Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Пон 26 юли 2021 6:13


cecoa1 написа: това при развита инфраструктура за зареждане, често ще става предимно с ток от мрежата

Не слагай каруцата пред магарето, айде първо да се развие тази инфраструктура и тогава да ми обясняваш за светлото бъдеще :exclaim
cecoa1 написа: А като абсолютни разходи само за гориво, електричките печелят с много.

Според религията ти може и да е така, но реалността показва нещо съвсем различно:
Lupender написа:Електромобила щеше да е върха на сладоледа, ако батериите бяха доста по-напреднали и устойчиви.
В Благоевград до Мосю Бриколаж има зарядна станция. Един ден там видях Тесла да се зарежда, собственика беше там и сподели, че му трябват три часа да се зареди за да стигне до Гърция. За това време на зареждане, трябваше да плати около 130 лева (по 72 стотинки на минута). Тогава разбрах, че "далаверата" всъщност въобще не е далавера - аз с дизел за 130 лева ще ида до морето и ще се върна...


gadnyara написа:.
При реален градски маршрут, за климатизация отиват около 30% от наличната енергия, в същото измерване бяха отчели.

Този реален маршрут не е бил през центъра на София в 8 сутринта в работен ден.
Ел колите са нещо прекрасно, ама цялата тази пропаганда около тях е очевидна измама за пари.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 юли 2021 8:44


Реалността викаш... Най-големите батерии при електрическите коли са около 100kWh, и тези коли правят по над 400-500км пробег. 100kWh се равняват на количеството енергия съдържащо се в 10(десет) литра бензин. Иначе казано, електричката харчи еквивалента на 2-2,5л бензин за 100км, и това огромни лимузини с тегло гонещо три тона с пълен товар, динамика на болид от Формула 1, и постоянно задвижване на четирите колела. По-скромните електрички падат и до еквивалента на литър бензин на сто километра, и имат батерии с еквивалента на 4-5 литра бензин.
Средния човек няма нужда и от половината пробег с едно зареждане на тия коли в ежедневието, и няма никаква нужда да зарежда на скъпи зарядни станции. А вкъщи, с бавното зареждане, 1000км ще му излизат като цена колкото 20 литра бензин в момента. Та и още толкова да плати, за да му е яко жега зимата, едва ли ще е драма., когато пак е в пъти по-малко от разхода на бензин, дизел или газ. И това за луксозните големи модели, при по-скромните, ще е още по-нисък разхода.

А ел.колите и "пропагандирането" им са важни в много аспекти, и не само за екология(която е малко спорна за сега), а включително и политически. Зависимостите от петролните производители са слабост.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 26 юли 2021 9:04


ktamen написа:Според религията ти...

Това защо е нужно?
Намекваш нещо, че феновете на електрички са заслепени или какво?
Какъв опит имаш с ел. коли, че да имаш толкова кройно мнение ти? Чул, прочел, видял ...

Аз съм пробвал доста модели и имам директни наблюдения над 2 такива за поддръжка в последните над 50к км.
Затова и веднага щом мога, ще премина изцяло на такава.
Харесва ми тишината, ускорението, цялостното усещане за кола и движение.
Имам и възможност да си зареждам.
Хайде кажи ми, защо това е религия?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Пон 26 юли 2021 10:28


group® написа:Намекваш нещо, че феновете на електрички са заслепени или какво?

Точно това намеквам. И ето последното мнение на cecoa1 напълно го доказва. Средностатистическият потребител щял да зарежда вкъщи, ама пропуска очеизвадната подробност, че за целта въпросният потребител трябва да пусне разклонител от шестия етаж. Тази подробност не се връзва с религията му, затова удобно я пропуска.
Не е ли заслепен, може ли виждащ човек да не я забележи тази така неудобна подробност?
И точно на мен не ми обяснявай колко са хубави и практични ел колите. С това съм съгласен на 1000%. Отоплението вече съм написал колко лесно се оправя, поне от нерелигиозните - с допълнителна печка на газ, нафта или дърва ако му е кеф на някой.
Дразня се от мошеническите методи за принудителното им налагане и заедно с това измамите около зарядните станции. Изобщо що им викат зарядни станции, що не им викат колче с контакт. Щото колче звучи евтино и няма много възможности за усвояване на обществени пари.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 26 юли 2021 10:54


В момента минава номерът със зарядните станции, защото ел. колите се броят на пръсти. Ако 1/4 от колите са на ток, колко зарядни трябва да има за да може всеки да зареди без да чака половин-един час само да му дойде редът? В момента е нормално/приемливо да има 2 или 5 коли пред теб на колонката, но всеки минава за 2-3 минути. Според мен тази илюзия за масовото минаване на ел. коли ще започне да се пропуква след 5 години като наближи крайният срок. Германците щяха и АЕЦ да си затварят изцяло, но взеха да размислят и отлагат. А комбинация от масово затваряне на АЕЦ и масово минаване на МПС на ток е още по-невероятна и недомислена.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот toraborat » Пон 26 юли 2021 11:08


Зарядните не са като бензиностанция, могат да се пуснат 100 декара колонки, не са вързани с цистерна и помпа под земята, само трафопост и жица да има. Буквално около всеки далекопровод вероятно може да се изгради нива със станции и скаричка.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 26 юли 2021 11:12


Хубаво че може, но нали трябва да се купи терена, да има разрешителни, да се построи обект или поне площадка. Самите зарядни не знам колко струват, но едва ли са по 300лв на бройка. Така че на теория може, но на практика ще има ли натоварване? То и бензиностанции може да се наредят на всеки 500 метра, но ще стоят и ще чакат.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 26 юли 2021 11:14


Всеки си гледа от камбанарията, ясно.
Но ...
Ясно, че мнооого хора сега нямат възможност да зареждат.
Но има хора и сега, не малко, с къщи или гараж/паркомясто.
За тези хора вече е достъпна тази технология.
Другите чакат инфраструктурата.
Което е съвсем нормално и го помним (някои) от времето на навлизане на пропана и метана?!

Та, аз религиозност не виждам в това, че ме кефи нещо, в чиито позитиви съм се убедил лично!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот cecoa1 » Пон 26 юли 2021 11:30


ktamen написа:....
....


За отоплението с гениалната ти идея, може да запознаеш фирмите произвеждащи такива коли. Сигурен съм, че искрено ще ги развеселиш.
Аз ти показах клип, как при минус 38 градуса навън, и минус 25 градуса вътре в колата, за точно 5 минути салона се затопля до плюс 20 градуса, само да има достатъчно ток. А ти си държиш да топлиш електричка на газ. :rolleyes

И да, живея в провинциално градче в Германия, където хората вече си зареждат коли до къщите, а и споменах, че новото строителство вече предвижда места за зареждане до всяко паркомясто(или поне възможност да се изкара лесно, има ги основните кабели като заготовка).
Въобще не е сложно да се направят и места за зареждане пред стар панелен блок, с индивидуално отчитане на консумацията за всеки потребител. Но това е най-малкият проблем у нас, в голям и пренаселен град, където дори няма къде да се паркират всички коли, и това се прави в паркове и градинки.
Отделно, средния човек у нас, е доста далеч(чисто финансово) от възможността да кара въобще нов автомобил(освен евентуално Дачия), та камо ли все още доста скъпите електрически автомобили.
И не аз съм заслепен, че не виждам такива подробности, а този, който не вижда колко лесно се решават в по-цивилизованите страни, където други пречки отдавна са пребороени, и нещата са си добре организирани още преди идването на електрическите автомобили.
Аргументи от сорта "това в България/София няма как да стане", не са валидни в подкрепа на тезата, че "това въобще не може и няма как са стане по принцип(където и да е)". В България далеч по прости неща "не могат да станат", но причините не са защото са невъзможни по принцип.

ПП: Това с "нива със зарядни станции", няма да го бъде по много причини.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Пон 26 юли 2021 11:52


777 написа: но едва ли са по 300лв на бройка. .

Цената изглежда нелепа, ама ако говорим за колчета с контакти става доста реалистична.
Един дебел кол с два трифазни 63А контакта и 3 малки колчета, всяко с по 2 монофазни 32А контакта, железни тръби, които да ги свържат. И се получава зарядна станция за 8 коли.
Това може да се произвежда серийно в заводски условия и може да струва около 1000лв, монтажът също може да струва още толкова и остава само един дебел кабел кабел до трафопоста, който да захрани 10 такива четворки и електрифицирането на цял паркинг за 80 коли ще струва около 30 000лв.
Получава се цена за един контакт не много различна от тези 300лв. Ама по подобен начин биха изглеждали сметките за колчета с контакти, от тях няма далавера. Далавера има от строителството на зарядни станции, които не са нещо различно, ама звучат тежко и дават възможности за усвояване на средства. Затова е тази пропаганда, за баламосване на населението.
cecoa1 написа:само да има достатъчно ток. .

Ама достатъчно ток на нашия паркинг няма icon_idea
Значи светлото бъдеще се отлага за бъдеще неопределено :exclaim
И не ми говори как е в Германия, Кво ме грее мен,че в Германия било лесно зареждането, да ходя да зареждам в Германия ли?
Знам, че всички тези проблеми имат лесно и евтино решение, ама от прости и евтини решения далаверата за партийните функционери е минимална и затова няма да ги бъде. И точно тази пропаганда спомага за благоденствието на въпросните партийни функционери.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 26 юли 2021 12:05


ktamen написа:
777 написа: но едва ли са по 300лв на бройка. .

Цената изглежда нелепа, ама ако говорим за колчета с контакти става доста реалистична.
Един дебел кол с два трифазни 63А контакта и 3 малки колчета, всяко с по 2 монофазни 32А контакта, железни тръби, които да ги свържат. И се получава зарядна станция за 8 коли.
Това може да се произвежда серийно в заводски условия и може да струва около 1000лв, монтажът също може да струва още толкова и остава само един дебел кабел кабел до трафопоста, който да захрани 10 такива четворки и електрифицирането на цял паркинг за 80 коли ще струва около 30 000лв.
Получава се цена за един контакт не много различна от тези 300лв. Ама по подобен начин биха изглеждали сметките за колчета с контакти, от тях няма далавера. Далавера има от строителството на зарядни станции, които не са нещо различно, ама звучат тежко и дават възможности за усвояване на средства. Затова е тази пропаганда, за баламосване на населението.

Чувах за т.нар. бързи зарядни, че били доста скъпи. Ти твърдиш, че трябва само колче и контакт. Или няма нужда от бързи, всеки ще виси по 1-2 часа на полето. Тъкмо ще си почива. Един виц се беше появил наскоро и поне за момента е актуален:

- Какво е общото между електрически автомобил и диария?
- Никога не знаеш, дали ще стигнеш до вкъщи...

С един шофьор на такси говорих на тема метан. Предната му кола била такава и се оплака, че е усещал постоянно "товарене" на мозъка с мисли и сметки откъде ще мине, къде има станция, колко газ има в бутилката (не говорим за градско в София). Не става дума за нещо драматично, а за реално усещане в ежедневието. Дава си сметка за това, когато се връща на пропан-бутан и всичките му излишни мисли отпадат.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 26 юли 2021 12:28


ktamen написа: Далавера има от строителството на зарядни станции, които не са нещо различно, ама звучат тежко и дават възможности за усвояване на средства. Затова е тази пропаганда, за баламосване на населението.


Нека уточним, че пред собственикът на ел. кола стоят 2 типа зареждане:
1. Домашно, евтино и бавно. Включваш се вечерта и тръгваш сутринта.
2. Бърза станция, на която плащаш за да стане бързо.

За всеки здравомислещ бъдещ собственик не може да няма и 1, и 2.
С 1 си покриваш ежедневните, градски нужди.
С 2 - аварийните (не си си направил сметката) и дълги пътувания.
Та тази история по-назад за Теслата дет дала 100 и нещо лева да стигне до Гърция е смешна. Защоъо иначе пича си бичи на домашна нощна тарифа и си свирка.
Та 'далавера' и 'пропаганда' за станциите има не повече, а всъщност далеч по-малко, отколкото за нормалните бензиностанции. А всъщност с 1 показваш среден пръст на всичко това!
Точно затова държавата ще има повече загуби от акциз, отколкото далавера. И да, ще трябва да компенсира някак.

Просто са нужни повече и на правилните места бързи станции, за да покриват нуждата от стандартно дългите пътувания.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 26 юли 2021 13:40


Колко бърза е най-бързата зарядна станция в момента?


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пон 26 юли 2021 13:46


350kW


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 26 юли 2021 13:51


Имах предвид като време за зареждане ... За 15 Мин мога ли да заредя за 400 км?



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта