B8 губи сцепление без да го напъвам
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Откъде тръгна темата, къде стигна Значи колегата да кара по ред: първо сменя гумите с топ оф дъ топ, ако пак буксува, сменя колата с такава 4х4 и е готов Само да питам /понеже не ги разбирам тези неща/ всяко кола с 4Х4 ли прави изстрелване от място без превъртане, или трябва да търся определена марка и модел ??
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Бих си почистил дросела, особено с повече градско каране, да не лепне педалът на газта или там както е свързан и да отваря по-плавно.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Не виждам нищо нередно в такава препоръка, освен че смятам, че е по-добре в обратния ред да действа - първо 4х4, а след това гумите, за да не се налага да ги купува втори път като смени колата.Stivi написа:Значи колегата да кара по ред: първо сменя гумите с топ оф дъ топ, ако пак буксува, сменя колата с такава 4х4 и е готов
От личен опит мога да кажа, че това е добро решение.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Stivi написа:..Само да питам /понеже не ги разбирам тези неща/ всяко кола с 4Х4 ли прави изстрелване от място без превъртане, или трябва да търся определена марка и модел ??
Абе не всяка, ама почти всяка. При 4х4 колите не толкова тръгването е проблем, виж спирането обаче.... се надценява , това при кофти терен. Двойното създава лъжлива обратна връзка нали.. На сухо няма грижи.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
samo_pechka написа:Двойното създава лъжлива обратна връзка нали..
Ми не
Ама всъщност, ако говориш за калъф, който не прави разлика между лесно тръгване и трудно спиране на лед (примерно), тогава може и да си прав.
Но иначе да се говори за някаква драма със спирането при 4х4 е тъпо.
Всъщност една мантра прави колите 4х4 по-сигурни - страхът от различни гуми. Наблюденията са ми, че всеки минал на 4х4 веднага си купува 4 гуми. Нещо, което собствениците на едномостов привод не правят.
Тук ще ми скокне поне един човек от темата, но ще се повторя - всички тестове и размисли за гуми се губят, ако се смесват.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
В какъв смисъл - се губят?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
В смисъл, че е доказано влошеното поведение на автомобила при смесване на гуми (дори и нови), в почти всички аспекти на шофирането. Може би без потреляне - там си е до гумите на задвижващия мост.
Доколко и дали е приемлив компромис, всеки сам си решава, но че е компромис, няма много какво да се спори. Мисля на всички ни е ясно?
Офф: дежавю ли имам или този разговор сме го водили вече?!
Доколко и дали е приемлив компромис, всеки сам си решава, но че е компромис, няма много какво да се спори. Мисля на всички ни е ясно?
Офф: дежавю ли имам или този разговор сме го водили вече?!
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Може и да сме го водили. Разлика със сигурност има. Но аз така и не мога да я усетя ;) И мешана скара съм карал, и с 4 еднакви карам в момента... все тая. С разпределение на теглото 70 на 30 между двата моста не смятам да изпадаме в такива полемики и да си търкаме клавиатурите. Евентуално ако отпред карам с Континентал, а отзад сложа някой Корморан, тогава може и да усетя, как ме изпреварва задницата в някой завой. Сигурно при колите, където разпределението е почти равно може и да се усети разлика, ако се кара с чифт по чифт различни (без значение дали са със задно или двойно задвижване).
При спиране (аварийно) също голяма част от натоварването отива на предния мост.
Иначе за компромиса си прав - то всичко около нас е компромис ;) Аз горе-долу гледам да ги избирам с близки параметри, когато съм с различни чифтове - примерно зимния ми комплект на карбураторната ми Джета е 2бр Bridgestone TS005 и Firestone Winterhawk 4. Ако трябва да бъда честен исках да си купя още 2 Бриджистона, ама нямаше никъде в България налични с моя размер. Да кажем летните пък са Конти ЕкоКонтакт 5 и Конти ПремиумКонтакт5, като преди да купя Еко, бях с 4 Премиум Контакт 5 (но едните ги пенсионирах), а имаше налични само Еко и взех тях. Не мога да усетя разликата, а не е като да не карам като луд понякога (пътя Казанлък - Стара Загора с хубавите и дълги завои ми е фаворит да раздавам газ) Аз принципно си бях наел да ги сменям 2 по 2 гумите на всеки 3 сезона каране. Но стана така, че купих още два автомобила и на късмет или не - и на двата им взех по 4 еднакви (на единия ги уцелих, на другия не можах, ама това друга тема, затова мразя да купувам 4). Но не мисля, че ако не го бях направил щеше да е голяма разликата. И трите са с предно предаване. Ако говорим обаче да мешаме шампион на мокро като ТС005 с някоя руска зимна, дето е мека като кашкавал - тогава съм съгласен, че няма да се получи добре съчетанието и ще се усеща от шофьора разликата в чифтовете. Това е моят ЛИЧЕН опит, не задължавам никого да се съгласява или не с мнението ми. Кола с 4х4 НЕ съм имал. Не ми се кара такава, по-скоро бих искал нещо със задно предаване от 80-те или началото на 90-те, ама ще ми станат много
Извинете за оффтопика. Ама Галин ме предразполага много майсторски
При спиране (аварийно) също голяма част от натоварването отива на предния мост.
Иначе за компромиса си прав - то всичко около нас е компромис ;) Аз горе-долу гледам да ги избирам с близки параметри, когато съм с различни чифтове - примерно зимния ми комплект на карбураторната ми Джета е 2бр Bridgestone TS005 и Firestone Winterhawk 4. Ако трябва да бъда честен исках да си купя още 2 Бриджистона, ама нямаше никъде в България налични с моя размер. Да кажем летните пък са Конти ЕкоКонтакт 5 и Конти ПремиумКонтакт5, като преди да купя Еко, бях с 4 Премиум Контакт 5 (но едните ги пенсионирах), а имаше налични само Еко и взех тях. Не мога да усетя разликата, а не е като да не карам като луд понякога (пътя Казанлък - Стара Загора с хубавите и дълги завои ми е фаворит да раздавам газ) Аз принципно си бях наел да ги сменям 2 по 2 гумите на всеки 3 сезона каране. Но стана така, че купих още два автомобила и на късмет или не - и на двата им взех по 4 еднакви (на единия ги уцелих, на другия не можах, ама това друга тема, затова мразя да купувам 4). Но не мисля, че ако не го бях направил щеше да е голяма разликата. И трите са с предно предаване. Ако говорим обаче да мешаме шампион на мокро като ТС005 с някоя руска зимна, дето е мека като кашкавал - тогава съм съгласен, че няма да се получи добре съчетанието и ще се усеща от шофьора разликата в чифтовете. Това е моят ЛИЧЕН опит, не задължавам никого да се съгласява или не с мнението ми. Кола с 4х4 НЕ съм имал. Не ми се кара такава, по-скоро бих искал нещо със задно предаване от 80-те или началото на 90-те, ама ще ми станат много
Извинете за оффтопика. Ама Галин ме предразполага много майсторски
- beboyan
- Мнения: 305
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
С Б8 1.4 тси 150 кс 2017г, с предно и ръчна при опит за бързо потегляне от светофар се случва точно описаното от колегата. Случва си се от 34 к.км на колкото я взех.
За да го неутрализирам, по скоро си мисля за едни амортисьори Билщайн Б6.
За да го неутрализирам, по скоро си мисля за едни амортисьори Билщайн Б6.
- beboyan
- Мнения: 305
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
Гледам колегата не е писал дали е оправил проблема. Но при мен важна беше смяната на амортисьорите и новите гуми и всичко заспа. Колата се държи перфектно. Фабричните амортисьори на няма 3 години бяха изпуснали и 4те. Супер странна работа и на 36 000км, но сложих си Билщайн Б6 и съм супер доволен.
- jordan17772
- Мнения: 673
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: B8 губи сцепление без да го напъвам
С хубави гуми на предно няма превъртане на колелата. Научете да си усещате съединителя, а не да давате яко газ на първа, като новобранец .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта