Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vw_golf_5_2013
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 21 апр 2013 13:50
Автомобил:
Двигател:

Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот vw_golf_5_2013 » Чет 31 окт 2013 16:19


Здравейте, имам подозрения, че маховика ми върви към смяна, бихте ли ми казали какви са симптомите? По какво мога да разбера дали е наистина за смяна или не е, ако ми препоръчате и сервиз където със сигурност ще ми кажат дали е за смяна или не.

Благодаря предварително




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот plamikcho » Чет 31 окт 2013 17:17


В момента и аз съм на същата вълна с маховика (но все още не е потвърдено от специалист), затова мога да споделя моите наблюдения. На моята кола най-изявените симптоми са:
- вибрации на педала на съединителя при леко натискане
- кратък стържещ звук при качване / сваляне на оборотите на скорост (хррррр - като метал в метал, но глухо, откъм лявата страна). Най-добре се усеща при ускорение 1-2-3 в диапазона 1400 - 2000 об/мин. При загряла кола и по-продължително каране изчезва или се случва много рядко. Ако ускорявам малко по-динамично с повече газ и смяна на скоростите на 2500 об не стърже.

На този клип е записан звука при разбит маховик
При мен го няма този звук засега (или е в по-начален стадий, или има и някакъв друг проблем). Надявам се скоро да посетя сервиз за по-точна диагноза.


vw_golf_5_2013
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 21 апр 2013 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот vw_golf_5_2013 » Чет 31 окт 2013 18:00


Moqta skorostna kutiq e avtomatichna dsg samo da utochnq. Izvinqvam se za latinicata no sam ot telefon v momenta.

Моята скоростна кутия е автоматична dsg само да уточня.


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот dmode101 » Чет 31 окт 2013 20:32


Разбиват ги за няма и 100хил. км. Скоро купувахме за на един приятел леона, с реални 80хил. Внимавай да не те излъжат много с цената. Доставната е около 800 лв за 140 коня двигател, dsg кутия.

Последна промяна от IvanMan на Пет 01 ное 2013 6:33, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!


vw_golf_5_2013
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 21 апр 2013 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот vw_golf_5_2013 » Чет 31 окт 2013 21:34


а има ли хубав сервиз в София, където могат да ми кажат със сигурност, заминал ли е или не е единствените симптоми които долавям е че когато я загася се чува тракане но не знам от къде идва, не е точно като това от клипчето. При ускоряване и подаване на газ не се чува тракане или аз не го долавям.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот maimo » Пет 01 ное 2013 13:44


карай щом още не се чува на място имаш поне 30-40000км до смяна :biggrin


Потребителски аватар
jeinow
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
Автомобил: Golf 5 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот jeinow » Чет 21 яну 2021 9:02


Здравейте!
Да ъпдейтна малко темата!
Преди 3 дни карах колата и нямаше никакви проблеми... снощи я паля и се чуваше някакво странно хлопане при свободен ход, което при натискане на съединител се усилва!?
Да поясня ,че колата е с ремап и този проблем се появи след има няма 2500 км с ремапа .. Ще съм благодарен за някакви съвети или съдействие за читав сервиз в гр.София където няма да ми свалят кожата от кръста за диагностика на проблема.. :)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот valiosport » Чет 21 яну 2021 11:25


dmode101 написа:Разбиват ги за няма и 100хил. км. Скоро купувахме за на един приятел леона, с реални 80хил. Внимавай да не те излъжат много

Пълни глупости. От задкормилното зависи колко ще изкара. 80 000 реални за 15 годишен курник, ако е бил на 3/5 години може да е бил на 80 000.
При натискане на съединитела трябва да спира да хлопа, не да се усилва.
Проблема после е за тоя който ще го сменя, много често маховика превърта и като махнеш съединитела не можеш да стигнеш до болтовете на маховика щото е превъртял. Виждал съм единия да държи на коляновия вал, другия опитва да върне маховика, ключове се кривят, чупят, няма връщане. В такъв случай с ъглошлайфа се реже за да се покажат болтовете.
Препоръчително е да се смени семеринга на коляновия вал с гривната и датчика, щото много често правят проблеми и утре ако се наложи да ги сменяш, пак всичко на земята.
За там трябва специален инструмент за фиксация и преди да почнеш да сменяш съединитела питай в конкретния сервиз дали имат "осталъка" за фиксиране на семеринга с гривната, щото нов е бая парички


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот papa franku » Чет 21 яну 2021 23:18


Намери канал и влез под колата и размърдай ауспуси и тн, може нещо да ти е изгнило/износено и да хлопа, но вероятно е маховик. Има ли марки които издържат повече от други?

100к км ако изкара особено на ремапната кола - това е страхотно.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот valiosport » Пет 22 яну 2021 0:17


Само закс, другото е компромис. Колко ще изкара зависи колко обичаш да я сяпаш и да държиш на съединител. Затова казах че зависи от задкормилното устройство. Ако си решил да правиш драг рейсинг и да показваш колко е бърза на 404 метра ли беше(от лапетиите разбрах че имало такава дисциплина), няма да изкара и две смени на маслото. При нормална експлоатация карат много, нормална имам предвид да ускоряваш при зацепил съединител


Потребителски аватар
jeinow
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
Автомобил: Golf 5 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот jeinow » Пет 22 яну 2021 14:04


Привет колеги! Колата като я взех сменях комплект съединител + маховик и му навъртях 70 к км в София и извънградско!
По симптомите мисля , че е лагер помпата ( аксиален лагер ) , но докато не се отвори да се види само гадая...
Папа франку ще сляза да погледна , но тропането се усилва само като пипна педала и едва ли ще е от нещо под колата..


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Маховик

Мнениеот valiosport » Пет 22 яну 2021 16:26


На дизел не съм виждал изгнили гърнета, това не е бензин с газов котлон в багажника



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта