Тия дни свърших хубавата работа. След като безуспешно се опитах да намеря подходящ сервиз, се захванах сам за работа и смених неоригиналния обтегач с оригинален, в смисъл, с електроклапан. В сервизната документация точно са описани стъпките, които трябва да се извършат.
Резултатите се усещат веднага - моторът на ниските обороти реагира доста по-рязко при леко натискане на педала за газта. Икономичният режим с увеличен въртящ момент на ниските обороти започва от 1300 и стига до 3800 об/мин, където вече рязко поема на режим максимална мощност.
Спрямо старото положение се усеща едно леко забавяне на ускорението между 3200 и 3800 об/мин Но понеже най-употребяваните скорости са с обороти между 1800 и 3000 об/мин, в този диапазон се усеща осезаемо повишаване на въртящия момент. Това проличава и при ускорение от ниски обороти, и при изкачване по наклон. Вероятно в този диапазон ще има и намален разход, а немецът обещава и намалени вредни емисии.
В заключение, доволен съм от свършената работа.
А дали си струва? Да, ако се налага смяната на обтегача. Иначе не.
