Здравейте, имам нужда от съвет относно покупка на Шаран автоматик.
С две думи - ще се купува кола за човек с намалена подвижност и трябва да е по-висока от седаните, за да е по-лесно качването и слизането от купето. Насочил съм се към Шаран, защото имам близък приятел с такава, който е доста доволен. Трябва да е автоматик, за да може да се адаптира за ползване чрез ръце - подаването на газ и спирачката се позиционират чрез лостова система горе до волана.
Спрял съм се на Mark 1B/Phase 1.75 (2004–2010) поколението.
И тук идват въпросителните - надеждни ли са автоматиците за посочените години? Наясно съм, че всяка кола е карана от различен човек, по различен начин, съответно различна поддръжка е имало и злоупотреба в различна степен... Ясно е, че си е божа работа уцелването на свястна кола, по-скоро питам дали има някакви генерални проблеми с шаранските автоматици между '04 и '10 и съответно дали да забравя за случая. И към кои двигатели да се насоча? (V6 не го взимаме под внимание )
Ползвах и търсачката на форума, за съжаление не успях да намеря отзиви, един колега беше написал, че "На 1.9тди се слага по-здравата 6-степенна със съединителите в маслена баня, като тази кутия се слага на двигатели над 250Нм до 350Нм. 6-степенната е здрава и надеждна, стига редовно да и е сменяно маслото". Като цяло оставам с убеждението, че 1,9 ТДИ е меко казано по-тачен от 2,0 ТДИ.
Проверих в уикипедия, листват 3 вида 1,9 ТДИ - 116, 131 и 150 коня (BVK, ASZ, BTB). Има ли някаква важна разлика между трите и "най-добър" (пак условно казано)? Кой да търся, като целта е да се намери нещото, което на теория има най-малка вероятност да сдаде багажа, понеже покрай заболявания и терапии на човека и т.н. финансите са ограничени.
И последно - да се гледат ли алхамбра и галакси, или само VW - може би поддръжката ще е по-достъпна, отколкото на сеата и форда?
Благодаря.
Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Чел си нещо, но не където трябва.
Ако изключиш 2,8 V6 бензин, остават два варианта с петстепенен автоматик и един с четиристепенен(но там и мотора не е смислен за това купе - 2,0-115к.с. бензин).
1,8 - турбо, бензин 150к.с(означение AWC, Евро 4). или
1,9PD-TDI -115к.с. (означения AUY за Евро 3, и BVK за Евро 4).
Бензина става на газ, дизела е с помпа-дюза, сравнително здрави коли са. Автомата е класически хидротрансформаторен 5-степенен, на ZF, един от най-здравите въобще. Няма нищо общо с DSG(слава Богу) и с писаното за 6-степенната DSG, което си цитирал.
Написаното важи и за Алхамбра, те са еднакви коли.
С Форд Галакси също са еднакви до 2006г(тогава Форд излиза от съвместното производство), но някои от бензиновите двигатели са различни и са си на Форд(с четиристепенен автомат при 2,3). При Галакси има също дизел 1,9-115к.с. с петстепенния автомат, но само AUY, който е Евро 3.
Според мен, е най-добре да се търси BVK- 1,9 помпа-дюза 115к.с, защото е Евро 4, има го до края на производството през септември 2010г. Хубавото е, че този мотор е от малкото без DPF при покриване на Евро 4. (А лошото е, че с този пост им вдигам цената на тези конкретни екземпляри ).
...
Принципно са обемни коли, и дизелите отопляват трудно салона през зимата, та обикновенно имат дизелови печки топлещи антифриза. Хубаво е да работят, или е добър повод за сваляне от цената.
Ако изключиш 2,8 V6 бензин, остават два варианта с петстепенен автоматик и един с четиристепенен(но там и мотора не е смислен за това купе - 2,0-115к.с. бензин).
1,8 - турбо, бензин 150к.с(означение AWC, Евро 4). или
1,9PD-TDI -115к.с. (означения AUY за Евро 3, и BVK за Евро 4).
Бензина става на газ, дизела е с помпа-дюза, сравнително здрави коли са. Автомата е класически хидротрансформаторен 5-степенен, на ZF, един от най-здравите въобще. Няма нищо общо с DSG(слава Богу) и с писаното за 6-степенната DSG, което си цитирал.
Написаното важи и за Алхамбра, те са еднакви коли.
С Форд Галакси също са еднакви до 2006г(тогава Форд излиза от съвместното производство), но някои от бензиновите двигатели са различни и са си на Форд(с четиристепенен автомат при 2,3). При Галакси има също дизел 1,9-115к.с. с петстепенния автомат, но само AUY, който е Евро 3.
Според мен, е най-добре да се търси BVK- 1,9 помпа-дюза 115к.с, защото е Евро 4, има го до края на производството през септември 2010г. Хубавото е, че този мотор е от малкото без DPF при покриване на Евро 4. (А лошото е, че с този пост им вдигам цената на тези конкретни екземпляри ).
...
Принципно са обемни коли, и дизелите отопляват трудно салона през зимата, та обикновенно имат дизелови печки топлещи антифриза. Хубаво е да работят, или е добър повод за сваляне от цената.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 21 фев 2022 20:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Благодаря за поясненията и полезното инфо! Да се надяваме, че продаващите BVK няма да прочетат точно този пост :))
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
@ "мотора не е смислен за това купе - 2,0-115к.с. бензин)"
Какво му е на 2л двигател. Много по- надежден от останалите бензинови. Има много евтина поддръжка. Става и за газ. А и човека няма да ходи на състезания - пише "човек с намалена подвижност".
За локомотиви няма смисъл да набива пари в предвид на рестрикциите в бъдещите- по- строги.
Вярно , че АТМ-а малко похапва масло за разлика от предното поколение, но това важи и за 1,8Т
А за вървенето ADY - чето с 5 ст. скоростна кутия си драпа доволно по магистрала с 140 км/ч продължително.
Алхамбра с еднакъв двигател с Шаран е 1:1 с разликав емблемите по капаци , кормило. Не съм сигурен за цвета на осветяване на таблото.
Какво му е на 2л двигател. Много по- надежден от останалите бензинови. Има много евтина поддръжка. Става и за газ. А и човека няма да ходи на състезания - пише "човек с намалена подвижност".
За локомотиви няма смисъл да набива пари в предвид на рестрикциите в бъдещите- по- строги.
Вярно , че АТМ-а малко похапва масло за разлика от предното поколение, но това важи и за 1,8Т
А за вървенето ADY - чето с 5 ст. скоростна кутия си драпа доволно по магистрала с 140 км/ч продължително.
Алхамбра с еднакъв двигател с Шаран е 1:1 с разликав емблемите по капаци , кормило. Не съм сигурен за цвета на осветяване на таблото.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Добре де, за придвижване става и 2,0 бензин 115к.с. означение ATM. Но харчи масло и автомата е четиристепенен. Иначе на газ стават всички бензинови в тоя модел.
...
Така вече по-добре ли е?
Читав 1,8T не харчи масло, там това е изключение.
...
Така вече по-добре ли е?
Читав 1,8T не харчи масло, там това е изключение.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
cecoa1 написа:Добре де, за придвижване става и 2,0 бензин 115к.с. означение ATM. Но харчи масло и автомата е четиристепенен. Иначе на газ стават всички бензинови в тоя модел.
...
Така вече по-добре ли е?
Читав 1,8T не харчи масло, там това е изключение.
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
cecoa1 написа:Автомата е класически хидротрансформаторен 5-степенен, на ZF, един от най-здравите въобще. Няма нищо общо с DSG(слава Богу) и с писаното за 6-степенната DSG, което си цитирал.
Автоматика не е ZF , а е Jatco ( BVK мотор ). Доста е мудна за купето на Шарана.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Да, прав си, моя грешка. Въпреки това кутията е сравнително здрава.
Последна промяна от cecoa1 на Пон 28 фев 2022 21:48, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
някой знае ли шаран 2007 2.0 TDI има ли шестостен на маслената помпа
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Да, има .tdi fen написа:някой знае ли шаран 2007 2.0 TDI има ли шестостен на маслената помпа
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 21 фев 2022 20:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
И така, търсенето продължава. Преди дни гледах един Шаран 1.8Т 2008 г. автомат, черен, цената е 8200-8400, преди Панчарево се намира.
Мога да споделя няколко впечатления и резултати от диагностика в сервиза, белким спестя на някого тук 200 лв за изкарването от автокъщата и плащането на сервиз. Колата изглеждаше и движеше доста приятно, по снимките не личаха козметични забележки, но на живо е друго.
От сервиза какво се показа - омасляване на двигател, духа компресия в картера, опорите на макферсона са за смяна, външни кормилни накрайници, задни тампони на предните носачи също, гърнетата от край до край били за смяна + заварки имало тук-таме, частична корозия по купето (без нищо фрапантно), датчик на климатика, загнил воден радиатор за смяна, имобилайзера дава грешка, преден десен датчик на парктроника - също, спирачни дискове също за смяна, а и няколко козметични забележки - тапицерията на вратите е на места силно издрана, шофьорското огледало е обелено, тавана е на странни петна, таблото е силно надрано, не е ясно щората зад задните седалки налична ли е. Иначе двигателя работи равномерно, а автомата превключва плавно.
Продавачът не склони да коментира цената, но любезно предложи да закара колата за негова сметка до друг сервиз, за да провери и да докаже че компресия не духа в картера, но така и не го направи. Та ако я гледате тази кола, имайте го предвид и може човека да откликне. Успех!
Мога да споделя няколко впечатления и резултати от диагностика в сервиза, белким спестя на някого тук 200 лв за изкарването от автокъщата и плащането на сервиз. Колата изглеждаше и движеше доста приятно, по снимките не личаха козметични забележки, но на живо е друго.
От сервиза какво се показа - омасляване на двигател, духа компресия в картера, опорите на макферсона са за смяна, външни кормилни накрайници, задни тампони на предните носачи също, гърнетата от край до край били за смяна + заварки имало тук-таме, частична корозия по купето (без нищо фрапантно), датчик на климатика, загнил воден радиатор за смяна, имобилайзера дава грешка, преден десен датчик на парктроника - също, спирачни дискове също за смяна, а и няколко козметични забележки - тапицерията на вратите е на места силно издрана, шофьорското огледало е обелено, тавана е на странни петна, таблото е силно надрано, не е ясно щората зад задните седалки налична ли е. Иначе двигателя работи равномерно, а автомата превключва плавно.
Продавачът не склони да коментира цената, но любезно предложи да закара колата за негова сметка до друг сервиз, за да провери и да докаже че компресия не духа в картера, но така и не го направи. Та ако я гледате тази кола, имайте го предвид и може човека да откликне. Успех!
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
Много лаишки- "духа компресия в картера".
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
- опорите на макферсона са за смяна/ Ами като ги смениш след няма и 6 месеца са на мекици - боклукчиви тампони.
- външни кормилни накрайници бял кахър . На Ас метал са здрави и евтини.
- задни тампони на предните носачи също по 10-12 лв е тампона и се сменя на преса при свален носач.
- загнил воден радиатор за смяна , то провери и климатичния, че и той не е стока /гние/
_ спирачни дискове също за смяна Лощо , явно е каран газ спирачки. Офф - моя предния модел го взех на 157 к км / не знам дали е сменял германеца/. Сега е на почти 290к км - дисковете още са добре / имат малъко ръбче/ и не тресе при спиране
- омасляване на двигател / зависи къде е. Гарнитура капак клапани , ако е отгоре, маркуч картерна вентилация, гарнитура капак картер - от въздушната струя вдига маслото нагоре и плеска двигателя.
Провери я на диагностика за записани грешки.
- външни кормилни накрайници бял кахър . На Ас метал са здрави и евтини.
- задни тампони на предните носачи също по 10-12 лв е тампона и се сменя на преса при свален носач.
- загнил воден радиатор за смяна , то провери и климатичния, че и той не е стока /гние/
_ спирачни дискове също за смяна Лощо , явно е каран газ спирачки. Офф - моя предния модел го взех на 157 к км / не знам дали е сменял германеца/. Сега е на почти 290к км - дисковете още са добре / имат малъко ръбче/ и не тресе при спиране
- омасляване на двигател / зависи къде е. Гарнитура капак клапани , ако е отгоре, маркуч картерна вентилация, гарнитура капак картер - от въздушната струя вдига маслото нагоре и плеска двигателя.
Провери я на диагностика за записани грешки.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 21 фев 2022 20:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мнение за Sharan (2004-2010) автоматик
kris11 написа:Провери я на диагностика за записани грешки.
нещо ми спомена майстора и по тази част, но така или иначе продавачът не склони да коментира изобщо, та няма значение :)
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden и 30 госта