
...
Сам си отбелязал, икономиката има нужда от ефективен транспорт(увеличени доставки, превози, са пряко свързани с ръст на икономиката). И господа експертите, много и разнообразни, са решили, че такава пълна забрана каквато искаш, ще донесе много по-малко ползи, отколкото вреди.
А това защото за тях фактите се удостоверяват с цифри, а не със субективни мнения. И е факт, че убити и ранени по вина на тежкотоварен автотранспорт са относително малък процент от всички загинали. Което не означава, че на някои места, и/или в някакви часови пояси, не е целесъобразно да има такива забрани, и когато е преценено, че това е така, се слагат забрани със знаци. Организацията на транспорта си е цяла наука, колкото и да не го знаят някои диванни експерти. Борави се с данни, числа, сметки...а не е едно към гьоторе и "на мене така ми се струва".
...
За това, че са нервни, и неадекватни шофьорите на камиони... Ти мислиш ли, че процента малоумници между шофьорите на леки автомобили е по-малък?! А абсолютния им брой колко ли е по-голям?! Или вредата от тях е по-малка, нищо, че те са причина за болшинството катастрофи по пътищата въобще?! Или може би професионалните шофьори, понеже "това им е работата", не ги дразнят тия повече и по-неадекватни водачи при леките автомобили?!(още повече предвид времето, което професионалните прекарват на пътя) Ама треската в чуждото око, винаги е по-голяма от гредата в своето... По твоята логика, аз, като шофьор на камион, мога да искам пълна забрана за движение на автомобили(пък и те не са чак такава необходимост). Но хайде, нека не искам забрана, просто да поискам всички шофьори да са квалифицирани в една и съща максимална степен. Да могат да карат всичко, и да са карали поне по месец след взимане на всяка категория професионално, всеки ден, за да схващат правилно нуждите на всички на пътя(а не само да имат някакъв курс, още по-малко "от щатите"). Е, книжката ще струва колкото струва, процедурата ще е дълга и тежка, сравнително малко хора ще успеят да покрият изискванията и въобще да си го позволят, НО - гаранция, че пътищата ще станат в пъти по-безопасни. Сам разбираш, че не е много приемлив вариант, макар и много ефективен за безопасността. Просто всичко е някакъв компромис между ползи и негативи. Там някъде намира място и понятието "здрав смисъл".