Здравейте колеги!
Насочил съм се към Г5. Изчетох доста теми доста мнения относно дизеловите и бензиновите агрегати.
Това което установих е да се насоча към дизелов мотор и по конкретно към 1.9 105 6ск.
Не съм фен на дизелите поради простата причина че и 3те коли които имах бяха атмосферни двигатели с газ. Малко съм притеснен тъй като навлизам в '' непознати води''.
Въпросът ми към по компетентите в групата е.
Какво да гледам при покупка на такъв автомобил?
Къде са болните места?
Къде се гледа за код на мотора и кой е най сполучлив?
Ще съм благодарен ако споделите всякаква информация която ще ми е от полза.
Бюджета който съм отделил за автомобил е 7000 7500.
Покупка на VW GOLF 5
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Покупка на VW GOLF 5
Голфа е лек, може да видиш и 1,6 бензин 102к.с.(да не се бърка с 1,6FSI, там е директно впръскване). Той е и единственият, който носи на нормален газов инжекцион, и е доста безпроблемен. И го казвам, като фен на дизела по принцип... но газта е доста изгодна.
От 1,9 дизела имаш от средата на 2005г BLS, който е с DPF. Всички други са без, и се правят успоредно с другия до края на производството на модела. Чат-пат им изскача мотовилка през блока на всичките. И никой не знае защо баш се случва. Достатъчно е рядко за да не те плаши, но пък не може да се пропусне да се спомене.
От друга страна, според мен няма причина да изключваш 2,0PD -140к.с.(170 го пропусни).
Там са два варианта, 8 и 16 клапана. С 8 е винаги с DPF, с 16 е винаги без. Най-съществен проблем е пукането на глави при 16 клапана. Но за толкова години, каквото е имало да пука, или е ремонтирано, или няма да спука и за напред(но все пак с едно на ум при оглед).
При 8 клапана пък износва разпределителен вал, но и това е според зависи. Ремонта не е много скъп, но негатив е и наличието на DPF.
При Голф 5 и коли на неговата база, 2,0PD няма прословутия шестограм на маслената помпа. Ако случайно си чел ужаси свързани с него, то това го има само в Пасат, Шаран и при надлъжните мотори в Ауди.
Бюджета ти е доста добър, може да търсиш дори с 4х4, и разни други екстри, печки, кожи...каквото ти е на сърце.
А какво да гледаш, като на всяка кола. Иначе при 1,9 и 2,0PD с 8 клапана(главите са им еднакви), имат специфичен звук откъм въздушния филтър, когато е износен разпределителен вал. Съединител е скъп на дизелите, шум и вибрации откъм него може евентуално да отбиеш от цената. Но все пак това е консуматив, и вероятно все някога ще го смениш. Ако имаш VCDS, също не е лошо да се прегледа с него. А най-добре, в сервиз или с човек, който им разбира.
Кодовете на мотора, ги има на капака на ангренажния ремък. А за споменатите мотори те са:
1,6 обикновен бензин - BGU, BSE,BSF
1,9 TDI 105к.с. без DPF - BJB, BKC,BXE
1,9 TDI 105к.с. с DPF - BLS
2,0PD- 140 к.с. 8V, с DPF - BMM
2,0PD- 140 к.с.16V, без DPF - BKD
2,0PD- 136 к.с.16V, без DPF - AZV - това е вариант за определени пазари.
От 1,9 дизела имаш от средата на 2005г BLS, който е с DPF. Всички други са без, и се правят успоредно с другия до края на производството на модела. Чат-пат им изскача мотовилка през блока на всичките. И никой не знае защо баш се случва. Достатъчно е рядко за да не те плаши, но пък не може да се пропусне да се спомене.
От друга страна, според мен няма причина да изключваш 2,0PD -140к.с.(170 го пропусни).
Там са два варианта, 8 и 16 клапана. С 8 е винаги с DPF, с 16 е винаги без. Най-съществен проблем е пукането на глави при 16 клапана. Но за толкова години, каквото е имало да пука, или е ремонтирано, или няма да спука и за напред(но все пак с едно на ум при оглед).
При 8 клапана пък износва разпределителен вал, но и това е според зависи. Ремонта не е много скъп, но негатив е и наличието на DPF.
При Голф 5 и коли на неговата база, 2,0PD няма прословутия шестограм на маслената помпа. Ако случайно си чел ужаси свързани с него, то това го има само в Пасат, Шаран и при надлъжните мотори в Ауди.
Бюджета ти е доста добър, може да търсиш дори с 4х4, и разни други екстри, печки, кожи...каквото ти е на сърце.
А какво да гледаш, като на всяка кола. Иначе при 1,9 и 2,0PD с 8 клапана(главите са им еднакви), имат специфичен звук откъм въздушния филтър, когато е износен разпределителен вал. Съединител е скъп на дизелите, шум и вибрации откъм него може евентуално да отбиеш от цената. Но все пак това е консуматив, и вероятно все някога ще го смениш. Ако имаш VCDS, също не е лошо да се прегледа с него. А най-добре, в сервиз или с човек, който им разбира.
Кодовете на мотора, ги има на капака на ангренажния ремък. А за споменатите мотори те са:
1,6 обикновен бензин - BGU, BSE,BSF
1,9 TDI 105к.с. без DPF - BJB, BKC,BXE
1,9 TDI 105к.с. с DPF - BLS
2,0PD- 140 к.с. 8V, с DPF - BMM
2,0PD- 140 к.с.16V, без DPF - BKD
2,0PD- 136 к.с.16V, без DPF - AZV - това е вариант за определени пазари.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 18 фев 2021 11:47
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW GOLF 5
БЛАГОДАРЯ за адекватния отговор.
Re: Покупка на VW GOLF 5
ivgalin659 написа: Малко съм притеснен тъй като навлизам в '' непознати води''.
Страшен трактор е PD-то .. особено 1.9ТДИ. Не вярвам да свикнеш след след като си имал само бензинови коли.
Моделът има ръчна ск. кутия с 5 и 6 предавки. Първата е пословично здрава. Втората не толкова но е с доста по "комфортен" и голям съединител.
Като цяло вдигни бюджета и се насочи към Голф 6 2.0ТДИ. Мазохизъм е да се купува PD в 2021г.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 18 фев 2021 11:47
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW GOLF 5
Карал съм и дизел и малки и големи кубици като някои ми пасват други не. Притеснява ме факта че не знам къде да гледам а по форумите доста матерял изчетох последната седмица и всички дават доста добри отзиви за 1.9 105к.
В момента карам ML320 w163 1999г. 218к.с в автокъщата работеше добре нямаше никакви признаци че нещо не е наред след месец време почнаха големи мъки и много разхвърляни пари. От 2 години нищо не съм правил само раздавам газ и сменям консумативи. Но вече искам нещо по ново. Мисля че 1.6 102к.с ще ми е слабичак за това се насочих към дизела.
Но дали си заслужава да влизам отново в тези ципии.
За това се бутам напред назад за информация преди да скоча.
В момента карам ML320 w163 1999г. 218к.с в автокъщата работеше добре нямаше никакви признаци че нещо не е наред след месец време почнаха големи мъки и много разхвърляни пари. От 2 години нищо не съм правил само раздавам газ и сменям консумативи. Но вече искам нещо по ново. Мисля че 1.6 102к.с ще ми е слабичак за това се насочих към дизела.
Но дали си заслужава да влизам отново в тези ципии.
За това се бутам напред назад за информация преди да скоча.
Re: Покупка на VW GOLF 5
Колега, тия градски легенди, че PD-то е трактор някак си са нерелевантни. Като вдигне 70 си звучи, като всяка нормална кола. А тва, че по светофарите ще се чува малко повече ... не е причина да се откаже от този тип двг. Разхода е по-нисък, вървенето е по-добро в ниските. Като цяло са си здравички, пък CR-a не е манна небесна. Пък и да имаш кола не приключва само със закупуването. Не знам какъв голф 6 2.0тди ще си намери читав за 7000лв.... Бъди обективен. Г5 си е супер, сменя си вътре копчетата щот 99% са изтъркани и си свирка.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Покупка на VW GOLF 5
Два мотора съм имал с помпа-дюза, и над трети имам много близки наблюдения... Освен консумативи, по моторите нищо не е пипано.
Колата е доста здрава и надеждна.
Колата е доста здрава и надеждна.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Покупка на VW GOLF 5
Опиши къде ще се кара колата, ако е предимно в града дизелът може да не е най-подходящия избор!
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 18 фев 2021 11:47
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW GOLF 5
Да предимно в градски условия ще се кара.
Re: Покупка на VW GOLF 5
Колега, тогава кола с DPF е тегаво, задължително трябва да се изкарва извън града да се продухва. Ако има много светофари и тръгни-спри си е риск. А да се байпасва и кърти си има и плюсове и минуси. По възможност гледай автомобил с мотор без DPF
Re: Покупка на VW GOLF 5
Здравей колега.
Щом ще караш колата предимно в градски условия, мисля, че не ти е нужна мощна кола.Бих ти препоръчал Голф 5 ,1.6.,102 к.с., с ГИ.Много по-евтино ще ти излезе пътуването.Успех.
Щом ще караш колата предимно в градски условия, мисля, че не ти е нужна мощна кола.Бих ти препоръчал Голф 5 ,1.6.,102 к.с., с ГИ.Много по-евтино ще ти излезе пътуването.Успех.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Покупка на VW GOLF 5
Погледни и Octavia , Leon,Altea, Golf plus с тези мотори.
Последна промяна от richko25 на Вто 13 апр 2021 10:03, променено общо 1 път.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Покупка на VW GOLF 5
Щом е за града, бягай от нафтата!
Бавно загрява, трупа нагар по колектора, егр-ра, турбината от всичкото тракане по светофари.
1.6 на газ да ти е мирна главата.
Бавно загрява, трупа нагар по колектора, егр-ра, турбината от всичкото тракане по светофари.
1.6 на газ да ти е мирна главата.
- Lonely-Wolf
- Мнения: 277
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Покупка на VW GOLF 5
Като собственик на въпросния голф 1.9 тди затвърждавам мненията,че колата не е за основно градско каране. Аз бих я определил така градско 20% ,магистрала 20% и 60% междуградско шофиране. За твоите нужди бензинов вариант 1.6 (с ГИ или без) е най-добрият избор. Иначе си е трактор голям :D
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 18 фев 2021 11:47
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Покупка на VW GOLF 5
Аз не съм рали съsтезател и колата няма да я експлоатирам като Транспортера но есе пак ми се иска като някой пречи да го изпреваря без да играя на руска рулетка. Интересуваме 1.6така дали ще се справя според вас защото според мен ще ми е тромав независимо че е лек.
От друга страна дизела ме плаши това че е леко шумен а доста от собствениците на автокъщи ползват жокери ако демпфера е заминал и може да ударя на греда.Не е болка за умиране така или иначе съм приготвил поне 1500-2000 от страни за обслужване но все пак.
Направо съм в шок....
1.Бензин или дизел?
2.Кой мотор да избера?
Мисля понеделник да изляза по автокъщите в моя град да разгледам дизели и бензинови.
Да чуя работата и на 2та вида двигатели.
Да покарам и 2та.
И чак след това да помисля кое би било по добрия вариант за мен.
От друга страна дизела ме плаши това че е леко шумен а доста от собствениците на автокъщи ползват жокери ако демпфера е заминал и може да ударя на греда.Не е болка за умиране така или иначе съм приготвил поне 1500-2000 от страни за обслужване но все пак.
Направо съм в шок....
1.Бензин или дизел?
2.Кой мотор да избера?
Мисля понеделник да изляза по автокъщите в моя град да разгледам дизели и бензинови.
Да чуя работата и на 2та вида двигатели.
Да покарам и 2та.
И чак след това да помисля кое би било по добрия вариант за мен.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта