Здравейте! Рових из форумите, но все стари теми и основно за 2ки мотор и само проблеми и само проблеми за този модел.. Ще карам по същество..
От доста време карам Пасат Б5, като му дойде момента за смяна и съм се спрял на Б6 1.9.. За двигателя знам, че е най-коравия и буквално няма лимит за каране, но ме интересува как стоят нещата с поддръжката? Със сигурност ще е по-скъпа от тази на Б5-цата, но колко пък по-скъпа да е? Като отворя всяка една тема, в която има мнение за този модел - винаги има няколко коментара с различни проблеми и тн и се чудя наистина ли е такъв боклук този модел, та само се троши и изкачат постоянно проблеми?
Конкретен модел не съм избрал, бюджетът ми е до 8000 лв, като вярвам, че за тези пари мога да намеря някоя останала читава такава, а вече за Б7.. ще трябва може би още толкова да заделя..
Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Не е чак ненеразрушим тоя точно 1,9. Хубавото му е, че поне няма шестограм на маслената помпа и балансиращи валове.
Ако е просто поддръжка, то тя не е по-скъпа от при B5.
Но разни дреболии понякога... Електрическа ръчна спирачка. Ключа за колата е малко луксозен и със сложен механизъм на таблото. Климатроника също има понякога дребни проблемчета. Ако е с печка като доотоплител, вероятността да не работи също е голяма.
Мотора може да е и с DPF. Освен всичко, точно тия понякога, макар и доста рядко късат мотовилка, и мотора е за изхвърляне.
Ако е просто поддръжка, то тя не е по-скъпа от при B5.
Но разни дреболии понякога... Електрическа ръчна спирачка. Ключа за колата е малко луксозен и със сложен механизъм на таблото. Климатроника също има понякога дребни проблемчета. Ако е с печка като доотоплител, вероятността да не работи също е голяма.
Мотора може да е и с DPF. Освен всичко, точно тия понякога, макар и доста рядко късат мотовилка, и мотора е за изхвърляне.
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
В това поколение съществува ли проблемът с износването на разпределителния вал и леглата на дюзите, както при Б5-5.5?
-
- VW експерт
- Мнения: 1994
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Да, това е при всички PD с два клапана на цилиндър. Но това е малко относителен проблем, някои карат много, други по-малко...в зависимост от поддръжка и каране може би. Вал с дреболиите се сменя за около 600-700лв, често изкарват 250-300 хиляди километра, а понякога и доста повече. Разбиването на леглата в главата е по-съществен проблем, но и той е относително кога и как...
- alpinab
- Мнения: 644
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Като бивш собственик на такъв бих си позволил да посъветвам да не си купуваш 1.9 на Пасат защото:
- Купето му тежи. Не съм състезател нито бързак. Колата не върви леко с този мотор.
- Няма 6та предавка. За дълго на 5та по магистрала, трака като трактор. Не се свиква, или поне за 4 години не му свикнах.
- Харчи повече от Б6 с мотор CBAB. Вярно с малко, но е повече.
- Последните Б6ци с горния комън рейл мотор са с новото табло, а дори волан и климатик табло.
- Комън рейл дизел, поне за моя стил, някак ми се струва по линеен като поведение. Тук мнението ми е на база, стил на шофиране и конкретни екземпляри (степента на амортизация).
- Поддръжката на комън рейл, ако не изтропа нещо грандиозно не бих казал, че се различава от 1.9тката. Пълното обслужване е съизмеримо във финансово измерение.
- Б6 вече е доста възрастен, търси ръчна кутия. Едва ли ще попаднеш на "истинската" кола точно чакаща теб с DSG.
Слабите места като клапи/моторчета по парно и задна ел. спирачка, мисля са на база конкретна кола. Никога не съм имал драма с никое от двете. Както и с електрическия доотоплител на парното.
- Купето му тежи. Не съм състезател нито бързак. Колата не върви леко с този мотор.
- Няма 6та предавка. За дълго на 5та по магистрала, трака като трактор. Не се свиква, или поне за 4 години не му свикнах.
- Харчи повече от Б6 с мотор CBAB. Вярно с малко, но е повече.
- Последните Б6ци с горния комън рейл мотор са с новото табло, а дори волан и климатик табло.
- Комън рейл дизел, поне за моя стил, някак ми се струва по линеен като поведение. Тук мнението ми е на база, стил на шофиране и конкретни екземпляри (степента на амортизация).
- Поддръжката на комън рейл, ако не изтропа нещо грандиозно не бих казал, че се различава от 1.9тката. Пълното обслужване е съизмеримо във финансово измерение.
- Б6 вече е доста възрастен, търси ръчна кутия. Едва ли ще попаднеш на "истинската" кола точно чакаща теб с DSG.
Слабите места като клапи/моторчета по парно и задна ел. спирачка, мисля са на база конкретна кола. Никога не съм имал драма с никое от двете. Както и с електрическия доотоплител на парното.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2021 9:28
- Автомобил: Passat B5
- Двигател:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
В момента карам Б5 1.9 ТДИ комби ръчка и честно казано по здрава машина няма, но за съжаление й дойде и нейното време.. Другият вариант, вместо Б6 е Голф 5, който има доста общо с Б6, но някак ми се иска този пасат, този път седан обаче и като казваш ти - ръчка.
Като класическо обслужване гледах, а и доста хора ми казваха, че са горе-долу еквивалентни на цените на обслужване на голф 5цата, но пък и много по-трошливи, а някак съм свикнал на пасата да се качвам и карам без да мисля каквото и да било, и не си представям да премина на по-горен клас и да седя и да се чудя кога нещо ще се строши..
Ако наистина са толкова зле и трошливи, то по-добре да заделя за Б7, който го дават много по стабилен, в сравнение с този, а и ако погледна реално над нещата и наистина взема някой кенеф Б6 за 8к и нещо се потроши и вкарам още толкова за ремонт или половината на цената си - то си идва точно пари като за Б7..
Иначе твърдо съм се спрял да е пак Пасат
Като класическо обслужване гледах, а и доста хора ми казваха, че са горе-долу еквивалентни на цените на обслужване на голф 5цата, но пък и много по-трошливи, а някак съм свикнал на пасата да се качвам и карам без да мисля каквото и да било, и не си представям да премина на по-горен клас и да седя и да се чудя кога нещо ще се строши..
Ако наистина са толкова зле и трошливи, то по-добре да заделя за Б7, който го дават много по стабилен, в сравнение с този, а и ако погледна реално над нещата и наистина взема някой кенеф Б6 за 8к и нещо се потроши и вкарам още толкова за ремонт или половината на цената си - то си идва точно пари като за Б7..
Иначе твърдо съм се спрял да е пак Пасат
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Колега, ако имаш възможност - задели за по-нов модел.
Щях да пиша, че е безпредметно да сменяш едно поколение автомобил, но не знаех, как ще приемеш коментара ми (някои биха го приели като заяждане).
Ако този те вози и те слуша, карай го докато събереш лев и се мятай на нещо по-ново.

Щях да пиша, че е безпредметно да сменяш едно поколение автомобил, но не знаех, как ще приемеш коментара ми (някои биха го приели като заяждане).
Ако този те вози и те слуша, карай го докато събереш лев и се мятай на нещо по-ново.

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2021 9:28
- Автомобил: Passat B5
- Двигател:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Не се чудих много честно казано и вчера пуснах питане за Б6, а днес вече съм с Б7.. В крайна сметка кола на 15г, която попринцип си се троши, а и не се знаеше тази, на която ще попадна как е карана преди мен и колко нерви щяха да отидят, та директно си взех човек с мен, ходихме, карахме и си взех 2014 година модел, ръчка дизел на що-годе прилични километри около 160к (поне толкова показва :D) пък ще видим дали си е заслужавало..
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Ами, честито!!!!
- alpinab
- Мнения: 644
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Честито, много безаварийни километри пожелавам и само нафта да сипваш! Интересно развитие се получи предвид разликата в предвиденият бюджет и реалната покупка. Постни някоя и друга снимка колега.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор и поддръжка на Пасат B6 1.9
Много слаб модел. Постоянно някакви неща се чупеха. Взехме го едногодишен, производство 2006г юли, 2.0ТДИ BMP на 30000км. Копчета на ръчни ли не бяха, механизма на чистачките, някаква конзола се прецака , та мотора се вирна напред към перките, моторчетата на задните апарати разбира се, заключването на волна също и още и още. Шестограма тръгна да превърта на 190000км, айде балансиращи валове втора ръка на малко километри с набиване на малко по-голям шестограм да влезне плътно. ДПФ-а свърши курса на 200000км тотално запушен, а колата се караше много магистрално, егр-а също развален. На 290000км сменихме разпределителен вал с повдигачи и на 310000км великия BMP стопи бутало и мотора в коша отидЕ. Двигател на старо BMM та засега кара криво-ляв,о като продължава да се чупи, два пъти нещо по компресора на климатика, клапи на климатроника, стоп машинка, тавана се отлепи......и още още. Слаби ламарини, слабо лаково покритие.Само за инфо : BMW E60 530d LCI 235к.с. в момента на 310000км, оригинален ДПФ в перфектно здраве, регенерации между 450-1000км!!! За мотора М57 няма нужда даже да споменавам.
Не знам дали при Пасат Б7 са оправени тези болести но при Б6 е трагедия, няма нещо да не се счупи(дори и радиото). Добре че там мотора е комън-рейл все пак.
Единственото хубаво на тая кола е, че знаеше къде да умира, все в София или около София та успявахме да я изтеглим. Ако бяхме по чужбина........не ми се мисли!
Не знам дали при Пасат Б7 са оправени тези болести но при Б6 е трагедия, няма нещо да не се счупи(дори и радиото). Добре че там мотора е комън-рейл все пак.
Единственото хубаво на тая кола е, че знаеше къде да умира, все в София или около София та успявахме да я изтеглим. Ако бяхме по чужбина........не ми се мисли!
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта