От юли 2021: Колите в София с екостикер
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Това за онова прехваленото Пежо ли става реч?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
DPF-и слагат от 15 години грубо. Цената на материалите в него се покачи драстично, та затова и крайната е тежка. Та реално погледнато, неудобството да не влизаш в центъра на града, когато стойностите на въздуха са кофти, не е чак такава драма. Със сигурност не е финансово оправдано да купуваш филтър за 3000, само да можеш да караш колата си 5 дена в годината в центъра на града повече. В случая никой не говори за спиране от движение, а просто поскъпване на данъците и евентуално забрани при определени условия. при нас данъците така или иначе са ниски, та дори и двойно да ги вдигнат за "замърсителите" нещата пак ще са поносими за всички. Също така качеството на въздуха не е само зависимо от дизеларките.
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не знам доколко е редно, но в други автофоруми се обсъждат различни шмекерии за покриване на изискванията на еконормата на автомобила. Такива са различни форми на ремап, разкачане на дебитомери, насаждане на съпротивление на масата на бустерния клапан, или някаква форма на умишлена интервенция с цел да вкара ДВГ-то в някакъв орязан (сервизен) режим на работа, при което ЕКУ-то ограничава горивото и налягането от турбото. По този начин автомобила покрива изискванията за съответната категория към която принадлежи... дори с премахнат филтър за твърди частици.
Отново казвам, че не съм сигурен дали подобни интервенции са редни, но ми е любопитно - някой правил ли е нещо подобно и какъв е бил резултата?!
Отново казвам, че не съм сигурен дали подобни интервенции са редни, но ми е любопитно - някой правил ли е нещо подобно и какъв е бил резултата?!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Snuupy написа:В прикачения файл, можете да видите цената за DPF за Пежо на 15г. За новите коли, ще е още по-скъпо вероятно.
Ми, като искате да има екология, защо правите един филтър 3000лв?! Дори за Uk, Germany, France, това са хипер много пари за поддръжка на стар кош... Колко българи имат парите - ма не от банки, лизинги и тнт да си купят нов автомобил за 80-100 000лв?!
Някой да те кара да си купуваш оригинален DPF/FAP за 15 годишна кола? Има и за 500лв и по-евтини:
https://www.autodoc.bg/walker/7489804
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Всъщност няма нужда от такова решение.
Все повече се предлага насаждане на нова пита в старата ламарина.
С времето, технологията позволи да се намали употребата на скъпи метали. Затова и се крадат/изкупуват основно стари катализатори, а дпф-ите не са особено търсени за метали (има много малко по стените на керамичната пита).
Все повече се предлага насаждане на нова пита в старата ламарина.
С времето, технологията позволи да се намали употребата на скъпи метали. Затова и се крадат/изкупуват основно стари катализатори, а дпф-ите не са особено търсени за метали (има много малко по стените на керамичната пита).
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Никой не ме кара. Тези ментета, по сайтовете карат година-две и до там. Пари на вятъра.
Насаждането на пита без да има гаранция поне 2 години, няма да го направя посмъртно.
Играх филма с рециклиране на дюзи на стара кола, дадох 1000лв и след 3 месеца, след като дюзите бяха в същото състояние, отговора беше: "Е ти кво искаш, ние не знаем ти с кво гориво си карал, как си ги експлоатирал, ква гаранция искаш?!"
След това купих нови инжектори, за 1800лв, с гаранция. Когато си потърсих гаранцията, продавача ми почна да ме разубеждава, щото виждаш ли си развалял реномето пред баш доставчика, от който ги купил и не знам, какво си...
А целия проблем беше, че по инструкция на Делфи се рециклират - инжектори и помпа (което направих), но се сваля и резервоара, чисти се, сменят се горивопроводи и тогава се сглабя, нещо, което в сервиза не направиха, а после в Бош сервиза искаха 4700лв за цялата операция.
Та, в БГ, хилядарките ги казват, сякаш си купуваш сирене, ма като си искаш правата и хващаш дедовия.
Та, в тази махленска държавица, когато искаш да си потърсиш правата и получаваш по-горния отговор, нямам доверие на китайски ДПФ-и и рециклирани ДПФ-и с незнайна гаранция и отговорност от продавача.
Дадох го за пример, просто защото EU се правят на големи еколози, но като човек реши да разреши проблема, цивилизовано е реално невъзможно.
Иначе, не ми дреме особено, работя от вкъщи, карам колата главно извънградско, или ако ми се наложи градско, ползвам главно околовръстното или тангентата, просто, защото нямам нерви да карам в града.
Да не говоря, че ДПФ-а ми е на тавана, измит и мога да го сложа по всяко време с една софтуерна активация.
За в града си имам велосипед, който мога да използвам в 90% от годината.
Насаждането на пита без да има гаранция поне 2 години, няма да го направя посмъртно.
Играх филма с рециклиране на дюзи на стара кола, дадох 1000лв и след 3 месеца, след като дюзите бяха в същото състояние, отговора беше: "Е ти кво искаш, ние не знаем ти с кво гориво си карал, как си ги експлоатирал, ква гаранция искаш?!"
След това купих нови инжектори, за 1800лв, с гаранция. Когато си потърсих гаранцията, продавача ми почна да ме разубеждава, щото виждаш ли си развалял реномето пред баш доставчика, от който ги купил и не знам, какво си...
А целия проблем беше, че по инструкция на Делфи се рециклират - инжектори и помпа (което направих), но се сваля и резервоара, чисти се, сменят се горивопроводи и тогава се сглабя, нещо, което в сервиза не направиха, а после в Бош сервиза искаха 4700лв за цялата операция.
Та, в БГ, хилядарките ги казват, сякаш си купуваш сирене, ма като си искаш правата и хващаш дедовия.
Та, в тази махленска държавица, когато искаш да си потърсиш правата и получаваш по-горния отговор, нямам доверие на китайски ДПФ-и и рециклирани ДПФ-и с незнайна гаранция и отговорност от продавача.
Дадох го за пример, просто защото EU се правят на големи еколози, но като човек реши да разреши проблема, цивилизовано е реално невъзможно.
Иначе, не ми дреме особено, работя от вкъщи, карам колата главно извънградско, или ако ми се наложи градско, ползвам главно околовръстното или тангентата, просто, защото нямам нерви да карам в града.
Да не говоря, че ДПФ-а ми е на тавана, измит и мога да го сложа по всяко време с една софтуерна активация.
За в града си имам велосипед, който мога да използвам в 90% от годината.
Последна промяна от Snuupy на Вто 03 авг 2021 23:06, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
И ако купиш нов ДПФ от Пежо и след 3 месеца се задръсти, защото колата харчи масло или няма добро изгаряне, дали ще ти го сменят пак гаранционно? За да искаш нов отново след 3 месеца?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Vlad777 написа:И ако купиш нов ДПФ от Пежо и след 3 месеца се задръсти, защото колата харчи масло или няма добро изгаряне, дали ще ти го сменят пак гаранционно? За да искаш нов отново след 3 месеца?
Мисля, че е отговорност на СФА да установят дали колата харчи масло като го сменят, не мислиш ли? Или аз да го играя механика и да си направя самодиганостика на автомобила?
А, чувал ли си, че има инструкция за смяната на подобен компонент и има изисквания за да се смени също?
Но понеже това е тотален офтопик, понеже дадох цената за пример, в отговор на колега, който щял да си купува ДПФ за 500лв, а реално цената за VAG е пак 3К.
Да попитам, ти ако караше Passat B6, щеше ли да дадеш 3000лв за нов DPF?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Snuupy написа:Мисля, че е отговорност на СФА да установят дали колата харчи масло като го сменят, не мислиш ли? Или аз да го играя механика и да си направя самодиганостика на автомобила?
Не мисля, защото знам, че няма да установяват това и онова. В най-добрия случай ще ти го сменят с нов, ако се повреди до 1г. След това няма да има втора гаранционна подмяна. Ти защо си толкова сигурен, че не-оригинален филтър ще се запуши за 3 месеца? Гледам има варианти от 250 до 1500лв.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ще подкрепя колегата snuupy. В 99% от случаите, когато нещо е значително по-евтино от оригинала, то винаги има защо. Съгласен съм и относно т. нар. "рециклирания", които се извършват у нас. Мога да ги окачествя само с две думи - пълно безхаберие. Рециклирал съм турбина ( не на VAG автомобил ) през официален сервиз. Излезе ми почти като да си купя нова, оригинална. Убеждаваха ме как работели с най-добрите, как слагали само качествени компоненти, а не китайски боклуци. Е, турбината изкара цифром и словом 6 /шест/ месеца. Естествено, толкова беше и гаранцията. После започна да духа масло, както преди. Рециклирал съм и рейка - същият плачевен резултат.
За да не съм офф по темата, подкрепям затягането на еко изискванията. Паралелно с това обаче трябва да се организира нормален градски транспорт, както е в белия свят - редовни и точни линии, с добро покритие. И като се спират от движение автомобилите на обикновените хора, същото да се случи и с 40 годишните Камаз-и, с разните издънени автобуси и разпадащи се бусове и камиони. Щом като, ако иска да има кола, Иван ( образно казано ) ще трябва да налее няколко хиляди в старата или да я смени с доста по-нова, така и шефът му щя трябва да си подмени автопрка, ако иска да продължи да прави бизнес.
За да не съм офф по темата, подкрепям затягането на еко изискванията. Паралелно с това обаче трябва да се организира нормален градски транспорт, както е в белия свят - редовни и точни линии, с добро покритие. И като се спират от движение автомобилите на обикновените хора, същото да се случи и с 40 годишните Камаз-и, с разните издънени автобуси и разпадащи се бусове и камиони. Щом като, ако иска да има кола, Иван ( образно казано ) ще трябва да налее няколко хиляди в старата или да я смени с доста по-нова, така и шефът му щя трябва да си подмени автопрка, ако иска да продължи да прави бизнес.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
На мен пък спирачките ми се виждат безсмислено скъпи, както и тая глупост да се сменят гуми преди да са гръмнали.
Правото да притежаваш и ползваш автомобил не е безусловно, и това не е случайно. Затова или изпълняваш изискванията когато искаш да го ползваш, или просто не го ползваш. Всичко друго са оправдания.

Правото да притежаваш и ползваш автомобил не е безусловно, и това не е случайно. Затова или изпълняваш изискванията когато искаш да го ползваш, или просто не го ползваш. Всичко друго са оправдания.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
bbb12 написа:Рециклирал съм турбина ( не на VAG автомобил ) през официален сервиз. Излезе ми почти като да си купя нова, оригинална. Убеждаваха ме как работели с най-добрите, как слагали само качествени компоненти, а не китайски боклуци. Е, турбината изкара цифром и словом 6 /шест/ месеца. Естествено, толкова беше и гаранцията. После започна да духа масло, както преди. Рециклирал съм и рейка - същият плачевен резултат.
Опасявам се, че проблемът ти с турбината е бил "официалния" сервиз. Почти сигурно те са ти я пратили при "подизпълнител", но явно не си разбрал и си мислиш, че като си платил много са ти я направили с най-оригиналните части. Ако подизпълнителят е зле, резултатът е такъв, че и си платил сериозно. Рейката и нея ли в официален сервиз рециклира? По тая логика на 15 годишна кола, ако двигателят е за смяна е най-добре да се купи чисто нов, защото иначе не е сигурно.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Това е въпрос, който всеки следва да си зададе, преди да купи автомобила. Мехатроникът на Passat B6 е по-скъп от DPF-а. Ще дадеш ли 3400 лв за него? Ако нямаш възможности за такива суми - не си за тази кола.Snuupy написа:Да попитам, ти ако караше Passat B6, щеше ли да дадеш 3000лв за нов DPF?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
@bbb12 - Разбираш го ти, защото ти се сблъсквал с проблема и е точно така, минал съм по мъките не веднъж, два пъти и после всеки си измива ръцете. И да, нямаме инфраструктурата на градския транспорт, нито на Берлин, нито на Париж, нито на Лондон, нито на Ню Йорк, нито на Москва, нито дори на Букурещ!
@Vlad777 - Очевадно е, че като караш кола за 80 000лв, ще си купиш Махатроник/Мегатроник/Волтроник за 3000лв. Казвал съм ти го и назад в темата - спри да гледаш от твоята паничка само. Аз не желая да си купя нов, лъскав варел за 80К, просто защото въртя по 10-12хил км на година и не ми е рентабилно. Първо след първите няколко години губиш 50% от себестойността на тази кола, второ плащаш по 2К каско на година, а може и повече. Да не говорим за гаранционните обслужвания - и като теглиш чертата и тая кола ти излиза на над 100К - жив и здрав да си, давай, щом това ти е приоритет в живота, просто приеми, че не всеки му е приоритет. И тук става въпрос, че не е рентабилно да се купи филтър за 3000лв, за кола, която струва 6000лв. Не, че не мога. Мога, няма да го направя просто и по-горе, ако беше прочел, щеше да разбереш защо.
Щото аз мога да си позволя 3000лв за филтър, ако толкова ми се наложи, но ако е някой човек със средна заплата 1500лв, жена му с толкова и имат две деца, дали ще си купят филтър за 3000лв? Ако наложа твоето примитивно мислене - да, иначе да ходят пеш и да водят децата на детска градина през два квартала на ръце или с градския, в пиков час и да им кихат с Корона в лицата...
Иначе, дадох 4000лв за рециклиране на инжектори/помпа, купуване на нови инжектори (за предишната ми кола), от която нищо не стана, заради майстори, безхаберност и никой не ми върна и стотинка. Реално, да си бях дал 4700лв в Бош сервиза и да беше станало кола (евентуално), щото и там не се знае, какво мазало щяха да направят.
Та, повече такива хиляди в кола на втора ръка, която е под 20 000лв не наливам, ако ще да не мога изобщо да влезна в центъра на София - не ми дреме, ама грам...
Иначе, и аз съм за по-чист въздух, но понеже тук всички явно са коне с капаци, не осъзнавате едно нещо.
Държавата ни има БВП от 3.6% - НЯМАМЕ ИКОНОМИКА. Което какво прави, драги ученици от 5-ти клас? - НИСЪК СТАНДАРТ НА ЖИОТ. - Не може да форсираш хората, в почти най-бедната държава от ЕС, да си купуват филтри по 3К.
1. Вдигане на икономиката, респективно жизненият стандарт.
2. Субсидиране за взимането на по-еко автомобил - било то хибрид или EV.
3. Вкаране на закони, санкции, ограничения за силно замърсяващите автмобили - така е в Англия, Германия, Франция и прочее.
@Vlad777 - Очевадно е, че като караш кола за 80 000лв, ще си купиш Махатроник/Мегатроник/Волтроник за 3000лв. Казвал съм ти го и назад в темата - спри да гледаш от твоята паничка само. Аз не желая да си купя нов, лъскав варел за 80К, просто защото въртя по 10-12хил км на година и не ми е рентабилно. Първо след първите няколко години губиш 50% от себестойността на тази кола, второ плащаш по 2К каско на година, а може и повече. Да не говорим за гаранционните обслужвания - и като теглиш чертата и тая кола ти излиза на над 100К - жив и здрав да си, давай, щом това ти е приоритет в живота, просто приеми, че не всеки му е приоритет. И тук става въпрос, че не е рентабилно да се купи филтър за 3000лв, за кола, която струва 6000лв. Не, че не мога. Мога, няма да го направя просто и по-горе, ако беше прочел, щеше да разбереш защо.
Щото аз мога да си позволя 3000лв за филтър, ако толкова ми се наложи, но ако е някой човек със средна заплата 1500лв, жена му с толкова и имат две деца, дали ще си купят филтър за 3000лв? Ако наложа твоето примитивно мислене - да, иначе да ходят пеш и да водят децата на детска градина през два квартала на ръце или с градския, в пиков час и да им кихат с Корона в лицата...

Иначе, дадох 4000лв за рециклиране на инжектори/помпа, купуване на нови инжектори (за предишната ми кола), от която нищо не стана, заради майстори, безхаберност и никой не ми върна и стотинка. Реално, да си бях дал 4700лв в Бош сервиза и да беше станало кола (евентуално), щото и там не се знае, какво мазало щяха да направят.
Та, повече такива хиляди в кола на втора ръка, която е под 20 000лв не наливам, ако ще да не мога изобщо да влезна в центъра на София - не ми дреме, ама грам...

Иначе, и аз съм за по-чист въздух, но понеже тук всички явно са коне с капаци, не осъзнавате едно нещо.
Държавата ни има БВП от 3.6% - НЯМАМЕ ИКОНОМИКА. Което какво прави, драги ученици от 5-ти клас? - НИСЪК СТАНДАРТ НА ЖИОТ. - Не може да форсираш хората, в почти най-бедната държава от ЕС, да си купуват филтри по 3К.
1. Вдигане на икономиката, респективно жизненият стандарт.
2. Субсидиране за взимането на по-еко автомобил - било то хибрид или EV.
3. Вкаране на закони, санкции, ограничения за силно замърсяващите автмобили - така е в Англия, Германия, Франция и прочее.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Пасат B6 за 80000 и БВП 3.6%
Замълчи си по-добре, щом не знаеш какво говориш. Тук не сме на селския мегдан, където повечето нямат завършено основно.
Замълчи си по-добре, щом не знаеш какво говориш. Тук не сме на селския мегдан, където повечето нямат завършено основно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта