Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот valiosport » Пон 18 яну 2021 23:16


А знаете ли при такива мощности какви температури се вдигат на изгорелите газове, на антифриз, на масло?
Brum и hvp800 знаят, аз съм слагал EGT уред със къса сонда през порта на ЕГР и при бързи изблици на пътя от голяма предавка, 4-та педала до долу до 4000, 5-та, до 4000 оборота и вече 850 градуса ги минавам, като ударя 6-та и продължа да държа педала до дупка 950 градуса ги минава и това е кола без големи дюзи и турбини с не толкова голям пушек при пълна газ. Това е около 190 коня на мотор, сега си представи при 220 коня какви температури ще се развиват и дали дълго ще остискат буталата преди да се напукат или стопят. И пак няма да си мощен за дълго, поради причините които ти казах, ще тръгнеш утре да пътуваш някъде с колата, магистрала примерно и ще те стигне някоя бегачка с голям мотор и ще почнеш да го гониш да му покажеш как ще му обърнеш огледалата с ТДИ-то и като вземеш да вървиш на последната предавка към края на обортомера вече температурите се вдигат много и е въпрос на време да я окотиш. То зависи и какви мощности се гонят де, ама при силно напънато тди е много препоръчително да се сложи 80 градуса термостат, някакъв по стабилен радиатор от тия рейсинг алуминиевите, както и по голям топлообменник на маслото от на ПД150, примерно с маслен радиатор с термостат.
Софтуера е много важен, правиш я без пушек(то без пушек не става де) ама да е лека сива мътилка зад теб, а не еко катастрофа




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот brum » Пон 18 яну 2021 23:49


И с пушек може да се постигне разумна температура на изгорелите газове. Примерно с водна инжекция.

Другият вариант да се кара на по-високи температури на изгорелите газове са правилни турбокомпресори. GTB1756VK по спомени издържаше със 100тина градуса по-висока продължителна температура на работа от заводските варианти на 1.9TDI на онези години.

Ама не съм сигурен, че това е за тази тема :) .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот valiosport » Вто 19 яну 2021 0:46


И все пак хубаво е човек да побъбри с хора които им е ясно, а не питат как да си почистят ЕГР клапана все пак човека от бая време пита за тунинг. Воднометаноловата инжекция, тук не знам никой да го е правил, а бая тунингисти има покрай мен.
Гтб-то зор ще го разтопи, първо буталата ще си стопи, има тема в ТДИ клуб точно за гтб турбините и хората са писали със снимки и е обяснено. Имаше и двама мапери които бяха много навътре в материята, нещо което нашите тука могат само да мечтаят, обяснаваха до каква продължителност и налягане издържа сток ПД130 /150 преди да аварира. Материята е много интересна за хора които обичат силовия тунинг


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот Tripanzaa » Вто 19 яну 2021 7:28


Радвам се, че има дискусия, поне аз научавам все нови неща за печките, примерно за температурата на изгорелите газове, не се бях сетил, все пак ми е ежедневна и ще обърна внимание и на това. Но да, от поне 5,6 месеца се интересувам от засилване. Предпочитам да съм сигурен в нещо, преди да почна да го правя, не после да обяснявам как тди-то за нищо не става и как само се чупи. До колкото разбрах гтб1756 е доста добър избор за ежедневна кола и спулва почти като стокова турбина а не от 2500 оборота. Но какво да ви кажа колеги, на 21съм, гъзарийката ме влече, по скоро функционалните неща, а не стикери, куки за теглене където ги закачат на самата решетка на бронята :mhihi или там интериорно осветление в краката (примерно) и няма спор, че нещата които съпътстват такъв тунинг ще окажат влияние върху живота на автомобила, ако се счупи взимаме нова и така


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот valiosport » Вто 19 яну 2021 11:00


Това за тръгването е много относително, както и настроиш актуатора и стоп винта, виждал съм гтб2260 на голф 4 ПД130 да прави 1 бар на празен ход, естествено не издържа много(турбината). Тази помпа дюза ми показваха графика от Дино стенд 248 със стокови разпръсквачи(повечето знаят долу горе колко им е макса на тея дюзи). Разхода му по борд комп като съм се возил градско показваше 7 и нещо(при леко шофиране разбира се), но дори аз трудно ще докарам такъв разход. Колата още се движи, ремонти по двигател не е имало освен вала който е обичаен за ПД. Има една 110-ка правена на 200+, тя също си джитка и проблем няма


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот cecoa1 » Вто 19 яну 2021 11:54


....


kingarthas
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 04 яну 2018 19:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот kingarthas » Сря 27 яну 2021 14:18


То с пушек не е ли по-ниска температурата на изгорелите газове, нали за това се регенерират?
Интересно ще е да шернеш файла от тази кола. Защото за жалост, аз тунинг на VW при който не е декалибрирана инжекцията не съм виждал. По повод на разхода от борд компютъра...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот brum » Сря 27 яну 2021 17:37


Ако последното е към мен - файла го има в ecuconnections форума. Не го пазя :) .

За да са коректни картите за дюзите (че моите бяха 240ки) се минава през процес на калибрация. Мери се входящият въздух, мери се какви са горивовъздушните смеси с широколентова ламбда и на база на двете може да се сметне колко е горивото. Не е най-прецизното нещо, ама за по-добро на онези годин не намерих вариант.


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот AFN98 » Вто 03 дек 2024 15:02


Да изровя темата и аз. Има ли останали привърженици и собственици на така наречения "безопасен" тунинг на Тди ? Без стопени бутала или черни кълбета отзад.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот megatronS » Вто 03 дек 2024 15:32


Може да е безопасен, въпреки че дори и малко натоварване допълнително, понякога води до дефекти, според живота и износването на всеки детайл. Безопасният тунинг варира между 20-25 % от реалната мощност, както и 0.5-0.7л разход надолу от постигнатия стоков, на по високите обороти. По високите проценти, вече рязко се отразяват на здравето на автомобила, постижим е и 30%, но пак казвам, че всичко зависи от конкретната кола и естествено от задкормилното устройство, защото издевателството с новата тяга, не завършва добре в повечето случаи.


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот AFN98 » Вто 03 дек 2024 15:37


Все пак са коли по на 25 години вече има-няма. Иначе по съборите и улиците виждаме доста коли които пушат брутално, и малко се замислям понякога как издържат самите мотори. Наскоро видях, един мотор като моя 1.9 арл 367 коня, основно правен със сменено турбо от доста по-голям двигател. Сменен комплект на трансмисията с едномасов,което знам, че води до късане на тампони и вкопаване на дюзи. Извадена картернта вентилация в атмосферата, но уви повечето такива собственици не са отворени за разговори от сорта на кое как и защо. Наскоро попаднах на едно студио за тунинг което беше направило мотори по 600 кс в 1.9 тди, но там не ми го побира главата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 дек 2024 19:22


На тунинги с "добавени" много , ама много коне, проблема е в охлаждането на моторите.
За речни/морски и прочие съдове няма драми :) . Там оправията е веднагическа.
Драмите са за тия по афалта дет се движат.
И откъм маслото , и откъм водата. Там е заровено кученцето.
Ясно, че ще има малко или много хардуерни промени в мотор който заводски е примерно 130 коня и се прави 300 ( че и кусур) .
И в много от случаите охлаждането е оставено на заден план като "малковажнонещоситам" .
Почти сигурен съм, че и при теб е оставено на заден план това. А ако има нещо доработвано там- извинявам се.


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот AFN98 » Вто 03 дек 2024 19:46


Аз имам само една идея малко по-голямо турбо от заводското, и точно 171 коня. Т.е 20 к.с. над заводските. Колата ми е основна и ежедневна, не смятам да я съсипвам насила. Пък и сега прохождам в помпа дюза света. Дерта ми беше, че хората които имат найстина направени и бързи такива мотори, не споделят много информация кое как и защо. Леко като в бодибилдинга хах. Примерно, защо се пуска картерната вентилация във въздуха? Освен, че вредим на хората, не нарушаваме ли цялостта на тази затворен тип система?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 дек 2024 22:03


Помислих, че при теб е 367к.с....
Това за вентилацията. Заради температурата от една страна и втора заради самите маслени изпарения. И двете леко скофтят режима на работа.
Колкото въздуха е по-хладен с повече кислород, толкова изгарянето се подобрява.


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: Голф 4 1.9 - разход на гориво след силов тунинг

Мнениеот AFN98 » Сря 04 дек 2024 6:39


Да, но по този начин когато е навън и не е вързана към интейка и няма налягане която да я тегли работи ли?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта