Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Сря 04 авг 2021 21:44


Грешки не записва.. последния път на място направи 2.5 бара. След което тръгнахме със закачена диагностика. Поискаха да я задържа в оборот за да спре да мени стойностите и така турбината гръмна. Всеки път така гърми. Всеки път е едно и също. Вдигни еди си колко оборота. Задръж... аха да си стигне стойностите и бум-тряс прас, колата в пушилките, маслото в кулера и гърнетата и всичко започва от начало ...
Нямам външен бууст метър.

Ако се "карам" се извинявам, ама наистина ми идва в повече тази кола да не излиза от сервизите от както съм я купила .... и да няма решение на проблема ...
Закачана е на различни диагностика, гледана от различни майстори и всеки път е едно и също .. "виждам, че колата не е добре, но не виждам проблем. Технически изглежда изправна, на диагностика няма грешки."
Относно дупка в турбо пътищата на мен ми обесняват, че трябва да се хване на диагностиката. Така ли е ?




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот brum » Сря 04 авг 2021 23:21


На място 2.5 бара как ги направи? Не е нормално на място да докарва до 2.5 бара...

МАП сензора евентуално сменете. Има шанс да дава грешни данни като загрее. И вижте дали е правилният за двигателят - на контакт при загасен мотор трябва да показва около и малко под 1 бар (атмосферното налягане). Сравни показанията му на празен ход при добре работещ двигател и в момента в който усетиш, че почва да прави проблема. Тези проблеми дето се появяват от време на време в сервиз трудно ги хващат. За тях е най-добре да се оборудваш с диагностика и да започнеш да гледаш сам какво се случва.

На твое място бих отишъл в сервиз специализиран за дизели и турбокомпресори. Има един дето ходя и се познавам със собственика. Вярвам, че ще обърнат адекватно внимание. Ама да не става реклама - ако имаш интерес пусни ЛС и ще върна информация.


Bellallisimma
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 04 авг 2021 0:22
Автомобил: Audi A3
Двигател: BKD

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот Bellallisimma » Чет 05 авг 2021 0:13


Много благодаря! МАП сензора уж е в стойности на диагностика .. казвам уж, защото аз не гледам. Доверявам се на думите на майстора. Утре пак ще ходя на диагностика. Ама без задръж, надуй и натисни, че пак ще изгърмим.
Относно препоръката ти, много благодаря, но не мисля, че колата е способна да мине повече от 15-20 км без отново да гръмне турбото....


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот brum » Чет 05 авг 2021 6:45


Ако смяташ, че си пред счупване прегледай дали геометрията на турбото се движи свободно. Ако е на видимо място разкачи вакуум маркуча към турбото и сложи нещо на негово място през което да можеш да дръпнеш с уста. Би трябвало да се движи лоста без драми.

Ако пък имаш VCDS - направо пусни диагностика на N75 клапана и виж дали се движи. По спомен имаше output тест специално за това.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Чет 05 авг 2021 7:32


90% съм сигурен, че MAP-а е за смяна.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот radotom » Чет 05 авг 2021 7:52


Bellallisimma написа:последния път на място направи 2.5 бара.
Поискаха да я задържа в оборот за да спре да мени стойностите и така
Относно дупка в турбо пътищата на мен ми обесняват, че трябва да се хване на диагностиката.

Тук нещо определено не е наред! :rolleyes
Вярно, че аз съм със съвсем различна като горивна система кола, но на място с доста зор успявам да вдигна малко над 0.2-0.3 бара.
Не знам на BDK на колко точно е лимитирано налягането, но повечето стокови софтуери режат това налягане при достигане на 1.3-1.4 бара
Не бива да се забравя и, че МАП-а отчита абсолютно налягане, а не относително.
Това ще рече, че той отчита атмосферното + достигнатото от турбината. Т.е. ако даде показания 2.5 бара, това означава, че имаме (около) 1 бар атмосферно + 1.5 бара, достигнати от турбината
Отделно, в движение, когато мотора е под товар, турбината определено вдига налягане доста по-бързо, отколкото повечето диагностики успяват да отчетат.
В най-лошия случай съм засичал забавяне около секунда, ако от спокойно каране скоча на пълната газ.
Хващането на дупката от диагностиката - ами ако някой очаква да му изпише грешка 'Дупка в куулера', значи е по-некадърен и от мен (а аз на диагностика съм на ниво триене на грешки :mhihi )
Точно бавното вдигане на налягането и виещите звуци са симптомите за пропуск след турбината.

Питах за външен буустметър, за да може визуално да се наблюдава налягането и да се сравни с показанията на МАП сензора.
По този начин ще се провери реално и недвусмислено неговата изправност.
Всеки манометър до 3-4 бара би могъл да свърши работа, докато се тества колата.
И до повече да е скалата, пак става, просто е по-неточен отчета.
Дори манометър за гуми върши работа, ама тези, които съм виждал пък са хептен неточни... :no


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот brum » Чет 05 авг 2021 9:04


brum написа:На място 2.5 бара как ги направи?


Пак си задавам въпроса. Как ги направи (колата не се движи и даваш газ на място примерно) и с какво ги премерихте 2.5 бара налягане (1.5 бара над-налягане).

И друг го каза вече - няма как да докараш 2.5 бара на място. Нито на бензинова, нито на дизелова кола. Ако си успял или имаш проблем с геометрията (лоши настройки на стоперният болт, зацапана геометрия, управление на геометрията) или с MAP-а.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот morfei1 » Чет 05 авг 2021 10:14


radotom написа:Според мен има голяма дупка някъде по търбопътищата и турбините се трошат не от високо налягане (за това и може да не записва грешка), а заради високи обороти.


Ако има пробив по турбо пътищата, при товар... съска все едно имаш змия под капака не върви и пуши/пропушва черно (в случай, че е без DPF). Трябва да ти е много далечно за да не ти направи впечатление този специфичен шум, при тест-драйв дори без диагностика. Тея трима майстори къде са я гледали, ако не могат да хванат спукан мъркуч по слух или с оглед.... толкова са и майстори.

Тъй да троши турбини, без да набива грешки на мен ми говори, че тая кола не е с оригиналния си софтуер, а няква шльокавица, като се има предвид, че и почти всичко уж по механиката е проверено/подменено/рециклирано..... :rolleyes

Последна промяна от morfei1 на Чет 05 авг 2021 10:47, променено общо 1 път.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот brum » Чет 05 авг 2021 10:29


Софтуера уж е заводски. Пише, че са слагали 2 пъти такъв.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот morfei1 » Чет 05 авг 2021 10:43


Bellallisimma написа:2 различни софтуера са слагани. Оригинални


@brum, съгласен съм, но горното поне за мен, не ми вдъхва много меродавност... Стоковия софтуер е един и същ, в някои случай може да има актуализация, които по скоро решават бъгове, а не променят изцяло поведението на колата. Някой толкова компетентен ще има да и налее два пъти оригинален софтуер, пък няма да могат да направят един читав лог/диагностика с VDSC, че да се види от къде идват неволите, а ще се стреля на посоки и ще се сменят турбини на килограм.... :rolleyes


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Чет 05 авг 2021 11:51


Моята логика за да обвиня MAP-а е проста. Не записва грешки за високо налягане и не влиза в авариен режим(заради което и троши турбините), а пък на място отчетено нереалистично високо налягане. Значи тоя сензор вероятно се е бъгнал(може и от маслото при чупене на турбината, а може и преди това), и показва разни глупости. Примерно, показва атмосферното при неработещ мотор, после показва повече от реалното, но на определена стойност блокира и повече не може да покаже, та реалното налягане догонва показанията му, и след това ги надминава. За компа всичко изглежда що-годе наред, не отчита грешка, подава си яко гориво, а от това налягането се качва все повече, турбината вдига свръхобороти, и съвсем логично се чупи. Затова е добре да се види реалното налягане с отделен манометър, или най-малкото да се пробва с друг MAP.

ПП: Между другото, като се замислих, може и MAP-а да показва вярно, но само до определена стойност. Това, ако тия измерени 2,5 бара на място са реално възможни(някакъв моментен пик примерно). Така пак ще се стига до реално пренадуване, без да го отчита компа.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот megatronS » Пет 06 авг 2021 8:04


Дай живи данни на тази кола на 3.10.11 канал. Прави се на 3 и 4 предавка с плавно увеличение на на оборотите до краен предел на педала ,без да се отпуска. Задържа се по дълго записа. Конкретно по въпроса, имаш изпускане след турбината, оттам идва звука. При изпускане след турбината се получава разлика в налягането преди и след нея, което води до преразвъртане на турбината от ниски обороти, това пък води, точно до скъсване на оста или задиране на перките. Това съм го писал 100 пъти, като дефект във форума. На много хора не им се вярва, как се троши така турбина, като вестник, но това е абсолютен факт.
Проверете това и ти гарантирам, че това е проблема.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот milmar » Пет 06 авг 2021 9:12


Мисля, че никой не попита колегата от къде е и кои са тези 10 сервиза които е посетил, не че е много ценно да знаем кои са. Проблемът не е в колата, в турбото или нещо друго, проблемът е в сервиза. Не е нужно всеки който кара кола да разбира всичко по нея, за сервизния техник-също (да разбира всичко), но поне малко трябва да разбира от ремонта с който се е захванал. Мисля, че неговата кола е в момента наука за някого, но ми се струва, че по този начин няма и да се научи (майстора) на нещо полезно...

2.5 на място :biggrin , и майстора не схваща че има нещо гнило.... Това е физически невъзможно, освен на дино стенд.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот megatronS » Пет 06 авг 2021 14:48


Измерено с VCDS, е нормално да имаш на тази кола налягане без пик в рамките на 2.5 бара, но не на място, а при пълно натоварване . Тук обаче говорим за общо налягане от 2.5 бара, в които се включа 0.96 ( да се приема за 1 бар) статично налягане и 1.5 бара надуване. При пик може да достигне и по високи стойности за кратък период от време. Всичко зависи с какъв софтуер си гледал нещата, защото има софтуери, които показват общо налягане и такива само за реалното. Ако реалното ти е 2.5 бара е страшно. А от изложеното до тук, се оказва, че турбината ти държи максималното за нея натоварване на празен ход при 850-900 оборота, а това е катастрофа за нея. Затова по горе писах, да направите лог на трите канала на място и след това в движение. Пусни да ги погледна, за да не говорим наизуст. Нека оставим таблиците с числата в софтуера да покажат стойностите и тогава да се мисли по въпроса.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ауди а3 8P, 2003г 2.0TDI 140к.с BKD гърми турбини до безкрай

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 авг 2021 15:10


На празен ход не значи на 900об/мин, вероятно са давали газ на място.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта