Мнение за Пасат Б8
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за Пасат Б8
Че той 60% амотисьор си е за смяна.
- Vantage
- Мнения: 200
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Golf R 2017
- Двигател: Variant 4motion
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б8
Ако някой търси подобна кола, случайно попаднах на тази обява :
https://www.cars.bg/offer/60afa39fbb5aab7413124d83
Показвам я, защото изглежда с ясна история, горе-долу прилични км и на добра цена. Лично на мен не ми харесва цвета и ми липсват някои екстри, ама за тия пари, толкова.
П.П. Нямам нищо общо с обявата- просто ако някой се оглежда за нещо подобно в този ценови диапазон, може да хвърли едно око.
https://www.cars.bg/offer/60afa39fbb5aab7413124d83
Показвам я, защото изглежда с ясна история, горе-долу прилични км и на добра цена. Лично на мен не ми харесва цвета и ми липсват някои екстри, ама за тия пари, толкова.
П.П. Нямам нищо общо с обявата- просто ако някой се оглежда за нещо подобно в този ценови диапазон, може да хвърли едно око.
- stefan4o
- Мнения: 19287
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за Пасат Б8
Колко години е гаранцията? Тази кола е 2015.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Мнение за Пасат Б8
Vantage написа:Ако някой търси подобна кола, случайно попаднах на тази обява :
Цената и е много висока, почти 17000 евро!
Понеже и аз се оглеждам за нов Пасат ви пускам как вървят в Германия:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... lse&vc=Car
Има доста дизели с мотор 1,6 TDI, но за мен мощността е второстепеннен показател.
А тази тук е направо убиец, 180 коня, 23 000 лева, само на 125 хил. км и Highline:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 94031fbfb9
Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 26 юни 2021 17:26, променено общо 2 пъти.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Мнение за Пасат Б8
Кой от всичките от линка ти дори се доближават до тоя който @vantage пусна ??
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20227
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Пасат Б8
За тия пари в линка на курта се купува хубав Пасат B7 или гол и постен B8 с 1.6 мотор
- Vantage
- Мнения: 200
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Golf R 2017
- Двигател: Variant 4motion
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б8
netizen написа:Кой от всичките от линка ти дори се доближават до тоя който @vantage пусна ??
1 към 1 са...какво разбираш ти.
Но вече един разбирач ми каза, че съм луд да взема Пасат за 22 К еуро, при положение че за 22 К лв ще намери абсолютно същия, така чеее...може и да са прави хората.

- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Мнение за Пасат Б8
Курт Деликуртев написа:Има доста дизели с мотор 1,6 TDI, но за мен мощността е второстепеннен показател.
Сигурно така са мислели и първите собственици, после са разбрали че е леко куц кон с този двигател, затова и са преобладаващи на пазара

Re: Мнение за Пасат Б8
От около година (като последните 6 месеца по-активно) следях по-изкъсо пазара на втора ръка пасати и определено бих казал, че цените даже вървят леко нагоре... Пасата от линка на vantage честно казано ми изглежда скъп на фона отпреди 2-3 месеца ...
Re: Мнение за Пасат Б8
Колега, защо да е куц кон ? 10 сек до 100, 250нютона и по-широк диапазон от 2.0 дизела на кола почти тон и половина, кое му е куцото ? То по тази логика, ако не е 2.0BiTDI за кво си купувате пасати. За спокоен шофьор този мотор си е идеален. Някой искат да се рязкат, някой искат комфорт. За второто, 1.6 дизела е предостатъчен.
- Vantage
- Мнения: 200
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Golf R 2017
- Двигател: Variant 4motion
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б8
VWGT написа:От около година (като последните 6 месеца по-активно) следях по-изкъсо пазара на втора ръка пасати и определено бих казал, че цените даже вървят леко нагоре... Пасата от линка на vantage честно казано ми изглежда скъп на фона отпреди 2-3 месеца ...
В събота обслужвах колата и разговаряхме точно по темата с повишаването на цените с моя търговец.
Той ми каза, че в момента цените са средно по 10 процента нагоре в сравнение с преди 5 месеца, когато избирахме моята кола и тази тенденция ще се задържи поне за още известно време.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20227
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Пасат Б8
Като цяло зависи за какво ще се ползва. При движение по магистралите например България-Германия и ограничения от 130 км/ч няма голям смисъл от мощен двигател, защото и това 1.6 TDI е достатъчно, за да се поддържа тази скорост. Освен това при движение с ниски скорости е доста икономичен и може да стигне и до 4/100 разход, което е доста добър резултат за кола с тези габарити.
Ето едно най-общо сравнение между различни серии и модели Passat Variant
Passat B4 1.9 TDI 90 кс - 14.4 сек
Passat B3 2.0 115 кс - 11.3 сек
Passat B8 1.6 TDI 120 кс - 11 сек
Passat 5.5 1.9 TDI 131 кс - 10 сек
Passat B6 2.0 TDI 140 кс - 10 сек
Passat B5 1.8T 150 кс - 8.9 сек
Passat B8 2.0 TDI 150 кс - 8.9 сек (разликата между 11 и 9 е доста осезаема).
Passat B8 2.0 TDI 190 кс - 7.7 сек
Passat B8 2.0 TDI 240 кс - 6.3 сек
Passat B8 2.0 TSI 280 кс - 5.7 сек
Максималният въртящ момент при 1.6 наистина е в по-голям диапазон от 2.0, но това по никакъв начин не е плюс, защото е доста по-нисък в целия диапазон. 250 нютона при 2.0 TDI ще ги имаш още от 1450 оборота, което вече наистина е плюс. Просто кривата на максималният въртящ момент при 2.0TDI от 340 Nm е до 3000 оборота, а не до 3500, както е при 1.6TDI. Tова обаче не означава, че от 3000 до 3500 двулитровия мотор няма сила. Просто вместо 340 има 310 нютона във високите, които пак са доста повече от тези на 1.6 (250-те Nm).
1.6 TDI:
120 кс @ 3600-4000 об/мин
250 Нм @ 1750-3500 об/мин
0 - 100 км/ч 11 сек
2.0 TDI
150 кс @ 3500-4000 об/мин
340 Нм @ 1750-3000 об/мин
0 - 100 км/ч 8.9 сек
От моя гледна точка минусите на Passat с този двигател са:
- Движението по извънградски пътища със завои. В неделя минах Кресненското дефиле. Наложи се да изпреваря няколко тира, където местата за изпреварване са малко и доста къси. Ако бях с маломощен автомобил, предполагам, че това щеше да е доста по-сложно и рисковано.
- При магистрално каране и продължително изкачване, предполагам, че колата доста ще се затрудни да поддържа максимално разрешената скорост +10 км/ч., особено ако е пълна и с багаж, което се предполага за един Пасат комби. В България обикновено когато си пътувам спокойно слагам 154 на темпомата (150 по GPS). С 1.6 мотора не зная до колко това ще е комфортно или икономично.
- Ако колата е с DSG, то това ще е 7-степенната кутия със сухи съединители, които не че ще те разорят, но са си проблемни след настъпването на 180-200 хил км. и изискват не малки разходи и посещения в сервизите.
- Забравям да си тегля ремаркета с някакви неща. За мен това е минус, защото почти всеки месец се налага да тегля нещо нанякъде.
- При повечето автомобили с 1.6 двигател са спестени пари не само откъм двигател, но и откъм оборудване. Когато пътувам много часове в колата е много по-комфортно когато имам и системи за сигурност и подпомагане на водача, както и ергономични седалки.
Въпреки всичките минуси за мен, това не означава, че този двигател си няма своите фенове. Баща ми например (бог да го прости) би бил супер щастлив да кара такъв Passat, защото за него нито един от избрените по-горе минуси няма значение и щеше да е много доволен на ниския разход и изключително големия пробег с 1 зареждане. Единствено ремонтите на DSG-то придават лош вкус при екземплярите 2ра употреба. Passat B8 е много приятен автомобил, а пък има и доста продадени бройки с 1.6 TDI двигател. Това означава, че много голяма част от хората са го предпочели. Просто не е за всеки.
10 секунди само чипосан вероятно може да стане. Стоков си е 11 секунди и за мен всяка кола, която е над 10 сек е мудна.thanis написа:Колега, защо да е куц кон ? 10 сек до 100, 250нютона и по-широк диапазон от 2.0 дизела на кола почти тон и половина, кое му е куцото ? То по тази логика, ако не е 2.0BiTDI за кво си купувате пасати. За спокоен шофьор този мотор си е идеален. Някой искат да се рязкат, някой искат комфорт. За второто, 1.6 дизела е предостатъчен.
Ето едно най-общо сравнение между различни серии и модели Passat Variant
Passat B4 1.9 TDI 90 кс - 14.4 сек
Passat B3 2.0 115 кс - 11.3 сек
Passat B8 1.6 TDI 120 кс - 11 сек
Passat 5.5 1.9 TDI 131 кс - 10 сек
Passat B6 2.0 TDI 140 кс - 10 сек
Passat B5 1.8T 150 кс - 8.9 сек
Passat B8 2.0 TDI 150 кс - 8.9 сек (разликата между 11 и 9 е доста осезаема).
Passat B8 2.0 TDI 190 кс - 7.7 сек
Passat B8 2.0 TDI 240 кс - 6.3 сек
Passat B8 2.0 TSI 280 кс - 5.7 сек
Максималният въртящ момент при 1.6 наистина е в по-голям диапазон от 2.0, но това по никакъв начин не е плюс, защото е доста по-нисък в целия диапазон. 250 нютона при 2.0 TDI ще ги имаш още от 1450 оборота, което вече наистина е плюс. Просто кривата на максималният въртящ момент при 2.0TDI от 340 Nm е до 3000 оборота, а не до 3500, както е при 1.6TDI. Tова обаче не означава, че от 3000 до 3500 двулитровия мотор няма сила. Просто вместо 340 има 310 нютона във високите, които пак са доста повече от тези на 1.6 (250-те Nm).
1.6 TDI:
120 кс @ 3600-4000 об/мин
250 Нм @ 1750-3500 об/мин
0 - 100 км/ч 11 сек
2.0 TDI
150 кс @ 3500-4000 об/мин
340 Нм @ 1750-3000 об/мин
0 - 100 км/ч 8.9 сек
От моя гледна точка минусите на Passat с този двигател са:
- Движението по извънградски пътища със завои. В неделя минах Кресненското дефиле. Наложи се да изпреваря няколко тира, където местата за изпреварване са малко и доста къси. Ако бях с маломощен автомобил, предполагам, че това щеше да е доста по-сложно и рисковано.
- При магистрално каране и продължително изкачване, предполагам, че колата доста ще се затрудни да поддържа максимално разрешената скорост +10 км/ч., особено ако е пълна и с багаж, което се предполага за един Пасат комби. В България обикновено когато си пътувам спокойно слагам 154 на темпомата (150 по GPS). С 1.6 мотора не зная до колко това ще е комфортно или икономично.
- Ако колата е с DSG, то това ще е 7-степенната кутия със сухи съединители, които не че ще те разорят, но са си проблемни след настъпването на 180-200 хил км. и изискват не малки разходи и посещения в сервизите.
- Забравям да си тегля ремаркета с някакви неща. За мен това е минус, защото почти всеки месец се налага да тегля нещо нанякъде.
- При повечето автомобили с 1.6 двигател са спестени пари не само откъм двигател, но и откъм оборудване. Когато пътувам много часове в колата е много по-комфортно когато имам и системи за сигурност и подпомагане на водача, както и ергономични седалки.
Въпреки всичките минуси за мен, това не означава, че този двигател си няма своите фенове. Баща ми например (бог да го прости) би бил супер щастлив да кара такъв Passat, защото за него нито един от избрените по-горе минуси няма значение и щеше да е много доволен на ниския разход и изключително големия пробег с 1 зареждане. Единствено ремонтите на DSG-то придават лош вкус при екземплярите 2ра употреба. Passat B8 е много приятен автомобил, а пък има и доста продадени бройки с 1.6 TDI двигател. Това означава, че много голяма част от хората са го предпочели. Просто не е за всеки.
Re: Мнение за Пасат Б8
Колега, когато има по-широк диапазон, колата има възможност да поддържа нютонметрите при изпреварване. Не да почне да шуми само и да не се случва нищо. Никой не спори, че 2.0дизела е по-мощен и по-приятен и че след 3000 няма сила. Не всички са любители на високи скорости и не всички участъци на магистралите позволяват комфортно да пътуваш с 150. Масово в Европа позволената скорост е 130 и масово се пътува с лични коли с 120-140. 2.0TDI ще е по-лаком от 3.0TDI с 200, ама ...
Тегленето на ремарке е отделна тема, не виждам какъв проблем има този мотор да си тегли ремарке за нормални битови нужди. Ако искаш да теглиш платформа/каравана - Да, със сигурност ще мъчиш мотора. Ама ако концепцията ти е такава, това не е проблем на мотора, а на избора на човека. И с лъжица можеш да изкопаеш дупка, ама лопатата е по-подходяща.
Този мотор можеш да си го вземеш и на ръчка, не е задължително да е DSG.
Напълно съм съгласен, че автомобил се избира според нуждите на собственика. За един над 10 секунди е бавно, за друг над 5. VW отдавна направи сравняването на еднакви модели от една генерация изключително трудно и субективно /нива на оборудване + доп. екстри/ На добра цена, изобщо не трябва да се отказва човека от малкия дизел на Пасата, само защото е 1.6 Иначе политиката на VW да има кофти оборудване в малките мотори, не е защото няма да се купуват.
Тегленето на ремарке е отделна тема, не виждам какъв проблем има този мотор да си тегли ремарке за нормални битови нужди. Ако искаш да теглиш платформа/каравана - Да, със сигурност ще мъчиш мотора. Ама ако концепцията ти е такава, това не е проблем на мотора, а на избора на човека. И с лъжица можеш да изкопаеш дупка, ама лопатата е по-подходяща.
Този мотор можеш да си го вземеш и на ръчка, не е задължително да е DSG.
Напълно съм съгласен, че автомобил се избира според нуждите на собственика. За един над 10 секунди е бавно, за друг над 5. VW отдавна направи сравняването на еднакви модели от една генерация изключително трудно и субективно /нива на оборудване + доп. екстри/ На добра цена, изобщо не трябва да се отказва човека от малкия дизел на Пасата, само защото е 1.6 Иначе политиката на VW да има кофти оборудване в малките мотори, не е защото няма да се купуват.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20227
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Пасат Б8
Всеки може сам да си прецени собствените приоритети. В случая Курта кара от доста години Passat B5.5 1.8T 150 к.с.
Та от този Пасат като седне в B8 с 1.6TDI мотора ще усети, че колата е много спряла. От една страна наистина е по-бавна от 1.8Т, а от друга скоростта в новите автомобили се усеща по-малко. Съответно хем е доста по-бавна, хем се усеща като още по-бавна. Което за човек, който е свикнал с някаква динамика може да е доста сериозно разочарование. Аз например до момента винаги като съм си купувал следващата кола, съм гледал и да е по-хубава и да е по-мощна от предишната.
Та в случая Курта ще има някаква база за сравнение, а този двигател 1.6 TDI наистина е най-най-базовия и бавния при двигателите, предлагани изобщо в Passat B8, които не са никак малко. В смисъл по-бавен Passat B8 от 1.6TDI комби не се произвежда.
И като цяло има едно златно правило, че най-малкият двигател, който се монтира на даден модел не е за предпочитане и е най-добре да се търси златната среда, а именно това е 2.0 150 кс при Passat B8.
Ако финансите не достигат - аз лично бих погледнал Skoda Octavia комби или Golf 7 комби с двигател 1.6 TDI 116 кс, който се представя значително по-добре при по-леките купета на Octavia и Golf. Това е много по-балансиран избор.
Та от този Пасат като седне в B8 с 1.6TDI мотора ще усети, че колата е много спряла. От една страна наистина е по-бавна от 1.8Т, а от друга скоростта в новите автомобили се усеща по-малко. Съответно хем е доста по-бавна, хем се усеща като още по-бавна. Което за човек, който е свикнал с някаква динамика може да е доста сериозно разочарование. Аз например до момента винаги като съм си купувал следващата кола, съм гледал и да е по-хубава и да е по-мощна от предишната.
Та в случая Курта ще има някаква база за сравнение, а този двигател 1.6 TDI наистина е най-най-базовия и бавния при двигателите, предлагани изобщо в Passat B8, които не са никак малко. В смисъл по-бавен Passat B8 от 1.6TDI комби не се произвежда.
И като цяло има едно златно правило, че най-малкият двигател, който се монтира на даден модел не е за предпочитане и е най-добре да се търси златната среда, а именно това е 2.0 150 кс при Passat B8.
Ако финансите не достигат - аз лично бих погледнал Skoda Octavia комби или Golf 7 комби с двигател 1.6 TDI 116 кс, който се представя значително по-добре при по-леките купета на Octavia и Golf. Това е много по-балансиран избор.

Re: Мнение за Пасат Б8
За хора като мен е важен автомобила като база , а базата е B8 , по-малкия двигател го предпочитам , заради няколко неща, по-малък разход при нормално каране, по-малък данък, по-ниска цена заради предубеденост на повечето търсещи дадения модел, екстрите са по-малко като цяло това е факт, защото който купува по-малкия двигател в повечето случаи пести и от екстри (говорим за покупка на нов). Аз лично предпочитам постен Б8 пред напомпан с екстри В7. Аз като купувах моя В7 за 14хил , 6 месеца по-късно колега взе за 27хил пасат В7 с доста екстри да не кажа всички, както търгашите обичат да пишат. Километрите ни бяха все около 200хил реални, ден по-късно друг колега взе В8 1.6тди на 170хил за 24хил , от който се беше отказал колегата със скъпия В7 , аз лично никога не бих купил В7 в такава ситуация, но човека искаше екстри. Най-интересното е , че до ден днешен колегата със скъпия В7 ме пита за някои екстри как се ползват, а от тогава са минали 3-4 години , за мен това е меко казано смешно, държиш на екстри, които дори не знаеш как да ползваш , ама навсякъде като седнем да обядваме, се бие в гърдите, че неговия е с "всички екстри" , явно си му носи някакво вътрешно удовлетворение... хора всякакви.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта