McLane написа:Първо в 5 клас не се учи физика :) ,второ когато увеличиш площта на буталото но запазиш диаметъра на тръбите казваш ще се намали налягането :) Ей за тва ги обичам тия форуми
Учеше се, ако не в пети, в шести... Ама явно не си присъствал.
Диаметъра на тръбите го няма въобще в сметката за налягането. Той се приема просто да е достатъчен за да няма голям дроселиращ ефект при работа според дебита течност с който ще се работи. Поради условия за унификация и стандартизация при производство, горното условие обикновенно се преизпълнява.
Налягането е резултат между отношенията на площите на буталата в спирачните апарати и спирачната помпа, и силите които им действат. Казано просто, в Т4 помпата е по-голяма, но и спирачните апарати са други, та предвиденото работно налягане си е колкото при колите.
Когато смениш помпата с по-голям диаметър, за да се постигне същото налягане, е необходима по-голяма сила на педала, но по-малък ход. И обратното, при помпа с по-малък диаметър, е нужен по-голям ход, но по-малка сила. Просто е, като лостове от първи и втори род. Та и затова толкова вади очите, като се пише убедено точно обратното, че и назидателно, колко били калпави пишещите по форуми...