Здравейте,
Имам B8 2018г бензин 1.5l 150коня, който при подаване на повечко газ (на светофар, например) си включва ABS-а. Като съм спрял на баир и трябва да се включа в движението, с малко повечко газ и пак се въртят гумите. Спирачният път при рязко спиране също ми се струва дълъг. Идвам от 1.9л дизел с continental и това никога не ми се е случвало. Гумите сега ми са michelin primacy 3 и го правеха от самото начало, а дойдоха с колата, но зимните ми dunlop го правят по-рядко.
Обмислям смяна на тези michelin с continental, от които съм доволен от предния си автомобил. Искам да знам, има ли смисъл да давам 1000 лв за нови гуми? Да не се окаже, че ще ги сменя и пак ще се губя сцепление?
Искам да питам дали други собственици на този модел имат същите проблеми и как ги решихте? Напълно е възможно просто по-лекият 1.5 бензин двигател да не натиска достатъчно гумите към пътнатата настилка и да си е така колата просто. Знам ли.
Поздрави,
Владимир
B8 губи сцепление без да го напъвам
- deodriver
- Мнения: 276
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Пасата е голяма и тежка кола,а съвременните мотори са с висок въртящ момент,което е и предпоставка за случващото се при теб.Гумите,разбира се също имат значение,но едва ли ще има космическа разлика.Проблема се оправя единствено с 4х4 задвижване или забрави за бързо изтрелване от светофар.Просто ще чакаш повечко,за да се изнесеш.Проблема е не само при твоя мотор,карах В8 с 2.0TDi 150к.с на предно и е същата лиготия тази кола.Постоянно буксува и то на сух асфалт,както със зимните,така и с летните гуми.А как обича да недозавива тази кола,особено при агресивно каране... Това е и малко проблем от дългото междуосие,но все пак.След това тествах и 2.0TDi 190к.с с 4х4 и там няма и помен от такъв проблем.
П.п Все пак пробвай с гумите,може и да има подобрение.Ако са стари мишовците е възможно да засилват ефекта.Пробвай Continental Premium Contact 6 или Goodyear Eagle Asymmetric 6.
П.п Все пак пробвай с гумите,може и да има подобрение.Ако са стари мишовците е възможно да засилват ефекта.Пробвай Continental Premium Contact 6 или Goodyear Eagle Asymmetric 6.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Има шанс този Мишелин да е по-дърт от колата
Пробвай с други гуми. Не е от двигателя, че е лек и не натиска колата Търси гуми с treadwear под 300 и ще си доволен
Пробвай с други гуми. Не е от двигателя, че е лек и не натиска колата Търси гуми с treadwear под 300 и ще си доволен
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
ДСГ или механична е ск. кутия? Вземи едни хубави гуми, че е прав Стефан за дот-а.
- tdi fen
- Мнения: 4326
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
слагай по-яки гуми
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
stefan4o написа:Има шанс този Мишелин да е по-дърт от колата
Пробвай с други гуми. Не е от двигателя, че е лек и не натиска колата Търси гуми с treadwear под 300 и ще си доволен
Съмнява ме. DOT е от 2018 и пак казвам, боксува колата откакто я взех.
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
!R1 написа:ДСГ или механична е ск. кутия? Вземи едни хубави гуми, че е прав Стефан за дот-а.
ДСГ е, което може да увеличава проблема. Натискайки повече гаста, може ДСГто да прави kick-back и да сменя предавката на по-ниска и така да подаде мощност с която да загубя по-лесно сцепление.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Е, нали казваш, че и спирачният път ти се струва по-дълъг? Ако можеш вземи за проба гуми от познат. И аз с подобен малолитражен астматик страдам с един Дънлоп. Имах доста неприятна ситуация с ниска скорост в града преди три седмици.
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Да, така ми се струва, но нямам база за сравнение. Нямам приятел със същият пасат, да тествам как спира при него. Ще ми се да имах и приятел с гуми същият размер и който още не си е сложил летни, но нямам.
Ситуацията е, да купувам continental за 1200 лв и още 50 лв за смяната или да си карам с michelin-а и този сезон и догодина да ги сменям чак.
Ситуацията е, да купувам continental за 1200 лв и още 50 лв за смяната или да си карам с michelin-а и този сезон и догодина да ги сменям чак.
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
4-ти сезон гуми са далеч от моите разбирания за добри гуми. При мен трудно избутват 3 сезона летните ,като третия сцеплението е зле ,особено на мокро.
-
- VW експерт
- Мнения: 12871
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Важни са не броя на сезоните,а километрите, които е изминала гумата. Щото 3 сезона,с по 2000км са нищо
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
kalin09 написа:4-ти сезон гуми са далеч от моите разбирания за добри гуми. При мен трудно избутват 3 сезона летните ,като третия сцеплението е зле ,особено на мокро.
Гумите са произведени 2018та, но не са карани през 2018та, защото я доставиха декември и веднага минах на зимни гуми. Сега карат 4ти сезон и са на не повече от 30 000км.
Тук съветват да не се карат след 4тия си сезон и 40 000км
https://tyres.cardekho.com/news/how-lon ... -tyre-last
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Карал съм дизеловата 150к.с. без 4х4 и за мен лично е трагедия, но аз съм и свикнал с 4х4.
Действително 1.5 е и по-лек, което също влошава нещата в случая.
Износените гуми се държат по-добре на сухо от новите. Но не понасят да са студени, респективно и студено време. На мокро също са доста зле.
Все още има студени дни, пътищата са мръсни ...
Нормално е зимните гуми, които вероятно точно си свалил, да ти се струват по-добре сега.
Ако караш по-агресивно - сменяй без да мислиш. Ако си спокоен шофьор - изчакай наистина топлото време да видиш как ще е. Имай едно, даже две на ум при дъжд и студена гума.
Действително 1.5 е и по-лек, което също влошава нещата в случая.
Износените гуми се държат по-добре на сухо от новите. Но не понасят да са студени, респективно и студено време. На мокро също са доста зле.
Все още има студени дни, пътищата са мръсни ...
Нормално е зимните гуми, които вероятно точно си свалил, да ти се струват по-добре сега.
Ако караш по-агресивно - сменяй без да мислиш. Ако си спокоен шофьор - изчакай наистина топлото време да видиш как ще е. Имай едно, даже две на ум при дъжд и студена гума.
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Zdravko Zankov написа:Важни са не броя на сезоните,а километрите, които е изминала гумата. Щото 3 сезона,с по 2000км са нищо
Викаш няма значение на колко години е ,а?
А като си купуваш нови защо гледаш дота?
-
- VW експерт
- Мнения: 12871
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Нещо бъркаш човека. 2015 година си купувам зимни гуми. От определен търговец. Дойдоха с дот 2014. Тия гуми ги търкалях 4 активни сезона, около 20000+км на сезон в зимни условия. И две лета. Сумарно са на 100000+. Вчера ги изхвърлих,още имаха 2мм до маркера.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта