Брех, прав колегата. Респект!
2.3 VR5 110-125kW
This engine was sometimes badged as a "V5".
identification
parts code prefix: 071/066
engine displacement & engine configuration
2,324 cc (141.8 cu in) VR5 engine; bore x stroke: 81.0 mm × 90.2 mm (3.19 in × 3.55 in), stroke ratio: 0.90:1 – undersquare/long-stroke, 464.8 cc per cylinder
cylinder block & crankcase
grey cast iron; six main bearings
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy
10v: two unequal-length valves per cylinder, each with two concentric valve springs, 10 valves in total, roller chain relay-driven double overhead camshafts (DOHC)
20v: four unequal-length valves per cylinder, 20 valves in total, roller finger cam follower, self-adjusting hydraulic tappets, simplex roller chain relay-driven double overhead camshaft (DOHC) with ECU-controlled variable valve timing for both inlet and exhaust valves, compression ratio: 10.8:1
aspiration
plastic variable intake manifold, tubular exhaust manifold
fuel system & engine management
common rail multi-point electronic sequential indirect fuel injection with five intake manifold-sited fuel injectors; 'MPI' electronic engine control unit (ECU)
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
10v: 110 kW (150 PS; 148 bhp) at 6,000 rpm; 209 N⋅m (154 lbf⋅ft) at 3,200 rpm — AGZ
20v: 125 kW (170 PS; 168 bhp) at 6,200 rpm; 220 N⋅m (162 lbf⋅ft) at 3,300 rpm — AQN, AZX
applications
SEAT Toledo (AGZ: 10/98-11/00, AQN: 09/00-11/03), Volkswagen Golf (AGZ: 10/97-02/01, AQN: 09/00-05/06), Volkswagen Bora (AGZ: 09/98-02/01, AQN: 09/00-05/05), Volkswagen New Beetle (AQN: 10/00->), Volkswagen Passat (AGZ: 09/97-08/00, AZX: 01/01-05/05) "ID and data from ETKA".
Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Този екземпляр има видими още по снимките 500 - 600 000км зад гърба си и не изглежда никак добре. Друг си търси. 

- Re5Pec7
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
- Автомобил: Passat B5 V6
- Двигател: AQD
- Местоположение: Варна
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Здравей :)
Аз карам такъв, но на B5 и автомат на 315 000км реални (уж). Карам го само на бензин (няма газ). Разход в града (Варна) под 15 не съм го свалял. Обиновено се движи между 16 - 22+ (зависи как точно се кара). Извън града под 10 също не съм го свалял. Обикновено ми е между 10 и 12. Гори си доста, но не съм гонил и икономия, когато го карам. Откъм динамика - на мен ми допада, но не очаквай чудеса. Не е от най-бързите.
4х4 е страхотно. Забравих какво е буксуване при старт. Най-много ми допада стабилността заради независимото задно окачване. За съжаление във Варна нямаме много сняг и не съм я пробвал в по-екстремни условия. Все пак си иска допълнителна поддръжка на определен интервал от време, така че е допълнителен разход.
Мотора е здрав със специфични си проблеми. Теча на масло го правех наскоро. Иначе не се диша в купето, защото маслото пада върху изпускателните колектори и се изпаравя от топлината. Цялостното му обслужване също е по-скъпо от на нормалните двигатели. Все пак е V6.
Поддръжката си е сравнително скъпа за 20 годишна кола.
Като цяло - на мен колата ми допада, но не е за всеки.
Аз карам такъв, но на B5 и автомат на 315 000км реални (уж). Карам го само на бензин (няма газ). Разход в града (Варна) под 15 не съм го свалял. Обиновено се движи между 16 - 22+ (зависи как точно се кара). Извън града под 10 също не съм го свалял. Обикновено ми е между 10 и 12. Гори си доста, но не съм гонил и икономия, когато го карам. Откъм динамика - на мен ми допада, но не очаквай чудеса. Не е от най-бързите.
4х4 е страхотно. Забравих какво е буксуване при старт. Най-много ми допада стабилността заради независимото задно окачване. За съжаление във Варна нямаме много сняг и не съм я пробвал в по-екстремни условия. Все пак си иска допълнителна поддръжка на определен интервал от време, така че е допълнителен разход.
Мотора е здрав със специфични си проблеми. Теча на масло го правех наскоро. Иначе не се диша в купето, защото маслото пада върху изпускателните колектори и се изпаравя от топлината. Цялостното му обслужване също е по-скъпо от на нормалните двигатели. Все пак е V6.
Поддръжката си е сравнително скъпа за 20 годишна кола.
Като цяло - на мен колата ми допада, но не е за всеки.
- Tsankovski
- Мнения: 366
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Пасата с тоя голям мотор и автомат е идеалната комбинация за проходимост, комфорт, стабилност, мощ. Тоя звяр не е спринтьор а маратонец. Газифицира се без проблеми. Автомата на 4х4 (quattro) е много здрав, но ако не е пазен и подържан си е малко риск с него
Последна промяна от Tsankovski на Чет 25 фев 2021 21:51, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Автоматът е лагав и здрав спрямо този в Ауди, в тези години.
Но не и иначе.
Тази кола доставя наслада с ръчна и за такава съветватвам авторът да търси.
Но не и иначе.
Тази кола доставя наслада с ръчна и за такава съветватвам авторът да търси.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Мотора има проблеми с течове на антифриз от тук и там и на масло от капаците на главите....автомата е котка с чувал...не бих се набутвал с автомат на толкова стара кола...а това здрав автомата и 20г. кола няма как да е истина....двигателя е малко муден но пък мощен...според мен автомата го скопява още....читаво 1,8Т ръчка дори без чип до 100км го отнася ...нагоре големия мотор си взема своето.... самият автомат е лагав както казва колегата и на мен не ми доставя удоволствие....
- Tsankovski
- Мнения: 366
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Vw passat b5,5 2,8 4x4 193коня
Всеки сам си преценява, лично аз не мога да си представя да сменям скорости на шестака
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта