Здравейте на всички, нов съм във форума и малко трудно се ориентирам.
Пускам тази тема, с нaмерението да получа информация, от хората, които вече имат Т-РОК.
Отдавна искам да премина на нов, в смисъл новопроизведен автомобил. Поради недостатъчен финансов ресурс да заменя автомобила с това, което искам, се ориентирах към по малък автомобил, но отново на VAG. В момента вече 10-та година карам А6 4F 2.4 бензин.
За Т-РОК, решението беше не само резултат от строги финансови разчети, но и така да се каже ,,любов от пръв поглед". В София и не само там, все по-често вижда по улиците VW T-ROC. Трябва да призная, че като екстериорен дизайн, VW T-ROC много ми харесва. Притеснявах се дали ще ме побере и ще ми бъде достатъчно комфортно. Отидох в ,,Порше София-юг", влязох в изложения VW T-ROC и положителното ми впечатление се затвърди. В крайна сметка поръчах автомобила, внесох и половината сума. Избрах VW T-ROC 2022 1.5 TSI ,,,ниво на оборудване ,,LIFE", механична трансмисия, с някои допълнителни екстри, двуцветна (сребърен цвят и черен таван). Оказа се, че напълно случайно окончателното ми намерение да закупя VW T-ROC, съвпада по време с фейслифта на модела (от месец март тази година). Според дилъра в България, VW T-ROC е пазарен хит не сам у нас, но и в Германия, Великобритания и т.н. голям интерес има към автомобила.
Преди окончателно да реша кой модел да избера, стесних кръга на потенциални модели, между VW GOLF VIII Variant 1.5 TSI и VW T-ROC. В ,,Порше София-юг" пробвах VW GOLF VIII,, но чисто субективно отвътре ми се стори по-тесничък някак на мястото на водача, в сравнение с мястото на водача при VW T-ROC. Друго, което повлия на това да се откажа от VW GOLF VIII 1.5 TSI, въпреки, че е с поне 30 сантиметра по-дълъг автомобил спрямо VW T-ROC, е това, че VW T-ROC ми харесва повече, чисто визуално. Като вече написах беше ,,любов от пръв поглед" с VW T-ROC. От друга страна, сроковете за доставка на VW GOLF VIII Variant са 15(ПЕТНАДЕСЕТ МЕСЕЦА), считано от датата на поръчката. При VW T-ROC този срок е значително по-кратък.
Интересува ме, хората които вече притежават или са притежавали до скоро VW T-ROC 1.5 TSI, с какви преки впечатления от автомобила са? Ясно е, че качеството на салона е компромисно и има твърди пластмаси. Кога, след какъв пробег идва ,,ефектът" на ,,скърцането на пластмасите при VW T-ROC". Коалата има APP Connect, и още специфични екстри. Отказах се от фабричната навигация, именно заради APP Connect.
Някакви проблеми с двигателя 1.5TSI, има ли? Колата може ли продължително време да поддържа по висока скорост(180-200 км в час), без това да съкрати драстично живота на двигателя? При движение с висока скорост, VW T-ROC стабилен ли е на пътното платно, или го има ,,люшкането"? Все пак, клиренсът не е голям.
Благодаря предварително.
Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Къде смяташ да поддържаш скорост от 200км/ч, при положение че в България на магистрала е разрешено до 140км/ч?
1.5TSI няма открити до момента съществени проблеми. Пъргав и доста икономичен, но не и с 200км/ч...за всеки двигател, ако го караш постояно на лимита не е добре. В предни години имаше изразен "кенгуру" ефект, при потегляне с механична ск. кутия, но уж с новите ревизии и софт са замаскирали или поизчистили ефекта. Аз бих ти препоръчал да помислиш да доплатиш за куплиране с DSG 150к.с.. Там се замаскира и го няма този кенгуру ефект, но според мен автоматична кутия за нов личен автомобил си е основна екстра.
1.5TSI няма открити до момента съществени проблеми. Пъргав и доста икономичен, но не и с 200км/ч...за всеки двигател, ако го караш постояно на лимита не е добре. В предни години имаше изразен "кенгуру" ефект, при потегляне с механична ск. кутия, но уж с новите ревизии и софт са замаскирали или поизчистили ефекта. Аз бих ти препоръчал да помислиш да доплатиш за куплиране с DSG 150к.с.. Там се замаскира и го няма този кенгуру ефект, но според мен автоматична кутия за нов личен автомобил си е основна екстра.
Последна промяна от !R1 на Нед 17 апр 2022 13:24, променено общо 1 път.
- jordan17772
- Мнения: 673
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
170-180 Макс да поддържаш. За 200км/ч ще ти трябва нещо по-сериозно от 1.5tsi.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Имаме T-ROC 1.5 TSI, ръчна кутия (на половинката), произведен 2018 г. Също без навигация (никакъв смисъл от нея няма - имам в другата кола и съм я пускал само за да я разгледам). Има и дигитален дисплей, Lane Assist, ACC, Front Assist. Вече е на 4 години и 45000 км. Доста сме пътували с него. Откакто обаче имаме и този Passat 2.0 TDI, T-Roc-a не напуска границите на София и няма винетка.
В градски условия обаче ми е много по-удобно с него и го предпочитам. По-малък, паркира се по-лесно, може да превзема неравности, а и да не забравяме че няма DPF и нужда от регенерации на всеки 250 км градско каране.
По въпросите - окачването е твърдо, именно за да не се накланя колата в завоите. По-твърдо от Голф. Скорости от 180-200 не са непосилни, но комфортно се пътува по-скоро със скорост 160-180.
Извадих и няколко цитата от мои мнения във форума:
Ето как е и обслужването в Порше на 2-ра и 4-та година:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4832259#p4832259
Заложените 30 000 км или 2 години между обслужванията са безумни, особено ако колата не се кара от една баба в неделя до магазина Маслото на двигателя на макс 250-300 моточаса - според зависи от карането. Отваряш Long term на дисплея и виждаш каква средна скорост имаш и смяташ с тази средна скорост за колко км ще навъртиш тези моточасове.
Единственият проблем на колата до момента беше дефектен дисплей на мултимедията, на който се появи една черта вертикално. Смениха го гаранционно. Това според мен е фабричен дефект на дисплеите от 2018 г., защото съм виждал още няколко коли от тази година с такъв проблем и MIB2.5 мултимедия.
P.S. DSG-то ще позволи и Follow to stop функцията на круиз контрола в градски условия - в задръстването колата спира и тръгва сама според трафика отпред, ако спирането не е за повече от 1-2 секунди. А ако е за по-дълго потегля с натискането на Res на волана или леко подаване на газ и пак се движи и следи предната кола. При ръчката круиза не работи под 30 км/ч, а и няма как да спре сам, защото не може да изключи от скорост.
В градски условия обаче ми е много по-удобно с него и го предпочитам. По-малък, паркира се по-лесно, може да превзема неравности, а и да не забравяме че няма DPF и нужда от регенерации на всеки 250 км градско каране.
По въпросите - окачването е твърдо, именно за да не се накланя колата в завоите. По-твърдо от Голф. Скорости от 180-200 не са непосилни, но комфортно се пътува по-скоро със скорост 160-180.
Извадих и няколко цитата от мои мнения във форума:
Vlad777 написа:Т-Рока си е супер - вози доста стабилно в завоите и изпреварва с лекота с този двигател. Системите за сигурност, големия дисплей в средата с Apple Car Play и дисплея на мястото на километража напълно компенсират пластмасата в интериора, която изобщо не забелязвах, преди да почета тук във форума и нарочно да се вгледам по-детайлно. На задните седалки много рядко се вози някой, но когато се е случвало - не е било притеснено. Мястото е колкото и в Голф. Единственото място с по-малко литри е багажника, който е по-плитък. Кората е поставена доста високо и няма опция да слезе надолу, което оставя доста място между нея и резервната гума. От друга страна пък не е зле, защото там се събира какво ли не - неща, които не се търкалят из багажника по този начин.
Vlad777 написа:Качеството на изработка в интериора не е уау, но не е и мизерно. Вътре има усещане за някаква солидност, не се чувстваш като в консерва. Подобрява се още повече от съвременните системи и мултимедия, дигитален дисплей, голям touch screen, с възможност за AppConnect, както и много друга информация и съдържание, които могат да се появят на дисплеите.
Градско каране - супер подходящ автомобил - парктроници, камера за заден ход, самопаркиране, високи гуми, големи колела и просвет, които могат да превземат бордюри. Добра маневреност, добра видимост и супер лек волан при маневриране. Waze и Google Maps на дисплея, които насочват към местата с по-слаб трафик и най-бърз маршрут. Добра аудио система, която да те забавлява в задръстването. Старт-стоп система за икономия на гориво, както и Active Cylinder Management също за икономия на гориво (изключва 2 цилиндъра при възможност). Регулиране на волана и предните седалки във всички посоки. Удобни седалки, които не са тип "пейка", на която седиш наказан. Асистент за аварийно спиране и предотвратяване на удар на пешеходци!
Извънградско каране - Има АCC, има много икономичен и същевременно мощен бензинов евро 6 двигател (0-100 за 8.5 сек) има и Lane Assist, който позволява да пуснеш волана за известно време и да пиеш вода например, без да се притесняваш, че ще излезеш извън лентата за движение случайно. Може да поддържа без никакъв проблем по магистрала 160 км/ч, може и повече, но круиз контрола работи до 160. С T-ROC-a пътувахме до Которския залив и Дубровник в Хърватска през 2019 г. Имаше и магистрала, имаше и стотици километри завои в Черна гора. Стабилно и уверено колата се движеше по тях, с добра скорост за СУВ, а дори и за лека кола. Асистентите за стабилност в завой работят безупречно и коригират допуснатите неточности от водача. Има потенциал и доускорение, дори при много ниски обороти (1200-1300 - нетипично за бензинов двигател) и изпреварва тирове на малкото и къси прави. Навигацията на централния дисплей с Google Maps/Waze беше изключително полезна. Пътуванията до Гърция дори не ги броя - въобще не натоварват, като тук ще отбележа като плюс - много добър климатроник, който не те кара през целия път да си играеш да го настройваш, защото ту е топло, ту студено.
Извън пътя - Това не е off-road автомобил, но това не ни попречи преди 2 седмици да се качим с него нагоре доста нависоко над Кремиковския манастир. По черни пътища и извън пътища. Колата има достатъчно просвет и макар и на предно, с хубави гуми се катери доста добре. За гората и калищата не става, но със сигурност ще те закара до уединено място за пикник в планината или по черен път до някоя планинска хижа, което прави автомобила наистина универсален градски SUV, който става и за свободното време.
И последно, но не на последно място - сигурност. Пет звезди в Euro NCAP има T-ROC. Все пак дава някакво спокойствие като знаеш, че семейството ти е колкото се може защитено.
Vlad777 написа:1.5 TSI има 250 Nm при 1500 до 3500 оборота, а още при 1200 оборота има 200 Nm, което го прави много приятен за каране и в никакъв случай не може да се определи като "малолитражка", какъвто например бих нарекъл двигател 1.0 TSI. С мекия хибрид пък, който помага още повече - съвсем приятен двигател.
При T-Roc 1.5 ТСИ, с моето каране, което доказано харчи много повече от 95% от хората, градското ми е около 9.3 л. на 100. Това означава, че някой по-спокоен шофьор би постигнал около 7.5/100. Особено с мекия хибрид, който при мен го няма.
При извънградското двигателят е доста тих и спокоен при ниски скорости (до 140-150 км/ч). При по-високите магистрални скорости (180-200 км/ч) има шумове, но те се дължат не толкова на двигателя, колкото на самото купе според мен. Там вече и разходът е друг и се вдига значително, в сравнение със скоростите около 140. Наистина ако стилът на шофиране включва често скорости 180-200 е по-добре да заложиш на по-голям двигател, но за каране в ограниченията в България, 1.5 TSI с нищо не е по-лош от 2.0 TSI например или 2.0 TDI (който карам в Пасата 190 к.с.).
Ако трябва да избирам между 1.5 TSI 150 кс и 2.0 TDI 150 кс - винаги бих предпочел бензина
Ето как е и обслужването в Порше на 2-ра и 4-та година:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4832259#p4832259
Заложените 30 000 км или 2 години между обслужванията са безумни, особено ако колата не се кара от една баба в неделя до магазина Маслото на двигателя на макс 250-300 моточаса - според зависи от карането. Отваряш Long term на дисплея и виждаш каква средна скорост имаш и смяташ с тази средна скорост за колко км ще навъртиш тези моточасове.
Единственият проблем на колата до момента беше дефектен дисплей на мултимедията, на който се появи една черта вертикално. Смениха го гаранционно. Това според мен е фабричен дефект на дисплеите от 2018 г., защото съм виждал още няколко коли от тази година с такъв проблем и MIB2.5 мултимедия.
Този кенгуру ефект за толкова години така и не го видях... Иначе DSG наистина си заслужава и това е единственото нещо, което й липсва на тази кола.!R1 написа:Аз бих ти препоръчал да помислиш да доплатиш за куплиране с DSG 150к.с.. Там се замаскира и го няма този кенгуру ефект, но според мен автоматична кутия за нов личен автомобил си е основна екстра.
P.S. DSG-то ще позволи и Follow to stop функцията на круиз контрола в градски условия - в задръстването колата спира и тръгва сама според трафика отпред, ако спирането не е за повече от 1-2 секунди. А ако е за по-дълго потегля с натискането на Res на волана или леко подаване на газ и пак се движи и следи предната кола. При ръчката круиза не работи под 30 км/ч, а и няма как да спре сам, защото не може да изключи от скорост.
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
!R1 написа:Къде смяташ да поддържаш скорост от 200км/ч, при положение че в България на магистрала е разрешено до 140км/ч?
1.5TSI няма открити до момента съществени проблеми. Пъргав и доста икономичен, но не и с 200км/ч...за всеки двигател, ако го караш постояно на лимита не е добре. В предни години имаше изразен "кенгуру" ефект, при потегляне с механична ск. кутия, но уж с новите ревизии и софт са замаскирали или поизчистили ефекта. Аз бих ти препоръчал да помислиш да доплатиш за куплиране с DSG 150к.с.. Там се замаскира и го няма този кенгуру ефект, но според мен автоматична кутия за нов личен автомобил си е основна екстра.
Благодаря за включването. Полезно мнение, наистина. За DSG ще се въздържа, не държа на автоматична трансмисия. В това отношение съм много консервативен, дори старомоден.
Хвана ме и мен "крастата" за покупка на нова кола. Все отлагам, разделянето с 4F, поне от 2019г., защото ме удовлетворява напълно, като вървеж и возия, но просто моделът остаря. Преди три години гледах и новата OPEL INSIGNIA, която тогава беше много атрактивна и като цена (за парите, които ще дам за VW T-ROC, се купуваше нов "ОПЕЛ" "Инсигния" с 1.5 бензинов двигател 165 к.с), отлагах, отлагах и този модел поскъпна с много, влезе в ценовия сегмент на горния клас "Шкода" и дори на по-постните лимузини "Фолксваген". .Като влязох в T-ROC, ами наистина модерна кола и ме грабва вече и като интериор. Много комфортно за водача, въпреки, че аз съм бая дебел и висок. На външен вид, VW T-ROC, е абсолютен хит. Казвам го, не само като човек, който си го е избрал, просто действително визията на Т-РОК е много модерна и добра.
Vlad777 написа:...
Благодаря за включването! Много полезно, обективно и познавателно мнение! Благодаря и поздравления!
Много красиво, мъничко автомобилче е VW T-ROC. Сега, ясно е, че съм си фен на VAG, кара марка от тези, произвеждани от концерна, но наистина T-ROC е много свеж модел. Говоря за преди фейслифта от месец март този година...В двора до моя блок, има на паркинг постоянно един червен VW T-ROC с черен металик таван, произведена 2019г., и тази количка просто ме подлуди, само като външна визия.
Много по-добре беше да се закупи VW TIGUAN, но там разликата в цената е значителна, не мисля, че 1.5 TSI е удачен за голям и тежък автомобил, какъвто е новият "Тигуан" . От друга страна, моментът за голям разход за автомобил, предвид икономическата ситуация в страната, не е много удачен.Та, затова компромисното решение беше VW T-ROC.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Обединих предишните ти 2 поредни мнения в едно. Няма нужда и от 1 декар цитати.
Кога в крайна сметка се очаква колата?
Кога в крайна сметка се очаква колата?
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Ashtaporr написа: За DSG ще се въздържа, не държа на автоматична трансмисия. В това отношение съм много консервативен, дори старомоден.
Не те убеждавам, но пробвай някой тестов модел с DSG. Писал съм го и преди...DSG не е типичният автоматик, a e роботизирана ръчна кутия с два съединителя. Кутията е бърза и се усеща донякъде "старомодното" превключване на предавките. На Drive с новите еко софтуери има известен лаг и 7-ма предавка с 60км/ч , но на режим Sport е адекватна и си има удоволствие, при динамично шофиране...и разбира се удобството
- mukot
- Мнения: 324
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
И аз не искам да убеждавам никого, но това си е основния проблем на автомата, че е ДСГ. Това е механична кутия с два съединителя и роботизирано /от мехатроника/ превключване. Няма хидравличен преобразовател на въртящия момент. Измислена е за спортно каране и там и много добра. Най-неподходяща е за градско каране и/или за мързеливо каране с малко газ. За това предпочитам механичната кутия, но всеки си преценява. При Т-рок, за разлика от Голф можеш да си поръчаш ДСГ без 48 волтов хибрид.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Баща ми взе 2.0 190hp 4х4. Всички възможни екстри. Когато я поръчвахме му казах, че само 2.0 190hp e със скоростна кутия в маслане баня другите се водят сухи. Тази била най добре.
Колата е страхотна нищо не скърца по табло.
Малко твърда като окачване.
Кутията сменя страхтно.
25000км до момента топ
Колата е страхотна нищо не скърца по табло.
Малко твърда като окачване.
Кутията сменя страхтно.
25000км до момента топ
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Е да, 1.5 TSI е със сухите съединители DQ200 и 7 степенно. но когато се купува кола от магазина, това едва ли е голям проблем - все пак тези кутии карат по 200к км без проблеми.
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Vlad777 написа:Обединих предишните ти 2 поредни мнения в едно. Няма нужда и от 1 декар цитати.
Кога в крайна сметка се очаква колата?
Казаха ми до шест месеца, считано от датата на поръчката. При последната кореспонденция, ме изненадаха приятно, като казаха: производство през месец юни, доставка в България през юли.
Вижда ми се прекалено оптимистично, яко трябва да съм честен.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Завода дава някаква прогноза, която обикновено се отлага във времето. Но е факт, че този модел е от по-малко чакащите се.
- fur1ous
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Добре само мен ли ми стана смешно,че се иска от 1.5 литров двигател и то с ръчна кутия, да се поддържа скорост от 200 км/ч
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Само автомата може да направи, пътуването с кола истински комфортно. Липсва лашкането на съединителя и връщането на газта, при всяка смяна на предавките.
Само с автомат може да се държи волана с две ръце из проходите, и най вече в града де
Само с автомат може да се държи волана с две ръце из проходите, и най вече в града де
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнения за Volkswagen T-roc 1.5 TSI OPF 2022 бензин
Е, чак пък лашкане от смяна на предавките...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта