dpp написа:1. най-голям дял от случаите ...
Лошото е, че КАТ никога не пишат актове на общините или държавните агенции, които се занимават с поддръжката на пътищата и затова в статистиката не фигурира "ЛОШ ПЪТ" - винаги е виновен шофьора, който по подразбиране се движи с "НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ", ако ще и 30км/ч да е, пак не е съобрзена с кратерите. Второто нещо, което липсва в статистиките е, техническото състояние на МПС-тата. Всички знаем сервизи в които се минава ГТП само с талона на колата ... Очевадно е, че поне 30-40% от автомобилите по улиците не са технически изправни - един няма светлини, друг няма спирачки, трети е с галоши N-та употреба, четвърти не е сменял амортисьори последните 7-8 години ... това ако не е фактор за ПТП-та, здраве му кажете.
Високата скорост не е основния фактор за ПТП-та, каквото и да пишем (говоря за магистрали и първокласни пътища). В Германия, където ограничението по аутобаните е само препоръчително, умират в пъти по-малко хора на пътя, защото се спазват основните правила за движение, а именно - винаги използвай мигач при смяна на лентата, винаги пази предния, поглеждай в огледалата си преди предприемане на маневра, не извършвай резки движение - всичко трябва да става плавно ... има и още де, но ако поне това се спазва от всички, ПТП-тата ще са много по-малко
