
От юли 2021: Колите в София с екостикер
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Все пак в този стикер е ДНКто на автомобила, което ще го четат с камерите по улиците. Не може без него. 

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
А четеца дали са го направили и инсталирали или е нещо в бъдеще време?
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ще чете на някому д...вия. Ми ако го залепят така, че да не мимават чистачките там (примерно пежа някои). Или ако се изсере някоя гарга на стъклото... или ако аз залепя отвън на стъклото примерно изолирбанд...
Всичко ще се чете от номера (ако изобщо почнат да четат нещо), стикера е за парлама само...
Всичко ще се чете от номера (ако изобщо почнат да четат нещо), стикера е за парлама само...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Мисля, че е RFID, т.е. не се чете оптично, а като скенерите след касите в магазините срещу крадци.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Май се оказа точно бутафория и ще се чете визуално от хора, а камерите ще си четат номерата ... 

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ако се чете от хора, защо толкова се напъват да го лепят по средата на стъклото. Обяснението беше, че уж така ще е по-близо до четците, сякаш 50см по-надолу нямат обхват.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ако е рфид вътре трябва да има чип (за ДНК-то нали) и антена. При толкова тънък стикер (много ми прилича на старото станьолче) това може да се провери с просто око и фенерче. Аз залагам, че няма нищо. Тогава остава да се контролира визуално от органа на реда (поне да го бяха направили голям и цветен, като немските). А тук-там, където има камера, евентуално по ДКН.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не съм виждал истински стикер, но е напълно осъществимо да има RFID. Някой вече минал преглед да го огледа и каже вижда ли се навита "антена".
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Чипът в стикера няма собствено захранване, как ще излъчва чак до някой стълб / рамка ?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Захранва/активира се когато попадне в електромагнитното поле на четеца.
ГТП едва ли разполагат с оборудване и изградена свързаност до централизиран регистър, за да "програмират" чиповете преди да ги залепят. Ако изобщо тези стикери са такива.
ГТП едва ли разполагат с оборудване и изградена свързаност до централизиран регистър, за да "програмират" чиповете преди да ги залепят. Ако изобщо тези стикери са такива.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Няма нужда от свързване и програмиране. Стикерите имат сериен номер, в RFID-то е записан някакъв хеш или друг дълъг код и производителят на стикерите има списък за връзка между двете. ГТП предава информация на кой регистрационен номер кой сериен номер лепенка са сложили. Системата после чете RFID-то и си прави връзка кой кой е. По подобен начин стоките в магазините си получават лепенките без да се програмират, т.е. самият стикер идва готов програмиран, а попълването на база данни е само в посока кой стикер върху коя стока е попаднал, а реално май и това не правят. Примерно имах такъв случай - купувам си панталон от Метро и забравих да махна тага. По-точно изрязах някакъв етикет, но не бил тоя, в който е лепенката. Влизам на другия ден в местен магазин и след касите започва да ми пищи. Минах още 1-2 пъти, все пищи, а уж всичко платено. Накрая се усетих, че е панталонът и се чудих как може магазинът да лови RFID, което не е от тяхната база данни. Явно просто хващат всичко наред. Доколкото знам деактивирането става като се прегаря някак лепенката и спира да реагира. По-интелигентно е да се отмята в БД, че еди коя си стока е продадена и съответно да не я лови, но явно създава излишна работа.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
До тук във всички интервюта се говори, че чипа ще съхранява информация за колата (въпросната ДНК, с която се майтапя). Но дори да са решили да не го правят пак не може да се мине без четец в ГТП. Как точно ще се прочита номера и ще се предава до някъде си, за да може после да се направи връзка м/у чипа и номера на колата? Не че е невъзможно серийния номер да се препише на ръка, после да се изпрати на друг човек (по мейла
), който да го вкара някъде максимално бързо пак на ръка, но ще е мега несериозно. Да кажем, че ще бъде против всякакви добри практики. За обема грешки, който ще се генерира в едно такова преписване, просто не искам и да си мисля. А като потекат глобите ще стане още по-яко.
Сега видях, че сони89 е качил снимка, като гледам как смело е дупчен, а и доколкото прозира на светлината, това си е най-обикновен бандерол с възможност единствено за визуален контрол.
Според мен няма връзка м/у стикер и номер. Единственото, което в ГТП сигурно правят, е да вкарат в системата, която са ползвали до сега, нова данна - евро категория. Сигурно във форума има хора, които имат поглед върху процеса, нека кажат, за да не гадаем излишно.

Сега видях, че сони89 е качил снимка, като гледам как смело е дупчен, а и доколкото прозира на светлината, това си е най-обикновен бандерол с възможност единствено за визуален контрол.
Според мен няма връзка м/у стикер и номер. Единственото, което в ГТП сигурно правят, е да вкарат в системата, която са ползвали до сега, нова данна - евро категория. Сигурно във форума има хора, които имат поглед върху процеса, нека кажат, за да не гадаем излишно.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
VWGT написа:Но дори да са решили да не го правят пак не може да се мине без четец в ГТП. Как точно ще се прочита номера и ще се предава до някъде си, за да може после да се направи връзка м/у чипа и номера на колата? Не че е невъзможно серийния номер да се препише на ръка, после да се изпрати на друг човек (по мейла), който да го вкара някъде максимално бързо пак на ръка, но ще е мега несериозно.
Не казвам, че така е реализирано, но давам пример как може да стане - реално и нормално работещо. Стикерът има RFID за дистанционно четене, който съдържа някакъв дълъг код. На стикера има и по-кратък код (само цифри) дублиран в баркод, ако имат четец за по-бързо сканиране. Производителят на стикерите има връзка между кода в RFID кода и късия код/баркод. Пунктовете за ГТП отварят някакъв сайт, за който имат регистрация и вкарват - регистрационен номер А, код на стикера Б. Системата събира информация: Сервиз "В" е направил преглед на кола "А" и е сложил стикер "Б", за който е известен отпреди RFID "Г". Измерената еко-категория е "Е", а по регистрацинния номер може да се извлече и останалата информация от КАТ. Така че ДНК-то е някаква журналистическа украска подвеждаща хората, че "в стикера" пише много неща. Вътре има само един код за индекс в база данни. В днешния онлайн свързан свят да се пълнят данни в "стикери" и да се снабдяват хиляди полицаи със специални четци е безкрайно примитивна и тъпа идея. Предполагам всеки запознат с материята ще се съгласи. От цялата работа не е ясна само логиката, защо трябва допълнителен стикер след като събраните данни могат да се открият само по регистрационния номер на МПС.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
те и камерите за скорост се четат от хора ръчно, затова и толкова бавно пристигат глобите 

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
В прикачения файл, можете да видите цената за DPF за Пежо на 15г. За новите коли, ще е още по-скъпо вероятно.
Ми, като искате да има екология, защо правите един филтър 3000лв?! Дори за Uk, Germany, France, това са хипер много пари за поддръжка на стар кош... Колко българи имат парите - ма не от банки, лизинги и тнт да си купят нов автомобил за 80-100 000лв?!
Ми, като искате да има екология, защо правите един филтър 3000лв?! Дори за Uk, Germany, France, това са хипер много пари за поддръжка на стар кош... Колко българи имат парите - ма не от банки, лизинги и тнт да си купят нов автомобил за 80-100 000лв?!
- Прикачени файлове
-
- IMG_4443.jpg (82.15 KиБ) Видяна 442 пъти
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта