Здравейте!
Притежавам Пасат Б5.5, 2004г., AWT двигател, 1.8Т. От изввестно време имам проблем със светеща лампа "check engine", за което съм направил друга тема във форума и сега няма да ви занимавам с това.
Правя тази тема, защото от смяната на много части, от търсене на проблема и т.н., открих нещо, което мисля, че ще е полезно за всички.
Става дума за кръглия клапан за картерните газове, който се намира горе до капака на двигателя с номер: 06A 129 101 D(или А).
Смених същия преди 2-3 месеца, тъй като колата тресеше много на празен ход, работеше на по-малко цилиндри и светеше лампата на "check engine". Смених го с неоригинален с марка AUTOMEGA за 23 лв.
След много проби-грешки и въпреки изказани мнения от хората, че няма смисъл от оригинален, защото това е само един клапан с пружинка (и аз споделях това мнение), реших да си купя оригинален и поне да имам някаква сигурност за тази част.
Днес получих частта и ето какво установих:
Това е неоригиналният:
А това е оригиналният:
Както се вижда на снимките, на оригиналния клапан има един отвор, който при неоригиналния го няма. Там при пружинката на неоригиалния се забелязва, че има очертано кръгче къде да бъде отворът, но него го няма.Такъв има при оригиналния.
Изинявайте, не съм направил много снимки за съпоставка, защото днес, когато снимах, нямах още идея да ги качвам. Но мисля, че пак можете да се ориентирате.
Не зная да ли проблемът ми ще се оправи с тази смяна. Не разбирам и не мога да аргументирам дали липсата на дупчица би създало някакъв проблем.
За себе си обаче съм убеден, че поне смених един боклук. И, ако заради него, смених още няколко излишни части по колата, ще отида в магазина, не, за да се караме или да си искам парите,но просто да обърна внимание, че има проблем с тези части и да не ги продават на хората.
С темата искам просто да покажа, че разлика, дори в една такава глупава част, има и препоръчвам на тези, които възнамеряват да сменят този клапан, да си преценят добре какво да купят.
Това е. Успех на всички в отстраняването на проблемите си! :)
Вергил
Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Това едва ли е е проблема но клапаните по картерната вентилация е хубаво да са оригинални...20тина лв не е потресаваща сума ...вярно че топрана е 5лв но и качеството му е такова..
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Оригиналният клапан е 93 лв. ;)
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Говоря за малките клапанчета както и този за ниското налягане до разширителния съд....този който показваш може и да е по скъп...но единствено пластмасата му е повече..инак вътре нищо няма повече от другия....този специално пропуска в двете посоки но от единия щущер при силно засмукване се усеща съпротивление...в общи линии така може да се тества на практика....
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
А, ок.
Иначе, без да имам претенции, че разбирам,аз вече не съм сигурен, че няма нищо повече. Дори напротив. Както виждаш, на неоригиналния са пропуснали да направят дупчица, през която трябва минава въздух най-вероятно :) Мястото на дупката е очертано, само, че някой не я е направил. Също така не мога да съм сигурен пружинката с какво качество е, от какъв материал е, със същото усилие ли се свива, мембраната каква е и т.н.
Иначе, без да имам претенции, че разбирам,аз вече не съм сигурен, че няма нищо повече. Дори напротив. Както виждаш, на неоригиналния са пропуснали да направят дупчица, през която трябва минава въздух най-вероятно :) Мястото на дупката е очертано, само, че някой не я е направил. Също така не мога да съм сигурен пружинката с какво качество е, от какъв материал е, със същото усилие ли се свива, мембраната каква е и т.н.
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Здравейте, ето и какви схеми открих:
Съжалявам са качеството.
Съжалявам са качеството.
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
- Автомобил: Skoda Superb 1.8T
- Двигател: AWT 2003
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Колега имам същият проблем в момента. Двигателят е същият 1.8Т AWT. Не може да запали сутрин, не държи обороти(няма гориво при студен двигател), а когато загрее колата се дави и не държи равномерни обороти. При диагностика показва бедна смес и липса на запалване на почти всички цилиндри. Като загрее колата обаче има мощност и върви както трябва. По-скоро при леко натисната газ се дави. Усеща се притрисане. Колата е на газ и лампата на чека ми е светвала и гаснела постоянно, но това не е оказвало влияние на работата на двигателя. Сега обаче като прехвърля на газ лампата на чека мига и определено работи по-зле отколкото на бензин. Колата е без катализатор-предполагам има значение, но все пак 2 години от както е махнат и не съм имал проблеми.От 4-5 дена обаче не мога да я вкарам в пътя.
Досега съм направил следното: почистена дроселова клапа, сменен температурен датчик и сменени свещи-Denso иридиеви по каталог за двигателя. Проблема си остана. Утре при минус 5-6 градуса не ми е ясно как ще запаля,че ми трябва колата. Проблема при теб реши ли се и как? Този клапан като го смени имаше ли някакъв смисъл, за да знам да го сменям и аз. Съмнява ме да е от него.
Досега съм направил следното: почистена дроселова клапа, сменен температурен датчик и сменени свещи-Denso иридиеви по каталог за двигателя. Проблема си остана. Утре при минус 5-6 градуса не ми е ясно как ще запаля,че ми трябва колата. Проблема при теб реши ли се и как? Този клапан като го смени имаше ли някакъв смисъл, за да знам да го сменям и аз. Съмнява ме да е от него.
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Здравей!
От това, което ми описваш, проблемът ти е доста различен.
Аз нямах и нямам проблеми с паленето. Нямаше нужда да чакам да загрее колата. Като запалех колата, държеше неравномерни обороти и сякаш работеше на по-малко цилиндри, но тръгна ли, колата си вървеше нормално, не тресеше и т.н. Като спра на светофара - пак тресене. Колата не прекъсваше при даване на газ.
След смяната на клапана, колата спря да тресе и да има каквито и да е проблеми с работата. Просто лампата се появи след 2-3 дни, но нямах оплаквания. Всеки път, като пробвам със смяната на нещо, изчиствам грешката и след 2-3 дни пак светва. Реално нямам проблеми с поведението на колата, но просто лампата ме дразни. Много хора биха карали така, но за мен тя е индикация, че нещо не е ОК.
За този мой проблем съм направил следната тема:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=486060
Тук можеш да видиш какво съм сменил до сега.
Вчера карах в квартала час и половина и лампата не светна. Имам надежда, че проблемът е от клапана. Тази дупчица, която липсваше в неоригиналния клапан, трябва да я има, съгласно схемите. Може и да греша, но според мен, след като е намало дупчица, този въздух, който е трябвало да преминава през нея, се е връщал в двигателя и това е причината да показва грешка, че има повече въздух в сместа(все едно има скъсване някъде и т.н.). За себе си съм убеден, че липсата на тази дупчица е проблем. Може и да не е от това, но съм сигурен, че съм сменил неоригинална част, която не трябва да е така...да си кажа направо - сменил съм един боклук.
Като покарам 1-2 седмици, ако не светне лампата, ще пиша/
За съжаление не мога да ти много съвет. Нищо не разбирам. Тъй като в сервизите не им се занимава, започнах да чета и да пробвам.
Съветът, който бих ти дал, е:
1. Помисли си и си спомни как точно се появи проблемът. Опитай да се сетиш дали нещо не си направил преди това и т.н.
2. След това, ако можеш да откриеш номера на грешката, пиши я в търсачката на гугъл и чети какви може да са причините.
От моя скромен опит мога да кажа следното:
- аз имах проблеми с паленето преди време и смених бензинова помпа. Прибери щората в багажника и като дадеш на контакт, преди да завъртиш, виж дали се чува помпата. При мен се чува доста добре.
- това с давенето при натискане на газта е кофти номер. Както казах с пасата ми нямам такъв проблем. Имах преди голф и когато му изгоря бобината, правеше така - дадеш газ, почва да се дави и гасне. Провери си бобините. Много ми се струва, че проблемът може да е в запалването.
- при четенето видях, че много често хората имат проблеми с MAF сензора. Прочети какви са му симптомите - дали има проблеми с паленето и това, което описваш.
Не се връзвай много на това, което те съвествам, защото, както казах, не разбирам много. Не ти препоръчвам веднага да пробваш да сменяш например бензиновата помпа или бобините, скъпи са. Трябва някой монтьор да ги провери, те знаят как.
Успех!
От това, което ми описваш, проблемът ти е доста различен.
Аз нямах и нямам проблеми с паленето. Нямаше нужда да чакам да загрее колата. Като запалех колата, държеше неравномерни обороти и сякаш работеше на по-малко цилиндри, но тръгна ли, колата си вървеше нормално, не тресеше и т.н. Като спра на светофара - пак тресене. Колата не прекъсваше при даване на газ.
След смяната на клапана, колата спря да тресе и да има каквито и да е проблеми с работата. Просто лампата се появи след 2-3 дни, но нямах оплаквания. Всеки път, като пробвам със смяната на нещо, изчиствам грешката и след 2-3 дни пак светва. Реално нямам проблеми с поведението на колата, но просто лампата ме дразни. Много хора биха карали така, но за мен тя е индикация, че нещо не е ОК.
За този мой проблем съм направил следната тема:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=486060
Тук можеш да видиш какво съм сменил до сега.
Вчера карах в квартала час и половина и лампата не светна. Имам надежда, че проблемът е от клапана. Тази дупчица, която липсваше в неоригиналния клапан, трябва да я има, съгласно схемите. Може и да греша, но според мен, след като е намало дупчица, този въздух, който е трябвало да преминава през нея, се е връщал в двигателя и това е причината да показва грешка, че има повече въздух в сместа(все едно има скъсване някъде и т.н.). За себе си съм убеден, че липсата на тази дупчица е проблем. Може и да не е от това, но съм сигурен, че съм сменил неоригинална част, която не трябва да е така...да си кажа направо - сменил съм един боклук.
Като покарам 1-2 седмици, ако не светне лампата, ще пиша/
За съжаление не мога да ти много съвет. Нищо не разбирам. Тъй като в сервизите не им се занимава, започнах да чета и да пробвам.
Съветът, който бих ти дал, е:
1. Помисли си и си спомни как точно се появи проблемът. Опитай да се сетиш дали нещо не си направил преди това и т.н.
2. След това, ако можеш да откриеш номера на грешката, пиши я в търсачката на гугъл и чети какви може да са причините.
От моя скромен опит мога да кажа следното:
- аз имах проблеми с паленето преди време и смених бензинова помпа. Прибери щората в багажника и като дадеш на контакт, преди да завъртиш, виж дали се чува помпата. При мен се чува доста добре.
- това с давенето при натискане на газта е кофти номер. Както казах с пасата ми нямам такъв проблем. Имах преди голф и когато му изгоря бобината, правеше така - дадеш газ, почва да се дави и гасне. Провери си бобините. Много ми се струва, че проблемът може да е в запалването.
- при четенето видях, че много често хората имат проблеми с MAF сензора. Прочети какви са му симптомите - дали има проблеми с паленето и това, което описваш.
Не се връзвай много на това, което те съвествам, защото, както казах, не разбирам много. Не ти препоръчвам веднага да пробваш да сменяш например бензиновата помпа или бобините, скъпи са. Трябва някой монтьор да ги провери, те знаят как.
Успех!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
тази дупчица може да е от другата страна и ти да не я виждаш а реално да си я има...съмнявам се че продължават да се продават чак толкова върли ментета какато преди....
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
От която и страна на пружината да е, погледнеш ли отдолу, от където се вижда мембраната, дупка не се вижда. (виж снимка 2)
Освен това, се вижда очертанието на дупката, където би трябвало да е. Очевидно е било подготвно за пробиване там и не е направено.
Освен това, се вижда очертанието на дупката, където би трябвало да е. Очевидно е било подготвно за пробиване там и не е направено.
Re: Passat B5.5, 2004, AWT - 1.8T - ОТКРИТА РАЗЛИКА между оригинален и неоригинален клапан за картерните газове!
Здравейте! Проблемът ми с лампата на двигателя се реши със смяната на неоргиналния клапан с оригинален.
Ако ви се наложи да купувате такъв клапан и решите да пробвате с неоригинален, убедете се, че същият има въпросната дупка/канал.
Ако ви се наложи да купувате такъв клапан и решите да пробвате с неоригинален, убедете се, че същият има въпросната дупка/канал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта