичен за града и ок за извън градско. Дължина 4200- 4300 мм.
4) Да не е сув , не е нужен по- висок клиъренс.
5) Двойно предаване.
6)Голям плюс е да е подходящ за газифициране(тоест без директно впръскване).
Като цяло съм запознат горе долу с това , което предлагат ВАГ марките в този сегмент. Знам ,че 1.8 t се среща в Голф 4 и Ауди а3 в комбинация с двойно предаване , но ми се иска една идея по нова кола ,като години. Имам представа и от някои Японски марки и Корейските , но там всичко в тоя сегмент май е само на предно предаване. С останалите Европейски марки не съм добре запознат.
Изобщо това , което ми се иска , има ли го в някоя марка и модел?
Бензинов автомобил, без директно впръскване от Голф сегмента с двойно предване?
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
Примерно Rav4 на Тойота е с размери на Голф(включително и като тегло са еднакви). Само е по-висок с малко, но това на градско си е плюс. Модела до 2006г е и с напълно механично постоянно 4х4, без никакви датчици, електроника и подобни, и просто си работи(такова задвижване има и при Субару).
SUV е доста относително понятие, не страдайте от предразсъдъци.
ПП: Става без проблем за работа на газ тази Тойота.
SUV е доста относително понятие, не страдайте от предразсъдъци.
ПП: Става без проблем за работа на газ тази Тойота.
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
muns61 написа:Субару, Фиат, Сузуки...
Може ли малко пояснение , за кои модели от тези три марки се има предвид?
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
tdi fen написа:subaru
Не съм запознат много с тази марка. Чувал съм ,че няма много майстори , които да ги ремонтират , че двигателите не са никак икономични и ,че като цяло поддръжката е скъпа.
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
cecoa1 написа:Примерно Rav4 на Тойота е с размери на Голф(включително и като тегло са еднакви). Само е по-висок с малко, но това на градско си е плюс. Модела до 2006г е и с напълно механично постоянно 4х4, без никакви датчици, електроника и подобни, и просто си работи(такова задвижване има и при Субару).
SUV е доста относително понятие, не страдайте от предразсъдъци.
ПП: Става без проблем за работа на газ тази Тойота.
Така като им гледам данните Rav4 (втора генерация ) като размери е oколо Golf хечбек.Предполагам ,че втора генерация ще е Евро 3 , а ми се иска нещо по- перспективно. Tрета генерация е вече голям. Все пак ми се струва ,че джипче със сигурност се подържа по- скъпо от някакъв Голф , Астра, Фокус. Със сигурност гори повече , гумите ще са по- скъпи. На тези RAV ки , като гледам , няма опция за газово под кората на багажника... RAV ката , доста ми харесва , като изключим интериора. Подобно на Golf 4 1.8 t , държи едни цени

-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
troskot написа:Може ли малко пояснение , за кои модели от тези три марки се има предвид?
FIAT Sedici и Сузуки SX4 са всъщност една и съща кола . Дизела от Фиат, бензин от Митсубиши. Задния мост се включва при нужда, има копче с три положения - само предно, автоматично включване на задното когато системата прецени, че е нужно, и последното е принудително твърдо включване на задния мост(над определена скорост се връща в автоматичен режим).
Субаруто е Импреза.
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
Някой има ли мнение за Suzuki SX4 с двойно предаване?
Опс. то вече е писано
Опс. то вече е писано

Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
cecoa1 написа:troskot написа:Може ли малко пояснение , за кои модели от тези три марки се има предвид?
FIAT Sedici и Сузуки SX4 са всъщност една и съща кола . Дизела от Фиат, бензин от Митсубиши. Задния мост се включва при нужда, има копче с три положения - само предно, автоматично включване на задното когато системата прецени, че е нужно, и последното е принудително твърдо включване на задния мост(над определена скорост се връща в автоматичен режим).
Субаруто е Импреза.
Благодаря много ! Заради хора като вас влизам в този форум. Имам няколко въпроса:
1.9 jtd -то , към последните години от производството си, дали е серийно с фабричен dpf?
За по- новия 1.6 mjet ... знам, че е с dpf .1.9 jtd 120 коня, като поддръжка по- тегав ли е в сравнение с 1.9 tdi и 2.0 tdi(мотори , които ги има с 4 motion)?
Относно бензиновия между стария 107 коня и новия 120 коня , има ли някакви съществени разлики(като изключим 13 те коня)?
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
Не, няма съществена разлика в динамиката на двата мотора!
И двата са леко мудни, като всеки един атмосферен бензинов двигател с малък обем. Двигателя е здрав и надежден, и носи безпроблемно на газ!
За предимно градска експлоатация е перфектен автомобил.
Разликата от 13 к.с. може евентуално да я търсиш някъде след 5000 оборота
Виж тук:
https://mirkatautoselect.mobile.bg/
И двата са леко мудни, като всеки един атмосферен бензинов двигател с малък обем. Двигателя е здрав и надежден, и носи безпроблемно на газ!
За предимно градска експлоатация е перфектен автомобил.
Разликата от 13 к.с. може евентуално да я търсиш някъде след 5000 оборота
Виж тук:
https://mirkatautoselect.mobile.bg/
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
Дизела на Фиат в Седичи, не знам кога е с DPF, но знам със сигурност, че има Голф 5 4х4 с дизели без DPF до края на производството на тоя модел(2008г). 
ПП: Погледнах в нета, дизела на Седичи/RX4 е бил винаги с DPF.

ПП: Погледнах в нета, дизела на Седичи/RX4 е бил винаги с DPF.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
cecoa1 написа:има копче с три положения
Системата 4х4 също ли е на Митсубиши?
И това за всички поколения ли ваци (2015 и 2107 фейслифга ма интересуват)
Изглежда добре бензиновата, с ръчка и 4х4.
Замислям се за жената.
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
Тук на една от последните снимки се вижда "копчето"(в предния модел коментиран в темата е на същото място, но е съвсем невзрачен клавиш с три положения). https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=ikhzhv
Същата система ползват и във Витара от тия години. Не знам от кой доставчик е.
Може да погледнеш и Тойота Urban cruiser, ама там бензина е само на предно, а дизелчето е доста здравия 1,4 но си е с DPF.
Същата система ползват и във Витара от тия години. Не знам от кой доставчик е.
Може да погледнеш и Тойота Urban cruiser, ама там бензина е само на предно, а дизелчето е доста здравия 1,4 но си е с DPF.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Някакви идеи за бензинов автомобил от Голф сегмента , двойно предване , бензин , без директно впръскване?
За системата 4х4 на SX4/Седичи
"Не очаквайте много от 4х4 системата на тези коли Седичи/СХ4. Има си плюсове, но и минуси.Използва се многодисков елекромагнитен съединител куплиран към задния диф. Японска разработка на фирмата JTEKT. Същата система се вгражда в предното поколение Nissan X-Trail, Toyota RAV-4, Mitsubishi Outlander и т.н. Това не е 4х4 система като Haldex. Тук няма ел.хидравлична помпа и заради това задният мост се включва само и единствено при разлика в скоростта на въртене м/у преден и заден мост. Дори при LOCK режим трябва да има малка разлика в скоростите на преден/заден мост за да предаде назад от 30% до 50% въртящ момент. Също при FWD режим нямаме 100% предно предаване. Системата е така направена че винаги предава малко въртящ момент назад. Докато при коли с Haldex вадим бушона на помпата и вече нямаме работеща 4х4 система и можем дори да качим колата на дино с един вал или пък да теглим колата само с единя мост (преден/заден) на пътя! Тези коли Седичи/СХ4 не могат да се ползват при такива условия, ще счупите съединителя. Може ако диното е с 2 вала а в другия случай с тегленето- колата е или с четирите колела на земята или във въздуха!Дори колата да се кара само на FWD режим разходът винаги ще е с около 1 литър повече от модела, който няма такава система. Просто има загуби от триенето на допълнителните "агрегати", които се въртят винаги независимо дали се предава въртящ момент или не. Плюс това имаме и разлика в теглото от около 60-80 килограма по спомен.Това е на всеки 45-50 хил.км се сменя маслото на задния диф и съединителя. Има темп сензор вътре и ако много го мъчите понякое време ще се изключи електромагнита. Ама преди това ще ви замирише на лошо, така че избягвайте да карате продължително време с превъртане на предните колела! (за гъзария в снега или пък в кал")
"Не очаквайте много от 4х4 системата на тези коли Седичи/СХ4. Има си плюсове, но и минуси.Използва се многодисков елекромагнитен съединител куплиран към задния диф. Японска разработка на фирмата JTEKT. Същата система се вгражда в предното поколение Nissan X-Trail, Toyota RAV-4, Mitsubishi Outlander и т.н. Това не е 4х4 система като Haldex. Тук няма ел.хидравлична помпа и заради това задният мост се включва само и единствено при разлика в скоростта на въртене м/у преден и заден мост. Дори при LOCK режим трябва да има малка разлика в скоростите на преден/заден мост за да предаде назад от 30% до 50% въртящ момент. Също при FWD режим нямаме 100% предно предаване. Системата е така направена че винаги предава малко въртящ момент назад. Докато при коли с Haldex вадим бушона на помпата и вече нямаме работеща 4х4 система и можем дори да качим колата на дино с един вал или пък да теглим колата само с единя мост (преден/заден) на пътя! Тези коли Седичи/СХ4 не могат да се ползват при такива условия, ще счупите съединителя. Може ако диното е с 2 вала а в другия случай с тегленето- колата е или с четирите колела на земята или във въздуха!Дори колата да се кара само на FWD режим разходът винаги ще е с около 1 литър повече от модела, който няма такава система. Просто има загуби от триенето на допълнителните "агрегати", които се въртят винаги независимо дали се предава въртящ момент или не. Плюс това имаме и разлика в теглото от около 60-80 килограма по спомен.Това е на всеки 45-50 хил.км се сменя маслото на задния диф и съединителя. Има темп сензор вътре и ако много го мъчите понякое време ще се изключи електромагнита. Ама преди това ще ви замирише на лошо, така че избягвайте да карате продължително време с превъртане на предните колела! (за гъзария в снега или пък в кал")
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта