Може в друга тема да е споменато. На хартия-ок. Нека увидем как ще е в реалност.
Според описаните норми, въпреки, че едните са ми стари каляски, мисля мога се впиша доста нагоре. Но...няма ме огрее, щото годините им и записаното Е в талона е друго .
Което ме навежда, че лалосването, че ще се гледат предимно газовете как са и ако се "вписват" в горна категория , ще бъдат допуснати . Да , ама не. Те са си го написали вече кое как ще е , а тия дето се надяват ... ще си останат с надеждите...
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Гледам този член 37а ...
Тази година като минавах ГТП с незагряла кола, при празен ход и при подаване на газ и задържане на 2500 оборота отчиташе в интервала 0.0 - 0.2. Но не знам какво мереха.
Това ВНГ/СПГ газова и метан ли ще рече? Ако е така, мисля че доста хора ще останат доволни :)
Иначе вчера попаднах на една статистика, според която в СФ има регистрирани почти 1 мил МПС-та. От тях 20% се водят Евро5/6 по документи. Над 50% без евро, евро1/2 по документ.
Тази година като минавах ГТП с незагряла кола, при празен ход и при подаване на газ и задържане на 2500 оборота отчиташе в интервала 0.0 - 0.2. Но не знам какво мереха.
Това ВНГ/СПГ газова и метан ли ще рече? Ако е така, мисля че доста хора ще останат доволни :)
(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1 проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.
Иначе вчера попаднах на една статистика, според която в СФ има регистрирани почти 1 мил МПС-та. От тях 20% се водят Евро5/6 по документи. Над 50% без евро, евро1/2 по документ.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Как ще останат доволни? Те са написали на какви норми да отговаря ( т.е. да Не превишава ) . Ще си останат в съответната категория според годините и Еврокатегорията която е записана .
Автмобилът може да е читав, може да покаже еди какви си числа на теста и те да отговарят на еди коя си категория , но той няма бъде "преместен" нагоре.
И утре ще кажат : на еди кой си ден , поради завишено замърсяване ще бтдат допуснати автомобили от четвърта и нагоре ( пета дето са на ток ) категория. Това кво са обещавали с газовете ( и уж реалното състояние ) ще е празни приказки и залъгалки.
Избори идват, за пред ЕУ се имитира дейност. Но аз съм убеден, че нищо съществено няма се направи. Инфраструктурата и техниката за проверка необходима за целта, ще се възложи на едни ...наши момчета от рода на тия с ТОЛ-а ... Те ще "забавят" малко нещата докато нашия човек оглави наново управлението. После отново ще бъде на "дневен" ред ( виж как мислим за бъдещето ти нали...не сме забравили, може да "бавим" , но продължаваме напред )
Ще възникнат "непреодолими" трудности в изпълнението на заданието , ще има срок, той ще се просрочи за пореден път и т.н. "ще"
Нищо няма стане.
Автмобилът може да е читав, може да покаже еди какви си числа на теста и те да отговарят на еди коя си категория , но той няма бъде "преместен" нагоре.
И утре ще кажат : на еди кой си ден , поради завишено замърсяване ще бтдат допуснати автомобили от четвърта и нагоре ( пета дето са на ток ) категория. Това кво са обещавали с газовете ( и уж реалното състояние ) ще е празни приказки и залъгалки.
Избори идват, за пред ЕУ се имитира дейност. Но аз съм убеден, че нищо съществено няма се направи. Инфраструктурата и техниката за проверка необходима за целта, ще се възложи на едни ...наши момчета от рода на тия с ТОЛ-а ... Те ще "забавят" малко нещата докато нашия човек оглави наново управлението. После отново ще бъде на "дневен" ред ( виж как мислим за бъдещето ти нали...не сме забравили, може да "бавим" , но продължаваме напред )
Ще възникнат "непреодолими" трудности в изпълнението на заданието , ще има срок, той ще се просрочи за пореден път и т.н. "ще"
Нищо няма стане.
Последна промяна от samo_pechka на Пет 12 фев 2021 13:25, променено общо 1 път.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Глупости са като цяло. Едно време КАТ не го интересуваше колата ти Е2, Е3,Е4,Е5 ли е. Пишеха едно към гьотере. Нали не мислиш, че 50% коли са без евро категория, не щото са преди 1992, ми щото тия не знаят как да водят документация. Компетенцията им спира до copy-paste. За жалост колегата печка е много прав ... Много зависи какво ще се случи на тези избори. Още повече, че тия стикери и тия забрани ги гласят основно когато замърсяванията са над норма. Спомни си колко пъти имаше зелен билет, е те тогава ще има тия забрани. Иначе за пред ЕУ сме много стреснати, понеже се потвърди и пак ще имаме санкции за неспазване на навременни мерки и недостатъчни мерки по отношение на замърсяването и това е факт.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Качване на евро категория все трябва да има как да стане.
Въпросът е колко ще е сложно?
Ако реша да си преместя двигателя в голф 2 и мина технотест, трябва да съм евро 6
Въпросът е колко ще е сложно?
Ако реша да си преместя двигателя в голф 2 и мина технотест, трябва да съм евро 6

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Има да. Процедурата е по-лесна за кола Е3 и Е4 . Такива без ДПФ, със слагането му ( на ДПФ ) в специализиран сервиз ( разбирай: скъп, щото ще е сертифициран ) може да се качи само една степен нагоре!! Това е много важно за тия дет си мислят, че примерно от Е3 става Е5 . Няма да стане . И това е еднократно , а не един път от Е3 на Е4 и след два дни от Е4 на Е5
Но ние живеем в Бг , страната на неограничените чалъми. Тук може и да може
От Е5 да стане Е6 е възможно, но трудно и скъпо. Много скъпо м/у другото.
В твоя "случай" двигател от кола с Е6 да се сложи на купе , което е било Е2 . Има процедура, скъпа процедура , но възможна. Рабоата е там, че има ограничения ( мощностни) да се сложи двигател примерно със 150 коня на купе , на което мотора е бил 60к.с. Има тънкости и процедури ( официални ) Не се сещам вече колко допустимо беше да е по-мощен двигателя от оригинално вградения , но който му се прави , ще разбере. Вече е отделен въпроса дали не е прекалено скъпа прищявка това и т.н.


От Е5 да стане Е6 е възможно, но трудно и скъпо. Много скъпо м/у другото.
В твоя "случай" двигател от кола с Е6 да се сложи на купе , което е било Е2 . Има процедура, скъпа процедура , но възможна. Рабоата е там, че има ограничения ( мощностни) да се сложи двигател примерно със 150 коня на купе , на което мотора е бил 60к.с. Има тънкости и процедури ( официални ) Не се сещам вече колко допустимо беше да е по-мощен двигателя от оригинално вградения , но който му се прави , ще разбере. Вече е отделен въпроса дали не е прекалено скъпа прищявка това и т.н.
Последна промяна от samo_pechka на Пет 12 фев 2021 14:23, променено общо 1 път.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
ахаа ... т.е. по този член не могат да ти дадат различна екологична категория, а единствено да те спрат от движение, ако не отговаряш на екологичната норма.
Ще видим, покрай всички инфраструктурни промени, може пък и наредбата да пипнат.
Ще видим, покрай всички инфраструктурни промени, може пък и наредбата да пипнат.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Само да вметна от 2025 Е7 се планира да бъде със стойности в пъти по-ниски за някой вредни емисии.
От Е4 /2006г/ дизела има допуск 0.5г/км за CO Към момента с E6 пак си е толкова. От Е7 ще трябва да бъде 0.1. Бензина съответно от 1.0 към 0.5
NOx газовете пак подобно. При дизел са свалени от 0.25 при Е4 до 0.08 при E6 от 2015г. При бензина от Е4 0.08 сега на 0.06 и ще стане 0.03 и при бензин/дизел.
Накратко таргетите за газове при Е7 ще бъдат в пъти по-ниски от колкото до сега, като се има предивид, че някой стойности не са пипани от 2005.
Познайте, дали ще има нова кола в производство без тип mild-hybrid или пълен hybrid ...
По това време, при нас ще осъзнаят какво е то истински ГТП и има ли почва у нас.
От Е4 /2006г/ дизела има допуск 0.5г/км за CO Към момента с E6 пак си е толкова. От Е7 ще трябва да бъде 0.1. Бензина съответно от 1.0 към 0.5
NOx газовете пак подобно. При дизел са свалени от 0.25 при Е4 до 0.08 при E6 от 2015г. При бензина от Е4 0.08 сега на 0.06 и ще стане 0.03 и при бензин/дизел.
Накратко таргетите за газове при Е7 ще бъдат в пъти по-ниски от колкото до сега, като се има предивид, че някой стойности не са пипани от 2005.
Познайте, дали ще има нова кола в производство без тип mild-hybrid или пълен hybrid ...
По това време, при нас ще осъзнаят какво е то истински ГТП и има ли почва у нас.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
VWGT написа:Ще видим, покрай всички инфраструктурни промени, може пък и наредбата да пипнат
Това е щекотлива тема и в момента на никой от Управлението не му се пипа и вре там, щото може да е капката , дето ще прелее чашата. Предвид и моментното положение на нещата . 95% , че ако се "бара" нещо там, ще е от догодина. Така мисля. Вече идва топлото до два три месеца, ще има малко "подобрение" на въздуха. Идват и избори. За пред ЕУ са "скалъпили" там нещо си в член един кой си. Т.е. даден е старт на идеята. Смущаващо е разбира се някои точки с разминаване м/у устни обещания и такива на практика , но съм убеден, че ще сте разбрали "криво" или недочули правилно обещанието дадено в началото като идея и накрая приложено по закон ( с член ) . Абе ножа е забит, но леко дръпнат назад нали...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44838-evro-7-tova-li-e-krayat-za-dvigatelya-s-vatreshno-gorene?i=10#article-gallery
Неведнъж е ставало дума, че автомобилният сектор е доста по-малък източник на парникови газове от животновъдството например. На него се падат около 20% от емисиите СО2 (разпределени 45% към пътническите автомобилни превози, 30% към пътническите товарни, 12% към авиопревозите, 11% към корабния транспорт, и 1% към железопътния).
Колкото до вредните за здравето частици, съставляващи смога, там има друга много любопитна статистика. Само 28% от тези вредни частици идват от ауспусите на колите с ДВГ. 7% се произвеждат от спирачките, 12% - от гумите, а огромната част - 53% - са резултат от износването на пътното покритие, и от лошото почистване на пътищата. Дава материал за размисъл, нали?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
samo_pechka написа:ФПЧ си го има. Никога няма и не могат да се премахнат. Защото не е само до газовете . ФПЧ се отделят от много места. И на газ , и на турбо-бензин с дир. впръскване ( м/у другото точно такива е кошмар ) , и на дизел, дори и на ток .
А м/у другото за ел.каляските. Споменавал съм го често какъв еко-ефект имат, но все пак е приятно да се види, че не си сам в разсъжденията си https://trud.bg/%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%B ... ibFzcEazuI
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
https://www.theguardian.com/environment ... y-confirms Ето другата страна. Тия проучвания са много много специфични и без всички детайли или линкове към тях, някак си генерални заключения е несериозно да се правят. Що не сравняват ICE кола с електричка със 100% енергия от възобновяеми източници и в период различен от 100.000 км, защото не е редно да се взема под внимание само 1вия собственик на колата теоретично, а целият и живот. Със сигурност един автомобил не му приключва живота след 150.000 км. Още повече в тия проучвания, когато вземат технологията за производство преди 20 год и я сравняват със сега е смешно. Ефективността се е повишила. Изключително сложен въпрос е това, който изисква задълбочени познания и анализ, за да можеш да си правиш крайни изводи. Още повече говорим за електрички, не за Li-ion коли. Има концепции за смяна на технологията за съхранение на енергия, т.е. Li-ion Не е be all end all решението.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
В Германия зелен стикер зелена зона 4 мисля,че го покриват бензинови коли от 1993г евро1-4. Или бъркам?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Зелен стикер 4 е за коли, които заводски са Евро4 и на горе, вкл електричките.
За евро3 коли има жълти стикер 3, за надолу не знам какви са цветовете.
едит: ето я класификацията: https://www.umwelt-plakette.de/en/faq-f ... badge.html
За евро3 коли има жълти стикер 3, за надолу не знам какви са цветовете.
едит: ето я класификацията: https://www.umwelt-plakette.de/en/faq-f ... badge.html
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Зелен е за Е4 и нагоре , но за дизели. Мисля имаше изключения и за автомобили дизел Е3 ако имат ДПФ , но не съм сигурен на 100% . За бензиновите няма проблеми , само да са след 93-та година
П.п. понеже не бях напълно сигурен дали няма проблеми и в тази насока за бензините , проверих набързо , но не ми стана много ясно от обясненията . Изчакай малко някой друг да се включи , да не те подведа
П.п. понеже не бях напълно сигурен дали няма проблеми и в тази насока за бензините , проверих набързо , но не ми стана много ясно от обясненията . Изчакай малко някой друг да се включи , да не те подведа
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта