Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Сря 14 юли 2021 10:16


според мен няма как да е от софтуера , ако се върне стария мисля че ще стане по голям батак ще пробвам първо с друг дебитомер и след това ще му мисля




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот milmar » Сря 14 юли 2021 10:34


Възможно е да е бил "нагласен" софтуера да работи навремето, но на ръба, и след естествени промени по състоянието на автомобила като механика и датчици (дебитомери, налягания, настройки на актуатори) да е излязъл от "комфортната" си зона и да няма оправяне вече.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот morfei1 » Сря 14 юли 2021 11:37


Мехмед.Фикрет написа:според мен няма как да е от софтуера , ако се върне стария мисля че ще стане по голям батак ще пробвам първо с друг дебитомер и след това ще му мисля


Батак няма как да стане, ако си с баран "софт" и си сложиш стоковия.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот megatronS » Сря 14 юли 2021 12:19


Колата е конструирана и изчислена да работи с тези части и този софтуер. Това нещо са го сметнали хиляди мозъци. След, като ти е баран софтуера и то от кой знае кой и кой знае как, няма как тази кола да работи както трябва, особено ако има вече и съвсем малко тръгнал проблем. Ако един автомобил не работи както трябва и се сложи тунинг софтуер, нещата стават много по-зле. Така, че когато сложиш оригиналния софтуер, освен да получиш много по добре работеща кола, друго няма да стане, защото това си е нейния софтуер с който е направена тази кола в завода. Ако разполагаш с тоя софтуер, който е в момента на колата, ми го прати и ще ти кажа за 5 минути, дали от него идва цялата простотия. Да не говорим, ако някой се е учил да премахва карта на МАФ и да я замести по карта на МАП, в какво чудо ще се видиш. Друг, момент е, това, което е споменал колегата малко по-нагоре, че колата може да има и друг проблем, който при тунинговия софт е засилил дефекта няколко пъти. За да се направи всичко както трябва, се прилага следната процедура: слага се оригинален софтуер, прави се пълна диагностика на живи данни, анализират се, отстранява се евентуален проблем по колата, преправя се тунинговия софтуер ако е необходимо. Това са стъпките по книга, които се предприемат при преправени софтуери на коли, за да се видят нещата, както трябва. Виж, ако по колата освен софтуерен е правен и хардуерен тунинг, тогава вече стоковия софтуер, няма да работи както трябва, но в конкретния случай съм сигурен, че при теб, хардуер не е правен, защото щеше да я познаеш по цената на 5 такива коли.


Потребителски аватар
Мехмед.Фикрет
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 23 дек 2015 17:50
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: CBDC 2009

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот Мехмед.Фикрет » Сря 14 юли 2021 12:49


колега , не виждам логика как изведнъж този софтуер да му стане нещо . Проблема се появи след като смених маслото и филтрите . Нищо друго не е пипано по нея . Както писах колата е във мен от 2 години, проблема го имам от 1 месец , нещо не ми се връзва . Чипа не съм го слагал аз, а предишния собственик . Нямам го записан софтуера никъде , и стария собственик го няма .


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Б6 2000 ТДИ 110 к.с. - Пренадуване на турбо

Мнениеот megatronS » Сря 14 юли 2021 13:13


Софтуерът не му става нищо, просто той може да накара някой неща да се строшат по тази кола. Тук идва тънкия момент с откриване на вече появил се дефект, който много трудно се локализира при променен софт, защото виждаш в таблиците небивалици, като стойности и държане. Тогава, започва едно чудене, от кое сега се получава така, механичен дефект ли е, сензор ли прави това, софтуера ли е написан калпаво, така че когато се е появил лек дефект, който няма да оказва проблем при стоков софтуер, тук се отразява много силно и т.н. Затова, че логика има във абсолютно всичко,в което си мислиш че няма. Ето в този момент на помощ идва оригиналния софт, който като се сложи и се направят отново живите данни, там нещата вече са ясни, кое колко и как трябва да бъде и се локализира дадения дефект, много по лесно. Няма как да се види какво е заложено в сегашния файл, ако не се погледне. След, като няма нито оригинален софтуер, нито тунинг софтуера, направи следното, а пък след това ще помислим:
Вземи някой с адаптер VCDS и направете лог файл в движение на 3 и 4 предавка с плавно увеличение на оборотите до пълно 100 процента натиснат педал на газта. Задръжте по дълго записа при натиснат педал до край. При подаване на газ, да не се отпуска педала надолу и пак да се натиска, а само нагоре да върви измерването. Ако се наложи да се отпусне газта, поради различни обстоятелства, почвате отначало записа. Направете измерването едновременно на 3,10 и 11 канал. Също, ми трябва дали има грешки в някой модул и кои са. Лог файла да се прави на прав участък.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта