С какво масло карате дизелите си?
- Tsankovski
- Мнения: 366
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: С какво масло карате дизелите си?
Комшията кара от 10г Форд Галакси 1.9 TDI, на близо 700000км ,сипва му Тотал 10-40 и до сега не съм го видял да изпуши. Явно по старите дизели не са капризни от към масло
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ravenol VMP 5W-30, двигател 2.0 tdi, CR, 140к.с.
Веднага след смяната не забелязах никаква разлика в работата на двигателя, което изглеждаше странно.
Но след няколко стотин километра, двигателят утихна невероятно. Дори при вдигнат капак, не е за вярване колко тихо работи. Изчезна дори характерното "дизелово почукване". Мисля, че никога не съм чувал този двигател да работи толкова тихо. Явно има за какво да изглежда по-гъсто маслото.
Сега, дали това ще е траен ефект, не знам. Да не стане само като при pavel31, след 1000км. нещата да се обърнат на 180 градуса.
Веднага след смяната не забелязах никаква разлика в работата на двигателя, което изглеждаше странно.
Но след няколко стотин километра, двигателят утихна невероятно. Дори при вдигнат капак, не е за вярване колко тихо работи. Изчезна дори характерното "дизелово почукване". Мисля, че никога не съм чувал този двигател да работи толкова тихо. Явно има за какво да изглежда по-гъсто маслото.
Сега, дали това ще е траен ефект, не знам. Да не стане само като при pavel31, след 1000км. нещата да се обърнат на 180 градуса.

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
То хубаво, но съм чувал, че автокъщите с гъста добавка правят двигателите тихи и "хубави" с лоши странични ефекти. Така че тихата работа не съм сигурен доколко е добра в дългосрочен план.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Ако преди това е карана предимно с хидрокрек е възможно след изминаване на 100-500км с ПАО масло да си смени гласа . Особено ако колата е била карана в кофти режими ( много градско и работа на ниски обороти с работеш ЕГР ) . В момента маслото е разкарало цялата чернилка по мотора и по каналите за смазване . Препоръчвам след някой и друг км. да се смени пак със същото
- Sarafov_03
- Мнения: 427
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Този Ravenol 5W30 пише, че е за Евро 4 и 5 дизели, а за Евро 6 кое да гледам, че наближава смяна лятото? Досега бях с Castrol Edge Longlife 5W30, но сега съм склонен да сменя марката и да не е при официалния дилър. Колата е Пасат Вариант 2,0 TDI 190, 2016г.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Sarafov_03 написа:Този Ravenol 5W30 пише, че е за Евро 4 и 5 дизели, а за Евро 6 кое да гледам, че наближава смяна лятото? Досега бях с Castrol Edge Longlife 5W30, но сега съм склонен да сменя марката и да не е при официалния дилър. Колата е Пасат Вариант 2,0 TDI 190, 2016г.
Гледаш да пише че, покрива 507.00.
Не знам за кой Равеньол става въпрос, ако е за RAVENOL VMP SAE 5W-30, той покрива и за твоята кола
https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w ... gKPFPD_BwE
- Sarafov_03
- Мнения: 427
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: С какво масло карате дизелите си?
This oil will increase the DPF and TWC life. Developed for fueleconomy and energy conserving in EURO IV and EURO V Standard engines
От тук: https://www.motorni-masla.net/doc/pdf/ravenol/RAVENOL_5W30_VMP.pdf
Интересно, от твоя линк пише и Евро 6. Благодаря.
От тук: https://www.motorni-masla.net/doc/pdf/ravenol/RAVENOL_5W30_VMP.pdf
Интересно, от твоя линк пише и Евро 6. Благодаря.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Предполагам или малко стар ПДФ ( неактуализиран ) или пропуск.
RAVENOL VMP SAE 5W-30 basiert auf Zusätzen mit reduziertem
Aschegehalt, die für den Einsatz in modernen PKW-Dieselmotoren sowie für
PKW-Benzinmotoren mit optimalen Kaltstarteigenschaften, niedrigem
Ölverbrauch sowie verringertem Schadstoffausstoß konzipiert sind. Verlängert
die Lebensdauer von Dieselpartikelfilter DPF und 3-Wege Katalysator TWC.
Entwickelt zur Kraftstoffeinsparung in Euro VI, Euro V und EURO IV Motoren
mit normalen und verlängerten Ölwechselintervallen (bis 50.000 km oder 2
Jahre möglich).
Оттук https://www.ravenol.de/pdf/ravenol-vmp-sae-5w-30.pdf
RAVENOL VMP SAE 5W-30 basiert auf Zusätzen mit reduziertem
Aschegehalt, die für den Einsatz in modernen PKW-Dieselmotoren sowie für
PKW-Benzinmotoren mit optimalen Kaltstarteigenschaften, niedrigem
Ölverbrauch sowie verringertem Schadstoffausstoß konzipiert sind. Verlängert
die Lebensdauer von Dieselpartikelfilter DPF und 3-Wege Katalysator TWC.
Entwickelt zur Kraftstoffeinsparung in Euro VI, Euro V und EURO IV Motoren
mit normalen und verlängerten Ölwechselintervallen (bis 50.000 km oder 2
Jahre möglich).
Оттук https://www.ravenol.de/pdf/ravenol-vmp-sae-5w-30.pdf
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Аз за това реших да пробвам с RAVENOL VSW SAE 0W-30 ... не че е много по различно от VMP -то де.
По добре е да е Low saps от колкото Mid saps, но реално не знам дали има разлика в запушването на DPF-a като разлика между двете.
По добре е да е Low saps от колкото Mid saps, но реално не знам дали има разлика в запушването на DPF-a като разлика между двете.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Дали е по-добре да е лоусапс от мидсапс, там малко... има едно дълго и едно късо обяснение. Ще кажа късото : лоуспас маслата се изчерпват по правило по-рано спрямо мидсапс, имат по-малък ресурс . Често имат по-голяма изпаряемост . Чувствителни са и повече при проникване на нафта. Дотук с основните минуси, сега плюсовете в конкретния случай ( 0в- спрямо 5в- ) : теоретично по-нисък разход на гориво , но теоретично... Други плюсове се съмнявам да има ( ценово ако е по-изгодно , не знам, не съм проверявал )
Ако трябва генерализирам , ако колата няма проблеми, това, че маслото е с пепелно 0,6 ( примерно ) , а другото 0,8 ( пак примерно ) вероятността второто да бъде виновно за евентуалното по-рано повреждане на ДПФ клони към нула.
Ако трябва генерализирам , ако колата няма проблеми, това, че маслото е с пепелно 0,6 ( примерно ) , а другото 0,8 ( пак примерно ) вероятността второто да бъде виновно за евентуалното по-рано повреждане на ДПФ клони към нула.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: С какво масло карате дизелите си?
Да, аз го взех по скоро пробно, след него мисля да взема и VMP - то за проба. Като за пробег не знам колко ще го карам че сега работя на няма и км от вкъщи и сега като се постопли времето май не си заслужава да затъквам DPF-а само на къси разстояния ... та не знам годишно колко ще въртя вече ... преди въртях около 25 к км +/- 5 к км, сега може да се окаже че ще сменям маслото на година и някви 7-8 к км.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: С какво масло карате дизелите си?
какво бихте казали за това масло tbn 10 и hths 4.2 изглеждат сериозни показатели при около 16 лв/л минуса е,че няма vw 505 защото е американско
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445) 15.2
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) 90.2
Viscosity Index (ASTM D2270) 178
CCS Viscosity @ °C, cP (ASTM D5293) (-30)
Pour Point, °C (°F) (ASTM D97) (-44)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) 9.2
Total Base Number (ASTM D2896) 10.2
High-Temperature/High-Shear Viscosity, cP (ASTM D5481) 4.2
Sulfated Ash Content, wt. % 1.0
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D445) 15.2
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D445) 90.2
Viscosity Index (ASTM D2270) 178
CCS Viscosity @ °C, cP (ASTM D5293) (-30)
Pour Point, °C (°F) (ASTM D97) (-44)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) 9.2
Total Base Number (ASTM D2896) 10.2
High-Temperature/High-Shear Viscosity, cP (ASTM D5481) 4.2
Sulfated Ash Content, wt. % 1.0
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: С какво масло карате дизелите си?
Бомба е. За камиончета е направо. На какво мислиш да го слагаш?
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: С какво масло карате дизелите си?
Висок вискозен индекс (178), чудесна точка на течливост (-44 градуса), високо базово число (10-ка). Всичко изгелжда чудесно. Сулфатната пепел за кола без DPF не е нещо, което трябва да те притеснява.
AmsOil, PetroCanada? Какво е?
AmsOil, PetroCanada? Какво е?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта