
От юли 2021: Колите в София с екостикер
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Добре, всевиши, крал на пътя, сам си говори в темата, че гледам, не понасяш градивна критика и се пенявиш. Снимай и дипломата ти за висше, да изпъкнеш, да покажеш колко си учен, все пак.... не сме на селския мегдан 

- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз имам възможност да си купя нов DPF ако на този нещо му се случи, но няма да го направя.
Няма да го направя по простата причина,че системата се подиграва с нас хората и с производителите на коли които са притиснати да спазват някакви стандарти, а за други като Мъск и Безос няма ограничения за бълването на C02 във въздуха. За справка има инфо в нета.
Няма да го направя по простата причина,че системата се подиграва с нас хората и с производителите на коли които са притиснати да спазват някакви стандарти, а за други като Мъск и Безос няма ограничения за бълването на C02 във въздуха. За справка има инфо в нета.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Дали скоро няма да се появят оферти за ДПФ под наем с монтаж/демонтаж в задния двор на някои ГТП пунктове :)
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Не, ще си монтират "DPF" на сондата дето мерят щот е по лесно и всички коли ще са чисти.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Snuupy написа:Добре, всевиши...
Когато нямаш какво да кажеш срещу аргументи, защо трябва да минаваш в обиди и махленски тон?
Законите са такива, ситуацията е такава, а ти мериш само от собствен аршин и за какво не ти се дават пари.
Не знам за нечии възгледи за системата, но аз искам да се регулират тези неща, защото ми писна селски тарикати да ми тровят децата.
Онзи ден на околовръстното се изряза един такъв с беемвенце - буквално не се виждаше пътя!
Не е нормално да има такива коли на пътя!
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Колегите недейте се карайте.
Всяка нормално поддържана кола с настроена горивна система ще покрие изискванията и няма да пуши и да трови въздуха...
Пък и нека погледнем конкретни цифри
Една от най-масовите коли и двигатели е Голф 4 110 коня със 132г CO2 на км
Голф 7 2.0 TDI е с 106г СО2 на км
Има няма 20 процента разлика .... Да, сега ще почнете да ми обяснявате как четворката е на 20 години и се е износила и прочее... Да де ама мотора е сигурно най-добрия дизел в историята на ФауВе и при редовна смяна на консумативи издържа 300000 без съществено износване.
И последно, на 15.09. ще карам курника с този мотор на предлед... Бас ловя, че ще покрие без проблеми изискванията и за по-горна категория, но няма да ми я дадат, защото е на 21 години. Ще споделя живот и здраве
Всяка нормално поддържана кола с настроена горивна система ще покрие изискванията и няма да пуши и да трови въздуха...
Пък и нека погледнем конкретни цифри
Една от най-масовите коли и двигатели е Голф 4 110 коня със 132г CO2 на км
Голф 7 2.0 TDI е с 106г СО2 на км
Има няма 20 процента разлика .... Да, сега ще почнете да ми обяснявате как четворката е на 20 години и се е износила и прочее... Да де ама мотора е сигурно най-добрия дизел в историята на ФауВе и при редовна смяна на консумативи издържа 300000 без съществено износване.
И последно, на 15.09. ще карам курника с този мотор на предлед... Бас ловя, че ще покрие без проблеми изискванията и за по-горна категория, но няма да ми я дадат, защото е на 21 години. Ще споделя живот и здраве
-
- Мнения: 408
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
"но ако е някой човек със средна заплата 1500 лв."
Това е по софийския стандарт, около 70 % от останалите българи работят за 600-700 лв. на месец, а за пенсионерите няма смисъл да се говори...
Това е по софийския стандарт, около 70 % от останалите българи работят за 600-700 лв. на месец, а за пенсионерите няма смисъл да се говори...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Цялата работа е доста неясна и мисля, че никъде не пише точно как са нещата. Никъде като закон имам предвид, а не съчинени статии. Значи целта на занятието е да може да се ограничава достъпа на "замърсяващи" коли до централни зони на определени градове. Значи или замърсяваш (реални газове под Евро 4) или си чист (от Евро 4 нагоре). В същото време се казва, че ако колата ти заводски няма DPF или дори катализатор (Москвич) си покриваш своите занижени норми. А ако имаш DPF, но не покриваш Евро 4 те връщат от ГТП (дали трябва да те върнат е нещото, което не знам пише ли го някъде). Да приемем, че трябва да не ти заверят ГТП, ако не си в нормите на конкретната кола. Следва въпрос: Какво значение има дали колата по каталожни данни е Евро 4 или Евро 5. Щом покрива Евро 1, значи стикерът е най-ниска категория, не може да ходи по центъра и толкова. Що за идиотска логика е да минава ГТП стар Москвич, а някой с пробит DPF да не минава, защото не си покривал нормите. И обяснения за Еко стикери и камери. Става дума за 2 различни неща и докато се обсъжда едното (ограничен достъп до центъра) изведнъж се минава на другото (няма ГТП, защото не си в Своите норми).
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
powerade написа:Колегите недейте се карайте.
Всяка нормално поддържана кола с настроена горивна система ще покрие изискванията и няма да пуши и да трови въздуха...
Пък и нека погледнем конкретни цифри
Една от най-масовите коли и двигатели е Голф 4 110 коня със 132г CO2 на км
Голф 7 2.0 TDI е с 106г СО2 на км
Има няма 20 процента разлика .... Да, сега ще почнете да ми обяснявате как четворката е на 20 години и се е износила и прочее... Да де ама мотора е сигурно най-добрия дизел в историята на ФауВе и при редовна смяна на консумативи издържа 300000 без съществено износване.
И последно, на 15.09. ще карам курника с този мотор на предлед... Бас ловя, че ще покрие без проблеми изискванията и за по-горна категория, но няма да ми я дадат, защото е на 21 години. Ще споделя живот и здраве
Само, че никой няма да ти мери СО2, а само димност, а там я камилата, я камиларя - има ли работещ ЕГР, катализатор, центровка, качество гориво, чип и т.н.
И пак много зависи от пункта. Онзи ден даваха по новините един с една А4 AFN, отишъл на един пункт - върнали го да си оправя колата, отишъл на втори пункт - без проблем минал. Ама то сега данните се въвеждали ръчно и имало възможност за манипулации, след 01.01.22 нямало да има. Пак ще му намерят цаката.
Така, че и на мен ми е много интересно, къде ще ни турят, и ще следя коментарите в темата.
Р.S.300К км не само, че издържа, а ние ги купуваме на толкова и им слагаме още толкова и ги продаваме за нови

-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
За мен лично целия закон е некадърно направен и всичко това разбира се ще го платим всички ние... Изказват се някакви „авторитети“ по телевизията.. , този от ДАИ на когото му викат „Гаргамел“ , Румен Дунев и той в качеството си на какъв. Та Гаргамела ... каза ,че автмобил , който по замервания не покрива еконормата , която му е определена по закон ще се третира като технически неизправен и няма да му се дава ГТП. Дафакто той слага знак за равенство между действително технически неизправен автомобил (с неработещи спирачки и светлини) и замърсяващ въздуха автомобил. Обаче , факт е ,че всеки автомобил с ДВГ замърсява въздуха ( в различна степен)... и въобще , като те върнат от пункта за проблем с тия замервания, на хората няма да им е ясно каква точно им е техническата неизправност , какъв сервиз да посетят и какво да правят по колата.. Другия „ авторитет“ Румен Дунев , каза в прав текст , по един от сутрещните блокове ,че по- новите коли щели да покриват по трудно екологичните изисквания и респективно да вземат по- трудно ГТП от старите коли... Ако това се окаже така..,отново честито... На това му се вика посредством закон да стимулираш обновяване на автопарка с по- нови автомобили...
Колкото до темата за DPF –те , това творение на научно техническия прогрес е може би едно от най- неудачните творения в сферата на автомобило строенето. Изключително скъп консуматив с ограничен ресурс , който прави от собственика роб на колата си и изцяло погребва дизела , като технология за градско или дори смесено каране.
Колкото до темата за DPF –те , това творение на научно техническия прогрес е може би едно от най- неудачните творения в сферата на автомобило строенето. Изключително скъп консуматив с ограничен ресурс , който прави от собственика роб на колата си и изцяло погребва дизела , като технология за градско или дори смесено каране.
Последна промяна от gogogo79 на Сря 04 авг 2021 17:10, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 408
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз за целия си живот не съм видял нито един кадърно направен закон, а да не говорим за наредбите след такъв закон, които понякога дори противоречат на същия този закон, както и на всяка елементарна логика. Едно време се криеха зад Укази, а сега зад Директиви... Такава май ни е орисията и спасение не дебне от никъде...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
От тази нова измишльотина аз не виждам какво ще направят с допотопните камиони, автобуси. А с още по-допотопните Зил-ове, Газ -ки и Камази ??
Пресни примери от днес : Зил на ВиК хем не върви , хем дими и смърди на неизгорял бензин и след него пилците падат както си летят. Камаз натоварен явно повечко с пръст по пътя за с.Каменар - бълва черна димна завеса поне 20-30м и не се вижда нищо - къде ще минат ГТП и как ??
Пресни примери от днес : Зил на ВиК хем не върви , хем дими и смърди на неизгорял бензин и след него пилците падат както си летят. Камаз натоварен явно повечко с пръст по пътя за с.Каменар - бълва черна димна завеса поне 20-30м и не се вижда нищо - къде ще минат ГТП и как ??
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
И как са минавали до сега ...?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Опасявам се, че проблемът ти с турбината е бил "официалния" сервиз. Почти сигурно те са ти я пратили при "подизпълнител", но явно не си разбрал и си мислиш, че като си платил много са ти я направили с най-оригиналните части. Ако подизпълнителят е зле, резултатът е такъв, че и си платил сериозно. Рейката и нея ли в официален сервиз рециклира? По тая логика на 15 годишна кола, ако двигателят е за смяна е най-добре да се купи чисто нов, защото иначе не е сигурно.[/quote]
Разбира се, че ползваха подизпълнител. Те не го крият това, но и не мисля, че променя нещата. Рейката я рециклирах в сервиз, който ми препоръча майстора, който ми я слага. Колкото до примера с двигателя, преди 2-3 месеца на другата ми кола имах точно този проблем и си купих цял двигател втора употреба. Не обичам да генерализирам, но просто нямам абсолютно никакво доверие повече на родните "специалисти". Може някой, някъде да е много начетен и съвестен и сигурно има такива, но лично аз повече експерименти не мисля да си правя. Или нова част, или втора употреба, или директно се сменя колата. Не ме разбирайте погрешно, изобщо не твърдя, че трябва да се карат кочини. Автомобила трябва да е изряден и еко изискванията специално у нас трябва да се затегнат. Това обаче трябва да е поставено на равна основа и изискванията да са еднакви за всички. Използването на градския транспорт също трябва да бъде стимулирано. Абсолютно съм убеден, че във всеки един град, ако има адекватен и нормален градски транспорт, голяма част от хората ще го ползват и предпочитат. Кола не, че няма да ти е нужна, но примерно ще я ползваш 10-15 дни в месеца или по-малко, вместо 30.
Разбира се, че ползваха подизпълнител. Те не го крият това, но и не мисля, че променя нещата. Рейката я рециклирах в сервиз, който ми препоръча майстора, който ми я слага. Колкото до примера с двигателя, преди 2-3 месеца на другата ми кола имах точно този проблем и си купих цял двигател втора употреба. Не обичам да генерализирам, но просто нямам абсолютно никакво доверие повече на родните "специалисти". Може някой, някъде да е много начетен и съвестен и сигурно има такива, но лично аз повече експерименти не мисля да си правя. Или нова част, или втора употреба, или директно се сменя колата. Не ме разбирайте погрешно, изобщо не твърдя, че трябва да се карат кочини. Автомобила трябва да е изряден и еко изискванията специално у нас трябва да се затегнат. Това обаче трябва да е поставено на равна основа и изискванията да са еднакви за всички. Използването на градския транспорт също трябва да бъде стимулирано. Абсолютно съм убеден, че във всеки един град, ако има адекватен и нормален градски транспорт, голяма част от хората ще го ползват и предпочитат. Кола не, че няма да ти е нужна, но примерно ще я ползваш 10-15 дни в месеца или по-малко, вместо 30.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Градски транспорт в голям град може. В не много голям - трудна работа. Да висиш 20-30 минути да чакаш, идва раздрънкан автобус без климатик. За околните градове още по-зле - да правиш сметка през 1-2 часа кога да тръгнеш и стигнеш. Може да се говори за тротинетки, скутери и подобни, но градският транспорт е добър вариант на ниво метро.
За турбината ти - ти трябва да намериш най-добрия рециклатор, а не някакъв сервиз да я праща където му е удобно. Чувал съм за не една рециклирана турбина, която си работи после години наред. От твоя коментар излиза, че почти винаги се закърпва положението за няколко месеца. За жалост кандидатите за "майстори" са доста повече от свестните майстори. Много често си надценяват възможностите и се занимават с неща над нивото им. Това не само за автомобили, а всякакви видове дейности. Наскоро чувах за един, който се занимава с ауспуси и подобни неща. Прави заварка на тръби и ги заварил само отдолу, защото видиш ли електроженът му не можел да се навре от горната страна. И тръбата откъм купето си зяпа и газовете излизат оттам - оня псевдо-майстор си мисли, че какво толкова...
За турбината ти - ти трябва да намериш най-добрия рециклатор, а не някакъв сервиз да я праща където му е удобно. Чувал съм за не една рециклирана турбина, която си работи после години наред. От твоя коментар излиза, че почти винаги се закърпва положението за няколко месеца. За жалост кандидатите за "майстори" са доста повече от свестните майстори. Много често си надценяват възможностите и се занимават с неща над нивото им. Това не само за автомобили, а всякакви видове дейности. Наскоро чувах за един, който се занимава с ауспуси и подобни неща. Прави заварка на тръби и ги заварил само отдолу, защото видиш ли електроженът му не можел да се навре от горната страна. И тръбата откъм купето си зяпа и газовете излизат оттам - оня псевдо-майстор си мисли, че какво толкова...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 41 госта