4. Също имам два автомобила подред закупени от там и подкрепям мнението на netizen. Първата я взех случайно от тях, втората вече беше съвсем целенасочено, като чаках 5 месеца докато излезе подходящата бройка. Ако този вариант ти представлява интерес, мога да споделя това-онова, което да имаш предвид.
Относно генералния въпрос - за мен си за Пасат/Супърб комби. Бих споменал и Октавия само като компромисен вариант.
Като се роди детето смених суперб седан с октавия комби, заради бгажника. Очаквах, че жертвам комфорта заради повечето място, което пак се оказа на кантар, скоро след това взех и рууфбокс. 4 години по-късно смених с пасат комби (който по-късно смених отново с по-нов пасат комби) и мога да кажа, че това е оптималния за нашите нужди като семейство автомобил. Пътуваме доста извънградско, от време на време си ползваме кутията за багаж.
СУВ съм гледал, но за нас нямаше някаква добавена стойност. Отделно ако действаш с бюджет ще трябва да направиш компромис с някои неща, които би ги получил за същата цена в леката кола. Обслужването също ще е различно. За Туарег пък да не говорим.
Избор на семеен автомобил (до 40к)
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Към цялата тема, бих добавил само едно. Туарега до и около 40К, постоянно има нещо за ремонтиране и всичко е скъпо. Направи си огромна услуга и го пропусни. Иначе е много як... 

Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
С Пасат, в частност B8/B8.5 няма да сбъркаш, като цяло. Комфортен и добре сглобен автомобил. Нормална ценова поддръжка.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
От всичко изброено в темата, не видях да има по-добро предложение за по-модерен, по-комфортен и по-подходящ за семеен автомобил от Passat и Superb комби (въпрос на вкус).
DPF-а при мен регенерира на 200-250 км градско каране. Досадно е. Оня ден отивам за среща в офиса и тъкмо да пристигна и започва регенерация. Трябва или да гася и после като си тръгвам да пообиколя, или да обикалям около офиса, докато приключи и да ме чакат за срещата. Просто е досадно когато това се случва, а то е всяка седмица ако нямаш пътуване извън града.
А пък ако не ги следиш тези неща - след няколко прекъснати регенерации започват проблемите - трябва да се посещава сервиз, свети лампа и т.н.
DPF-а при мен регенерира на 200-250 км градско каране. Досадно е. Оня ден отивам за среща в офиса и тъкмо да пристигна и започва регенерация. Трябва или да гася и после като си тръгвам да пообиколя, или да обикалям около офиса, докато приключи и да ме чакат за срещата. Просто е досадно когато това се случва, а то е всяка седмица ако нямаш пътуване извън града.
А пък ако не ги следиш тези неща - след няколко прекъснати регенерации започват проблемите - трябва да се посещава сервиз, свети лампа и т.н.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Не е ли твърде на често това 200-250км? И откъм разход как се отразява едно регенериране или регенерирането общо към средния разход?
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Има общо с разхода все пак набива повече нафта от нужното в мотора, да се усеща - не особено се пак регенерацията минава сравнително бързо. 200-250км за Евро6 на VAG е добре, старата ми кола Евро6 регенерираше на 120км градско.
От богата смес набива и по малко гориво в маслото и се вдига нивото ако караш само градско което също си е проблем.
При ръчка регенерациите са по редки защото колата се кара в леко завишени обороти, което ме навежда на мисълта,че ако се кара само на спорт регенерациите ще са по редки отново, просто защото има повече flow на изгорелите газове.
От богата смес набива и по малко гориво в маслото и се вдига нивото ако караш само градско което също си е проблем.
При ръчка регенерациите са по редки защото колата се кара в леко завишени обороти, което ме навежда на мисълта,че ако се кара само на спорт регенерациите ще са по редки отново, просто защото има повече flow на изгорелите газове.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Когато се кара на късо и с чести студени стартове е така. Досада голяма си е. И на мен ми се е случвало да прекъсна две регенерации , но накрая да изчакам трета и да кисна над 20минути на един паркинг. Принципно избягвам на късо да я карам ,но понякога..
И други случки съм имал , карам квото карам ( извънградско ) и тъкмо да я мушна в гаража, хоп почва ! Хайде пак навън, хайде половин час принудително каране . Отделно нафтата, отделно загубеното време.Трябваше да си купя едно бензиново ЦРВ четворка и да си свиркам. Донякъде лично аз съжалявам за избора си.
И други случки съм имал , карам квото карам ( извънградско ) и тъкмо да я мушна в гаража, хоп почва ! Хайде пак навън, хайде половин час принудително каране . Отделно нафтата, отделно загубеното време.Трябваше да си купя едно бензиново ЦРВ четворка и да си свиркам. Донякъде лично аз съжалявам за избора си.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
fur1ous написа:Има общо с разхода все пак набива повече нафта от нужното в мотора, да се усеща - не особено се пак регенерацията минава сравнително бързо. 200-250км за Евро6 на VAG е добре, старата ми кола Евро6 регенерираше на 120км градско.
Това, че е Евро6 ще рече, че по-често регенерира предполагам? На помпа-дюза пак ли на 250км се случва? Аз съм останал с впечатление, че под 500км започват регенерации като остарее двигателя и DPF-а е полу-запушен.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Общо взето от дома ми до офиса са 8.5 км и има 10 светофара, отделно и тръгни спри в трафика по Бул. България. Средна скорост 22-25 км/ч. Така регенерациите са през около 10 часа.
Когато карам и извънградско, интервалът се увеличава значително, защото по магистралата колата влиза в пасивна регенерация ако я понастъпиш. Наскоро засекох (ползвам VAG DPF), че съм минал 730 км за 17 часа между 2 регенерации. Понякога съм минавал и над 1000 км между регенерациите всъщност, но това е било при дълги пътувания с високо натоварване на двигателя.
Разходът при мен си е константа градско и извънградско. Според апликацията за следене на разхода Spritmonitor, 99% от другите хора, които я ползват имат по-нисък разход от моя. Това важи за всичките мои коли, така че не съм критерий аз за разход и го гледам само от статистическа гледна точка - не мога да се лишавам от удоволствието от шофирането за сметка на икономия.
CRV не е лоша кола ако се налага да караш по черни пътища, но комфортът при дълъг път няма нищо общо с един добре оборудван Passat. При CRV-то и багажникът е малко по-малък от Пасат комби.
Когато карам и извънградско, интервалът се увеличава значително, защото по магистралата колата влиза в пасивна регенерация ако я понастъпиш. Наскоро засекох (ползвам VAG DPF), че съм минал 730 км за 17 часа между 2 регенерации. Понякога съм минавал и над 1000 км между регенерациите всъщност, но това е било при дълги пътувания с високо натоварване на двигателя.
Разходът при мен си е константа градско и извънградско. Според апликацията за следене на разхода Spritmonitor, 99% от другите хора, които я ползват имат по-нисък разход от моя. Това важи за всичките мои коли, така че не съм критерий аз за разход и го гледам само от статистическа гледна точка - не мога да се лишавам от удоволствието от шофирането за сметка на икономия.

CRV не е лоша кола ако се налага да караш по черни пътища, но комфортът при дълъг път няма нищо общо с един добре оборудван Passat. При CRV-то и багажникът е малко по-малък от Пасат комби.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
пак ли тема, кажете ми какво да си купя?
давай конкретни обяви, иначе само си чешем клавиатурите. особенно в момента, ако си решил да купуваш кола взимаш не това което ти се иска, а каквото се продава.
или нищо не взимаш, което май е най-правилният избор.
давай конкретни обяви, иначе само си чешем клавиатурите. особенно в момента, ако си решил да купуваш кола взимаш не това което ти се иска, а каквото се продава.
или нищо не взимаш, което май е най-правилният избор.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
777 написа:fur1ous написа:Има общо с разхода все пак набива повече нафта от нужното в мотора, да се усеща - не особено се пак регенерацията минава сравнително бързо. 200-250км за Евро6 на VAG е добре, старата ми кола Евро6 регенерираше на 120км градско.
Това, че е Евро6 ще рече, че по-често регенерира предполагам? На помпа-дюза пак ли на 250км се случва? Аз съм останал с впечатление, че под 500км започват регенерации като остарее двигателя и DPF-а е полу-запушен.
Ами по често правят да, Euro 5-цата CR със софтуера след дизелгейта регенерира на 300+ градско и над 600 извънграда.
Преди дизелгейта 600 градско се постигаше и 1000+ км извънградско.
PD - не знам как са. Не съм имал PD с DPF.
Petrolhead написа:или нищо не взимаш, което май е най-правилният избор.
И за мен това е най правилния избор предвид ситуацията в момента.
- StS
- Мнения: 2396
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Vlad777 написа:От всичко изброено в темата, не видях да има по-добро предложение за по-модерен, по-комфортен и по-подходящ за семеен автомобил от Passat и Superb комби (въпрос на вкус).
DPF-а при мен регенерира на 200-250 км градско каране. Досадно е. Оня ден отивам за среща в офиса и тъкмо да пристигна и започва регенерация. Трябва или да гася и после като си тръгвам да пообиколя, или да обикалям около офиса, докато приключи и да ме чакат за срещата. Просто е досадно когато това се случва, а то е всяка седмица ако нямаш пътуване извън града.
А пък ако не ги следиш тези неща - след няколко прекъснати регенерации започват проблемите - трябва да се посещава сервиз, свети лампа и т.н.
**Мерцедес Е класа е в пъти по-добрия автомобил но не съм сигурен за 40к какво ще вземе... /затова не го споменах/ Иначе комбито е страхотно за багаж, а с малкия дизел е супер икономична..
*Последния Супърб на който ме возиха беше 2-0TSI - 15/17 градско София... ми не благодаря.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Като отворихте дума за регенерациите - при другите марки и при тях ли се пуска перката? Само един път ми се случи на мен, ама не се усетих тогава и я изгасих.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
На всички е различно, при BMW например няма никакви признаци, че колата е в регенерация.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
При 1.6 ХДИ от 2015 в Ситроен изобщо не разбираш кога чисти,мие,пЕре и т.н.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 47 госта