Да виждал съм,а за цинизмите които пишеш олекваш доста повече ...
П.П.Това за соц возилата го написах по повод това изречвнив на колегата
"Пасат вече е на 220 хиляди и нямам оплаквания, мога да заключа ,че май не са толкова чупливи"
Идеята ми че щом едни соц возила с не толкова завидни качества могат да издържат толкова,то какво остава за западната инжинерна мисъл от онова време...
Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
-
- VW експерт
- Мнения: 13440
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
silent написа:viksanlg написа:Това колко ще издържи един мотор не може да бъде показател. Знам за стари таксита жигулита и лади с над половин милион км.,но моторите общо взето и зимата не изсиват, а се карат топли. Ако си вземеш нова кола и се придвижваш до работа на 3 км както един колега и даже не може да стигне и 60 градуса,след 250,300 к км.,как ли ще бъде мотора?За мен по скоро трябва да се гледа за качеството на сглобките, окачване, интериор и качеството на самия материал от който са направени.
Ай стига митове и легенди колега....жигули на 500х. ....щото не изтивали...ти въобще виждал ли си такава кола че пишеш небивалици.....и аз съм чувал за далай хуй хай дет бил на 200г.и още онождал жена си дет била 180г....ма кредисимо ми казва от тв то....стига глупости.....след пъвото ти изречение се губи доверието в останалото.....
Явно на ангро пишеш.
Лада 2105,извадена нова от мототехника 1989,една от последните,продадена 2006 година. На 330000км. Без да е пипан/отварян двигател.
Със здраве...
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Аз също имам лада в момента е на 312к километра.
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Има една проста истина и тя е, че без поддръжка каквото и да вземеш, можеш да го направиш за вторични за много кратък срок. Както има търкалящи се лади по над 300.000км, така и рекорда за най-голям пробег е на Волво от 1966 година на P1800 на над 5 милиона км/тук не говорим, че са сменени 10 двг в 1 купе/. Аз съм сигурен, че каквато и кола да вземеш, ако се влага нужната грижа и се експлоатира разумно, ще изкара бая. Сега новите коли не се разработват, казват ти карай, маслата стават през 30 хиляди, пържат се по магистрали, даунсайзва се в масовите сегменти, толерансите в двг са микрони и накрая са по-чупливи. Кое е по-натоварващо, да бухнеш 10 чувала картофи в ладата/пасата/лагуната с 80 или да караш постоянно в натоварващирежими на двг газ/спирачка, 2км до работа, клима, бичиш на магистрала, спираш да пикаеш - гасиш веднага и те така ....
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Zdravko Zankov написа:silent написа:viksanlg написа:Това колко ще издържи един мотор не може да бъде показател. Знам за стари таксита жигулита и лади с над половин милион км.,но моторите общо взето и зимата не изсиват, а се карат топли. Ако си вземеш нова кола и се придвижваш до работа на 3 км както един колега и даже не може да стигне и 60 градуса,след 250,300 к км.,как ли ще бъде мотора?За мен по скоро трябва да се гледа за качеството на сглобките, окачване, интериор и качеството на самия материал от който са направени.
Ай стига митове и легенди колега....жигули на 500х. ....щото не изтивали...ти въобще виждал ли си такава кола че пишеш небивалици.....и аз съм чувал за далай хуй хай дет бил на 200г.и още онождал жена си дет била 180г....ма кредисимо ми казва от тв то....стига глупости.....след пъвото ти изречение се губи доверието в останалото.....
Явно на ангро пишеш.
Лада 2105,извадена нова от мототехника 1989,една от последните,продадена 2006 година. На 330000км. Без да е пипан/отварян двигател.
Със здраве...
Ресурса на ладовия двигател от онова време грубо и усреднено е около 250 хил.....412ката около 200.....408 цата около 150....може да вкараш още едни 50х отгоре по изключения но прескачаш поне един ремонтен размер на първия и последния от цитираните мотори....тогава през осемдесете и маслата бяха нискокачествени Селена и Диона.....само не ми казвайте че такситата в соца са карали с кастрол....напротив бяха бангии от всякъде...на всички руски автомобили дори километражите бяха петоразредни... Показва. 20х. ,но дали 20...120...220 никой не знае......Здравко вместо да пишеш неподготен отивай баща ти да ти разкаже за колите от онова време дето не помниш... и особено да наблегне на държавните жигулита и москвичи на над 500х.без основен ремонт.... Както и да подържаш една кола не можеш да я караш вечно....може да я карашповече километри от средностатистическия и ресурс но не и в пъти повече....
-
- VW експерт
- Мнения: 13440
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
silent написа:......Здравко вместо да пишеш неподготен отивай баща ти да ти разкаже за колите от онова време дето не помниш... и особено да наблегне на държавните жигулита и москвичи на над 500х.без основен ремонт.... ....
Аре се кротнеш малко?
Въпросната Лада я подкарах аз,на 10 години беше,и 180000км. До 330000 са мое дело. Повтарям, без да се пипа по двигателя. Масло Приста лидер,10/40. Смяна на 10000.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Да се спори е едно, но да си циничен и груб е друго...,това не са доводи, а показва слаба теза и се залага на лични нападки!Остави го Здравко, " Ка'т си знае, само той си знае..."
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Zdravko Zankov написа:silent написа:......Здравко вместо да пишеш неподготен отивай баща ти да ти разкаже за колите от онова време дето не помниш... и особено да наблегне на държавните жигулита и москвичи на над 500х.без основен ремонт.... ....
Аре се кротнеш малко?
Въпросната Лада я подкарах аз,на 10 години беше,и 180000км. До 330000 са мое дело. Повтарям, без да се пипа по двигателя. Масло Приста лидер,10/40. Смяна на 10000.
Е това от беше съвсем добронамерен съвет....ако искате да си вярвате на тъпотиите които пишете за съветското автомобилистроене от 80те г. на миналия век си е ваше право и ваш проблем..... затова съм до тук......
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Всъщност в края на 80-те заради икономическата конюнктура като цяло качеството спада доста,но не е така през 70-те години на миналия век в Русия.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3976
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
silent написа:..... затова съм до тук......
и слава Богу!
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Когато продадохме Жигулата, баща ми твърдеше че трябва да е чукнала милиона. Демек тая цифра от 250 000 изглежда валидна. Не мисля обаче че не може да има изключения. Аз например на моя Пасат Б5 за 6 години един носач не смених, пък всички други от това ревяха.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Колите станахапо-скъпи заради две неща!
Първо една камара системи за да хвърлят по-чисти газове отзад.
Второ защото са вградени допълнителни агрегати за повече екстри.
Но не мога да кажа, че са станали по-добри. Дори се забелязва тенденцията да се вграждат технически грешки още на коструктивно ниво, за да станем чести клиенти на сервизите.
Първо една камара системи за да хвърлят по-чисти газове отзад.
Второ защото са вградени допълнителни агрегати за повече екстри.
Но не мога да кажа, че са станали по-добри. Дори се забелязва тенденцията да се вграждат технически грешки още на коструктивно ниво, за да станем чести клиенти на сервизите.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10101
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Курт Деликуртев написа:Колите станахапо-скъпи ...
Разтегливо понятие е това 'по-скъпи'.
Майка ми си купи 92ра-93та година, нова Микра от магазина за 7000 и малко долара.
Тогава баба ми получаваше 5$ пенсия.
Тоест някъде 1400 пенсии на баба ми.
Сега баба ми получава пенсия 150евро.
Майка ми може да си купи някаква подобна черупка за под 10000 евро. Тоест ~67 пенсии на баба ми.
Та малко разтегливо понятие...
(Колкото иска, някой, може да увеличава пенсията от 5$ тогава. Накрая ще излезне, че баба ми е можела да почива на Малдивите, но не и в разумен срок да си купи черупка)
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
От 1998 до към 2001 година си купувах Пасати за по 1000 марки на 10 години, сега за 20 годишен Пасат искат по 1500 евро, а заплатата ми тук се е вдигнала много малко, ако се гледа покупателната способност.
-
- VW експерт
- Мнения: 2012
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Станаха ли по-скъпи колите, по-чупливи ли са?
Съмнявам се някога да е имало десетгодишни Пасати по хиляда марки, освен в насипно състояние.
Ето тук може да се видят цените на много автомобили какви са били като нови, включително и колко се е доплащало за екстрите.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... 0%2C203027
Ето тук може да се видят цените на много автомобили какви са били като нови, включително и колко се е доплащало за екстрите.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... 0%2C203027
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: piter_96 и 52 госта