От юли 2021: Колите в София с екостикер
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
А какво общо има CO2?! Това е естествен продукт на горенето. Дори при дишането на хората се усвоява кислород и се отделя CO2.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Дойдох в София от Бургас.
Толкова мръсен въздух никога не съм дишал.
И аз си мислех, че печките и ТЕЦ замърсяват най-много. Като стана извънредното положение гледах AirInfo София и данните за Орлов мост, Люлин 8, Младост 4. Всичко беше в зелени граници(ниски ФПЧ).
Личните ми впечатления са, че се карат страшно много дизели.
Някои дни си играех да броя на светофарите по път за работа. Около 80% е дизел.
От форумите впечатленията са ми, че като си купиш дизел първата работа е да му избушиш DPF.
Такива пушещи бараки като тук никога не съм виждал.
Без да навлизам в подробности и на основания какво съм чел и са ми обяснявали.
Дизела при равни условия отделя много ФПЧ, въглероден оксид и азотни окиси. Бензина отдела много по-малко ФП4, повече въглероден оксид, много по-малко азотни окиси. Втечнен петролен газ отделя еднва доловими ФПЧ, 20 % по-малко въглероден оксид от бензина и 20 % по-малко азотни окиси.
За мен стъпка едно е да се проконтролира наличието на DPF, респективно да се завиши контрола върху бандите, които режат катализатори и DPF. Може да се забрани и изкупуването им.
Стъпка две да се въведат зони за достъп спрямо евро категории, кубатури на двигатели и мобилни диагностични екипи.
Стъпка три да се стимулира закупуването на бензинов автомобил и поставяне на АГУ(каскадна стимулация за малки обеми двигатели, втечнен петролен газ и втечнен земен газ)
Още от стъпка едно да има стимули за закупуване на хибриди и електрички.
Знам, че ще бръкна на много хора в очите, но това са си моите впечатления и мнение.
Толкова мръсен въздух никога не съм дишал.
И аз си мислех, че печките и ТЕЦ замърсяват най-много. Като стана извънредното положение гледах AirInfo София и данните за Орлов мост, Люлин 8, Младост 4. Всичко беше в зелени граници(ниски ФПЧ).
Личните ми впечатления са, че се карат страшно много дизели.
Някои дни си играех да броя на светофарите по път за работа. Около 80% е дизел.
От форумите впечатленията са ми, че като си купиш дизел първата работа е да му избушиш DPF.
Такива пушещи бараки като тук никога не съм виждал.
Без да навлизам в подробности и на основания какво съм чел и са ми обяснявали.
Дизела при равни условия отделя много ФПЧ, въглероден оксид и азотни окиси. Бензина отдела много по-малко ФП4, повече въглероден оксид, много по-малко азотни окиси. Втечнен петролен газ отделя еднва доловими ФПЧ, 20 % по-малко въглероден оксид от бензина и 20 % по-малко азотни окиси.
За мен стъпка едно е да се проконтролира наличието на DPF, респективно да се завиши контрола върху бандите, които режат катализатори и DPF. Може да се забрани и изкупуването им.
Стъпка две да се въведат зони за достъп спрямо евро категории, кубатури на двигатели и мобилни диагностични екипи.
Стъпка три да се стимулира закупуването на бензинов автомобил и поставяне на АГУ(каскадна стимулация за малки обеми двигатели, втечнен петролен газ и втечнен земен газ)
Още от стъпка едно да има стимули за закупуване на хибриди и електрички.
Знам, че ще бръкна на много хора в очите, но това са си моите впечатления и мнение.
Последна промяна от Drakezoid на Сря 10 фев 2021 8:33, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Интересно, когато има обществено обсъждане на даден закон или наредба, не може ли да им бъдат представени такива мнения от форуми и социални мрежи и тия да прихванат нещо. Темата ми харесва и виждам разсъждения на все повече хора, които наистина мислят за екологията за разлика от преди 10 години, но може би болшинството поостаряхме, по мъдряхме и вече приоритетите ни са други.
Аз този месец ходих на ГТП и понеже беше събота и познавах провеждащия преглед директно му казах че искам да тестваме всичко по колата както му го пише в документите. Колата загряла, газ анализатор да влезе в нормите, спирачки, фарове, окачване. Да се провери всичко и да мина преглед както си трябва. Дори, аз не знаех че и това влиза в процедурата, опъна всичките колани да провери дали засичат при рязко дърпане. Колата мина преглед и аз бях доволен, че го минава покривайки всичките условия, катализаторът също работи. Тази седмица ще минавам преглед с 32 годишния пасат който не е пален от 8 месеца и пак ще гледам всичко да се тества както си му е редът
Аз този месец ходих на ГТП и понеже беше събота и познавах провеждащия преглед директно му казах че искам да тестваме всичко по колата както му го пише в документите. Колата загряла, газ анализатор да влезе в нормите, спирачки, фарове, окачване. Да се провери всичко и да мина преглед както си трябва. Дори, аз не знаех че и това влиза в процедурата, опъна всичките колани да провери дали засичат при рязко дърпане. Колата мина преглед и аз бях доволен, че го минава покривайки всичките условия, катализаторът също работи. Тази седмица ще минавам преглед с 32 годишния пасат който не е пален от 8 месеца и пак ще гледам всичко да се тества както си му е редът
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Колегата Drakezoid (както и други) има много хубави "мечти", които са теоретично и практически лесно изпълними, но няма да се случат скоро, да не кажа никога.
1. Знаете повечето какво е ректификационна колона - при преработка на нефта в процентно съотношение дизеловото гориво е повече от бензина и газта взети заедно - ако ограничат дизелите какво ще го правят това гориво?? Само рейсове камиони и прочее не могат да го изхарчат. Освен това на дизела акцизът е голям, на газта е минимален, доста по-малко пари от данъци ще има.
2. Всяка генерална промяна е свързана с инвестиции, и то големи, а както знаем, ако няма да могат да откраднат по-голямата част от парите, никой не се занимава да инвестира...
3. И последно - според мен един добре поддържан дизелов мотор не е изобщо голям замърсител (втори дизел карам роторно ТДИ на 15-20 години всеки от тях, нито единия, нито другия пуши в нормална експлоатация, даже и при яко настъпване почти не пушат). Да де, ама карам с масла по изискване(макар и евтини марки), слагам 2т масло в нафтата, добавчица в нафтата и маслото, чистя колекторите през няколко години, чистя турбото и т.н.) За окачване, спирачки и гуми да не говорим.
1. Знаете повечето какво е ректификационна колона - при преработка на нефта в процентно съотношение дизеловото гориво е повече от бензина и газта взети заедно - ако ограничат дизелите какво ще го правят това гориво?? Само рейсове камиони и прочее не могат да го изхарчат. Освен това на дизела акцизът е голям, на газта е минимален, доста по-малко пари от данъци ще има.
2. Всяка генерална промяна е свързана с инвестиции, и то големи, а както знаем, ако няма да могат да откраднат по-голямата част от парите, никой не се занимава да инвестира...
3. И последно - според мен един добре поддържан дизелов мотор не е изобщо голям замърсител (втори дизел карам роторно ТДИ на 15-20 години всеки от тях, нито единия, нито другия пуши в нормална експлоатация, даже и при яко настъпване почти не пушат). Да де, ама карам с масла по изискване(макар и евтини марки), слагам 2т масло в нафтата, добавчица в нафтата и маслото, чистя колекторите през няколко години, чистя турбото и т.н.) За окачване, спирачки и гуми да не говорим.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Powerade> За съжаление си прав. Особено нефта, с който оперира Лукойл е сорт Урал 40(накратко некачествен). При преработката му наистина има повече тежки фракции. Затова и Лукойл инвестираха в дълбока преработка(каталитичен крекинг), за да си повишат коефицента на ефективност на преработката. Оттук вече се задействат всякакви схеми за облажване на всякакви групи по интереси. От оператор инж. в Лукойл знам, че те печелят най-много от газта. Не съм го питал защо. От друга страна в момента Лукойл замразиха голям ремонт(на собствената си ел централа доколкото знам) и пуснаха доста служители в отпуск. Говори се, че ще се продава, въпреки че това ме съмнява.
Накратко се иска натиск от хората и топки вмето алчност от политиците. И двете са в прекалено малки количества.
Затова и резултатите генерално ще са слаби.
Аз карам бензин с АГУ и съм оставил катализатора. Надявам се да давам своя малък приност. Скоро като му смених ламбда сондата и тотално влязох в нормата за въглероден оксид.
Реално ако трябват нашите да се абстрахират от евро норми и тн. просто слагат устройста за измерване на ФПЧ, CO, NoX на един голф с и без катализатор, същото за един пасат, същото за един бус, автобус и SUV. Общо взето да покрият най-ползвания автопарк и ги пускат за един ден из София. Резултатите се гледат и се правят изводи. Не е толкова сложно или скъпо, но се иска управленско желание и подход.
Накратко се иска натиск от хората и топки вмето алчност от политиците. И двете са в прекалено малки количества.
Затова и резултатите генерално ще са слаби.
Аз карам бензин с АГУ и съм оставил катализатора. Надявам се да давам своя малък приност. Скоро като му смених ламбда сондата и тотално влязох в нормата за въглероден оксид.
Реално ако трябват нашите да се абстрахират от евро норми и тн. просто слагат устройста за измерване на ФПЧ, CO, NoX на един голф с и без катализатор, същото за един пасат, същото за един бус, автобус и SUV. Общо взето да покрият най-ползвания автопарк и ги пускат за един ден из София. Резултатите се гледат и се правят изводи. Не е толкова сложно или скъпо, но се иска управленско желание и подход.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Пак се почна с противопоставяне на бензин/дизел. Трябва едно да разберете : не всичко дето мирише е чак толкова вредно. Има много неща, нямат никаква миризма ( или мноого слаба) но са токсични . В частност за автомобили на бензин, хубаво е тези дето се прехласват по тях да почетат за газовете им, за неутрализирането им и за катализаторите им. Да те нямат особена миризма , ноо.. другото е ала бала. А тези с директно впръскване са си бетер модерен дизел.
Така , сега за дизелите . Старите миришат , и то гадно, но газовете им реално не са по-вредни от аналогичен бензинов. Дори напротив. При новите дизели проблема е завишение на ФПЧ и окиси , това цифри спрямо старите дизеляци. Те по-малко миришат , но аджеба дали са по-безвредни ? Икономиите , за да се накара един двигател да гори малко, се налагат промени в горенето и във впръскването на горивото . Това обаче довежда до високи нива на ФПЧ и азотни окиси. ФПЧ е голям бич, трудно е да се премахне и да се намали. Окисите .... там има едно две решения, но са крайно незадоволителни.
За бензините ( понеже има много заблуди ) . Преди време заклеймиха оловосъдържащите бензини. Псевдоеколозите вкараха в действие безоловния бензин. Добре ама се "оказа" , че той май по-зле от оня, вкараха и катализаторите с цел , че ще се неутрализират вредните образувания с него... Но не се споменава, че за да работи един КАТ ефективно, той трябва да се нагрее добре, много добре да се нагрее. Един катализатор за да почне да работи ( почне! ) трябва колата извънградско да се кара поне 15 минути в топло време , в града около 40 минути, в топло време ... Така , какво става зимата. Ами става така, че той почти никога не достига нужната температура в градско движение . И оттам неговата ефективност много куца. Производителите на коли го знаят това . В по-нови коли се взе решение самия катализатор колкото се може да бъде по-близо изп.колектор . Сложиха му екрани и двойни стени с цел да загрее по-бързо , Бяха направени опити да се сложи система за доп. загряване . Всичко това спомогна за съкратяване на времето до достигане на нужната температура , за да почне да работи ( пак казвам - почне! ) с около 5 до десет минути по-рано , отколкото преди. Извън града - ОК загрява за десет, почва да работи, пълна ефективност след 20 до 30 минути. В града? В Градско реалният ефект е близък до нула... Съжалявам да го кажа, не бъдете хора като коне с капаци. Не противопоставяйте различни ДВГ с вътрешно горене .
Има нафта, има бензин , на които много ефективно и без тия псевдокатализатори и ДПФ- и могат да работят колите и да покриват норми без проблем, но изкуствено такива горива не се произвеждат или ги има малко като екзотично гориво . Примерно бензин Аспен . Продава се като гориво шадящо ползвател на градинска техника. Този бензин няма нужда от каталлизатори на изхода на газовете . Газовете при горенето му са максимално безвредни. Малко по-скъп е за производство , но се продава на двойна цена . Има и нафта такава. Сега се запитайте кое носи повече доход и начин за рестрикция от страна на управляващи и бизнес? Ми познахте, ще бъде проблем да се продават нови коли , след като старите ще си покриват отвсякъде нивата на газове , нямат нужда от катализатори и т.н. < само малка промяна за да се намалят ФПЧ ( промяна на гор. камера и впръскване ) и това. Не бъдете коне с капаци и като ви казват това или онова , знайте, че става въпрос за пари, мноого пари.
П.п поста ми се провокира от противопоставянето , а не толкова , че аз примерно карам дизел. Не толерирам пушещи и изтърбушени коли и от двата лагера!
Така , сега за дизелите . Старите миришат , и то гадно, но газовете им реално не са по-вредни от аналогичен бензинов. Дори напротив. При новите дизели проблема е завишение на ФПЧ и окиси , това цифри спрямо старите дизеляци. Те по-малко миришат , но аджеба дали са по-безвредни ? Икономиите , за да се накара един двигател да гори малко, се налагат промени в горенето и във впръскването на горивото . Това обаче довежда до високи нива на ФПЧ и азотни окиси. ФПЧ е голям бич, трудно е да се премахне и да се намали. Окисите .... там има едно две решения, но са крайно незадоволителни.
За бензините ( понеже има много заблуди ) . Преди време заклеймиха оловосъдържащите бензини. Псевдоеколозите вкараха в действие безоловния бензин. Добре ама се "оказа" , че той май по-зле от оня, вкараха и катализаторите с цел , че ще се неутрализират вредните образувания с него... Но не се споменава, че за да работи един КАТ ефективно, той трябва да се нагрее добре, много добре да се нагрее. Един катализатор за да почне да работи ( почне! ) трябва колата извънградско да се кара поне 15 минути в топло време , в града около 40 минути, в топло време ... Така , какво става зимата. Ами става така, че той почти никога не достига нужната температура в градско движение . И оттам неговата ефективност много куца. Производителите на коли го знаят това . В по-нови коли се взе решение самия катализатор колкото се може да бъде по-близо изп.колектор . Сложиха му екрани и двойни стени с цел да загрее по-бързо , Бяха направени опити да се сложи система за доп. загряване . Всичко това спомогна за съкратяване на времето до достигане на нужната температура , за да почне да работи ( пак казвам - почне! ) с около 5 до десет минути по-рано , отколкото преди. Извън града - ОК загрява за десет, почва да работи, пълна ефективност след 20 до 30 минути. В града? В Градско реалният ефект е близък до нула... Съжалявам да го кажа, не бъдете хора като коне с капаци. Не противопоставяйте различни ДВГ с вътрешно горене .
Има нафта, има бензин , на които много ефективно и без тия псевдокатализатори и ДПФ- и могат да работят колите и да покриват норми без проблем, но изкуствено такива горива не се произвеждат или ги има малко като екзотично гориво . Примерно бензин Аспен . Продава се като гориво шадящо ползвател на градинска техника. Този бензин няма нужда от каталлизатори на изхода на газовете . Газовете при горенето му са максимално безвредни. Малко по-скъп е за производство , но се продава на двойна цена . Има и нафта такава. Сега се запитайте кое носи повече доход и начин за рестрикция от страна на управляващи и бизнес? Ми познахте, ще бъде проблем да се продават нови коли , след като старите ще си покриват отвсякъде нивата на газове , нямат нужда от катализатори и т.н. < само малка промяна за да се намалят ФПЧ ( промяна на гор. камера и впръскване ) и това. Не бъдете коне с капаци и като ви казват това или онова , знайте, че става въпрос за пари, мноого пари.
П.п поста ми се провокира от противопоставянето , а не толкова , че аз примерно карам дизел. Не толерирам пушещи и изтърбушени коли и от двата лагера!
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Евала на колегата samo_pechka, така трябва да се разсъждава, да се гледат нещата от различни и най-важното коректни гледни точки. Адмирации.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз не разбрах кога е станала темата бензин/дизел?Не прочетох кой се прихласва по бензин или дизел?Нека хора които имат знания по градоустройство се включат ,защото каквото и да въведат за автомобилите няма да стане в зелено цяла София - проблема е много по-мащабен и автомобила е само малка част от цялото.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Някъде в началото на темата имаше линк към конкретен анализ за реалните замърсители в София. Там транспорта не го делят на дизел/бензин, но общата му тежест като замърсител беше нещо около 9%. Не знам кой какви наблюдения прави по светофарите, но 9% както и да го мачкаш, дори и 100% ограничаване на транспорта пак няма да ти реши проблема с голямата картинка. И критично замърсяване на въздуха в София се наблюдава при определени и специфични климатични условия, не е нон стоп.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
9% от нещо.
Ама само това нещо ли е?
Спри един дизел до растение за 2 мин и виж какво ще стане.
Пробвай и с други замърсители.
От ауспуха излиза мандалеевата таблица, някой мери едно нещо и вади едни изводи.
Нагоре се каза какво излиза от теца. Същото ли е като да дими дизел на няколко см от земята?
Сравнява ли се с камина, която пуши на 5-6 метра над земята?
Пешеходеца повече от кое диша?
Те такива неща също май имат значение.
Ама само това нещо ли е?
Спри един дизел до растение за 2 мин и виж какво ще стане.
Пробвай и с други замърсители.
От ауспуха излиза мандалеевата таблица, някой мери едно нещо и вади едни изводи.
Нагоре се каза какво излиза от теца. Същото ли е като да дими дизел на няколко см от земята?
Сравнява ли се с камина, която пуши на 5-6 метра над земята?
Пешеходеца повече от кое диша?
Те такива неща също май имат значение.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Изследването беше за ФПЧ, т.е. 9% от ФПЧ е от транспорта и са измерени от станции в няколко точки на града. Ама тук влиза всичко, отработени газове, дори парчетата от изтърканите гуми и тн. На каква височина и тн са го мерили нямам представа. Какво значение има кое колко високо пуши, като и двете са топли газове и би трябвало веднага да се качат нагоре, но при една температурна инверсия (ако това беше точния термин за тапата над София), цялата гняс остава ниско над земята в продължение на дни.
Последна промяна от VWGT на Сря 10 фев 2021 16:05, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Да де
Те и ФПЧ се делят на 10, 5, под 2.5 ...
Идеята ми е, че не само това ни трови. А и под 2.5 са най-брутални май?!
Бая годинки са циркулирали и оловните горива, преди да се вземат мерки.
Май за всичко с доста негативен опит се разбира, че не е яко.
Те и ФПЧ се делят на 10, 5, под 2.5 ...
Идеята ми е, че не само това ни трови. А и под 2.5 са най-брутални май?!
Бая годинки са циркулирали и оловните горива, преди да се вземат мерки.
Май за всичко с доста негативен опит се разбира, че не е яко.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
те точно около 2.5 се считат за опасни, щото влизат в дробчетата и мисля, че точно тях мерят.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
чакаме Дунев да изкарат оферта за пране на ФПЧ от дробове
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Инфо от нета.
"Започнаха 72-часови тестове на първата мобилна автоматична измервателна станция за качеството на атмосферния въздух, закупена от Столичната община.
В момента станцията работи в кв. „Павлово“, а след приключването на тестовете там, ще бъдат направени още едни в Панчарево, след което станцията ще бъде въведена в експлоатация и позиционирана в „Красна поляна“, съобщи БГНЕС.
„Станцията е закупена със средства на Столична община. Отговаря на всички европейски стандарти и по този начин, ние гарантираме допълнителна информация, която ще дава данни в реално време. На всеки 5 секунди те се събират на сървър и ще бъдат достъпни за гражданите чрез сайта на общината. По този начин допълваме инструментариума, който имаме за измерване показателите за качеството на атмосферния въздух“, обясни зам.-кметът по екология Десислава Билева. Тя добави, че станцията е аналогична на тези, с които работи Изпълнителната агенция по околна среда.
Предимство на съоръжението е, че може да се ползва във всякакви случаи, например, при пожари и сигнали от граждани.
На въпрос на БГНЕС зам.-кметът обясни, че мобилната станция ще работи непрекъснато като по програма ще бъде поставяна на различни места в града.
„Втора поредна година средно-годишната норма, която е 40 микрограма, е в рамките на допустимото. Това показва, че мерките, които прилага Столичната община доказват, че те работят активно. Все още проблем остава средно денонощната норма, която е 50 микрограма, при която в последните години има значително подобряване. Допустимата норма е 35 превишения в годината, миналата година имаме над 39, но това са предварителни данни“, отчете тя.
Наред с тези мерки се работи и върху въвеждане на нискоемисионни зони, които се очаква да станат факт през следващия отоплителен сезон. В тази посока, също от тази година се очаква да бъдат въведени и екостикери от 1 до 5-та категория, които показват колко цапат автомобилите и ще се поставят след преминаване на годишен технически преглед. Това се постига и с подмяна на автомобилите с електрически, като два такива са закупени за „Паркове и градини“ и се работи върху премахването на т.нар. „кални точки“ в районите.
По думите на директора на Столичния инспекторат Веска Георгиева замърсяването е според сезона, като най-много замърсяват строителните обекти. "
"Започнаха 72-часови тестове на първата мобилна автоматична измервателна станция за качеството на атмосферния въздух, закупена от Столичната община.
В момента станцията работи в кв. „Павлово“, а след приключването на тестовете там, ще бъдат направени още едни в Панчарево, след което станцията ще бъде въведена в експлоатация и позиционирана в „Красна поляна“, съобщи БГНЕС.
„Станцията е закупена със средства на Столична община. Отговаря на всички европейски стандарти и по този начин, ние гарантираме допълнителна информация, която ще дава данни в реално време. На всеки 5 секунди те се събират на сървър и ще бъдат достъпни за гражданите чрез сайта на общината. По този начин допълваме инструментариума, който имаме за измерване показателите за качеството на атмосферния въздух“, обясни зам.-кметът по екология Десислава Билева. Тя добави, че станцията е аналогична на тези, с които работи Изпълнителната агенция по околна среда.
Предимство на съоръжението е, че може да се ползва във всякакви случаи, например, при пожари и сигнали от граждани.
На въпрос на БГНЕС зам.-кметът обясни, че мобилната станция ще работи непрекъснато като по програма ще бъде поставяна на различни места в града.
„Втора поредна година средно-годишната норма, която е 40 микрограма, е в рамките на допустимото. Това показва, че мерките, които прилага Столичната община доказват, че те работят активно. Все още проблем остава средно денонощната норма, която е 50 микрограма, при която в последните години има значително подобряване. Допустимата норма е 35 превишения в годината, миналата година имаме над 39, но това са предварителни данни“, отчете тя.
Наред с тези мерки се работи и върху въвеждане на нискоемисионни зони, които се очаква да станат факт през следващия отоплителен сезон. В тази посока, също от тази година се очаква да бъдат въведени и екостикери от 1 до 5-та категория, които показват колко цапат автомобилите и ще се поставят след преминаване на годишен технически преглед. Това се постига и с подмяна на автомобилите с електрически, като два такива са закупени за „Паркове и градини“ и се работи върху премахването на т.нар. „кални точки“ в районите.
По думите на директора на Столичния инспекторат Веска Георгиева замърсяването е според сезона, като най-много замърсяват строителните обекти. "
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта