Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Здравейте, имам опция за закупуването на този автомобил.Ръчни скорости, на 337 хил км е, би трябвало да са реални. Има ли някой с преки впечатления от този двигател? Дюзите как са? Колко може да е реалния живот на този мотор, ако е поддържан правилно?
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Колко ресурс би останал по периферията и мотора на кола на този пробег? Аз не бих посмял.
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Зависи от цената, стабилен километраж си е , но пък добра реклама на мотора :) моя е 100 хил. надолу. Имаш ли историята на автомобила, какво е сменяно, защото ако са сменнеи важни и скъпи детайли и цената е добра може и да е добра покупка, но може и да се нахендриш на автомобил с много скъпи ремонти. Всеки дизел от тези години има такива компоненти, дюзи, ГНП, турбо, ЕГР, ДПФ, ръчната кутия на 200 хил започват да се обаждат лагери, ако е автомат съединителя е доста скъп . Всички тези изброени части надхвърлят стойността на хубав автомобил от тези години втора употреба. От друга страна едва ли за този пробег не са сменени поне някои от тях и стартират с нов ресурс, но трябва добре да се знае какво е сменяно и кога.
Ако имаш линк може да коментираме и по - задълбочено конкретния автомобил .
Ако имаш линк може да коментираме и по - задълбочено конкретния автомобил .
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
DoH_KuXoT написа: .
Благодаря за отговора! Стабилен километраж е, и до колкото ми е казано е само на дълго (не вярвам много много, защото скоростния лост е бая изтъркан).
До колкото са ми казали ще ми дадат сервизната история. И аз искам да видя какво е сменяно, точно заради изброените компоненти. Уж е обслужван само в представителство на ФВ...нямам линк за обява, просто не е качен.
Единственото, което знам е, че на 210 хиляди е направено пълно обслужване
Просто исках да знам лични впечатления ако има някой. 337 не би трябвало да са много за дизелов агрегат, добре поддържан. В крайна сметка 1.9 си вървят и на по 500, ако се грижиш добре за тях, ама тия новите....още май са тъмна Индия. 1.4 тситата се разкриха с веригите...
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Колко да са нови ? Този мотор се слага от 2009 година при ФВ . По чуждите форуми доста се оплакват от дюзите. Моя е на 235к и няма ядове засега по мотора. Съединителя е обикновен, не е демпфер .ga85 написа:... ама тия новите....още май са тъмна Индия.
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Ицку® написа:Колко да са нови ? Този мотор се слага от 2009 година при ФВ . По чуждите форуми доста се оплакват от дюзите. Моя е на 235к и няма ядове засега по мотора. Съединителя е обикновен, не е демпфер .ga85 написа:... ама тия новите....още май са тъмна Индия.
За съединителя незнаех. Един плюс е.
Относно това, че са от 2009, защо си мисля, че претърпяха някаква доработка 2013-2014, като ТСИ-тата?
Но това, че при теб е на 235к и няма проблеми, е обнадеждаващо
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
За мен не е плюс. Скоро закупих Фокус 1.5ТДЦИ и според мен съединителят му НЕ е демпферен, съдейки по това, как зацепва. Мен лично ме дразни малко, защото пречи на комфорта - който е карал кола с демпфер знае, за какво говоря. Демпферът поема доста голяма част от силата и вибрациите при смяна на предавките. Въпрос на гледна точка...
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Вярно ако съединителя не е демпфер си е плюс спрямо предшественика 1.9 tdi…,обаче и минусите не са никак малко.. Освен това с дюзите …1.6 tdi минимум е Евро 5 и винаги е с dpf (за разлика от 1.9 tdi) . Dpf –a , на дизел на много километри досега не се смяташе ,че е проблем , защото масово се отстраняваше... но точно от ей сега почва шоуто с новите технически прегледи от 12 ти юли. https://nova.bg/news/view/2021/06/30/33 ... %82%D0%B5/
Според това , което се говори , аз го разбирам ,че кола , която е евро 5 по документи , ако при замерването не отговаря на стандартите на евро 5 , не и се издава стикер с по- ниска екологична група а се брои за технически неизправна и не минава ГТП.
Приятел наскоро си взе ВАГ автомобил ново внос с 3.0 tdi , на неясни километри с dpf. Периодично му светва лампичката и колата почва да си спира.. Обявиха му цена за нов dpf филтър от 4 к лева.. Значи се почва сега с добавки , изкарване на магистрала, пране и прочие мъки... Все неща , които ги нямаше в добрия стар 1.9 tdi.
Според това , което се говори , аз го разбирам ,че кола , която е евро 5 по документи , ако при замерването не отговаря на стандартите на евро 5 , не и се издава стикер с по- ниска екологична група а се брои за технически неизправна и не минава ГТП.
Приятел наскоро си взе ВАГ автомобил ново внос с 3.0 tdi , на неясни километри с dpf. Периодично му светва лампичката и колата почва да си спира.. Обявиха му цена за нов dpf филтър от 4 к лева.. Значи се почва сега с добавки , изкарване на магистрала, пране и прочие мъки... Все неща , които ги нямаше в добрия стар 1.9 tdi.
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
stefan4o написа:За мен не е плюс. Скоро закупих Фокус 1.5ТДЦИ и според мен съединителят му НЕ е демпферен, съдейки по това, как зацепва. Мен лично ме дразни малко, защото пречи на комфорта - който е карал кола с демпфер знае, за какво говоря. Демпферът поема доста голяма част от силата и вибрациите при смяна на предавките. Въпрос на гледна точка...
Това , че маховика не е демпферен не означава, че феродовия диск не е :) При мен пък сега на В7 дизел с коментирания двигател и твърд маховик сменя по-приятно от предишния В5.5, който беше бензинов с демпферен маховик.
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Карал съм на баща ми Б5.5 с помпа-дюза - ами по-добре си е там с демпфера, нищо, че е много по-дърта кола
Все пак е Пасат де... а там всичко е, както трябва да бъде. На служебния Рено Трафик 1.6 дци мисля също е с демпфер - и там се усеща по-комфортно превключването.
За мен си е минус (едномасовият), който, каквото си иска да ме убеждава
За феродовия диск не зная, не съм запознат. Но и така да е - маховикът по-добре обира резките колебания от феродовия със сигурност. В Сряда ще оставям колата в Мото-Пфое да й правят обслужване и ще попитам приемчика за съединителя конкретно, поне е читав и дава информация, не му се свиди :)
Извинете за лиричното отклонение. Но и веригата на двигателя не я смятам за плюс също така.

За мен си е минус (едномасовият), който, каквото си иска да ме убеждава

За феродовия диск не зная, не съм запознат. Но и така да е - маховикът по-добре обира резките колебания от феродовия със сигурност. В Сряда ще оставям колата в Мото-Пфое да й правят обслужване и ще попитам приемчика за съединителя конкретно, поне е читав и дава информация, не му се свиди :)
Извинете за лиричното отклонение. Но и веригата на двигателя не я смятам за плюс също така.
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
то е ясно, че старите коли са по-изпитани и опростени...ама са стари, започват едни всекидневни занимавки с дребни неща и щеш-нещеш, трябва да вземеш нещо по-ново...
- Sonny_89
- Мнения: 865
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
Ами да, превъзнасяме ги, че били по-здрави от новите, но като вземе да ти дрънка от тук - от там и ти идва да я задрънкаш в накой язовир
Карал съм Джета със същия мотор на един познат - двигателят си вървеше прилично, а обикновеният маховик го чувствах по-комфортен от демферния на моята Бора.

Карал съм Джета със същия мотор на един познат - двигателят си вървеше прилично, а обикновеният маховик го чувствах по-комфортен от демферния на моята Бора.
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
ga85 написа:Относно това, че са от 2009, защо си мисля, че претърпяха някаква доработка 2013-2014, като ТСИ-тата?
По принцип е доста доработен мотора през 2013г, т.е. тогава излиза EA288, а първия е към EA189. Почти нямат общо двете поколения, освен запазените основни размери.
НО! До края на производството на това поколение Туран(до 2015г), се ползва първото поколение на мотора.
Re: Touran 1.6 TDI 105 кс 2015
stefan4o написа:За мен не е плюс. Скоро закупих Фокус 1.5ТДЦИ и според мен съединителят му НЕ е демпферен, съдейки по това, как зацепва. Мен лично ме дразни малко, защото пречи на комфорта - който е карал кола с демпфер знае, за какво говоря. Демпферът поема доста голяма част от силата и вибрациите при смяна на предавките. Въпрос на гледна точка...
Колега, колата ти е с маховик и е демпфер.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта