Затова трябваше да кръстиш темата - Случи се неизбежното - сдобих се с дизел
Което е по-голямата мъка на старите бензинджии
Случи се неизбежното - купих Форд Фокус Мк3 фейслифт 1.5тдци 2016г.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
Прав си. Още не мога да свикна с тези обороти
Затова ще продължа да ги менкам с Джетата - седмица едната, седмица другата Както правих досега с Дачията (която за късмет продадох вчера). Друго си е стрелката да отиде в червеното
В интерес на истината, ако имаше два еднакви Форда като пробег, но с бензин и дизел бих купил бензиновия със сигурност. Ама... късметът ми такъв Процедурата по смяна на ангренажа на бензиновия обаче е доста сложна и скъпа съответно. Понеже ремъкът реално е вътре в мотора, доколкото разбрах или нещо такова - маже се с масло. Цената за части труд там би надхвърлила 1800лв. според човека.
Затова ще продължа да ги менкам с Джетата - седмица едната, седмица другата Както правих досега с Дачията (която за късмет продадох вчера). Друго си е стрелката да отиде в червеното
В интерес на истината, ако имаше два еднакви Форда като пробег, но с бензин и дизел бих купил бензиновия със сигурност. Ама... късметът ми такъв Процедурата по смяна на ангренажа на бензиновия обаче е доста сложна и скъпа съответно. Понеже ремъкът реално е вътре в мотора, доколкото разбрах или нещо такова - маже се с масло. Цената за части труд там би надхвърлила 1800лв. според човека.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
За 1,0 Екобуст- https://youtu.be/mj0JdTkqV4I
За 1,6TDCI(сходен с 1,5) - https://youtu.be/9plVgsfLmHc
Според мен бензина си заслужава, само ако караш повече градско и на къси разстояния.
Дизелчето ще е винаги надолу с разхода, и то няколкостотин лева за десет хиляди километра. А до смяна на ангренаж ще си спестил пари и за турбо, съединител и дюзи, но едва ли ще се наложи да ги смениш тия неща до тогава. Даже е много вероятно да изкарат и до втори ангренаж повечето.
За 1,6TDCI(сходен с 1,5) - https://youtu.be/9plVgsfLmHc
Според мен бензина си заслужава, само ако караш повече градско и на къси разстояния.
Дизелчето ще е винаги надолу с разхода, и то няколкостотин лева за десет хиляди километра. А до смяна на ангренаж ще си спестил пари и за турбо, съединител и дюзи, но едва ли ще се наложи да ги смениш тия неща до тогава. Даже е много вероятно да изкарат и до втори ангренаж повечето.
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
И двата мотора са ужас. не знам що ги прати тия клипчета изобщо
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
Честито колега за покупката. 1.0 екобууст-а си е страхотен мотор за класа. Иначе щом имаш опция да развърташ оборотомера на другата кола, всичко е точно :) Едната колежка си взеха 1.0 екобууст 125к.с. комби върната от рент-а-кар и да ти кажа са си предоволни. Проблема при екобууст-а се свежда до едно: Двигателя е или пъргав или икономичен, но не и двете едновременно :) Не знам дизела как ти се движи извънградското, но на форда без никакъв проблем си под 5.5 бензин. Дизелите при форда просто леко дърпат динамиката на колата назад, защото е доста приятен за управление. Ако си магистрална нинджа, дизела е по-добре, защото с 160+ екобууста гори към 8.5+, държи си ги, не се мъчи - ама харчи. Не си направил грешен избор с дизела, малко ще свикнеш с новия стил на шофиране и ще си доволен. Колега пак фокус 3 дизел комби 4 човека до Франция на ски с багажите за всичките 3800km му даде среден разход 5.6 - много доволен остана. Барабаните да не те притесняват толкова, спират си достатъчно. Проблема при барабаните е при пороен дъжд, че се губи спирачно усилие. Не съм сигурен, дали ще си заслужава да се вкарваш във филм да сменяш. Честито отново и много безаварийни километри !
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
Честито и от мен. Дизеловият двигател на Форд съм се убедил, че може да е наистина икономичен. Баща ми навремето караше служебен Ford Focus II 1.6 дизел, но не помня колко конски сили. Докато го караше 6-7 години не е имал и кой знае какви проблеми, но все пак си беше от магазина. Със спокойно каране (до 90 км/ч) беше постигал разход и 3.8 по маршрут София - Русе - София. Обаче при магистрално каране, или когато съм го карал аз, цифрите бяха доста по-различни (над 8).
Този 1.5 дизел би трябвало да е ново поколение и с по-добро КПД. Гледам на снимките, че има и 6-та предавка, така че има потенциал да се движи почти без пари ако съумееш да поддържаш скорости около 100 км/ч. Отделно пробегът е доста нисък на колата, така че се предполага, че дълго време ще се сменя само масло
Този 1.5 дизел би трябвало да е ново поколение и с по-добро КПД. Гледам на снимките, че има и 6-та предавка, така че има потенциал да се движи почти без пари ако съумееш да поддържаш скорости около 100 км/ч. Отделно пробегът е доста нисък на колата, така че се предполага, че дълго време ще се сменя само масло
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
За да даде разход над 8 трябва да се кара със скорости в порядъка 160-180 нон стоп , минавал съм цялата магистрала от софия до бургас с рендето 1.5дци като карах с 140 и по малко където имаше разни ограничения , до бургас средния разход беше 5,6 . Отделно че рендето е с 5 степенна кутия и предавките са къси сравнени с 6 степенна кутия на фокуса.
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
stefan4o написа: Аз лично се возих на новия Фокус 1.0 150к.с.
В БГ предлагат ли го 1.0mHEV 155к.с. или е бил 1.5 150?
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
!R1 написа:В БГ предлагат ли го 1.0mHEV 155к.с. или е бил 1.5 150?
Не зная. Човекът каза, че е 150 коня, колата не е хибрид.
Относно разхода - моето градско ми показва на борда, че е около 7.5 литра нафта. Зная, че трицилиндров мотор би бил по-икономичен, но просто колата ме намери, а не аз нея. Предпочетох да взема тая, понеже е сигурна, че е това, за което ми я предлагат, отколкото да чакам и да търся някоя бензинка, която може и да не се появи никога.
Извънградско е приятна за каране, там разходът е около и малко под 4 при 100 км/ч на 6-та предавка. Поне така показва моментният разход на борда, но още не съм я засякъл със сигурност. Скоро ще я тествам и на магистралата със 160 км/ч - за мен това е комфортната скорост там
Относно Дачия-Рено - все си мисля, че техните мотори горят по-малко градско, карал съм доста служебни 1.5дци-та но не съм се вглеждал прекалено много в разхода им. Но предполагам това се дължи повече на килограмите - мисля, че този Фокус тежи повече и от най-добре екипираното Сандеро или Логан.
От Дачията се научих да карам по-спокойно на извънградско, та и тази така 100-120 (където позволяваше, че има много движение заради магистралата) макс я карах онзи ден по пътя към моето любимо Плодовитово.
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
не зная колоко е икономичен 1.0 ecoboost фиеста автомат София градско 10л/100 км извънградско от 7 и нагоре
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
Щом с тоя дизел си направил 7,5 градско, с бензина щеше да е повече.
Градското много зависи от начина на каране, и ако в тоя разход няма много работа на място, то това значи, че ще сменяш по-често накладки и дискове. А може да си го уцелил и в регенерация на DPF, ако при тия има такъв режим.
Градското много зависи от начина на каране, и ако в тоя разход няма много работа на място, то това значи, че ще сменяш по-често накладки и дискове. А може да си го уцелил и в регенерация на DPF, ако при тия има такъв режим.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил
Гледам да я държа над 1500 об/мин. Карането - както си карам, от време на време я пришпорвам, не й галя педала постоянно. Гледам само като е студена да не я изрязвам много и това е. В смисъл нормално каране на почти 40-годишен мъж, не пенсионер, не келешко нон-стоп пилене на гуми. 19км/ч ми е средната скорост, ако това е ориентир. Колата се кара почти само студена. Може би през 60-70 процента от времето до момента в градското. На борд-компа има показание, колко време е карана студена - показваше 77% последно като го гледах.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил (че и дизел)
Дизела в сравнение с този рахитичен 1.0 екобуст е много по добър избор , след като изгледах клипчето с разглобяването на рахитичното двигателче никога не бих си и помислил да го притежавам. Тези ремъчета като за дърпане на детска шейничка на всичкото отгоре потопени в масло , трудоемка и скъпа смяна на същите , рахитични буталца , рахитичен блок , това нещо едва ли изкарва повече от 150000км.
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил (че и дизел)
Рахитичния бензин има с 15 нютонметра по-малък въртящ момент, ако можеш да го усетищ при автомобили с около 200 нютона, евала ти казвам. Иначе си карат по над 200к не се тревожи. Колегата не е сбъркал с дизела, но и екобууста си е добър двигател.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Случи се неизбежното - сдобих се със съвременен автомобил (че и дизел)
Не съм сигурен, че какъвто и съвет да дам, ще си промениш начина на каране. Но аз карам с възможно най-ниските обороти, от които колата се държи нормално. И дори още от старите TDI-та, това е доста по-ниско от 1500об/мин поне на ниските предавките. В смисъл, при поддържане на скорост на градско, обикновенно съм под тия обороти. Повече газ, по-ниски обороти...колата пак си дърпа. Това е нещото, с което много шофьори свикнали с бензинови коли не могат да свикнат. А и защото слушат съвети, че дизела искал обороти... Всъщност 2000 оборота ги минавам само по изключение, ако хептен ми дотрябва ускорение.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта