Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 476
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот Snuupy » Пет 23 юли 2021 8:51


ktamen написа:
relaxxx написа: ще се усъвършенства
ще потекат милиарди
ще цъфне с чудна батерия.

И на мен тати ще ми купи колело..........
Всичкото много убаво, ама рибата все още си плува свободна и щастлива насред морето и няма намерение да скача в добре подгретия ти тиган.
relaxxx написа: Защо обаче другите не го ползват не е ясно.

По съвсем очевидната причина, че тесла не са изобретили нищо icon_idea
Скоро гледах едно филмче за някакъв техен супер хипер дупер мотор и от филмчето, човек, който не е наясно с тази материя, задължително ще остане с впечатлението, че лично мъск го е изобретил след дълги безсънни нощи на напрегнат труд.
Все пак са внимателни и не казват в прав текст, че имат нещо общо с изобретяването на този мотор, но обикновения потребител не може да се усети, че го пързалят.
Между другото, практически всички производители използват точно този мотор. Вероятно изобретен преди повече от 100 години. Поне аз за първи път съм си играл с такива моторчета около 1985г.
Колите им имат голям пробег по съвсем очевидната причина, че имат големи батерии. Можеш ли да дадеш пример с друг нетеслов автомобил с такава голяма батерия, дето да има по-малък пробег :rolleyes
Голямата батерия е за богати, разглезени и субсидирани гъзета, разкарващи 3 тона железарии и проповядващи, че така спасяват планети.
Бързото зареждане е само маркетингов трик. Бързо могат да се зареждат само литий титанат, ама те имат доста скромен капацитет и затова не намират голямо приложение в леките коли.
Бързото зареждане на другите батерии ги съсипва въпреки магическия софтуер.
ПС Имам два старички телефона 2017г, Хуавей без бързо зареждане и Самсунг с бързо зареждане.
Хуавея е запазил около 2100мАч от 2600 от капацитета на нова батерия.
В Самсунга са оцелели само 800мАч от 3000 като нов.
Интересна подробност е, че ако отсвиря хипер дупер софтуера за бързо зареждане и огранича хардуерно максималния ток, демек със неоригинално слабо зарядно, и в Самсунга влизат 2048мАч.


Никой не обърна внимание на това, а изчетох цялата тема и това е най-релевантното мнение за мен.

Също така в допълнение да кажа, Li-Ion батерийте им пада капацитета с до -40% при температури под -5 градуса по Целзий. Температури над 35 градуса по целзий също ги съсипват, точно, което се случва при Fast Charge-а.

Тези пробези, с които производителите си мерят **** са много условни. Като си пуснеш парното, музиката, подгрева на дупето и масажа и рязко пада.

Че ел. колите са бъщето е факт, но има още много хляб да изядат, за да могат да станат масови и удобни за употреба.




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пет 23 юли 2021 11:27


Купувайте от последните дизели - ще държат цена :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пет 23 юли 2021 11:49


Когато масовия потребител успее да се дореди и пробва тези 'миксери', може рязко да се промени масовото мнение и хейта icon_idea


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Пет 23 юли 2021 14:09


Snuupy написа:
Никой не обърна внимание на това, а изчетох цялата тема и това е най-релевантното мнение за мен.

Също така в допълнение да кажа, Li-Ion батерийте им пада капацитета с до -40% при температури под -5 градуса по Целзий. Температури над 35 градуса по целзий също ги съсипват, точно, което се случва при Fast Charge-а.

Тези пробези, с които производителите си мерят **** са много условни. Като си пуснеш парното, музиката, подгрева на дупето и масажа и рязко пада.

Че ел. колите са бъщето е факт, но има още много хляб да изядат, за да могат да станат масови и удобни за употреба.



Колега само ще ти вметна, че стандартните ел. коли имат охлаждащи елементи в батерията. Т.е. при различни условия да се поддържа строг температурен диапазон. Телефона има само пасивно охлаждане, ел. колите имат активно.

Пробезите са условни, защото различните производители залагат различни обеми на батерията, някой включват и задължителния буфер, някой не. Все още няма легализация по каква методика да се упоменава това.

Предполагам знаеш, че в двата екстремума на Li-ion батерията изобщо не е здравословно за нея. Т.е. напълно разредена и такава на 100%. Когато се сложи буфера, някой производители просто "лъжат" колко ти е заредена батерията. На таблото ти показва 100%, но тя не е на 100%, и обратното .... когато караш докато не "угасне" батерията не става на 0% реално.

Музиката, подгрева и масажа не изразходват толкова енергия. Масовия бич за ел колите е отоплението, защото за разлика от ДВГ, където то се "рециклира" при ДВГ трябва да се генерира. Поинтересувай се как е изпълнено това в Тесла модел 3 и ще ти стане по-ясно.

Електрическите коли общо взето са предвидени за градска и крайградска употреба. В процентно отношение изключително малко хора им се налага да пътуват над 300-400км наведнъж, а това е реалистичен обхват на повечето нормални електрически коли.

Също така, когато влезе масово V2G системата, може наиситна да ти излиза абсолютно безплатно зареждането.

При ДВГ по отношение на тоталните разходи за живота на автомобила, горивото/маслата и обслужването след 150к са ти понякога значително повече от колкото да трябва да си "купиш" батерия, защото е сдала багажа и не държи заряд. По-назад в темата има статистика и след 320 хил км, батерията запазва поне 80% от капацитета си, което не е фактор за смяна при 3/4 от хората ползващи ел. кола. Като 320 хил км, някой хора минават за целия си шофьорски стаж.


batjoro
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот batjoro » Пет 23 юли 2021 14:38


По Аутобилд (ТВ канала) подробно обясняваха как за да си пазиш батерията не трябва да я зареждаш с максимално възможния ток, т.е. трябва да търсиш по-маломощна зарядна станция.
И как е добре да я зареждаш-разреждаш в интервала 20% - 60%, а по-добре 30% - 50%. Значи, ползваш само 1/5 от капацитета!
Ами голямо "слугуване" се очертава на пустите електрокари.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пет 23 юли 2021 14:48


Да не е ставало дума за батерия на телефон?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пет 23 юли 2021 14:54


Слугуваш на li-ion батерия. Докато електрокарите стават масови, ще се промени и технологията на батериите. За мен има друго неизвестно в цялото уравнение, и това е инфраструктурата по перфиерията ... дори да подменят производството и технологията, без съпътстващата инфраструткура (визирам зарядни станции, сервизи и всички останали в периферията) тези коли няма да станат масови. Промяната, която ни очаква е огромна ... един приятел беше изчислявал, че автомобилния сектор заедно със съпътстващите го производства е нещо около 15% от световната иконимика!


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пет 23 юли 2021 15:40


На нищо не слугуваш, защото имаш гаранция. Щом на телефона си не слугуваш, значи и на колата няма да го правиш. Инфраструктурата не е проблем. Въпрос на време и инвестиции е.
Сервизите ще намалеят драстично, защото няма какво толкова да правят освен по окачването и евентуално тенекеджии/бояджии.
Зарядните станции, даже е възможно да се превърнат в инвестиционни проекти.

http://medcraveonline.com/IRATJ/IRATJ-04-00119.pdf Ето тук има груб анализ за това транспортния сектор колко е.

Общо взето икономиката трябва да се движи и развива. Когато си производител и създадеш нещо, което ще служи на купувача 20г. се обричаш на бавен фалит. For profit идеологията движи икономиката за добро или лошо. Което от своя страна стимулира коннкуренцията и развитието. Така че, електричките не са табу и нямат много негативи сравнени с ДВГ, ако се абстрахираме от крайностите.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пет 23 юли 2021 22:31


Само да кажа за отоплението, че подходите са 2:
1. Използва се антифриза и реално е като на стандартна кола, но доколкото знам се донагрява.
2. 'Ел. духалка' - с реотани.
Разликата е поне 3-4 пъти в консумацията в полза на 1.
Чисто градските и малки коли ги правят често с 2.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Съб 24 юли 2021 3:32


И третия вариант е с топлинна помпа, той е най-икономичен.
Ама всъщност и трите начина са бошлаф и често собствениците ги заменят с печка на нафта, бензин, газ или нещо такова.
Нужната мощност са отопление е внушителна и антифризът, ако изобщо го има, не може да я даде, батериите не загряват особено много дори да ги изпържиш на магистралата, а докато висиш на светофарите, хич не загряват.
Реотаните спокойно ще глътнат няколко пъти повече ток от двигателя в градски условия.
А с топлинна помпа е малко по-икономично, ама е сложно, обемно и тежко и икономията отива на кино.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот hvp800 » Съб 24 юли 2021 8:24


batjoro написа:Ами голямо "слугуване" се очертава на пустите електрокари.


А с ДВГ викаш не се слугува ?!? маслА , съединители , турбини , генератори ......

Поне в бг за ел колите най-големия проблем е липсата на гаражи в големите градове. Липсата на такъв обезсмисля покупката на електричка , а покупката на гараж в някой квартали ( не само в София ) е доооста трудна работа .


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Съб 24 юли 2021 9:44


hvp800 написа:А с ДВГ викаш не се слугува ?!? маслА , съединители , турбини , генератори ......

Викаш масла, съединители и генератори сменяш и поправяш всеки ден и всяка седмица...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот cecoa1 » Съб 24 юли 2021 9:47


ktamen написа:А с топлинна помпа е малко по-икономично, ама е сложно, обемно и тежко и икономията отива на кино.

Всъщност е доста по-икономично, и помпата си я има във всяка кола с климатик. :wink
А и е внушение да се твърди, че мощността нужна за отопление е "внушителна" :wink
С два киловата реотани, може да топлиш стая с около 40 кубически метра обем. А целият вътрешен обем на една кола е над десет пъти по-малък. Колкото и да има разлика в изолацията, плюс отваряне на врати, все 2-3kW отоплителна мощност ще са предостатъчни, а те пък се дават от климатик с електрическа мощност до 1kW.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Съб 24 юли 2021 10:00


cecoa1 написа:
ktamen написа: все 2-3kW отоплителна мощност ще са предостатъчни, а те пък се дават от климатик с електрическа мощност до 1kW.

2 - 3кВт Ще стигнат, ако не шофираш в Русия, съгласен съм.
Ама това е внушителна мощност.
И енергията за реотаните не е по-малко от енергията за двигателя. Типичното пътуване в София за работа е 12км и продължава един час. Доколкото те познавам, би трябвало да можеш и сам да сметнеш колко механична мощност е нужна за толкова бавничкото пътуване и колко ще иде за реотаните.
2 - 3кВт наистина се дават от един киловат климатик, ама голям, обемен и тежък домашен климатик. Климатиците в колата не могат да достигнат такава ефективност и да си останат леки и компактни.


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Съб 24 юли 2021 10:55


https://electrek.co/2020/12/03/tesla-mo ... n-results/ Ето тук има интересно по темата. Накратко термопомпатта в този тест е почти 3 пъти по-ефикасна, но заради методиката на измерване е по-скоро 2 пъти, което е пак голяма разлика. 2,1kW без и около 750-800W



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта