А знаете ли при такива мощности какви температури се вдигат на изгорелите газове, на антифриз, на масло?
Brum и hvp800 знаят, аз съм слагал EGT уред със къса сонда през порта на ЕГР и при бързи изблици на пътя от голяма предавка, 4-та педала до долу до 4000, 5-та, до 4000 оборота и вече 850 градуса ги минавам, като ударя 6-та и продължа да държа педала до дупка 950 градуса ги минава и това е кола без големи дюзи и турбини с не толкова голям пушек при пълна газ. Това е около 190 коня на мотор, сега си представи при 220 коня какви температури ще се развиват и дали дълго ще остискат буталата преди да се напукат или стопят. И пак няма да си мощен за дълго, поради причините които ти казах, ще тръгнеш утре да пътуваш някъде с колата, магистрала примерно и ще те стигне някоя бегачка с голям мотор и ще почнеш да го гониш да му покажеш как ще му обърнеш огледалата с ТДИ-то и като вземеш да вървиш на последната предавка към края на обортомера вече температурите се вдигат много и е въпрос на време да я окотиш. То зависи и какви мощности се гонят де, ама при силно напънато тди е много препоръчително да се сложи 80 градуса термостат, някакъв по стабилен радиатор от тия рейсинг алуминиевите, както и по голям топлообменник на маслото от на ПД150, примерно с маслен радиатор с термостат.
Софтуера е много важен, правиш я без пушек(то без пушек не става де) ама да е лека сива мътилка зад теб, а не еко катастрофа
Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
И с пушек може да се постигне разумна температура на изгорелите газове. Примерно с водна инжекция.
Другият вариант да се кара на по-високи температури на изгорелите газове са правилни турбокомпресори. GTB1756VK по спомени издържаше със 100тина градуса по-висока продължителна температура на работа от заводските варианти на 1.9TDI на онези години.
Ама не съм сигурен, че това е за тази тема :) .
Другият вариант да се кара на по-високи температури на изгорелите газове са правилни турбокомпресори. GTB1756VK по спомени издържаше със 100тина градуса по-висока продължителна температура на работа от заводските варианти на 1.9TDI на онези години.
Ама не съм сигурен, че това е за тази тема :) .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
И все пак хубаво е човек да побъбри с хора които им е ясно, а не питат как да си почистят ЕГР клапана все пак човека от бая време пита за тунинг. Воднометаноловата инжекция, тук не знам никой да го е правил, а бая тунингисти има покрай мен.
Гтб-то зор ще го разтопи, първо буталата ще си стопи, има тема в ТДИ клуб точно за гтб турбините и хората са писали със снимки и е обяснено. Имаше и двама мапери които бяха много навътре в материята, нещо което нашите тука могат само да мечтаят, обяснаваха до каква продължителност и налягане издържа сток ПД130 /150 преди да аварира. Материята е много интересна за хора които обичат силовия тунинг
Гтб-то зор ще го разтопи, първо буталата ще си стопи, има тема в ТДИ клуб точно за гтб турбините и хората са писали със снимки и е обяснено. Имаше и двама мапери които бяха много навътре в материята, нещо което нашите тука могат само да мечтаят, обяснаваха до каква продължителност и налягане издържа сток ПД130 /150 преди да аварира. Материята е много интересна за хора които обичат силовия тунинг
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Радвам се, че има дискусия, поне аз научавам все нови неща за печките, примерно за температурата на изгорелите газове, не се бях сетил, все пак ми е ежедневна и ще обърна внимание и на това. Но да, от поне 5,6 месеца се интересувам от засилване. Предпочитам да съм сигурен в нещо, преди да почна да го правя, не после да обяснявам как тди-то за нищо не става и как само се чупи. До колкото разбрах гтб1756 е доста добър избор за ежедневна кола и спулва почти като стокова турбина а не от 2500 оборота. Но какво да ви кажа колеги, на 21съм, гъзарийката ме влече, по скоро функционалните неща, а не стикери, куки за теглене където ги закачат на самата решетка на бронята
или там интериорно осветление в краката (примерно) и няма спор, че нещата които съпътстват такъв тунинг ще окажат влияние върху живота на автомобила, ако се счупи взимаме нова и така

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Това за тръгването е много относително, както и настроиш актуатора и стоп винта, виждал съм гтб2260 на голф 4 ПД130 да прави 1 бар на празен ход, естествено не издържа много(турбината). Тази помпа дюза ми показваха графика от Дино стенд 248 със стокови разпръсквачи(повечето знаят долу горе колко им е макса на тея дюзи). Разхода му по борд комп като съм се возил градско показваше 7 и нещо(при леко шофиране разбира се), но дори аз трудно ще докарам такъв разход. Колата още се движи, ремонти по двигател не е имало освен вала който е обичаен за ПД. Има една 110-ка правена на 200+, тя също си джитка и проблем няма
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 04 яну 2018 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
То с пушек не е ли по-ниска температурата на изгорелите газове, нали за това се регенерират?
Интересно ще е да шернеш файла от тази кола. Защото за жалост, аз тунинг на VW при който не е декалибрирана инжекцията не съм виждал. По повод на разхода от борд компютъра...
Интересно ще е да шернеш файла от тази кола. Защото за жалост, аз тунинг на VW при който не е декалибрирана инжекцията не съм виждал. По повод на разхода от борд компютъра...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Ако последното е към мен - файла го има в ecuconnections форума. Не го пазя :) .
За да са коректни картите за дюзите (че моите бяха 240ки) се минава през процес на калибрация. Мери се входящият въздух, мери се какви са горивовъздушните смеси с широколентова ламбда и на база на двете може да се сметне колко е горивото. Не е най-прецизното нещо, ама за по-добро на онези годин не намерих вариант.
За да са коректни картите за дюзите (че моите бяха 240ки) се минава през процес на калибрация. Мери се входящият въздух, мери се какви са горивовъздушните смеси с широколентова ламбда и на база на двете може да се сметне колко е горивото. Не е най-прецизното нещо, ама за по-добро на онези годин не намерих вариант.
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Да изровя темата и аз. Има ли останали привърженици и собственици на така наречения "безопасен" тунинг на Тди ? Без стопени бутала или черни кълбета отзад.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Може да е безопасен, въпреки че дори и малко натоварване допълнително, понякога води до дефекти, според живота и износването на всеки детайл. Безопасният тунинг варира между 20-25 % от реалната мощност, както и 0.5-0.7л разход надолу от постигнатия стоков, на по високите обороти. По високите проценти, вече рязко се отразяват на здравето на автомобила, постижим е и 30%, но пак казвам, че всичко зависи от конкретната кола и естествено от задкормилното устройство, защото издевателството с новата тяга, не завършва добре в повечето случаи.
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Все пак са коли по на 25 години вече има-няма. Иначе по съборите и улиците виждаме доста коли които пушат брутално, и малко се замислям понякога как издържат самите мотори. Наскоро видях, един мотор като моя 1.9 арл 367 коня, основно правен със сменено турбо от доста по-голям двигател. Сменен комплект на трансмисията с едномасов,което знам, че води до късане на тампони и вкопаване на дюзи. Извадена картернта вентилация в атмосферата, но уви повечето такива собственици не са отворени за разговори от сорта на кое как и защо. Наскоро попаднах на едно студио за тунинг което беше направило мотори по 600 кс в 1.9 тди, но там не ми го побира главата.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
На тунинги с "добавени" много , ама много коне, проблема е в охлаждането на моторите.
За речни/морски и прочие съдове няма драми :) . Там оправията е веднагическа.
Драмите са за тия по афалта дет се движат.
И откъм маслото , и откъм водата. Там е заровено кученцето.
Ясно, че ще има малко или много хардуерни промени в мотор който заводски е примерно 130 коня и се прави 300 ( че и кусур) .
И в много от случаите охлаждането е оставено на заден план като "малковажнонещоситам" .
Почти сигурен съм, че и при теб е оставено на заден план това. А ако има нещо доработвано там- извинявам се.
За речни/морски и прочие съдове няма драми :) . Там оправията е веднагическа.
Драмите са за тия по афалта дет се движат.
И откъм маслото , и откъм водата. Там е заровено кученцето.
Ясно, че ще има малко или много хардуерни промени в мотор който заводски е примерно 130 коня и се прави 300 ( че и кусур) .
И в много от случаите охлаждането е оставено на заден план като "малковажнонещоситам" .
Почти сигурен съм, че и при теб е оставено на заден план това. А ако има нещо доработвано там- извинявам се.
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Аз имам само една идея малко по-голямо турбо от заводското, и точно 171 коня. Т.е 20 к.с. над заводските. Колата ми е основна и ежедневна, не смятам да я съсипвам насила. Пък и сега прохождам в помпа дюза света. Дерта ми беше, че хората които имат найстина направени и бързи такива мотори, не споделят много информация кое как и защо. Леко като в бодибилдинга хах. Примерно, защо се пуска картерната вентилация във въздуха? Освен, че вредим на хората, не нарушаваме ли цялостта на тази затворен тип система?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Помислих, че при теб е 367к.с....
Това за вентилацията. Заради температурата от една страна и втора заради самите маслени изпарения. И двете леко скофтят режима на работа.
Колкото въздуха е по-хладен с повече кислород, толкова изгарянето се подобрява.
Това за вентилацията. Заради температурата от една страна и втора заради самите маслени изпарения. И двете леко скофтят режима на работа.
Колкото въздуха е по-хладен с повече кислород, толкова изгарянето се подобрява.
Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг
Да, но по този начин когато е навън и не е вързана към интейка и няма налягане която да я тегли работи ли?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта