Годишен технически преглед - защо съществува?
- 777
 - Предупреждение за вечен БАН
 - Мнения: 2789
 - Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ако съм в КАТ, аз бих спрял от движение тоя голф. Вземи сложи едно крайно гърне - 70-80лв. Или си доволен да си с пърпоретник.
			
									
									- 
				ilkapavlova
 - Мнения: 41
 - Регистриран на: Нед 28 фев 2016 20:29
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дано скоро дойде време за контрол на шума!Обачеее,как кълва на просташките изцепки със светлините.... 
  
			
									
										
						
  
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
cheffo написа:Няма нищо отдолу, видях го като сменяха маслото.
Ами бръмчи си, ама като усиля радиото не ми пречи
обаче на останалите пречи доста. Но кат ще си свършат работата

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
ilkapavlova написа:...как кълва на просташките изцепки със светлините....![]()
какви светлини

- stefan4o
 - Мнения: 19336
 - Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
 - Автомобил: VW Jetta
 - Двигател: PN 1990+KR 1987
 - Местоположение: Стара Загора
 - Контакти:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не си ли виждал, примерно, БМВ с червено светещи рингове отпред като габарити? Или пък някои си правят сайд маркери и на моменти не става ясно кога му работи мигачът, кога - не.
Моето лично (натъртвам, лично) мнение е, че за такива изгъзици трябва да се демонтират табели на автомобилите. Тук не е САЩ, има си евро-директиви за светлините.
			
													Моето лично (натъртвам, лично) мнение е, че за такива изгъзици трябва да се демонтират табели на автомобилите. Тук не е САЩ, има си евро-директиви за светлините.
				   							 				   
					Последна промяна от stefan4o на Чет 27 яну 2022 10:13, променено общо 1 път.
									
			
										
						Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
КАТ има ли възможност да те праща принудително на ГТП? Примерно такъв с червени рингове, или заради изрязано гърне?
			
									
										
						Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
stefan4o написа:Не си ли виждал, примерно, БМВ с червено светещи рингове отпред като габарити? Или пък някой си правят сайд маркери и на моменти не става ясно кога му работи мигачът, кога - не.
Моето лично (натъртвам, лично) мнение е, че за такива изгъзици трябва да се демонтират табели на автомобилите. Тук не е САЩ, има си евро-директиви за светлините.
аз драми със светлините всякакви съм виждал, стана ми интересно колежката какво има предвид, че не го навързах с нищо писано преди това или пропускам нещо
- 
				ilkapavlova
 - Мнения: 41
 - Регистриран на: Нед 28 фев 2016 20:29
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
По-горе визирах преди всичко коли със светлини /къси , за мъгла и т.н./ ,които с право наричаме електрожени.В града ,в който живея вече всяка трета или четвърта кола е с такива .Това лесно и без участие на КАТ  може да се реши на годишните прегледи.И не ми казвайте , че нямало как да се узнае коя кола как била излязла от завода!
			
									
										
						- stefan4o
 - Мнения: 19336
 - Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
 - Автомобил: VW Jetta
 - Двигател: PN 1990+KR 1987
 - Местоположение: Стара Загора
 - Контакти:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Колежке, визирате тези, дето примерно карат с ксенон или ЛЕД крушки на рефлекторни фарове, които са за халогенна лампа?
			
									
										
						- 
				ilkapavlova
 - Мнения: 41
 - Регистриран на: Нед 28 фев 2016 20:29
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Всичко , което е слагано във фаровете допълнително и ни вади очите .Всякакви приспособления ,вкл. и във фаровете за мъгла , с които някои постоянно карат .Вечер е страшно опасно след разминаване с такъв - лично аз си губя зрението за 3-4 мигвания ,което са си 3-4 секунди -понякога почти спирам ,защото ако има някой с колело  между селата по Е79...
			
									
										
						- 777
 - Предупреждение за вечен БАН
 - Мнения: 2789
 - Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Е да ама знаеш ли на тях как хубаво им свети. И вярват, че хем свети хем не заслепява (някакво чудо). Доказателството е, че не им светват постоянно насрещните. Аз им светя, но трябва да е отделна кола - ако е колона останалите ще се чудят защо си на дълги.
Червените рингове не са никаква драма, нито дразнят нито нищо.
			
									
										
						Червените рингове не са никаква драма, нито дразнят нито нищо.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Тук се спомена за директиви и интересното и парадоксално е, че всичко това е обществено достъпно и ясно можеш да видиш какво може и какво не. 
Принципно трябва да се спазва хомологацията за определен автомобил. Затова съществува технотест в България, ако искаш своеволия. Реално погледнато всички автомобили с десен волан, след като се внесат в България трябва да минат регулиране на фарове.
Всякакъв вид LED крушка е забранена (мисля, само 1 крушка на Philips има типово одобрение), всякакъв вид LED дневни светлини от китове са забранени, всички видове подмяна на светлинната уредба с по-мощна такава са забранени. Забранено е също така да управляваш автомобил с нерегулирани фарове. Както и да си регулираш дългите на определен % вместо дневни.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14%2802%29 Който му се чете и му е интересно
Единственото което мен изключително много ме дразни при по-новите автомобили е, че когато си на auto отпред ти свети и си свиркаш, ама отзад е пълен мрак и когато си караш вечер или има нарушена видимост или почне да вали дъжд и масово хората не се замислят и си се движат без да превключат на фарове, белким светне нещо отзад. Това е огромна предпоставка за ПТП-та, защото за през деня - окей няма проблем, ама като стане сумрак, колата е на границата да си превключи, а по-смотаните модели изощо нямат този сензор и си седят на DRL. Редовно пътувам по АМ Тракия и редовно виждам при свечеряване всякакви индивиди с всякакви автомобили, където не си пускат фаровете, когато се свечери.
			
									
										
						Принципно трябва да се спазва хомологацията за определен автомобил. Затова съществува технотест в България, ако искаш своеволия. Реално погледнато всички автомобили с десен волан, след като се внесат в България трябва да минат регулиране на фарове.
Всякакъв вид LED крушка е забранена (мисля, само 1 крушка на Philips има типово одобрение), всякакъв вид LED дневни светлини от китове са забранени, всички видове подмяна на светлинната уредба с по-мощна такава са забранени. Забранено е също така да управляваш автомобил с нерегулирани фарове. Както и да си регулираш дългите на определен % вместо дневни.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 14%2802%29 Който му се чете и му е интересно
Единственото което мен изключително много ме дразни при по-новите автомобили е, че когато си на auto отпред ти свети и си свиркаш, ама отзад е пълен мрак и когато си караш вечер или има нарушена видимост или почне да вали дъжд и масово хората не се замислят и си се движат без да превключат на фарове, белким светне нещо отзад. Това е огромна предпоставка за ПТП-та, защото за през деня - окей няма проблем, ама като стане сумрак, колата е на границата да си превключи, а по-смотаните модели изощо нямат този сензор и си седят на DRL. Редовно пътувам по АМ Тракия и редовно виждам при свечеряване всякакви индивиди с всякакви автомобили, където не си пускат фаровете, когато се свечери.
- Stivi
 - Мнения: 8378
 - Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Правец-Поморие
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
thanis написа:Единственото което мен изключително много ме дразни при по-новите автомобили е, че когато си на auto отпред ти свети и си свиркаш, ама отзад е пълен мрак
При положение, че човека може да кара на дневни, означава, че не е пълен мрак, пътя се вижда добре и няма как ти, карайки след него на къси да не го видиш ! Предпочитам този вариант, пред тези дето палят всички ламБи дето ги има по колата, сакън някой да не ги забележи ! Иначе съм съгласен,че всякакви намеси по осветителната уредба на автомобила, неотговарящи на предписаното от производителя, трябва да водят до спиране на колата от движение, друга оправия с идиотите няма, но това е в сферата на фантастиката !
Иначе за да не съм само извън темата,при ГТП-то според мен, принципа е : държавата се прави, че ни проверява, ние се правим, че колите ни са в ред

- 777
 - Предупреждение за вечен БАН
 - Мнения: 2789
 - Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
 - Автомобил:
 - Двигател:
 
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
То хубаво, ама във форума има една друга тема кой какви китайски крушки си е сложил. И винаги светят силно и никак не заслепяват.
			
									
										
						Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта