Виско съединител B5
Виско съединител B5
Добър ден, при наливане на фреон са климатика се оказа, че перката на климатика е изгоряла. И се оказа, че виско съединителят е заминал. Въпроса ми е, към коя марка виско съединител да се насоча и коя марка вентилатор за климатроника да избера ? Мотора е 1.9 AFN колата е Passat B5 1997. Досега не съм я прегрявал, дори не съм виждал стрелката да подминава 90 градуса.
- volodya iliev
- Мнения: 362
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Виско съединител B5
Здравей миналата година август правих обслужване на моят пасат от аватара ми и момчетата, който ми обслужват климатроника на колата ми казаха,че виското ми е заминало и е за смяна и е желателно да го сменя възможно в най кратък срок ако не искъм да замине компресора на климатроника.Тъй като бях разхвърлял колата за смяна на ремъци и ролки смених и виско съединителя. Заложих на Закс взех го за 138лв. с отстъпката иначе оригиналното ми виско беше на Беер.Перката ми все още е оригиналната така, че нека кажат другите колеги, който са сменяли малката перка от коя марка са доволни като цена и качество.
Re: Виско съединител B5
Благодаря, и аз почнах да се чудя дали да сменя и перката макар и да не е наранена.
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Виско съединител B5
Здравейте ,аз смених перката с феби и вече четвърта година няма проблем ,но моя пасат е с климатроник ако има значение.
- Drakezoid
- Мнения: 220
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Виско съединител B5
Пасата ми е 5.5 1.8Т.
Смених виско сърдинителя с такъв на Топран(демек някакъв си). Вече 28 000 км. работи. Виското е малко като комсуматив. Сменя се и то горе долу на 50000 км.
Смених виско сърдинителя с такъв на Топран(демек някакъв си). Вече 28 000 км. работи. Виското е малко като комсуматив. Сменя се и то горе долу на 50000 км.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Виско съединител B5
Така и аз да добавя някои неща. На моите две коли с АФН мотор, вискотата са си оригиналните. И двете коли наближават тристате хил. км. И на двете си работи добре.
Как се проверява виско: след като набере добре температура мотора ( и радиатора отпред! Долния маркуч трябва да пари!) , това значи поне 20-25-ина минимум км извънградско в жегите , се взима навит на руло вестник. Колата да работи с около 2500об./мин. и се прави опит за спиране на перката , т.е. двама са необходими за теста. Ако спре, значи смяна, ако не спира, не сменяй . Но то направо се усеща при напълно загрял мотор и радиатор, как при 2000-2500 об.мин си върти вяло ако е скапано, пчти никакъв ефект дали е на ниски или с пълна газ мотора ( това пак казвам напълно и добре загрял също и радиатор )
Набито ухо усеща веднага по-силното засмукване на въздуха, ако е в ред разбира се.
Виското никога не зацепва на сто процента твърдо, дори и в най-голямата жега. Ако случайно зацепи така, веднага смяна.
Работещото виско си зацепва на някакъв процент ( м/у 50 и 70 да речем, не съм сигурен в числата )
Вторият момент: виското си е работило , преди някакво обслужване при мастер ( примерно за ремъци и т.н. ) .
Причината защо не работи коректно след намесата на мастера: смъквал е виското и го е оставил ЛЕГНАЛО !
В такъв случай вече нямате виско.
Защото вискоединител не се оставя легнал, дори и нов , дори и в кашон да е. Вертикален трябва да стои винаги. За кратко не е чак проблем, но часове легнал-не...
Как се проверява виско: след като набере добре температура мотора ( и радиатора отпред! Долния маркуч трябва да пари!) , това значи поне 20-25-ина минимум км извънградско в жегите , се взима навит на руло вестник. Колата да работи с около 2500об./мин. и се прави опит за спиране на перката , т.е. двама са необходими за теста. Ако спре, значи смяна, ако не спира, не сменяй . Но то направо се усеща при напълно загрял мотор и радиатор, как при 2000-2500 об.мин си върти вяло ако е скапано, пчти никакъв ефект дали е на ниски или с пълна газ мотора ( това пак казвам напълно и добре загрял също и радиатор )
Набито ухо усеща веднага по-силното засмукване на въздуха, ако е в ред разбира се.
Виското никога не зацепва на сто процента твърдо, дори и в най-голямата жега. Ако случайно зацепи така, веднага смяна.
Работещото виско си зацепва на някакъв процент ( м/у 50 и 70 да речем, не съм сигурен в числата )
Вторият момент: виското си е работило , преди някакво обслужване при мастер ( примерно за ремъци и т.н. ) .
Причината защо не работи коректно след намесата на мастера: смъквал е виското и го е оставил ЛЕГНАЛО !
В такъв случай вече нямате виско.
Защото вискоединител не се оставя легнал, дори и нов , дори и в кашон да е. Вертикален трябва да стои винаги. За кратко не е чак проблем, но часове легнал-не...
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Виско съединител B5
За електрическа перка от опит препоръчвам Термотек. Стефан от Елбатрон също изказа добри отзиви за тях.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Виско съединител B5
Сменял съм с Нисенс, такива съм поръчвал, дори и за мен, биват , няма драми, поне засега.