От юли 2021: Колите в София с екостикер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bbb12
Мнения: 131
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот bbb12 » Пет 06 авг 2021 0:39


777 написа:Градски транспорт в голям град може. В не много голям - трудна работа. Да висиш 20-30 минути да чакаш, идва раздрънкан автобус без климатик. За околните градове още по-зле - да правиш сметка през 1-2 часа кога да тръгнеш и стигнеш. Може да се говори за тротинетки, скутери и подобни, но градският транспорт е добър вариант на ниво метро.

За турбината ти - ти трябва да намериш най-добрия рециклатор, а не някакъв сервиз да я праща където му е удобно. Чувал съм за не една рециклирана турбина, която си работи после години наред. От твоя коментар излиза, че почти винаги се закърпва положението за няколко месеца. За жалост кандидатите за "майстори" са доста повече от свестните майстори. Много често си надценяват възможностите и се занимават с неща над нивото им. Това не само за автомобили, а всякакви видове дейности. Наскоро чувах за един, който се занимава с ауспуси и подобни неща. Прави заварка на тръби и ги заварил само отдолу, защото видиш ли електроженът му не можел да се навре от горната страна. И тръбата откъм купето си зяпа и газовете излизат оттам - оня псевдо-майстор си мисли, че какво толкова...

Достатъчно е да се организира приличен градски транспорт в областните градове и трафикът ще падне значително. Хората няма да си продадат колите, но ще ги използват доста по-неинтензивно.
Офтопик: Ама, аз как мога да знам кой е най-добрия. Не се занимавам с коли и не разбирам от това. По тази причина отивам точно в официален сервиз, където се предполага, че са най-подготвени и знаят какво правят. Тяхна е отговорността да контролират подизпълнителя си. Иначе си напълно прав, че кандидатите или по-точно набедените майстори са много повече от истинските. Точно това ми беше и на мен първоначалната мисъл. И да, това наистина се отнася за всички сфери. Зачекваме обаче много обширна тема, по която съм убеден, че всеки може да напише много, и то все от личен опит.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот group® » Пет 06 авг 2021 6:28


Честно казано не ползвам градски транспорт, но какво му е (за Сф)?
Има график, редовен е, не виждам и препълнени автобуси/спирки, сравнително нови машини...?
Няма нищо общо с това, което беше.

Знам доста хора, които лесно могат да забравят за кола, но са свикнали на тази 'привилегия'. Както и да паркират точно пред входа (независимо на дома, магазина, кафето).
Смело твърдя, че голям процент коли биха могли да отпаднат, ако мисленето ни беше по-наред, а не транспорта.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот kamaza11 » Пет 06 авг 2021 7:08


В София сте добре, ама в Пловдив е пълна скръб. Не съм се качвал от 3 години, но и не вярвам нещо да се е променило. Табелите по спирките най- често не работят, а в сайта всеки рейс ти е еййй тука на 10 минути от спирката. Чакаш като аптал 30 минути, след това ти идват два еднакви един след друг. И това не е единичен случай, а нещо редовно. Просто толкоз им е измислен графикът. Има 3-4 основни линии, които си идват по- редовно, а другите са на късмет. А на късмет е и да си хванеш автобус вечер, защото много често си съкращават последните курсове и въобще не спират по спирки.


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот thanis » Пет 06 авг 2021 8:12


kamaza11 написа:Табелите по спирките най- често не работят, а в сайта всеки рейс ти е еййй тука на 10 минути от спирката. Чакаш като аптал 30 минути, след това ти идват два еднакви един след друг. И това не е единичен случай, а нещо редовно. Просто толкоз им е измислен графикът. Има 3-4 основни линии, които си идват по- редовно, а другите са на късмет.


В Пловдив не бяхте ли по тъпа схема с два или три подизпълнителя. Т.е. общината си плаща уж за услугата, ама много много не ги проконтролирва и се почва с леки своеволия и нещата които си описал се случват.

Принципно Пловдив е доста зле от към трафик, редовно пътувам към тепетата и винаги, ВИНАГИ има повече трафик от колкото е нормално. В 10, в 11, в 14, в 15:30. Винаги гледам да си свърша работата преди сутрешното задръстване и да съм тръгнал преди 16ч и винаги има усложнен трафик. Не помага и че на доста места, настилката не е оправена. Както и факта, че мобилността е изключително достъпна в България за разлика от други държави. Принуждава куцо и сакато да се придвижва с кола.

Градския транспорт не е лукс и не е нормално в големи градове в България да няма поне базов транспорт, щот после колите пушели много и всички имали бакии и т.н.

Много хора биха използвали градския, ако е климатизиран, ако е редовен и ако цените не са 2лв в посока и има нормлано съобразени карти. Дори 10% от хората да се качат в градския, пак много ще се облекчава трафика в града.

Поне 70% от колите по пътя са с един човек вътре. Тъпо е да се бутат политики за здравето на въздуха и да не се гледа глобално и как да се реши проблема, а как да се усвоят средства и след тва кво ще да става.

Отговорността на големите общини за удобен градски транспорт не трябва да се забравя и хората трябва да си се борят за това.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот kamaza11 » Пет 06 авг 2021 9:00


Точно така. Две или три фирми са превозвачите.
За трафикът също си прав. Онзи ден влизам в София- 10 коли пред мен на едно крътовище в студентски. Точно за 2 минути минах, всички тръгват като влак с вагони и се изнасят бързо. Пък да не говорим за големите булеварди, там имаш по 3 ленти и никой не се шматка наляво надясно и не прави задръстване. Та така, прибрах се в Пловдив и още на първото кръстовище 3 коли бяха пред мен- ами минах на втория светофар.
Мисля, че съм офтопик, така че се извинявам.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4704
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот tdi fen » Пет 06 авг 2021 10:15


в София градския транспорт върви с работното време на държавните служители до около 19-20ч е що годе добре разбийте 20 минути интервал ,ама не всички работят от до 17 или 18 часа някой работят до 22:00 и събота и неделя ,а тогава от личен опит мога кажа,че е много зле 25 км се пътуват по 1:30-2 часа ,което не особенно добре


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 авг 2021 11:49


cecoa1 написа:На мен пък спирачките ми се виждат безсмислено скъпи, както и тая глупост да се сменят гуми преди да са гръмнали. :mhihi

Правото да притежаваш и ползваш автомобил не е безусловно, и това не е случайно. Затова или изпълняваш изискванията когато искаш да го ползваш, или просто не го ползваш. Всичко друго са оправдания.

Ще се самоцитирам, прочетете го още веднъж, и се спрете с глупостите.

Да ви обобщя - никой не пречи всеки да притежава и ползва произволно стара кола, стига тя да е изправна. Ще се забрани, някога, временно или постоянно, движението на стари коли в центровете на големите градове.
И?! Какво от това, на босия чорапите ли се опитват да вземат?! Обществен транспорт все пак там има, за който няма възможност за по-нова кола. Ама да не си говорим глупости, как някой ходещ всеки ден в центъра е на ръба на оцеляването, и му е жизненоважно да е с кола.
Ще тръгне някой да обяснява, че колата вече не била лукс, а необходимост... ОК, може би където няма алтернатива, сигурно е така, но това със сигурност не са големите градове.
Ама с градския транспорт било по-гадно, по-бавно, по-некомфортно... Да, може и така да е(често е спорно), но все пак ще се придвижваш, което е основната цел, а другото е лукс, за който се плаща.

Отделно за сервизи, DPF-и, катализатори и пр... Направо смешен плач, и абсурдни оправдания.
А истината е, че ни е широко около врата в България, технически контрол от слаб до никакъв, сервизни услуги всякакви, и манталитет от сорта - да се карат коли, за които комплект нови гуми ни се виждат скъпи(имаше такава тема наскоро, човека май с Ауди А6).
И за елементарни неща не се замисляте като пишете някои глупости... Но явно на някои хора им е ниска камбанарията от която гледат... Особено пък като се пише на килограм, как било в чужбина... Много от философите трябва да поживеят в тази чужбина, за да схванат някои елементарни неща. Западняците не от много излишни пари карат нови коли...просто условията го налагат. И у нас биха се карали повече нови коли, дори при сегашните доходи, ако останалите условия бяха като на Запад. Щом колегите ми тук в Германия си купуват нови коли за около 20-30 хиляди евро, то колегите ми в България биха могли да си купуват нови коли около 10-15 хиляди евро, тъй като разликата в заплатите е горе-долу такава. Само че тия тук прегледа им е стриктен, а сервиза взима скъпо...(Затова е важна гаранцията). Докато у нас не е баш така. Отделно, че тия тука си купуват съответстващ на жизнения стандарт клас автомобил, а у нас предпочитат по-висок клас, макар и по-стара и без гаранция. После защо поддръжката била толкова скъпа, ама гуми, па катализатори, DPF... И от там държавата е виновна, световния империализъм, илюминатите, комунистите, евреите, Гришата и сушата или кишата... Аман от това извратено сиромахомилство!

ПП: Имам собствено мнение за реалните екологични ползи от тези нови ограничения, НО въпреки това смятам, че каквото е решено и прието да се спазва и контролира, трябва да се изпълнява.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vanesto » Пет 06 авг 2021 12:21


Понеже сме тъпаци и пишем глупости, и в България ни е широко около врата, пък сме и циции и не щем да дадем по 20-30 хил. евро за нов автомобил, както правят прилежните и умни германци, айде сега да видим как стои положението със стимулите за покупка на нов автомобил /електромобил/ в Германия, в Бг и в съседните ни страни:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... ektromobil
https://www.24chasa.bg/avto/article/9972649
Проблемът не е, че забраняват достъпа на старите коли до центъра, да нека го забраняват, нека да сме еко, нека да е чист въздуха. Начинът, по който се прави в Бг не е правилен и не води до нищо. Щом един закон може да бъде лесно заобиколен, това не е никакъв закон.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 авг 2021 12:35


Съгласен съм с последната част. И въпреки това се реве, дори срещу неработещи рестрикции.

А за субсидиите - така е. Но и в Германия те са от няколко години. И нещата вървят паралелно с натиска за екология, какъвто у нас е все още блед, неясен, и евентуално слабо работещ план за в бъдеще...


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vanesto » Пет 06 авг 2021 12:47


Ами реве се, защото нашите политици вземат само тези практики от ЕС, които на тях са им угодни, и с които могат да си пълнят гушите. А това, което може да е в полза на потребителя, то не се прилага в Бг. Политиците ни въобще не мислят за екология, това е толкова непонятна дума за тях и не ги интересува. Уж сме в ЕС, а се пригалат избирателно разни директиви. Защо, и как няма да реве народът?


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот thanis » Пет 06 авг 2021 12:54


Колега, тия бонуси са до края на годината и общо взето след това ще спадат, няма да се качват. Недей да забравяш все пак VW каква компания е.
Както и в България, не е единствен бонус безплатното паркиране за електричките.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот vanesto » Пет 06 авг 2021 12:57


Еми ще спадат, защото ще спада и производството на ДВГ, докато през 2035г спре напълно, когато щеш не щеш, ще трябва да си купиш електричка. Но то тогава и цените им ще са по-достъпни.


Потребителски аватар
PlamenDimitrov1
Мнения: 67
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
Двигател: ABF 95 _ 1Y 93

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот PlamenDimitrov1 » Пет 06 авг 2021 13:02


cecoa1 не съм съгласен само с "неясен" натиск за екология. Пределно е ясно, че докато вие спорите за мръсен въздух, други хора мислят как да направят пари. Първи пример е с колко скочиха цените на ГТП-тата над стойността на новия стикер. Да кажем, трябвало е да купят ново оборудване, добре приема се. Какво оправдание може да се каже за втория пример обаче?

Втори пример: https://fakti.bg/bulgaria/594936-kak-mo ... pred-fakti - значи ще се ограничават/спират стари коли за по-чист въздух, но в същото време и ще се горят "преработени отпадъци"?


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот thanis » Пет 06 авг 2021 13:25


Колега @PlamenDimitrov1, когато се прави подобна система, не си представяй огромен лагерен огън и с транспортьор всичко да се излива и цялата пушилка да те трови.

Ако е waste-to-energy тип, няма чак такъв проблем, както, ако е класически инсинератор, което силно ме съмнява за сумата от 350 милиона. Факт е, че замърсява повече от газова централа, но спомага за контрола над боклука.
Такива централи има на много места в Европа и Америка.

Топлата вода е отдавна измислена, въпроса е нашенците да правят нещата както трябва.

Последна промяна от thanis на Пет 06 авг 2021 13:46, променено общо 1 път.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 авг 2021 13:39


Аз не споря за мръсен въздух, даже казах, че за това мнението ми е различно.
Казвам само, че правилата трябва да се спазват. А също така да се упражнява обществен натиск, правилата да са достатъчно читави.

ПП: А за реването, че взимали едно пък не взимали друго(от чужбина), е абсурдно оправдание.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: niki_k и 36 госта