
В тези сметки за годините и километрите трябва да сте наясно, че последните две години откакто е пандемията , на някои автомобили им пада рязко пробега защото повече стоят паркирани отколкото да са в движение. Разбираемо защо.
Опела който взех наскоро е на седем години. До преди две години е бил на 5 години и 98 000 км. със сервизна история в Опел Германия. За последните две години е направил само 6 000 км. и по сервизна книжка колата влиза в България на 104 000 км. Вярвам, че са реални предвид състоянието на колата, но това е възможно предимно при бензинки със сравнително лакоми мотори. При дизелите е много трудно да оцелиш такъв реален малък пробег.
Всъщност това е и едно от многото предимства на бензинов автомобил пред дизелов. Вероятността да намериш такъв с приличен пробег е доста по-голяма. Дизела има едно единствено предимство и то е разхода на гориво. В определени ситуации и високия въртящ момент от ниски обороти, но като гледам вече и съвременните турбо бензинки никак не отстъпват откъм въртящ момент още от 2000 об. нагоре.
Относно това с автокъщите и меренето на компресия. Не знам коя дава и коя не дава, но аз не бих дал 15-20 000 лв. за кола, ако търговеца не е съгласен на преглед на автомобила в сервиз, включително и мерене на компресия. При мен търговеца се съгласи да разкарам колата 600 км. с репатрак за да я прегледам в сервиз в друг град.