2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Съб 13 мар 2021 19:15


Здравейте,

Проверявам разни неща във връзка с бедна горивна смес (P1128). Без да навлизам в подробности (ще се опитам, ако се наложи), в момента проверявам серво усилвателя на спирачната сила(brake booster). Нямам проблеми със спирачките, но направих тест с пушек (използвах цигара). Извадих вакуумния маркуч (като по този начин избягвам еднопосочната клапа преди усилвателя), който "захранва" усилвателя и духнах цигарен дим "в посока" усилвателя, при което в купето, под таблото се вижда как излиза димът.

Това нормално ли е да се случва? Доколкото разбирам усилвателя е разделен на 2 части, една с вакуум (към двигателя) и една с атмосверно налягане (което влиза, когато се натиснат спирачките).

Благодаря предварително и извинявайте, ако нещо не обяснявам правилно и ясно, нов съм в сферата на ремонтите.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот silent » Пон 15 мар 2021 10:46


ако имаш проблем с неплътност от сервото ще ти излиза и грешка за неплътност във вакумите на вакум помпата....теста за работа на вакумната помпа няма да минава ....пиша малко общо но момента точната грешка не е пред мен....
Бедна горивна смес може да имаш от проблеми -неплътности с вакумите картената вентилация ...тоя мотор си е таковал таковото в това отношение....ламбда....маф сензор....неплътност в магистралата маф турбо интеркулер дросел.....
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 128/004392


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Пон 15 мар 2021 11:13


Благодаря за отговора.

Предполагам става дума за Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure и да, тест с VCDS група 008 минава и казва, че системата е ОК. Ясно, изключвам серво усилвателя в такъв случай.

Ходил съм последните няколко години до всички майстови в моят град и през свободното ми време търся из форуми и youtube и сам проверявам и сменям каквото мога. В момента съм на 3-та ламбда сонда, защото се доверих на майсторите и все същото - каквото показваше старата сонда, това показва и новата. 2-ри MAF, който сега имам възможност да тествам и показва 3-4 g/s на място и 130-140 g/s на 3-та с WOT 6500 оборота (което доколкото разбирам е ОК за този двигател 150 к.с).

Магисталата маф турбо интеркулер дросел "уж" съм я тествал няколко пъти с вкарване на пушек и/или въздух в системата, открих няколко слабо стегнати скоби, но проблемът продължава.

Неплътности с вакумите картената вентилация - единственото нещо, което мисля, че съм правил свързано с картерната вентилация е да сменя positive crankcase ventilation valve / pressure control valve, която не затваряше винаги ОК. Ще се поинтересувам и ще потърся информация по темата, понеже не съм запознат.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот silent » Пон 15 мар 2021 13:04


Да тази е грешкатА...маф на празен ход е около 4гр.... остава да провериш инжекторите и налягането в рейката....


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Пон 15 мар 2021 14:01


Инжекторите съм ги слушал с отвертка на ухо докато работи двигателя и всичките звучат ОК (или поне еднакво), вадени са и тествани върху лист хартия и всички имат сходна зона на пръскане (ако така мога да се изкажа) и количество гориво, почистени са и след това сменени О пръстенчета на всеки. Налягането на рейката също е проверено - 3.7 / 3.8 на контакт, ако помня правилно (със сигурност беше в граници), тествах и с по-високи обороти и през цялото време налягането е стабилно. Не съм тествал в движение, но предположих, че високите обороти са достатъчни.

Обичам колата, но не мога да намеря проблема и все нещо ме "ръчка"...


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот KBK » Сря 17 мар 2021 9:11


Щом си сигурен в дебитомера и ламбдата значи дърпа въздух от някъде. Намери една ръчна вакуум помпа, затапи маркуча след дебитомера и провери за херметичност всмукателната система, веднага ще чуеш от къде "издиша" . Другото което се сещам, погледни на канал 032 какви са показанията на първите две полета и сподели.


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Сря 17 мар 2021 13:25


Здравей,

Long Term Fuel Trims: 1-во поле (at idle) е около 0 (от -2% до +2%), 2-ро поле (at run или part throttle, не съм сигурен кое е правилно) стои на около +26% (което мисля е максимума компенсация за този двигател). Ако изтрия грешките с VCDS (т.е. адаптацията започне от 0) след около 100-тина км. вече е стигнала +26%

Сега се сетих да вмъкна и това свързано със серво усилвателя на спирачната сила - нормално ли е, когато колата работи на място и напомпам няколко пъти спирачката, Short Term Fuel Trims (канал 33) да скача до +26?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот KBK » Сря 17 мар 2021 15:39


Вероятно има засмукване на въздух от сервото. А когато изгасиш колата и стои няколко часа, преди послесващо запалване дали педала е твърд? Колата има ли газ? Питам защото е малко странно дългосрочните адаптации на място да са супер а тези в движение да са на максимума както казваш. Ако има газ аз бих занулил адаптациите и ще карам 50-60 км на бензин за да видя дали пак ще отидат на 26% или не, ако не се случи значи много лоша настройка на газта. Другия вариант е сервото да дърпа въздух само по време на натискане на спирачката когато колата е в движение и затова адаптациите на място да са ОК. Но като основна причина дългосрочните в движение да са високи е засмукване на въздух.


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Сря 17 мар 2021 19:13


Няма газ.

Колата беше спряна в 08:00ч. Преди 30 мин. без да паля успях да натисна спирачката общо 3 пъти без никакъв проблем.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 17 мар 2021 20:31


Сервото си държи вакуум. Отнякъде дърпа въздух. Няма какво друго да е.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот KBK » Сря 17 мар 2021 21:22


Търси къде имаш спукан маркуч, в по-предишното си мнение съм споделил лесен но ефективен начин за локализиране на пропуск в всмукателната система. Успех и пиши за развоя.


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Сря 17 мар 2021 22:15


Добре, ще потърся вакуум помпа.

Запушвам тръбата след дебитомера, а вакуум помпата къде да я закача? И горе-долу колко mbar не трябва да надвишавам?


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот KBK » Чет 18 мар 2021 7:17


Откачаш някой маркуч около дросела и оттам надуваш, ако не намериш вакуум помпа можеш да пробваш с надуване вместо с вакуум.
А не питах колата върви ли, усеща ли се нарушена динамика, турбото надува ли си както трябва, да не е спукала някой маркуч след турбото или кулера?


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Чет 18 мар 2021 8:36


Маркуча от кулера до дросела е ОК, проверих го, когато чистих кулера (имаше доста маслено зацапване под него) и му сменях уплътнението. До турбото маркуча не съм го проверил. "Мисля", че турбото работи нормално (но ми е първа кола и не е сигурно колко може да ми се вярва :D). Динамиката преди и след изчистване на грешката се усеща различна, когато е на +26% повече пуши, мирише доста, гори повече...

Когато намеря време ще потърся вакуум помпа и ще пиша какво се е случило.


Потребителски аватар
DigitalPh33r
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 19:00
Автомобил: Passat b5
Двигател: AWT 2001
Местоположение: гр. Силистра

Re: 2001 Passat b5.5 1.8t бедна горивна смес (P1128)

Мнениеот DigitalPh33r » Нед 21 мар 2021 18:04


Здравейте,

Закупих си помпа GEKO G01157 и чак днес успях да намеря малко време да отворя капака (с малко момченце сме и трудно успях да се "измъкна" за 20 мин. :D). Нямам никакво образование свързано с двигатели и изглежда ще ми трябва още доста помощ и насоки...

Затапих тръбата след дебитомера. Харесах си един маркуч с надпис 06B 133 783 BC (breather hose) точно след дросела. При опит да засмуча с вакуум помпата няма никой, пробвах и с уста - мога да засмуквам с часове без проблем, това предполагам не е нормално? Не успях да измисля къде другаде да закача помпата, понеже нямах много време, някакви съвети?

Правя опит да добавя и снимка на маркуча (не я моят двигател, просто примерно), който разкачих за да тествам https://ibb.co/Wv66jnS



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта