B8 губи сцепление без да го напъвам
- stefan4o
- Мнения: 19207
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Това за студените гуми и аз съм го чувал. Но,какво да се направи? Да правя загряваща обиколка като при Ф1 сутрин преди работа ли?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10028
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Това са общи принципи, с които е редно всеки шофьор да е запознат и да се съобразява, защото само във F1 сменят гуми на няколко кръгчета и им ги подгряват на място.
Аз по тази причина съм още със зимни гуми. По тази причина ме удариха отзад онзи ден, с летни гуми дет на тестовете спират с нЕколко метра по-рано от последните в теста. Е не спряха
Аз по тази причина съм още със зимни гуми. По тази причина ме удариха отзад онзи ден, с летни гуми дет на тестовете спират с нЕколко метра по-рано от последните в теста. Е не спряха
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Zdravko Zankov написа:Нещо бъркаш човека. 2015 година си купувам зимни гуми. От определен търговец. Дойдоха с дот 2014. Тия гуми ги търкалях 4 активни сезона, около 20000+км на сезон в зимни условия. И две лета. Сумарно са на 100000+. Вчера ги изхвърлих,още имаха 2мм до маркера.
Човече ,гледам си горе/долу технически грамотен. Как може да твърдиш ,че възрастта на гумата няма значение?
- stefan4o
- Мнения: 19207
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
group® написа:Това са общи принципи, с които е редно всеки шофьор да е запознат и да се съобразява...
Галине, аз съм потребител. Искам да сложа гумите и колата ми да спира адекватно с тях. Как с едните спира, нищо, че не са загрели, а с другите - не ще? Края на Април сме, температурите сутрин са 10гр. в Стара Загора.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10028
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Всички гуми се нуждаят от оптимална температура за да спират оптимално!
Просто едни, повече от други.
И когато си сложиш новите, супер спиращи гуми март месец, а целия април караш на асфалт под 10 градуса, пак трябва да имаш две на ум. Всъщност всичко започва с избора на гуми. Не може да си купиш спортни гуми и да не си наясно, че са направени за по-високи температури.
Всичко това го казах не за да споря с някого, а за да е наясно колегата с всички фактори, когато взима решение дали да сменя гумите и как да си оцени сегашните.
Ето и още един.
Тази кола явно я има от 2018г. Тоест 4г. Хубаво е да помисли колко още ще я кара тази кола преди продажба. Едва ли иска някой да кара със стари гуми и точно преди да я продаде, да купи нови.
Просто едни, повече от други.
И когато си сложиш новите, супер спиращи гуми март месец, а целия април караш на асфалт под 10 градуса, пак трябва да имаш две на ум. Всъщност всичко започва с избора на гуми. Не може да си купиш спортни гуми и да не си наясно, че са направени за по-високи температури.
Всичко това го казах не за да споря с някого, а за да е наясно колегата с всички фактори, когато взима решение дали да сменя гумите и как да си оцени сегашните.
Ето и още един.
Тази кола явно я има от 2018г. Тоест 4г. Хубаво е да помисли колко още ще я кара тази кола преди продажба. Едва ли иска някой да кара със стари гуми и точно преди да я продаде, да купи нови.
- stefan4o
- Мнения: 19207
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Цитираните от мен гуми спират само в мокрото. На сухото - топли,студени... То ако трябва и тях да ги мисля, роб няма да ставам на колата си.
- Asko VW
- Мнения: 822
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Има и още един фактор - налягането в гумите. Аз след няколко години несгоди, като тези на автора, установих, че препоръчаното налягане (на капачката на резервоара) всъщност не е оптималното за летните ми гуми. Със зимните гуми (Континентал) няма проблеми, но с летните Гудиар ефишан гтип пръформанс, колата не се държеше добре при потегляне и спиране, още от чисто нови. Най-абсурдното е, че колкото по-горещо е толкова по-зле беше, противно на първосигналната логика. През цялото време карах колата с препоръчаното налягане, а именно 2,6. Миналото лято обаче се позамислих над термодинамичните свойства на въздуха и реших да пробвам с по-ниско налягане - 2,4 и установих, че има подобрение.
- jordan17772
- Мнения: 698
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Ще ги износиш неравномерно с по-ниско налягане.
- mukot
- Мнения: 330
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
С налягане 2,4 едва ли ще се износят неравномерно. Високите налягания, препоръчвани напоследък разбира се имат основания в ниския профил, но основното е прочутата екология. За да дадат необходимите показатели на газовете и разхода препоръчват високи налягания без да се съобразяват с безопасност, комфорт и дълъг живот на гумата /което всъщност не е екологично/. Но всеки си гледа интереса. Така, че според мен трябва да се кара с по-ниски налягания от препоръките. Проблема е че оптималното е различно в зависимост от гумата. Затова по-рано пишеха, че при замяна на гумите налягането е според производителя на гумата.
- tdi fen
- Мнения: 4430
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
а това предполагам са стандартни 16 ки ,може да помислиш за 18 които ще са мисля са 235 широки
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19978
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
vladimirs написа:Гумите са произведени 2018та, но не са карани през 2018та, защото я доставиха декември и веднага минах на зимни гуми. Сега карат 4ти сезон и са на не повече от 30 000км.
Кой е точният модел на гумите и имат ли някакви индекси след модела? Аз също имах на Пасата 5.5 един Мишелин, който от чисто нов си беше много зле, но той беше "еко" нещо си..
Отделно при новите автомобили в повечето случаи се слагат гуми, които са предвидени общо взето колкото да изкараш колата от шоурума... (OEM гуми, които не могат да се намерят в търговската мрежа и са произведени специално за дадения автопроизводител.)
https://motorask.com/oem-tires/
https://www.pirellimotorebates.com/faq/faq-why-michelin-factory-tires-dont-last-longer.html
А с кой размер гуми е колата? 16", 17", 18"?vladimirs написа:Ситуацията е, да купувам continental за 1200 лв и още 50 лв за смяната или да си карам с michelin-а и този сезон и догодина да ги сменям чак.
- stefan4o
- Мнения: 19207
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Това не разваля ли реномето на производителя на гуми? Или е редно да се приеме, че колата излиза от магазина с нещо, което да се търкаля горе-долу и това е един вид "нормално".
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19978
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Ето още по темата от сайта на Goodyear, който също е производител на OE гуми.
В превод интересния параграф:
Малко по-мек начин да се обясни, че OE гумите общо взето се правят, за да може колата да покрие рекламираните параметри за икономичност, обезшуменност и т.н.
В превод интересния параграф:
По какво се различава OE гума от гума, която не е OE?
В зависимост от превозното средство, автомобилният производител може да избере един аспект от производителността на гумата като приоритет при избора на OE гума. Хибридите и други превозни средства, които са фокусирани върху висока горивна ефективност, могат да бъдат специфицирани с гуми, които имат ниско съпротивление при търкаляне за сметка на хай перформанс при управление. По същия начин превозните средства, предназначени за работа извън пътя, може да имат по-големи гуми с по-големи размери, предназначени да се представят по-добре на кален терен за сметка на допълнителен шум от пътя.
Когато потребителят избира гумите си, които не са OE версия, той може да предпочете различни характеристики на гумите въз основа на своите собствени приоритети за шофиране. Изборът на високопроизводителна лятна гума за автомобил, който не е оборудван с високопроизводителни гуми от фабриката, може потенциално да отключи по-добро управление – но подобна промяна може да има ефект и върху неща като съпротивлението при търкаляне на гумата.
Малко по-мек начин да се обясни, че OE гумите общо взето се правят, за да може колата да покрие рекламираните параметри за икономичност, обезшуменност и т.н.
- samo_pechka
- Мнения: 8579
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Решението е просто . Купуват се гуми за високи скорости + позволен по-голям размер .
Да нямат в името си "Еко" намкоси .
Контактното петно става по-голямо , което автоматично значи по-добро сцепление .
Минус - аквапланинг , по-шумни по правило , по-висок разход, други джанти/размери/цолаж, по-скъпи.
Има със сигурност добри , дори и по-големи гумета с много добри параметри откъм шум , аквапланиг , но варианти откъм цена.... по правило са си скъпички .
Леко завишения разход се преглъща д/г.
Пълно щастие няма .
Ако е с ДСГ има начин да се обучи колата да тръгва по-вяло, по-плавно ( споменаха ми го, не съм сигурен в това ) . Но спирането ако е кофти смеска и пищят гумите, там няма как .
Да нямат в името си "Еко" намкоси .
Контактното петно става по-голямо , което автоматично значи по-добро сцепление .
Минус - аквапланинг , по-шумни по правило , по-висок разход, други джанти/размери/цолаж, по-скъпи.
Има със сигурност добри , дори и по-големи гумета с много добри параметри откъм шум , аквапланиг , но варианти откъм цена.... по правило са си скъпички .
Леко завишения разход се преглъща д/г.
Пълно щастие няма .
Ако е с ДСГ има начин да се обучи колата да тръгва по-вяло, по-плавно ( споменаха ми го, не съм сигурен в това ) . Но спирането ако е кофти смеска и пищят гумите, там няма как .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта