Няма достатъчно истински журналисти, с повечко шум глупостите минават доста по-трудно.
Около тия промени толкова важни въпроси могат да се зададат, че тия които ги мислят, трудно биха отговорили достатъчно смислено.
Първо, защо трябва да има стикери, ако може и по регистрационен номер?! И ако е тоя зор, защо стикерите да са за всички?!
Второ, какви са тия глупости с някакви дати, ако няма вписан в талона екостандарт?! Т.е. от къде идват разминаванията на тия дати с влизането в сила на различните екологични стандарти през годините?!
Трето, къде ще има забрани, при какви условия, и с каква продължителност?! Колко ще се ползват тия неща, и колко ще струва всичко?!
Четвърто, как ще се организират тия ограничения, особено ако са временни?! Ще има ли изключения за живущите в райони с ограничения?! (Предпоставки за злоупотреби с това)
Въобще, защо трябва да е толкова сложно, а вероятно и скъпо, ако може да е далеч по-просто и почти за без пари?! Та за един или два дни забрана, дори записите от камерите да се проверяват от хора, и всеки номер на по-стара кола да се проверява ръчно в системата, пак е осъществимо. А с малко автоматизиране хептен.
Идва ми и такъв въпрос, какви ще са глобите, и точно на какъв принцип?! За цял ден една глоба, или ако влезеш пет пъти за един ден, пет глоби?! Кое е по-вредно, цял ден да бръмчи в зоната, или пет пъти за по пет минути, примерно?!
Ясно е, че колите са съвсем малка част от проблема с въздуха, но дори за тая малка част, не могат да дадат цялостно решение, а всичко на парче и безсмислено сложно и скъпо... Днес приемаме стикери и някакви странно измислени екологични групи, ама не знаем още как, къде и кога ще ги ползваме, как ще ги контролираме, наказваме нарушенията... Т.е. правят ни на балами за да правят глупости без да забележим.
За всеки закон или наредба трябва да се прави и оценка на въздействие, и да се доизкусури след обществен дебат. Ама как да стане, като не се представя цялостна концепция, а разни парчета, пък за останалото - "ми ще видим"?!



От юли 2021: Колите в София с екостикер
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Нещата имат и друг аспект.Ако човек на каойто му се налага да влезе в града примерно за преминаване на технически преглед и няма възможност заради забрана да влиза в града, ами ако му се наложи да бъде откаран до някоя болница дали за раждане , или за нещо друго до спешен център , какво пак със сопата. Вместо да си затегнат прегледите и да се променят стандартите на уредите ,които не измерват фините прахови частици няма да стане. В доста предавания по темата за чистия въздух ,някакви хора, неги познавам,но ги представят като експерти споделят ,че в големите градове като София ,Пловдив,Варна и други, основния проблем не били отработените газове от автомобилите ,а фините прахови частици вдигнати във въздуха от мръсните и непочистени улици от всякакви строежи , копки и всяка друга подобна дейност .Ако това е така, дали наистина се борим с проблемите реално или пак цедим стадото...Ако има ефект съм за това и бих желал децата ми да живеят на едно по чисто място, но дори и всички коли да станат чисто нови и то електрически пак изпитвам огромно съмнение като знам улуците на градове като Варна или София колко са мизерни и кални във влажно и мокро време ,това не би имал никакъв ефект.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
cecoa1 написа:Няма достатъчно истински журналисти...
Точно така!
Затова до теб/мен достигат откровени глупости по някои въпроси.
Не защото искат да ни заблудят. Просто са некомпетентни и не разбират материята. От бързане да се пусне новината не се прави проучване.
Както и да е. Не мога да отговоря на всичките ти въпроси, защото прекали с тях

Това да се гледали номерата и ръчно да се проверява, не го мислиш наистина, нали?
Вече писахме назад в темата за тези стикери/чипове.
Системата с разпознаване на номера не е най-доброто и дава грешки. Изисква и голяма изчислителна мощ.
Системата със стикери/чипове е далеч по-проста и стабилна. Изисква много пъти по-малка изчислителна мощ.
Дава и повече възможности.
Сега, да направим уговорката, че не знам нашите какво са избрали като система. Говоря принципно за тези системи за управление на трафика.
Ето един пример за разликите между Automatic Number Plate Recognition (ANPR) и RFID or the Radio Frequency Identification technology - https://parkwheels.co.in/anpr-vs-rfid-which-is-better/
В случая не става дума за Радио честотно идентифициране, доколкото разбирам. По-скоро за някаква хибридна система.
Ако аз трябваше да избирам система за моя собственост, нямаше да заложа на разпознаване на номера. Голяма доза грешки, изисква голям ресурс.
Ако добавим и възможности за умно контролиране на сфетофари (тоест още повече обработка на информация), изборът е още по-лесен, вполза на някакви тагове.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
viksanlg написа:....Ако това е така...
Абсолютно е така.
Но по този проблем има мерки и забрани:
- строителите са длъжни да почистват и да не замърсяват
- на колите е забранено спирането в тревни площо
Но контрол няма!
Както за още куп проблеми.
И пак ще кажа, че всички сме част от това.
Всички сме потърпевши, причинители, търпители и т.н.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Хубаво, ама за какво му е на чичо Гошо от село Долно Уйно стикер, ако той не ходи с кола в такива големи градове???
Отделно, колко ще струва всичко това, на фона на ползата от него?!
Да, системата с ползване на регистрационните табели може да не е на 100%, но това не значи, че не би могла да е достатъчно добра за целта. Няма как да разчиташ, че ти ще си от малкия процент, които системата няма да ги хване. Освен това, служители на КАТ щъкат навсякъде, нищо не пречи и при рутинна проверка да те хванат. Нищо не пречи и контрольорите по паркиране в зоните да осъществяват контрол и по това(т.е. и да влезеш няма да можеш да паркираш).
Т.е. възпиращият ефект ще си го има, и то без кой знае какви вложения. А и да мине някой и друг нарушител между капките, няма да е фатално... И сега можеш да паркираш в платена зона, без да си платиш, и ако е за малко и имаш късмет, може и да не те глобят...Ама можеш ли да разчиташ на тоя късмет???
Отделно, колко ще струва всичко това, на фона на ползата от него?!
Да, системата с ползване на регистрационните табели може да не е на 100%, но това не значи, че не би могла да е достатъчно добра за целта. Няма как да разчиташ, че ти ще си от малкия процент, които системата няма да ги хване. Освен това, служители на КАТ щъкат навсякъде, нищо не пречи и при рутинна проверка да те хванат. Нищо не пречи и контрольорите по паркиране в зоните да осъществяват контрол и по това(т.е. и да влезеш няма да можеш да паркираш).
Т.е. възпиращият ефект ще си го има, и то без кой знае какви вложения. А и да мине някой и друг нарушител между капките, няма да е фатално... И сега можеш да паркираш в платена зона, без да си платиш, и ако е за малко и имаш късмет, може и да не те глобят...Ама можеш ли да разчиташ на тоя късмет???
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
cecoa1 написа:Хубаво, ама за какво му е на чичо Гошо от село Долно Уйно стикер, ако той не ходи с кола в такива големи градове???
Отделно, колко ще струва всичко това, на фона на ползата от него?!
Не знам за чичо ти Гошо, но за всички ни може да бъде по-добре, ако нещата се направят от компетентни хора.
Такава хибридна система може да използва съществуващите камери. Тоест разходи там няма.
Нужни са софтуер и тагове.
Софтуера може да е няколко милиона, но стига да има яки възможности, ще се изплати*.
Таговете ще си ги платим ние, като те са стотинки. (Стига някой да не реши да печели милиарди).
*система за управление на трафика не се ограничава само до рестрикции за влизане в центъра. Тя може да следи целия трафик и контролира светофари. Това би намалило трафика (увеличава скоростта). Което също намалява замърсяването и намалява разхода (директна полза за нас).
Може да се ползва и за помощ при паркиране - намалява търсенето на места, като показва в реално време къде има повече свободни места.
Може да помага за движението на коли със специален режим - линейки, пожарни, etc.
Може да участва в избора на маршрути, чрез навигация - също оптимизация.
Ползите биха надхвърлили всякаква инвестиция, ако се направи читаво.
Това, за което говориш - полиция, паркинг чиновници и т.н. човешки фактор е безумно в 21 век.
Едит: забравих, че такава система помага и при проследяване на крадени коли. Сигурно ще и намерят цаката и на нея, но все пак ..
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Къде ги тия компетентни хора?!
Трафика го контролират от години интелигентно по света, а у нас и тия опити са плачевни... Ама сега с чиповете ще го оправят...
Само като им прочета измененията за създаване на тия техни категории, и почвам да се чудя колко им е компетентността въобще...
Какво се случва на 01.01.2002г и на 01.01.2007г с дизеловите автомобили, та тия дати са посочени като гранични за някакви категории ( ако няма вписан екостандарт евро-нещо си в талона)?!
А на 01.01.1998г за бензиновите какво се променя?!
Защо при описаните условия има възможност да влезе колата в по-горна екологична група, когато в талона липсва информация кой евростандарт покрива?! Да, много компетентно са го измислили... Ама това са дреболии, за всичко друго изредено, което казваш, че "може", със сигурност ще се използват стикерите по най-умния начин...
Трафика го контролират от години интелигентно по света, а у нас и тия опити са плачевни... Ама сега с чиповете ще го оправят...
Само като им прочета измененията за създаване на тия техни категории, и почвам да се чудя колко им е компетентността въобще...
Какво се случва на 01.01.2002г и на 01.01.2007г с дизеловите автомобили, та тия дати са посочени като гранични за някакви категории ( ако няма вписан екостандарт евро-нещо си в талона)?!
А на 01.01.1998г за бензиновите какво се променя?!
Защо при описаните условия има възможност да влезе колата в по-горна екологична група, когато в талона липсва информация кой евростандарт покрива?! Да, много компетентно са го измислили... Ама това са дреболии, за всичко друго изредено, което казваш, че "може", със сигурност ще се използват стикерите по най-умния начин...
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Квото и да говорите, каквито и идеи да предложите . Ще цитирам пак от линка https://19min.bg/news/8/146502.html?fbc ... o2OCx63ZpY
"В разговор със заместник-министър на транспорта обаче им е било обяснено кратко и ясно: „Това е положението”. В смисъл: „пито-платено”.
Навремето един немец ми каза, като видя строежа на един хотел в Бг ( случаят е истински !!) . Беше тъкмо в зората на демокрацията. Каза ми следното: "В България този хотел се прави с пари за три хотела, един се откражда, втори се потрошава и накрая се прави , и пак е с кусури...."
И като се замислих.. така беше..
Но знаете ли ? Оттогава има промяна, просто вече за да се "направи" един хотел, се "откраждат" девет...
"В разговор със заместник-министър на транспорта обаче им е било обяснено кратко и ясно: „Това е положението”. В смисъл: „пито-платено”.
Навремето един немец ми каза, като видя строежа на един хотел в Бг ( случаят е истински !!) . Беше тъкмо в зората на демокрацията. Каза ми следното: "В България този хотел се прави с пари за три хотела, един се откражда, втори се потрошава и накрая се прави , и пак е с кусури...."
И като се замислих.. така беше..
Но знаете ли ? Оттогава има промяна, просто вече за да се "направи" един хотел, се "откраждат" девет...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
cecoa1 написа:... ако няма вписан екостандарт евро-нещо си в талона...
Ама четеш, недочетеш и айде...
В тоя твоя член си е записано "ако няма категория", а не "ако не е вписана в талона".
Тоест ако си купиш някаква Тата, която никога не е внасяна в ЕС и няма Евро стандарт, ще ти гледат дата и газове. Какво толкова чудно има?
Всяка кола за ЕС има евро стандарт някакъв си.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
А дано си прав, и аз да греша.
Но не е много сигурно. Щото става малко двоен стандарт - за да ми впишат в талона Евро нещо си(когато щеше да има голяма разлика за данъка), в КАТ искат удостоверение от производителя. И са си прави, защото може да е правена за пазар, където нормите на ЕС да не са важали. Той и самият ЕС се промени като страни членки.
Като как точно, в пункта за ГТП ще ми определят колата дали е Евро 3 или Евро 2, ако тя е с първа регистрация, купувана чисто нова в България, януари 2000г?! И не само за тогава, просто до влизането ни в ЕС, нямаше задължение какво Евро да покриват колите при първата им регистрация. Даже ясно си спомням, че и след като влязохме, имаше едни гратисни периоди за изчистване на останали бройки, но това беше със сигурност за камиони и автобуси, за коли не помня дали важеше.
А и интересното е, че зависимостта е обратна - ако нямаш Евро категория, те пишат в по-горна група (от нашите групи), стига да покрие нормата(а нормите у нас знаем как се покриват при достатъчно желание). Дизелова Тата 2002г може да стигне по-горна група(втора) от Пасат 2002г с Евро 3(който ще е първа). Или бензинова Тата от 1998г може да стигне трета група, заедно с коли до 2009г, а бензинов Пасат от същата година, с Евро 2 остава във втора група. Тия без евросертификат им пускаме аванта, или са по-екологични... Или въобще нещо не е баш така.
Но не е много сигурно. Щото става малко двоен стандарт - за да ми впишат в талона Евро нещо си(когато щеше да има голяма разлика за данъка), в КАТ искат удостоверение от производителя. И са си прави, защото може да е правена за пазар, където нормите на ЕС да не са важали. Той и самият ЕС се промени като страни членки.
Като как точно, в пункта за ГТП ще ми определят колата дали е Евро 3 или Евро 2, ако тя е с първа регистрация, купувана чисто нова в България, януари 2000г?! И не само за тогава, просто до влизането ни в ЕС, нямаше задължение какво Евро да покриват колите при първата им регистрация. Даже ясно си спомням, че и след като влязохме, имаше едни гратисни периоди за изчистване на останали бройки, но това беше със сигурност за камиони и автобуси, за коли не помня дали важеше.
А и интересното е, че зависимостта е обратна - ако нямаш Евро категория, те пишат в по-горна група (от нашите групи), стига да покрие нормата(а нормите у нас знаем как се покриват при достатъчно желание). Дизелова Тата 2002г може да стигне по-горна група(втора) от Пасат 2002г с Евро 3(който ще е първа). Или бензинова Тата от 1998г може да стигне трета група, заедно с коли до 2009г, а бензинов Пасат от същата година, с Евро 2 остава във втора група. Тия без евросертификат им пускаме аванта, или са по-екологични... Или въобще нещо не е баш така.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
От това което прочетох за еврокатегориите разбрах че те обхващат 3 показателя. Азот, ФПЧ и въглероден диоксид. Докато на ГТП ми мериха само ламбда показанията, което е определящо за въглеродния диоксид.
Ако бъркам ме поправете.
Ако бъркам ме поправете.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Бъркаш. Не е диоксид, а оксид. Т.е. не СО2, а СО.
Аз го писах няколко пъти, меренето за еврокатегориите няма общо с това на ГТП. Едното се мерят количество вещества на километър, колата се качва на дино стенд, за да се симулира движение. А при ГТП мерят само проценти въглероден оксид, и димност при дизелите.
Аз го писах няколко пъти, меренето за еврокатегориите няма общо с това на ГТП. Едното се мерят количество вещества на километър, колата се качва на дино стенд, за да се симулира движение. А при ГТП мерят само проценти въглероден оксид, и димност при дизелите.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
group® написа:viksanlg написа:....Ако това е така...
Абсолютно е така.
Но по този проблем има мерки и забрани:
- строителите са длъжни да почистват и да не замърсяват
- на колите е забранено спирането в тревни площо
Но контрол няма!
Както за още куп проблеми.
И пак ще кажа, че всички сме част от това.
Всички сме потърпевши, причинители, търпители и т.н.
Това означава, че няма никаква борба със замърсяването, а ще се похарчат едни с цел да се откраднат, а други да се набавят от шофьорите с цел и те да потънат някъде... , а реално за хората не им пука....
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Много хубаво се говори и се цитират закони и се дават насоки, и се правят разсъждения, но прост пример:
- Преди вече не знам колко години, вкараха "зелен билет", при високи нива на замърсяване на въздуха.
Нивата са високи всяка зима, над допустимото, включително и днес - зелен билет - няма.
Как очкавате адекватни действия от държава, която се оправлява от Мафиот, и има други партии на доказани престъпници и мафиоти?
Всичко е един театър за пред ЕС, за да може да се доят още евросредства.
- Преди вече не знам колко години, вкараха "зелен билет", при високи нива на замърсяване на въздуха.
Нивата са високи всяка зима, над допустимото, включително и днес - зелен билет - няма.
Как очкавате адекватни действия от държава, която се оправлява от Мафиот, и има други партии на доказани престъпници и мафиоти?
Всичко е един театър за пред ЕС, за да може да се доят още евросредства.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Без думи!
- Прикачени файлове
-
- еко.jpg (96.23 KиБ) Видяна 657 пъти
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта