Аз ще се намеся също на страната на Стефан.
Нещата с безопасността и въобще правилното шофиране, не са прости. Мисля, че спор по този въпрос няма.
НО! В тази тема се коментират конкретно гумите. Колкото е грешно да се акцентира, че те са най-основния фактор за безопасността, толкова е грешно и обратното твърдение, че те са с почти пренебрежимо значение. Истината е по средата - те СА важен фактор, върху който се влияе относително най-лесно - човек не може да си купи лесно(и винаги) умения, знания, рефлекси... Т.е. при относително константни други фактори, да дадеш едни 200лв повече за комплект гуми, които ще ползваш четири години, и които превъзхождат ниския клас(повече или по-малко) по всички експлоатационни показатели, си е съвсем логически оправдано. Разликата в цената на месец, е по-малка от кутия цигари. И дори най-спокойния и сигурен шофьор, с отлична кола, спирачки и амортисьори, може да се окаже в ситуация, при която само разликата в качествата на гумата да е решаваща за фатални последствия. Да, ако разгледаме такъв вариант, с каква вероятност би се случил, може и да ни се види достатъчно невероятен, но въпреки всичко той съществува. Отделно, застраховайки се срещу такъв вариант, ние получаваме преимущества и в много други ситуации в ежедневието.
Подкрепям и разсъжденията, че пестенето от гуми, най-често е свързано и с пестене от останалата поддръжка на автомобила. Съвсем откровено не симпатизирам на хора със скъп размер гуми, свързан с висок клас автомобили, които се опитват да пестят от гуми.
Дори и логиката на Кайзен(нищо лично) да се поддържа добре автомобил, но да се пести от по-нисък клас гуми(разчитайки прекалено на шофьорски умения), за мен е меко казано странна. Особено при консумативи сменящи се на такива периоди, че разликата в цените не са съществени.
Добрите шофьорски умения и хубавите гуми не са взаимно изключващи се неща. Едното обаче струва само дребни пари и си е константа, а другото зависи от много неща. И не знам защо се вгледахте само в спирането...



Зимни гуми - кой с какви - оценка
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Цецо, съжалявам единствено, че нямам точен изказ като твоя
И за спокойствието ти, също ти завиждам

И за спокойствието ти, също ти завиждам

- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Много издребняваме вече. За 2-3-5 метра ...
Мисля, тезата на Кайзен, а и моята, не е против тезата за хубавите гуми. Просто има различни шофьори, фактори и т.н.
Владо, както и аз, имаме по-агресивен стил на шофиране. Аз не го крия, но не се и гордея. Всъщност и двамата сме с гуми номер 1 в онзи списък. Лично аз си ги избрах точно след четене на тестове и ревюта.
Но ако имам стила на майка ми, бих си спестил няколко стотин лева. На нея и такива гуми и купувам. Защото тя с 50км/ч никога няма да приближи пътека(не знам и дали вдига изобщо толкова). Кара по 5км на ден, през ден.
Ето и отговорът как да се скъси спирачния път - по-ниска скорост и спокоен стил.
Виждал съм какви хора си купуват гуми от метро и кауфланд. Еми смело твърдя, че са супер спокойни шофьори, дори без да ги познавам. Личи си
Вършат им работа, карат си и така.
Тъ, хора всякакви. Пишлегари с БМВета карат с 3та употреба и дрифтят по пешаходните пътеки... Това вече е друго!
Това дори не е проблем до гумите. Това е криминален проблем.
И има разлика с човек, който чете и влиза тук да пита кои гуми от ниския клас са малко по-добри и да си купи. Този последния не виждам причина да бъде нападан тук за ограничените си възможности и избор.
Колко хора пишат, че карат еди каква си нисък клас и нямат проблеми? Нямат, защото сигурно се съобразяват. Не виждам причина да бъдат карани да се чувстват едва ли не зле, че имат други нужди и разбирания.
Това беше и в основата на целия спор, мисля?!
Точно това е силно преувеличено и излишно драматизирано изказване. Разбирам идеята да се подсили смисъла, но нека сме реалисти - в ситуацията с пешеходната пътека и 40км/ч, разликата е дали ще спреш на комфортна за пешеходеца дистанция или ще го притесниш. А дори и да го удариш с остатъчните 3км/ч, основно ще си отнесеш псувня, а не такъв фатализъм.
Фатализъм ще има при пределните възможности на кола, шофьор и гуми. Тогава съм съгласен, но то няма общо с дискутирания тип спокойни шофьори!
Между другото, колите от завода излизат с едни от най-ужасните гуми
Мисля, тезата на Кайзен, а и моята, не е против тезата за хубавите гуми. Просто има различни шофьори, фактори и т.н.
Владо, както и аз, имаме по-агресивен стил на шофиране. Аз не го крия, но не се и гордея. Всъщност и двамата сме с гуми номер 1 в онзи списък. Лично аз си ги избрах точно след четене на тестове и ревюта.
Но ако имам стила на майка ми, бих си спестил няколко стотин лева. На нея и такива гуми и купувам. Защото тя с 50км/ч никога няма да приближи пътека(не знам и дали вдига изобщо толкова). Кара по 5км на ден, през ден.
Ето и отговорът как да се скъси спирачния път - по-ниска скорост и спокоен стил.
Виждал съм какви хора си купуват гуми от метро и кауфланд. Еми смело твърдя, че са супер спокойни шофьори, дори без да ги познавам. Личи си

Вършат им работа, карат си и така.
Тъ, хора всякакви. Пишлегари с БМВета карат с 3та употреба и дрифтят по пешаходните пътеки... Това вече е друго!
Това дори не е проблем до гумите. Това е криминален проблем.
И има разлика с човек, който чете и влиза тук да пита кои гуми от ниския клас са малко по-добри и да си купи. Този последния не виждам причина да бъде нападан тук за ограничените си възможности и избор.
Колко хора пишат, че карат еди каква си нисък клас и нямат проблеми? Нямат, защото сигурно се съобразяват. Не виждам причина да бъдат карани да се чувстват едва ли не зле, че имат други нужди и разбирания.
Това беше и в основата на целия спор, мисля?!
И дори най-спокойния и сигурен шофьор, с отлична кола, спирачки и амортисьори, може да се окаже в ситуация, при която само разликата в качествата на гумата да е решаваща за фатални последствия.
Точно това е силно преувеличено и излишно драматизирано изказване. Разбирам идеята да се подсили смисъла, но нека сме реалисти - в ситуацията с пешеходната пътека и 40км/ч, разликата е дали ще спреш на комфортна за пешеходеца дистанция или ще го притесниш. А дори и да го удариш с остатъчните 3км/ч, основно ще си отнесеш псувня, а не такъв фатализъм.
Фатализъм ще има при пределните възможности на кола, шофьор и гуми. Тогава съм съгласен, но то няма общо с дискутирания тип спокойни шофьори!
Между другото, колите от завода излизат с едни от най-ужасните гуми

- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Точно това е силно преувеличено и излишно драматизирано изказване.
Галине, няма перфектни хора респ. шофьори. Всички грешим. Хубавата гума ти дава предимство само и единствено тогава, когато ти се налага да впрегнеш всичкия си опит и умения, за да избегнеш кофти ситуация. Истината е действително по средата - както Цецо се изрази. Всичко е важно, за да бъде избегнато ПТП (не дай Боже с пострадал човек). Като започнем от гумите, минем през накладките, амортисьорите, спирачната система като цяло, колко е разсеян шофьорът, какви са му рефлексите, как е със зрението и т.н. фактори. НЕ съм ги изброил по важност. Всичко е важно в кофти ситуация, когато ни се поднесе такава. Ползвам думата "когато", вместо "ако". Всеки от нас може да попадне на грешното място в грешното време.
- Кайзен
- Мнения: 1640
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
cecoa1 написа:Подкрепям и разсъжденията, че пестенето от гуми, най-често е свързано и с пестене от останалата поддръжка на автомобила. Съвсем откровено не симпатизирам на хора със скъп размер гуми, свързан с висок клас автомобили, които се опитват да пестят от гуми.
Дори и логиката на Кайзен(нищо лично) да се поддържа добре автомобил, но да се пести от по-нисък клас гуми(разчитайки прекалено на шофьорски умения), за мен е меко казано странна. Особено при консумативи сменящи се на такива периоди, че разликата в цените не са съществени.
Нарича се начин на живот.
Предполагам всички, които карат с топ гуми, се обличат с най-добрите и скъпи дрехи, летят бизнес класа и закусват с хайвер. Също така всяка година почиват на Малдивите и си сменят автомобила с нов на всеки 10г, защото гаранцията на въздушнните възглавници е толкова.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20287
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
И аз миналата зима монтирах на полото на тъщата среден клас зимни гуми, които замениха гуми на 3-4 зими с перфектен грайфер и не повече от 5-6000 км общ пробег. Просто ми се оплака, че е забуксувала в един сняг и вече се усеща, че не са нови.
Полото е 2007-ма и е на 108 000 км, навъртяни най-вече от децата й, докато е била нова колата. Смятай колко се кара, а напоследък пък съвсем. Въореки това има и комплект зимни, а и комплект летни гуми среден клас.
Среден клас за мен означава Kleber Kristalp HP3, които избрах и по препоръки на колеги от форума в настоящата тема, а и видях, че имат много добро представяне на тестовете. Тя е доста доволна, каза, че усеща по-стабилна колата на сняг.
Не твърдя, че премиум гумите са панацея, но не мисля, че трябва чак толкова да се тъни, че да се стига до крайности и откровено имитиращи продукти и на всичкото отгоре да се и хвалим във форума как с тия продукти е*ем дявола във въздуха...
Полото е 2007-ма и е на 108 000 км, навъртяни най-вече от децата й, докато е била нова колата. Смятай колко се кара, а напоследък пък съвсем. Въореки това има и комплект зимни, а и комплект летни гуми среден клас.
Среден клас за мен означава Kleber Kristalp HP3, които избрах и по препоръки на колеги от форума в настоящата тема, а и видях, че имат много добро представяне на тестовете. Тя е доста доволна, каза, че усеща по-стабилна колата на сняг.
Не твърдя, че премиум гумите са панацея, но не мисля, че трябва чак толкова да се тъни, че да се стига до крайности и откровено имитиращи продукти и на всичкото отгоре да се и хвалим във форума как с тия продукти е*ем дявола във въздуха...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Писал съм доста пъти за китайските Блек Лайън, с които животът ме събра (предишен собственик). Как купих Конти и след много малко продадох Контито и сложих китайските.
Та, не само премиум не е панацея, а откровено могат да изостават от по-нисък клас.
Факт е, че никога нямаше и да тествам китайските.
Факт е, че това е по скоро изключение.
А по въпросът с няколкоъо метра и тестовете, ще си позволя шегата, че трябва всички да караме една кола:
Тук са си бая метри разлика
Даже и на мама трябва да взема такава, за по-сигурно
Та, не само премиум не е панацея, а откровено могат да изостават от по-нисък клас.
Факт е, че никога нямаше и да тествам китайските.
Факт е, че това е по скоро изключение.
А по въпросът с няколкоъо метра и тестовете, ще си позволя шегата, че трябва всички да караме една кола:
Тук са си бая метри разлика
Даже и на мама трябва да взема такава, за по-сигурно

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Кайзен, ако изредените неща са на цената на ЕДНА кутия цигари за месец, бих си направил абонамент за всичко топ.
На местоположението ти пише "Германия", огледай се, колко хора там карат с нисък клас гуми(освен теб)?! Включително на нисък клас автомобили.
Не е същото като да си купиш Голф, вместо Мерцедес, щото си пестелив.
А за преекспонирането на фаталното значение на гумите, не пожелавам на никого да се убеждава по трудния начин. Мога и с конкретни примери, много по-подходящи от дадените до момента, че дори и такива от живия живот. Но не искам да обиждам интелигентността на твърдящите обратното, макар че в някакъв смисъл това би било полезно за тях.
Когато разликата за взимане на най-доброто(или близо до него) е смешна, просто не ми трябват тънки сметки и сложни разсъждения...за тип шофьори и пр.
Това, че българина е странно същество, и не може да стигне до "дълбокия" извод, че 100-200лв разхвърляни на поне четири години, не са разлика, върху която си струва много да мисли всеки що-годе нормален притежател на моторна каляска, е една съвсем различна тема. Особен нюанс в нея е варианта, когато хора си купуват коли от висок клас, със скъпи размери гуми(И въобще скъпа поддръжка), и разпитват за гуми втора употреба или хептен евтини нови. Хубаво, искаш да си пишман баровец, някакъв уонаби супергерой, ама не ти стигат парите... Просто няма как да получиш моето уважение. Да, при някои размери гуми, разликите с хептен топ моделите става доста значителна, може би тогава при определени обстоятелства
бих разбрал да се вземе някакъв среден клас, ама хептен евтини, не го разбирам.
Май е време да хвърля и бомбата от теорията на автомобила, че чистият спирачен път зависи само от коефициента на сцепление на гумите с настилката. Особено при липса на ABS(при него има малки разлики в зависимост как действа). Та не знам тия таблици какво точно показват, може би се опитват да опровергаят физиката.
На местоположението ти пише "Германия", огледай се, колко хора там карат с нисък клас гуми(освен теб)?! Включително на нисък клас автомобили.
Не е същото като да си купиш Голф, вместо Мерцедес, щото си пестелив.
А за преекспонирането на фаталното значение на гумите, не пожелавам на никого да се убеждава по трудния начин. Мога и с конкретни примери, много по-подходящи от дадените до момента, че дори и такива от живия живот. Но не искам да обиждам интелигентността на твърдящите обратното, макар че в някакъв смисъл това би било полезно за тях.
Когато разликата за взимане на най-доброто(или близо до него) е смешна, просто не ми трябват тънки сметки и сложни разсъждения...за тип шофьори и пр.
Това, че българина е странно същество, и не може да стигне до "дълбокия" извод, че 100-200лв разхвърляни на поне четири години, не са разлика, върху която си струва много да мисли всеки що-годе нормален притежател на моторна каляска, е една съвсем различна тема. Особен нюанс в нея е варианта, когато хора си купуват коли от висок клас, със скъпи размери гуми(И въобще скъпа поддръжка), и разпитват за гуми втора употреба или хептен евтини нови. Хубаво, искаш да си пишман баровец, някакъв уонаби супергерой, ама не ти стигат парите... Просто няма как да получиш моето уважение. Да, при някои размери гуми, разликите с хептен топ моделите става доста значителна, може би тогава при определени обстоятелства

Май е време да хвърля и бомбата от теорията на автомобила, че чистият спирачен път зависи само от коефициента на сцепление на гумите с настилката. Особено при липса на ABS(при него има малки разлики в зависимост как действа). Та не знам тия таблици какво точно показват, може би се опитват да опровергаят физиката.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
cecoa1 написа:... чистият спирачен път зависи само от коефициента на сцепление на гумите
с настилката.
А това червеното от какво зависи, че чак да е бомба и нещо различно от казаното до тук?

-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Зависи от гумата и настилката. А не от марка и модел кола, дори не и от тегло. И варира в относително тесни граници при тестовете за максимални спирачни възможности. От което следва, че разлики в чистия спирачен път при скорости до около 100км/ч(каквито са повечето тестове), не може да варира в прекалено големи граници с що-годе адекватни гуми.
При еднакъв коефициент на сцепление, еднаква работа на ABS, различни превозни средства ще имат еднакво дълъг чист спирачен път. Независимо дали на едното има емблема с изправено конче, а на другото някоя стилизирана "ладия лека"...
При еднакъв коефициент на сцепление, еднаква работа на ABS, различни превозни средства ще имат еднакво дълъг чист спирачен път. Независимо дали на едното има емблема с изправено конче, а на другото някоя стилизирана "ладия лека"...
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Ами Ферари са си Ферари. А и кЛатрото на Ауди не е зле, там вече си иска еднаквите гуми.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Факт, не зависи от марката и модела на колата, но ферарито може да е с двойно по-широки гуми, с по-добър натиск към настилката (примерно заради аеродинамика) и да е по-леко. Все предпоставки да спре в пъти по-бързо от един голф със същият клас гуми.
Големи фермани се изписаха за премиум гуми и масови такива. Отварям пуканките и чакам някой да се сети колко ни е изтъркан асфалта на ключови кръстовища.
Човек ще тръгне да търси нещо полезно в тази тема и ще чете 5 страници заяждане...
Големи фермани се изписаха за премиум гуми и масови такива. Отварям пуканките и чакам някой да се сети колко ни е изтъркан асфалта на ключови кръстовища.
Човек ще тръгне да търси нещо полезно в тази тема и ще чете 5 страници заяждане...
- Кайзен
- Мнения: 1640
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
cecoa1 написа:Кайзен, ако изредените неща са на цената на ЕДНА кутия цигари за месец, бих си направил абонамент за всичко топ.
На местоположението ти пише "Германия", огледай се, колко хора там карат с нисък клас гуми(освен теб)?! Включително на нисък клас автомобили.
Не е същото като да си купиш Голф, вместо Мерцедес, щото си пестелив.
Поне да се беше постарал да прочетеш какви гуми използвам.. Не са нисък клас. Но не са и най-високия.
И понеже в момента избирам всесезонни гуми за новата кола на жена ми, която е получихме с летни гуми, та попитах най-близкия гумаджия, който беше препоръчан от всички съседи, с кои марки работи - Wanli, Riken, Goodride, Event, Ovation, Superia, Semperit, Barum, Conti, Hankook и Fulda. Най-продаваните от него гуми през последните няколко години били Hankook. Това отговаря и на водената статистика в Германия, където най-продаваната лятна гума е била Hankook Ventus Prime, зимна - Hankook Winter i*cept и всесезонна - Hankook Kinergy 4S.
И не, не става дума за пестеливост, а за пресметливост. Електроуредите ми не са Miele, но не са и Beko. Не карам Ферари, но не карам и Дачия. Не притежвам палат/замък, а къща, но не живея и в панелка. Към нея имам и два гаража и колите стоят в гаражите. Имам си брада, имам си и гребенче. Не е като на гол тумбак - чифте пищови. И т.н., и т.н.
След като съм преценил, че гуми за 60€/бр (350€ с монтаж за 4) са ми достатъчни, то не виждам причина да платя 75€/бр (410€ с монтаж за 4). И тук въпроса не е дали ще дам 60€ повече за гуми, а дали с тези 60€ да направя щастлив някой член на семейството или ще купя добавки за нафтата/бензина, или ще направя анализ на използваното масло и т.н. И понеже никой от вас не прави анализ на използвано масло или ползва масово добавка за дизел на базата на лакочистител, това не ми дава правото да го нарека пестелив или да го обвиня, че не си потдържда колата както трябва.
Защото ако не даваш пари за анализ на маслото, то значи че не си сменяш амортисьорите - това е вашата логика. Моята не е такава.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
Много интересна комбинация - масло в лаборатория, добавки в горивото, но гуми според съвета на гумаджията...
Предпочиташ да караш с масло, което да надвишава изискванията на твоя двигател, но не и с гуми, превишаващи изискванията ти като шофьор?! Вероятно и даваш повече пари за първото, отколкото биха били нужни за второто... Важно ти е, да запазиш някакъв имагинерен ресурс на двигателя, който никой няма да го оцени(щото трудно се оценява), а вероятно няма да го използваш и сам?!
Какъв е шансът двигателят ти да влезе случайно в режим, при който малко по-доброто масло да му е от съществено важно значение(особено при описания стил на шофиране)?! А какъв е шансът, дори сигурен шофьор да попадне случайно в ситуация(дори не по негова вина), при която малко по-добрите гуми да са му от съществено значение?! Дори и двете вероятности да изглеждат малки, то разликата между тях е доста голяма в полза на втората. Но пък и не е задължително грижата за едното да изключва грижата и за другото, даже е логично, когато човек е перфекционист, това да е нагласата му към всичко. Разбирам, да си немска лелка, която просто следва инструкциите, сменя масло на 30 хиляди километра, купува гуми каквито и предложат, и така нататък в този дух... Но като интелигентен и грамотен човек, не мога да те разбера. Още повече, че доста от малко по-скъпите гуми, могат да имат освен всичко друго и малко по висок ресурс, с което разликата в цената хептен се изравнява.
За Ханкук ще ми е интересно да видя статистиката, особено пък със следващите поне 4-5 марки в нея... Доколкото и на мен гумаджии в Германия са ми препоръчвали марката поне два-три пъти(че дори съм и купувал веднъж), а пък от тестове и личен опит не съм останал с много добри впечатления, предполагам, че просто имат най-голяма изгода да я препоръчват(не толкова заради добри показатели). От друга страна в Германия има доста хора, които се доверяват на такива препоръки. Може би и асортимента на тази марка в различни размери и за различните сезони(плюс всесезонни) се поддържат по-добре. Последното от опит - точно всесезонни преди няколко години, в малко непопулярен вече размер(за малък автомобил), избора беше съвсем скромен.
Според мен, всеки човек, поне в Германия, който си е направил труда да чете тестове на гуми, взима нещо от първите 5-6 места в класацията.
ПП: Личната ми препоръка за нови всесезонни гуми, каквито казваш че ще търсиш, е Goodyear 4season втора генерация. Мой приятел взе такива по моя препоръка(имал съм първо поколение), след като му предлагаха точно Ханкук. Напълно доволен е, а и аз съм му подкарвал колата, също ги намирам за отличен избор. Не знам как са като цени спрямо другите, предполагам скромни разлики евентуално.
Предпочиташ да караш с масло, което да надвишава изискванията на твоя двигател, но не и с гуми, превишаващи изискванията ти като шофьор?! Вероятно и даваш повече пари за първото, отколкото биха били нужни за второто... Важно ти е, да запазиш някакъв имагинерен ресурс на двигателя, който никой няма да го оцени(щото трудно се оценява), а вероятно няма да го използваш и сам?!
Какъв е шансът двигателят ти да влезе случайно в режим, при който малко по-доброто масло да му е от съществено важно значение(особено при описания стил на шофиране)?! А какъв е шансът, дори сигурен шофьор да попадне случайно в ситуация(дори не по негова вина), при която малко по-добрите гуми да са му от съществено значение?! Дори и двете вероятности да изглеждат малки, то разликата между тях е доста голяма в полза на втората. Но пък и не е задължително грижата за едното да изключва грижата и за другото, даже е логично, когато човек е перфекционист, това да е нагласата му към всичко. Разбирам, да си немска лелка, която просто следва инструкциите, сменя масло на 30 хиляди километра, купува гуми каквито и предложат, и така нататък в този дух... Но като интелигентен и грамотен човек, не мога да те разбера. Още повече, че доста от малко по-скъпите гуми, могат да имат освен всичко друго и малко по висок ресурс, с което разликата в цената хептен се изравнява.
За Ханкук ще ми е интересно да видя статистиката, особено пък със следващите поне 4-5 марки в нея... Доколкото и на мен гумаджии в Германия са ми препоръчвали марката поне два-три пъти(че дори съм и купувал веднъж), а пък от тестове и личен опит не съм останал с много добри впечатления, предполагам, че просто имат най-голяма изгода да я препоръчват(не толкова заради добри показатели). От друга страна в Германия има доста хора, които се доверяват на такива препоръки. Може би и асортимента на тази марка в различни размери и за различните сезони(плюс всесезонни) се поддържат по-добре. Последното от опит - точно всесезонни преди няколко години, в малко непопулярен вече размер(за малък автомобил), избора беше съвсем скромен.
Според мен, всеки човек, поне в Германия, който си е направил труда да чете тестове на гуми, взима нещо от първите 5-6 места в класацията.
ПП: Личната ми препоръка за нови всесезонни гуми, каквито казваш че ще търсиш, е Goodyear 4season втора генерация. Мой приятел взе такива по моя препоръка(имал съм първо поколение), след като му предлагаха точно Ханкук. Напълно доволен е, а и аз съм му подкарвал колата, също ги намирам за отличен избор. Не знам как са като цени спрямо другите, предполагам скромни разлики евентуално.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимни гуми - кой с какви - оценка
cecoa1 написа:Много интересна комбинация - масло в лаборатория, добавки в горивото, но гуми според съвета на гумаджията...
И аз забелязах довода със съвет от гумаджия. Има малко оправдание, че вероятно става дума за германски гумаджия и дано е нещо повече от нашенски. Защото наш гумаджия да ти дава съвет е малко по-зле от това да слушаш теориите на продавач в Техномаркет. Оня в ТМ просто си говори каквото е чул без да му пука ще купуваш или няма, докато гумаджията хем не разбира почти нищо, хем и има явен интерес да пробута гумите, с които разполага. Естествено като продава китайски да те убеждава колко свестни са те.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта