основен ремонт или двигател от морга

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот ktamen » Съб 30 яну 2021 11:45


Покажи снимки :exclaim Колкото и да ти е трудно да ги направиш, пак си струва да си усложниш малко живота за да знаем какво коментираме.
Цяла кола не е по-скъпа от изваден двигател, освен това двигателят може да се пробва, освен това транспортът е много по-лесен. После звъниш на Вторични и те отнасят купето.
Такъв ремонт със смяна на лагери и хонинговане не е за теб и не си струва за тази кола.




Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот Sonny_89 » Съб 30 яну 2021 11:51


thanis написа: Иначе понякога, това че си дал 2к лева за ремонт и след това, колата има живот за още 100,000км си заслужава, стига да не ти е омръзнало МПС-то. Ако мислиш да я разкарваш близките години, няма смисъл - да. Поздрави и късмет !


Колата я имаме от 2015 г., като аз я карах до 2018 г. На мен отдавна ми е омръзнала, за баща ми не знам...факт е, че вече си е на годинки(колата), но ние сме от този тип хора, които трудно се разделят с нещо (вероятно, защото не ставаме за търговци :mhihi)

cecoa1 написа:Ръб в горния край на цилиндъра всеки знае какво е. Не е добре.


Малко подробности?

samo_pechka написа:Моят съвет: тая на части и друга здрава кола вземете


Да продаваш кола на части си е ангажимент още повече, че при мен няма къде да съхранявам колата, а баща ми е международен шофьор и е вкъщи 5-6 дни в месеца.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот samo_pechka » Съб 30 яну 2021 12:15


Още по-зле. По тая кола ще идат 2 бинки от боле, да не кажа и по-смела сума. Ако не ми вярваш, взимай калема и пишеш , ама всичко пишеш . И после гаранция ще има неща непредвидени/ недогледани и за дооправяне , там още минимум 5 стотарки .


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот tdi fen » Съб 30 яну 2021 12:19


блока за нищо ли не става ? ето тук продават един необрудван https://www.olx.bg/d/ad/dvigatel-blok-z ... 7QXIT.html
ако не става вземаш друг читав(това не съм сигурен дали ще лесно) и вче си правите ремонта,както си му е реда

Последна промяна от tdi fen на Съб 30 яну 2021 12:32, променено общо 1 път.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот cecoa1 » Съб 30 яну 2021 12:31


Ръба в горния край на цилиндъра, показва точно износването му. Просто в тази част на цилиндъра няма износване и размера там е като от завода. Под нея вече докъдето достига буталото и сегментите, цилиндъра се износва при работа. Съответно ако има голям ръб между двете зони, значи има голямо износване. Така е при всички мотори, винаги си личи до къде е работило буталото, но при читав мотор не може да усетиш ръб, т.е. цилиндъра не е съществено износен. Това разбира се е метод "на око", в случая на пипане с пръст. Иначе си има допуски, цилиндъра се мери с вътремер с точност до една стотна. Меренето е в две направления - по оста на коляновия вал и перпендикулярно на нея, и се мери в три сечения на цилиндъра(долу, горе и по средата). После се смята овалност във всяко сечение, и бъчвообразност на цилиндъра. Но това когато ще се прави блока.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот Sonny_89 » Съб 30 яну 2021 15:04


Снимки в понеделник, че сервиза не работи. Дали става блока за нещо аз не мога да дам точен отговор, но по обяснението на cecoa1 - явно НЕ.
Днес ходих да поразпитам по моргите за мотор и намерих на едно място, обаче колата е 2002 г., а моята е 1999 г. Кода е същия, като ми казаха, че при интерес може да се запали и да се пробва (каквото и да означава това), тъй като колата е цяла, без предна броня, фарове, маска и т.н. Обявената цена беше 550 лв. за гол мотор + 50 лв. за издаването на фактура и разни съпътстващи документи :gruebel.
Дали според по-запознатите тук е проблем годината на колата?

П.С ако оставим настрана разглобената предница, колата изглеждаше много добре.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот valiosport » Съб 30 яну 2021 15:19


cecoa1 написа:После се смята овалност във всяко сечение, и бъчвообразност на цилиндъра. Но това когато ще се прави блока.

Това на всички е ясно с какво се мери и как се проверява. По оста на коляновия вал не съм виждал да се износи цилиндър. В горната част на блока докъдето стигат сегментите, отгоре се получава потъмняване/ръжда. Горе челото също се проверява за кривина с някоя линия и гледаш дали свети. То само като подпра буталото с двата палеца и веднага се добива представа дали е читав. На износен почват да клопат. Хонинга също е показател, където е изчезнал или едва личи е ясна работата. Само че в случаите когато е надран цилиндъра от спукано бутало например няма спасение. Няма да могат да го направят качествено блока и по добър вариант е друг двигател от работила кола.
Отивам на място свалям и подгревните свещи и слагам манометъра да проверя състоянието. Подава се ток на стартера от акумулатор и двигатела го разбираш веднага дали става или не. Над 25 бара има ли си в играта. Хубаво е да е повече 27-28, ама на тея стари коли не може да е като от завода. Ако е за мен бих си търсил с възможно по голяма компресия, че да не си играя да го отварям


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот tdi fen » Съб 30 яну 2021 16:01


според мен 600 лв за необурудван двигател е много като го ребилднеш ще ти излезе златен иначе щом кода е същия двигателя става


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот Sonny_89 » Съб 30 яну 2021 16:21


Ами да, в най - добрия случай пак отиваме на 4-цифрена сума. Причината, която беше изтъкната за високата цена е, че двигателят може да се пробва, иначе имат и свалени за около 300-400 лв., но там било "Божа работа".


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот stefan4o » Съб 30 яну 2021 16:30


Двигател на старо си е котка в чувал - аз ти казах по-напред. Дори и да го пробваш, какво? Ще ти дадат да я запалиш и да повърви 2-3 минути, няма как да минеш 100км по магистралата с тая кола, за да видиш аджеба тоя мотор наистина ли е читав. А, когато го отвориш - положението може да е като при твоя.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот muns61 » Съб 30 яну 2021 16:40


Вариантите са 2 - или даваш доста пари и караш изправен мотор, или минаваш по-тънко и се молиш да не си извадил късата клечка. И всеки от двата варианта има варианти. :icon_lol


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот valiosport » Съб 30 яну 2021 18:58


muns61 написа:Вариантите са 2 - или даваш доста пари и караш изправен мотор, или минаваш по-тънко и се молиш

Сигурен ли си в това? Частите които се продават не са с качеството на оригиналните. Слагал съм нови лагери и мотора толкова е стегнат че не мога да го превъртя за да го прекарам на белези. Сегменти съм виждал нови да се осукват като тел.
Пък де да знам може и аз да съм карък.
Варианта с двигател втора употреба го обмисли хубаво. Погледни само да видиш цените на частите ако ще правиш твоя. Ако ще разстъргваш блок минаваш на ремонтни бутала, гарнитура за глава ти трябва, болтове, семеринги за коляновия вал и от двете страни, лагери(ако ще ги сменяш), гарнитура на всмукателен, изпускателен колектор, гарнитура на тандем помпа, о-пръстени и болтове за дюзи, гумички за клапани, антифриз, масло и още дреболии има ама сега не ми се мисли къде какво имаше по тоя мотор.
Блока и главата не знам колко ще ти вземат ама цената на всичко ще дойде на една нова кола


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот Sonny_89 » Съб 30 яну 2021 19:10


valiosport написа:Варианта с двигател втора употреба го обмисли хубаво.

Все повече се замислям за този вариант. Всъщност при прехвърляне на "гол" двигател, какво друго е нужно да се купи по него?
Ясно ми е, че трябва да му смени маслото и филтрите, ремонтни комплекти на дюзите...някакви гарнитурки предполагам...
Между другото ангренажния комплект на моят мотор е на 20к км icon_idea


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот muns61 » Съб 30 яну 2021 19:14


...........................................

Последна промяна от muns61 на Пон 01 фев 2021 16:49, променено общо 1 път.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: основен ремонт или двигател от морга

Мнениеот valiosport » Съб 30 яну 2021 19:37


:stumm
Sonny_89 написа:
valiosport написа:Варианта с двигател втора употреба го обмисли хубаво.


Ясно ми е, че трябва да му смени маслото и филтрите, ремонтни комплекти на дюзите...някакви гарнитурки предполагам...
Между другото ангренажния комплект на моят мотор е на 20к км icon_idea

Човек един манометър с накрайници за дизелов двигател е от порядъка на 60-70 кинта(за тест на компресия) слагаш го в торбата и като намериш двигател развиваш свещите, изключваш буксата на дюзите и му подавате ток на стартера ако не е свален от колата разбирасе, свален ли е и няма кутия нищо не може да тестваш. Накрайника за свещите на ТДИ мотор е М10х1.
Нищо не се изисква да сменяш, гумички на дюзи се сменят ако има проблем или ако искаш, твоите дюзи да си сложиш. Ремъка си прехвърляш от твоята с водна помпа и ролки. Слагаш си твоето турбо и колектор. Хубаво е да се смени семеринга на коляновия вал зад маховика, щото при тия мотори често протича и е трудоемка смяната, а ти като ти е на земята мотора се сменя за минути. Семеринга е 10-20 лева, гарнитура изпускателен колектор е около 10 лева като сложиш твоето турбо. Ремонтни комплекти за дюзите са 100 лева за 4-те оригинални на Бош, ако ще си местиш твойте дюзи



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта