12км/ч средна скорост, не е задължително да значи движение с 12км/ч в продължение на един час. Средният разход на кола от класа на Голф е 13kWh на 100км. Нека допуснем, че с правилно каране на градско, ще е по-нисък. Но пак за тия 12км ще отиде поне 1kWh. За отопление дори с реотани, едва ли ще отиде много повече, та камо ли в пъти.
Отделно, климатиците и в колата могат да достигнат ефективността на домашния климатик, че и да я подминат. Не случайно тия коли струват колкото струват. Тогава пък хептен няма да ти се върже сметката отоплението на колата да е в толкова "пъти" по-скъпо от задвижването. Е, разбира се, това е свързано и с начина на ползване, ако колата не се движи въобще, а пък се отоплява, тогава "пътите" в полза на разхода за отопление спрямо разхода за движение са безкрайно много... Та и няма смисъл да се правят внушения с описване в "пъти", ако като абсолютна стойност нещата изглеждат съвсем приемливи.
Е, да, за експедиции в Сибир, особено пък през зимата, електрическите коли няма да са подходящи. Но и не е нужно да бъдат.
Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
777 написа:hvp800 написа:А с ДВГ викаш не се слугува ?!? маслА , съединители , турбини , генератори ......
Викаш масла, съединители и генератори сменяш и поправяш всеки ден и всяка седмица...
А батерии за електричката два пъти седмично !

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
hvp800 написа:А батерии за електричката два пъти седмично !
Ставаше дума за това слугуване - не е 2 пъти седмично, а всеки ден, който караш!
batjoro написа:По Аутобилд (ТВ канала) подробно обясняваха как за да си пазиш батерията не трябва да я зареждаш с максимално възможния ток, т.е. трябва да търсиш по-маломощна зарядна станция.
И как е добре да я зареждаш-разреждаш в интервала 20% - 60%, а по-добре 30% - 50%. Значи, ползваш само 1/5 от капацитета!
Ами голямо "слугуване" се очертава на пустите електрокари.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Разбрах за кое слугуване иде реч . И хора каращи коли с ДВГ да говорят за слугуване на електрички , някакси не е уместно , да не кажа глупаво . Все пак обслужването на ел колите е в пъти по-малко по разбираеми причини.
И като говорим за Аутобилд , там има хиляди статии за това , кога да гасим колите , за да пазим турбото. Кога да гасим с натиснат съединител, за да пазим маховика. Как да спускаме по наклон , как да ускоряваме , и още , и още .
Та това ако не е слугуване , кое е слугуване? Това да пъхнеш кабела еди къде си , и да направиш еди кво си , и то през телефона ( за Тесла със сигурност, а вероятно и за другите ) .
И да не съм съвсем оф , ще допълня още един минус ( освен гаражите ) . Вторичния пазар. Никой все още не знае как ще се развие той , но дотогава има много време , и може вече да сме станали истински европейци , и този пазар да не ни вълнува .
И като говорим за Аутобилд , там има хиляди статии за това , кога да гасим колите , за да пазим турбото. Кога да гасим с натиснат съединител, за да пазим маховика. Как да спускаме по наклон , как да ускоряваме , и още , и още .
Та това ако не е слугуване , кое е слугуване? Това да пъхнеш кабела еди къде си , и да направиш еди кво си , и то през телефона ( за Тесла със сигурност, а вероятно и за другите ) .
И да не съм съвсем оф , ще допълня още един минус ( освен гаражите ) . Вторичния пазар. Никой все още не знае как ще се развие той , но дотогава има много време , и може вече да сме станали истински европейци , и този пазар да не ни вълнува .
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
За мен кола с ли-йон батерия си е асболютно слугуване - малък пробег, бавно зареждане, липса на ифраструктура за зареждане. Аз нямам собствен гараж със станция, нямам представа къде, как и колко време ще ми отнема всяка седмица да го мисля и организирам този въпрос. Като гледам най-близката ми зарядна станция е на една спирка от нас. И какво ... веднъж в седмицата ще ходя до там и оставям колата да пренощува ... и то ако имам късмет и има свободен контакт ... това ако не е слугуване.
ДВГ колата е много по-автономна и честно казано цялото обслужване, масла филтри и тн не ми отнема повече от половин-един час планиране, и един ден без кола един път в годината.
Така че към този момент за мен основните стопера са два: технологичния въпрос с батериите, и инфраструктурния въпрос със зарядните станции и подобните.
ДВГ колата е много по-автономна и честно казано цялото обслужване, масла филтри и тн не ми отнема повече от половин-един час планиране, и един ден без кола един път в годината.
Така че към този момент за мен основните стопера са два: технологичния въпрос с батериите, и инфраструктурния въпрос със зарядните станции и подобните.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
В немско от известно време има промени в нормативната уредба по строителството, и залагат кабеляци(поне), а понякога и изводи за зареждане на паркоместата.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
cecoa1 написа: За отопление дори с реотани, едва ли ще отиде много повече, та камо ли в пъти.
cecoa1 написа: 2-3kW отоплителна мощност .
Може ли да ти задам един въпрос с повишена трудност:
Колко киловатчаса трябва да дръпнем от батериите за да захранваме 3кВт реотани в продължение на един час, докато ги минаваме тези 12км до работа?
И полученото число повече или по-малко е от този 1кВтч, дето ще му трябва на двигателя да ни придвижи 12км

cecoa1 написа: за тия 12км ще отиде поне 1kWh. За отопление дори с реотани, едва ли ще отиде много повече, та камо ли в пъти.
По моите сметки за реотаните ще идат 3 пъти повече кВтч отколкото за двигателя

Или нещо се бъркам

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
thanis написа:https://electrek.co/2020/12/03/tesla-model-3-heat-pump-comparison-results/ Ето тук има интересно по темата. Накратко термопомпатта в този тест е почти 3 пъти по-ефикасна, но заради методиката на измерване е по-скоро 2 пъти, което е пак голяма разлика. 2,1kW без и около 750-800W
Недей да кълвеш на толкова тривиална пропаганда. Клипчето не съм го гледал, и на линка нямаше да цъкна, ако бях забелязал, че е за тесли. Никъде в линка не се споменава каква е била температурата на външния въздух, ама вероятно е била поне 5 - 10 градуса над нулата за да имат ефективност над единица.
За да бъде ефективна термопомпата е задължително разликата в температурите в изпарителя и кондензатора да е минимална. Демек трябват отлични топлообменници, което означава, че трябва да са огромни и да се обдухват от много въздух, и вътре в купето и вън при двигателя.
Демек или трябва да жертват половината обем на колата за радиатори или да правят супер хипер дупер ефективни термопомпи, без да споменават, че извън Флорида, ефективността им се изпарява моменталически.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Може и аз да ти задам въпрос - колко градуса под нулата трябва да е, за да издържиш в затворен лек автомобил в продължение на час, с постоянно подаване на 3kW отоплителна мощност, без да отваряш прозорците?
Отделно, тия 12км/ч средна скорост са спекулация, щото и градския транспорт(надземния) се движи по-бързо.
Като сложиш и термопомпа хептен няма как да са пъти разходите за отопление, дори при 12км/ч.
И накрая, какво ме бърка, че за отопление е отишъл 1kWh, като дори на малките коли, батерията е 45kWh, а на разни други и над двойно повече. Ще похарчиш 4-5-6kWh за да идеш на работа и да се върнеш, което при сегашните цени на тока е около един лев.
5kWh са и топлината получавана от малко под 0,5л бензин или дизел(т.е. пак около един лев в момента), но понеже ефективността на ДВГ е ниска, плащаме 3-5 пъти повече, отколкото консумираме като реални ползи.
Отделно, тия 12км/ч средна скорост са спекулация, щото и градския транспорт(надземния) се движи по-бързо.
Като сложиш и термопомпа хептен няма как да са пъти разходите за отопление, дори при 12км/ч.
И накрая, какво ме бърка, че за отопление е отишъл 1kWh, като дори на малките коли, батерията е 45kWh, а на разни други и над двойно повече. Ще похарчиш 4-5-6kWh за да идеш на работа и да се върнеш, което при сегашните цени на тока е около един лев.
5kWh са и топлината получавана от малко под 0,5л бензин или дизел(т.е. пак около един лев в момента), но понеже ефективността на ДВГ е ниска, плащаме 3-5 пъти повече, отколкото консумираме като реални ползи.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
ktamen написа:Недей да кълвеш на толкова тривиална пропаганда. Клипчето не съм го гледал, и на линка нямаше да цъкна, ако бях забелязал, че е за тесли. Никъде в линка не се споменава каква е била температурата на външния въздух, ама вероятно е била поне 5 - 10 градуса над нулата за да имат ефективност над единица. Флорида, ефективността им се изпарява моменталически.
Колега, поне да си беше направил труда да цъкнеш да видиш и тогава да критикуваш и да се изказваш. Че си изключително предубеден към всичко, което носи след себе си думата Тесла е ясно. Но вместо да почнат още 10 страници спорове кой крив, кой прав. Моля те, погледни поне патент US 2019 / 0070924A1 Гарантирам ти ,че ще ти е интересно.
След това теоретизирай кое с каква температура трябва да е и какво точно се случва.
За да бъде нещо пропаганда, трябва да има изгода за тия дето я изповядват. Човека от видеото се занимава само с ел. коли и не е на работа при Тесла/VW/Nissan/Audi и т.н.
Прави тестове на електрически коли, не само на тесли. Живее в Норвегия и ти гарантирам, че към момента по-задълбочен реален анализ /макар и понякога извън идеални условия/ не можеш да намериш за много неща свързани с ел. коли. Тества тегло, реален обхват, деградация на батерия, както и вече прави тест да спи в колата при минусови температури, както и мери обхват на батерията при екстремни температури.
Конкретно в случая от видеото и двата автомобила са предварително загряди на 21 градуса при външна около 5 градуса. И се оставят да работят няколко часа на camp mode, като се прави сравнение само на изразходената енергия за отопление. Новата термо-помпа срещу старата система с керамика.
Термопомпата и намаля ефективността при ниски температури, ама не спира да работи. Тези заложени в автомобилите са предвидени за работа до -20 градуса. Nissan Leaf също има термопомпа, както и Jaguar I-Pace още преди тесла.
Реално погледнато е хубаво да си отворим очите и дори да не харесваме дадена личност или компанията която води, не е нормално да твърдиш винаги, че всичко покрай него е шарлатанство и всичко е измислено и те само копират.
Това твоето е все едно да твърдиш, че на Рудолф Дизел двигателя и модерен дизелов двигател са едно и също нещо, само защото работят по еднакъв принцип. Технологичен напредък не означава само нещо абсолютно ново да се предложи. Развитие в металургията, обработката, оптимизацията, производството и т.н. са технологичен напредък. Термо-помпата в Тесла НЯМА аналог, просто защото е предвидена да включва в себе си няколко функции и оптимизации. Не я разглеждай като термо-помпа за отопление на жилище и да си правиш изводи от това.
Наистина разгледай патент US 2019 / 0070924A1. Поздрави !
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
thanis написа:ktamen написа: температурата на външния въздух, ама вероятно е била поне 5 - 10 градуса над нулата.
при външна около 5 градуса. !
Вместо да ми се караш, че не ща да чета Новото Свето Писание, да ме беше похвалил, че съм познал температурата. Идея си нямаш какво огромно значение за ефективността на топлинната помпа има всеки един градус. Тоя норвежец да направи тест за ефективност при минус 20 градуса и ако тесляната термопомпа се окаже по-ефективна от реотан, тогава ще му гледам клипчето
thanis написа:
Наистина разгледай патент US 2019 / 0070924A1. Поздрави !
Прочетох десетина изречения по диагонал. Тоя патент е 10 000 думи празни приказки, няма начин да загубя толкова време за подобни глупости. Ако има нещо важно в него го цитирай тук, ама подозирам, че пак си се впечатлил от магическия софтуер и ще се грееш от него.
Смисълът от патентите в днешния свят е само да ги развяват за реклама и да впечатляват впечатлителните.
cecoa1 написа:Може и аз да ти задам въпрос - колко градуса под нулата трябва да е, за да издържиш в затворен лек автомобил в продължение на час, с постоянно подаване на 3kW отоплителна мощност, без да отваряш прозорците?
.
Около минус 5 градуса, ако е около нулата също ще ми е добре, ама може да се наложи да сваля якето.
Явно не си по сметките и предпочиташ да се прекланяш пред новата религия.
Най-доброто решение за отопление е много малък ДВГ, примерно 3кс, работещ на газ или метан, въртящ електрогенератор. Топлината от него ще топли купето, а електричеството ще отива в батерията. Страничен ефект ще е драстичното увеличаване на пробега. Не може да е на бензин или нафта, защото топлината от изгорелите газове също ще се използва, а ако се охладят изгорелите газове от бензин или нафта, ауспухът ще се задръсти от сажди за нула време.
Това толкова елементарно решение никога няма да стане факт, щото не отговаря на модерната религия.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Не се прекланям, а се опитвам да съм обективен. Пробвай и ти.
Пробвай през зимата при минус 5 градуса, да метнеш в колата една електрическа духалка с мощност 800-1000W, и виж след един час каква ще е температурата.
Домашен климатик постигаше такава ефективност преди над 15 години. Компановка на поне толкова ефективна климатична инсталация в автомобил в днешни дни не е кой знае какво чудо. Така най-ефективно се осигурява И охлаждането на пътническото пространство, освен отоплението. Къде би била логиката да правиш още една система за отопление, при положение, че работата може да се върши и от съществуващата система за охлаждане?!
Пробвай през зимата при минус 5 градуса, да метнеш в колата една електрическа духалка с мощност 800-1000W, и виж след един час каква ще е температурата.
Домашен климатик постигаше такава ефективност преди над 15 години. Компановка на поне толкова ефективна климатична инсталация в автомобил в днешни дни не е кой знае какво чудо. Така най-ефективно се осигурява И охлаждането на пътническото пространство, освен отоплението. Къде би била логиката да правиш още една система за отопление, при положение, че работата може да се върши и от съществуващата система за охлаждане?!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Пишеш по инерция без да мислиш.
Електрическата духалка не смуче студен външен въздух, така че няма шанс дори да поддържа 20 градуса в купето. Доколкото разбрах на онази тесла, дето я е изследвал норвежеца, са и трябвали повече от 2 киловата само за да поддържа температурна разлика 15 градуса между вътре и вън, демек при 25 градуса разлика, минус 5 градуса вън и 20 градуса вътре, ще бъдат нужни повече от 3 киловата, само за да поддържат температурата. Ако колата цяла нощ е стояла на студа и искаш да се стопли преди да си пристигнал, ще ти трябват поне 5 киловата.
Подобна ефективност за домашни климатици е достигната преди много повече от 15 години, ама съвременните автомобилни климатици са няколко пъти по-неефективни от домашните. И тази подробност е лесно обяснима, ама е разбираема само за нерелигиозни, демек ти няма да я разбереш. Стефан - zfa159 ги беше обяснил много добре нещата, ама той също не е религиозен и затова не си обърнал внимание на писанията му.
Може да не ти се вярва, ама мъничкото и смешно радиаторче на парното може да отдава повече от 5 киловата.
Електрическата духалка не смуче студен външен въздух, така че няма шанс дори да поддържа 20 градуса в купето. Доколкото разбрах на онази тесла, дето я е изследвал норвежеца, са и трябвали повече от 2 киловата само за да поддържа температурна разлика 15 градуса между вътре и вън, демек при 25 градуса разлика, минус 5 градуса вън и 20 градуса вътре, ще бъдат нужни повече от 3 киловата, само за да поддържат температурата. Ако колата цяла нощ е стояла на студа и искаш да се стопли преди да си пристигнал, ще ти трябват поне 5 киловата.
Подобна ефективност за домашни климатици е достигната преди много повече от 15 години, ама съвременните автомобилни климатици са няколко пъти по-неефективни от домашните. И тази подробност е лесно обяснима, ама е разбираема само за нерелигиозни, демек ти няма да я разбереш. Стефан - zfa159 ги беше обяснил много добре нещата, ама той също не е религиозен и затова не си обърнал внимание на писанията му.
Може да не ти се вярва, ама мъничкото и смешно радиаторче на парното може да отдава повече от 5 киловата.
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
- Двигател:
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Да не ви прекъсвам любезния спор, но си спомням, че преди години търсих информация по темата и числата от измервания, които намерих, бяха приблизително 2.0kW при dT=25К през нощта и 1.5kW през деня. За електрическо Рено, мисля Zoe.
При реален градски маршрут, за климатизация отиват около 30% от наличната енергия, в същото измерване бяха отчели.
При реален градски маршрут, за климатизация отиват около 30% от наличната енергия, в същото измерване бяха отчели.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
В интелигентна климатизираща система, въобще не е нужно да се смуче толкова външен въздух, колкото в сегашните прости варианти, разчитащи на изобилие от излишна топлина от ДВГ.
Отделно, че и 1kWh да е нужен за стопляне на студена кола, това при развита инфраструктура за зареждане, често ще става предимно с ток от мрежата - https://youtu.be/lL9zveDz8H0
Отопление/охлаждане в тези коли е проблем, свързан с основни недостатъци на електричките като капацитет на батерията и време за зареждане. Което при средностатистическата употреба на личните возила, и при възможност за ежедневното им дозареждане, на практика не е проблем. И всички сметки с разните "пъти" са излишна демагогия, защото в значителна степен важат и за автомобилите с ДВГ. А като абсолютни разходи само за гориво, електричките печелят с много. Няма как да се отрече, че те са много по-енергоефективни возила.
Отделно, че и 1kWh да е нужен за стопляне на студена кола, това при развита инфраструктура за зареждане, често ще става предимно с ток от мрежата - https://youtu.be/lL9zveDz8H0
Отопление/охлаждане в тези коли е проблем, свързан с основни недостатъци на електричките като капацитет на батерията и време за зареждане. Което при средностатистическата употреба на личните возила, и при възможност за ежедневното им дозареждане, на практика не е проблем. И всички сметки с разните "пъти" са излишна демагогия, защото в значителна степен важат и за автомобилите с ДВГ. А като абсолютни разходи само за гориво, електричките печелят с много. Няма как да се отрече, че те са много по-енергоефективни возила.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта